Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05
Vi ryger ud til en modstander som ingen havde levnet os den store chance imod, i to kampe der ligger før vores sæsonstart, og nu er træneren der gav os the double elendig og skal bare skibes afsted hurtigst muligt. Årets målmand i superligaen er heller ikke længere naturligt førstevalg. Forklaringer som skader/sygdom bliver der selvfølgelig kun trukket på skuldren af, for klubben med et af de mindre budgetter i superligaen burde da kunne matche en topklub fra belgien i såvel topkvalitet som bredde. Debatsiden er et vidunderligt forum.
Jeg tror godt du kan regne med, at Larsen er førstevalg de næste laaaange tider, med mindre han decideret scorer selvmål i hver eneste kamp fra nu af.Hovedet skrev: Ingen ædruelige mennesker havde vel regnet med, at AaB var gået videre i den her omgang. Derimod er det skuffende, at efterårets tristesse tilsyneladende kører videre med fuld hammer her i foråret. Vi er simpelthen ikke til at holde ud at se på, og jeg tror, at det bare gælder om at få overstået denne sæson og få spillet et slagkraftigt hold i stilling til sæsonen 2015/2016.
Offensiven har været det rene bras siden sæsonpremieren i Haderslev, men efterhånden synes jeg også, vi er ved at være der, hvor vi fordomsfrit skal kigge på, hvorvidt Nicolaj Larsen er det stensikre førstevalg i buret. Han er dalet voldsomt i niveau nu gennem længere tid, og Carsten Christensen har gjort det glimrende i hans fravær, senest mod Brøndby i søndags. Når vi tager i betragtning, at vi efterhånden er helt ude af stand til at score endsige tilspille os målchancer, vil det være ren katastrofe, om også det begynder at halte alt for meget blandt forsvarsspillere og målmand.
Spørgsmålet er, om vi ikke skal se fordomsfrit på den måde, AaB har forberedt sig til de to kampe på, og erkende, at det har været lige så bund-naivt, som man sagde om FCN, den gang de spillede i CL? ELLER om vi simpelthen bare er blevet udstillet på nogle centrale positioner, og at vi ville være blevet det, uanset hvordan man havde forberedt sig og lagt taktikken? Det er nok a little bit of both, men jeg er godtnok skuffet over, at de maaajet minutiøse forberedelser munder ud i et samlet 6-1 nederlag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja, man kan altid få en god griner herindePoker-One-Kenobi skrev:Vi ryger ud til en modstander som ingen havde levnet os den store chance imod, i to kampe der ligger før vores sæsonstart, og nu er træneren der gav os the double elendig og skal bare skibes afsted hurtigst muligt. Årets målmand i superligaen er heller ikke længere naturligt førstevalg. Forklaringer som skader/sygdom bliver der selvfølgelig kun trukket på skuldren af, for klubben med et af de mindre budgetter i superligaen burde da kunne matche en topklub fra belgien i såvel topkvalitet som bredde. Debatsiden er et vidunderligt forum.
Selvfølgelig er Club Brügge bedre end AaB, og det er også fair nok at ryge ud. Man havde måske håbet på bare lidt mere kvalificeret modstand, og at der offensivt var udvist takter, der pegede fremad i forhold til efteråret. Nicolaj Larsen er selvfølgelig førstevalget, men helt ærligt synes jeg ikke, han har holdt niveau siden Zagrebkampen, samtidig med Carsten Christensen faktisk gør det aldeles glimrende, når han får chancen.Funky skrev:Jeg tror godt du kan regne med, at Larsen er førstevalg de næste laaaange tider, med mindre han decideret scorer selvmål i hver eneste kamp fra nu af.Hovedet skrev: Ingen ædruelige mennesker havde vel regnet med, at AaB var gået videre i den her omgang. Derimod er det skuffende, at efterårets tristesse tilsyneladende kører videre med fuld hammer her i foråret. Vi er simpelthen ikke til at holde ud at se på, og jeg tror, at det bare gælder om at få overstået denne sæson og få spillet et slagkraftigt hold i stilling til sæsonen 2015/2016.
Offensiven har været det rene bras siden sæsonpremieren i Haderslev, men efterhånden synes jeg også, vi er ved at være der, hvor vi fordomsfrit skal kigge på, hvorvidt Nicolaj Larsen er det stensikre førstevalg i buret. Han er dalet voldsomt i niveau nu gennem længere tid, og Carsten Christensen har gjort det glimrende i hans fravær, senest mod Brøndby i søndags. Når vi tager i betragtning, at vi efterhånden er helt ude af stand til at score endsige tilspille os målchancer, vil det være ren katastrofe, om også det begynder at halte alt for meget blandt forsvarsspillere og målmand.
Spørgsmålet er, om vi ikke skal se fordomsfrit på den måde, AaB har forberedt sig til de to kampe på, og erkende, at det har været lige så bund-naivt, som man sagde om FCN, den gang de spillede i CL? ELLER om vi simpelthen bare er blevet udstillet på nogle centrale positioner, og at vi ville være blevet det, uanset hvordan man havde forberedt sig og lagt taktikken? Det er nok a little bit of both, men jeg er godtnok skuffet over, at de maaajet minutiøse forberedelser munder ud i et samlet 6-1 nederlag.
Ah, mht. sygdom kan vi næppe henvise til Børsting, hvis vi skal finde den afgørende årsag til, at AaB tabte i går...
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Dagen derpå i brugge - tømmermændene banker på , men på trods af ikke godt AaB spil havde vi en fest på tribunen - tak til alle de mange som gav den fuld gas kampen igennem
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
x 2Ala skrev:Ja, man kan altid få en god griner herindePoker-One-Kenobi skrev:Vi ryger ud til en modstander som ingen havde levnet os den store chance imod, i to kampe der ligger før vores sæsonstart, og nu er træneren der gav os the double elendig og skal bare skibes afsted hurtigst muligt. Årets målmand i superligaen er heller ikke længere naturligt førstevalg. Forklaringer som skader/sygdom bliver der selvfølgelig kun trukket på skuldren af, for klubben med et af de mindre budgetter i superligaen burde da kunne matche en topklub fra belgien i såvel topkvalitet som bredde. Debatsiden er et vidunderligt forum.
Slap af, homies.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Går glip af møde med Besiktas. Club Brugge starter på hjemmebane mod den tyrkiske storklub som sendte Liverpool ud.
Lidt som med CL modstanderne:-) problemet er bare, at vi i nogle af kampene ikke var i nærheden af at komme så langt, så det kan jo et eller andet sted være nytteløs viden:-)frederikshavneren skrev:Går glip af møde med Besiktas. Club Brugge starter på hjemmebane mod den tyrkiske storklub som sendte Liverpool ud.
Men da sjovt at følge med i hvem vi kunne møde der og der.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det kan godt ske kampen var noget lort, men det der var simpelthen den værste opførsel jeg nogensinde mindes at have set fra AaB fans. Pinligt og beskæmmende... desuden en rigtig fin besked lige at sende afsted i en tid hvor man kæmper mod Away kort, og gerne vil bruge argumenter som hvor godt AaB fans opfører sig på udebane. I stedet er AaB fans med ét sat i samme bås som Brøndby fans, når de har opført sig værst.Funky skrev:En maskeret nazi-heiler, afbrudt kamp og romerlys (kastet efter de belgiske fans?). Havde det været Brøndbys fans, vi havde set på, så ved jeg godt, hvordan det havde lydt herinde...Kunji skrev:Gu' jøsses. Pinlig opførsel.
Enig. Men hvor er det dog ynkeligt at en flok Alkmaar fans fra holland tropper op og skal kontrollere og styre stemningen på vej mod stadion på den måde. De var jo bindegale. Og nogle fra Aalborg lader sig gå med på den vogn.Jesper Schmidt skrev:Det kan godt ske kampen var noget lort, men det der var simpelthen den værste opførsel jeg nogensinde mindes at have set fra AaB fans. Pinligt og beskæmmende... desuden en rigtig fin besked lige at sende afsted i en tid hvor man kæmper mod Away kort, og gerne vil bruge argumenter som hvor godt AaB fans opfører sig på udebane. I stedet er AaB fans med ét sat i samme bås som Brøndby fans, når de har opført sig værst.Funky skrev:En maskeret nazi-heiler, afbrudt kamp og romerlys (kastet efter de belgiske fans?). Havde det været Brøndbys fans, vi havde set på, så ved jeg godt, hvordan det havde lydt herinde...Kunji skrev:Gu' jøsses. Pinlig opførsel.
Af det jeg oplever på stadion er det en flok "ikke AaB relateret" mennesker der sætter AaB's navn i rigtig dårligt lys. Det der skete i går har intet med AaB support at gøre vælger jeg at tro.
Den generelle AaB relateret stemning på stadion var suveræn i går. Bedste stemning længe set.
-
Gamen
Det var en skam, at der skulle blus på banen - det var unødvendigt.Jesper Schmidt skrev:
Det kan godt ske kampen var noget lort, men det der var simpelthen den værste opførsel jeg nogensinde mindes at have set fra AaB fans. Pinligt og beskæmmende... desuden en rigtig fin besked lige at sende afsted i en tid hvor man kæmper mod Away kort, og gerne vil bruge argumenter som hvor godt AaB fans opfører sig på udebane. I stedet er AaB fans med ét sat i samme bås som Brøndby fans, når de har opført sig værst.
Men ellers så jeg:
For første gang en koordineret march, uden alle søndagsturisterne der tror man bare vader forbi eller igennem og dermed ødelægger andres arbejde. Det kan vi bl.a. takke nogle af dem, der kom udefra, og viste en helt anden disciplin end vi er vant til (og ærgerligt nok aldrig har fået etableret).
Jeg så et lysshow, der var enormt godt, og måske blandt de bedste AaB har disket op med nogensinde.
Jeg så et AaB-afsnit der leverede sin bedste udebanepræstation siden Tottenham ude, i mine øjne, særligt situationen og kampudviklingen taget i betragtning. Det var suverænt. Også selvom det var en større gruppe nede foran der leverede mest og stærkest.
Jeg så (desværre) igen en capo, der insisterer på at starte sange der ikke passer ind i det generelle lydbillede. En capo skal kunne det samme som en DJ, sætte det igang folk vil høre og ansporer til, og det stemningen er til. 2 af vores helt toneangivende sange blev slet ikke kørt i går, mens man flere gange insisterede på at starte sange som gjorde at en stor gruppe lynhurtigt faldt fra. Og så har vi, generelt set, for mange sange med afbrydelser og/eller pauser - det dur ikke, og er udgør desværre en negativ faktor ifht. volumen på vores sektion.
For første gang i umindelige tider har vi på tribunen leveret en præstation vi kan være bekendt ifht. tidligere tiders niveau. Vores fanscene har været stærkt nedadgående de seneste år, både i antal aktive og i stærke præstationer, men i går var det mere end godkendt.
Everywhere we go
Everywhere we go
It's the Aalborg boys
Making all the noice
Everywhere we go
Lorte vejr, lorte stadion, lorte kamp... men klasse away!
Everywhere we go
It's the Aalborg boys
Making all the noice
Everywhere we go
Lorte vejr, lorte stadion, lorte kamp... men klasse away!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Marchen var sikkert fin, men vi var også en stor flok der simpelthen endte med at gå i forvejen, efter man så hvordan der blev "hærget" igennem gaderne ud af centrum. Det gik såvidt vi så ud over biler, affald og alt hvad der kunne kastes med, blev der kastet med, vinduesviskere røg af biler osv, og generelt var der en stemning som jeg ikke har genkendt fra tidligere marcher. Jeg synes mest den virkede konfronterende fremfor larmende og vild på den ikke-smadrende måde.Gamen skrev:Det var en skam, at der skulle blus på banen - det var unødvendigt.Jesper Schmidt skrev:
Det kan godt ske kampen var noget lort, men det der var simpelthen den værste opførsel jeg nogensinde mindes at have set fra AaB fans. Pinligt og beskæmmende... desuden en rigtig fin besked lige at sende afsted i en tid hvor man kæmper mod Away kort, og gerne vil bruge argumenter som hvor godt AaB fans opfører sig på udebane. I stedet er AaB fans med ét sat i samme bås som Brøndby fans, når de har opført sig værst.
Men ellers så jeg:
For første gang en koordineret march, uden alle søndagsturisterne der tror man bare vader forbi eller igennem og dermed ødelægger andres arbejde. Det kan vi bl.a. takke nogle af dem, der kom udefra, og viste en helt anden disciplin end vi er vant til (og ærgerligt nok aldrig har fået etableret).
Jeg så et lysshow, der var enormt godt, og måske blandt de bedste AaB har disket op med nogensinde.
Jeg så et AaB-afsnit der leverede sin bedste udebanepræstation siden Tottenham ude, i mine øjne, særligt situationen og kampudviklingen taget i betragtning. Det var suverænt. Også selvom det var en større gruppe nede foran der leverede mest og stærkest.
Jeg så (desværre) igen en capo, der insisterer på at starte sange der ikke passer ind i det generelle lydbillede. En capo skal kunne det samme som en DJ, sætte det igang folk vil høre og ansporer til, og det stemningen er til. 2 af vores helt toneangivende sange blev slet ikke kørt i går, mens man flere gange insisterede på at starte sange som gjorde at en stor gruppe lynhurtigt faldt fra. Og så har vi, generelt set, for mange sange med afbrydelser og/eller pauser - det dur ikke, og er udgør desværre en negativ faktor ifht. volumen på vores sektion.
For første gang i umindelige tider har vi på tribunen leveret en præstation vi kan være bekendt ifht. tidligere tiders niveau. Vores fanscene har været stærkt nedadgående de seneste år, både i antal aktive og i stærke præstationer, men i går var det mere end godkendt.
Jeg har ikke længere nogen anelse om hvordan den aktive fanscene ser ud i Aalborg, men jeg håber virkelig man får overvejet hvilken slags fanscene det er man ønsker fremdyrket. Jeg synes fanscenen de seneste 5-8 i Aalborg har fundet et godt sted, hvor det er stemning, tifoer og en positiv fankultur, og ikke en voldelig og "hærgende" fanscene som BIF og FCK har taget førertrøjen i.
Jeg er med på at det her ikke er håndbold med klappepølser og den slags. Men jeg tror man også får fremmedgjort en ganske betydelig del af fanscenen hvis man ser i retning af Alkmaar-drenge der gerne vil slås med politi og modstandere på stadion, fremfor eksempelvis at kigge mod Tyskland.
Stemningen igår var suveræn fed, men marchen og forsøg på at trænge ind til modstanderfans håber jeg man også kigger lidt kritisk på når turen skal evalueres.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Må jeg også lige skyde ind, at det jo heldigvis ikke er noget vi er vant til at se, og at det var imponerende som man kunne høre jer dernede i tv. Men det overskygges altså desværre af de der (enkelte?) tågehorns opførsel. Håbet er vel bare at der efterfølgende evalueres grundigt på det, både i officielt og uofficielt fanregi, det synes jeg til gengæld også der er påtrængende behov for. Det var dælme ikke et kønt syn at se folk på det nærmeste flygte fra langsiden ved hjørnet, det var ikke mindst det syn som skabte associationer til episoder med andre, unævnelige men gulblusede, klubbers fans.
Under alle omstændigheder synes jeg da det ville være vigtigt at få frem, hvis det reelt ikke var AaB fans der stod bag de værste ting... om ikke offentligt eller i dette forum, så ihvertfald internt i forhold til AaB.
Under alle omstændigheder synes jeg da det ville være vigtigt at få frem, hvis det reelt ikke var AaB fans der stod bag de værste ting... om ikke offentligt eller i dette forum, så ihvertfald internt i forhold til AaB.
problemet er bare, at dem der valgte at lave ballade i går og ballade generelt, ikke kan skabes kontakt til. Man så Aalborg drenge i går, maskerede og de var der kun for en ting. Det var et samlingssted for dem desværre.Jesper Schmidt skrev:Må jeg også lige skyde ind, at det jo heldigvis ikke er noget vi er vant til at se, og at det var imponerende som man kunne høre jer dernede i tv. Men det overskygges altså desværre af de der (enkelte?) tågehorns opførsel. Håbet er vel bare at der efterfølgende evalueres grundigt på det, både i officielt og uofficielt fanregi, det synes jeg til gengæld også der er påtrængende behov for. Det var dælme ikke et kønt syn at se folk på det nærmeste flygte fra langsiden ved hjørnet, det var ikke mindst det syn som skabte associationer til episoder med andre, unævnelige men gulblusede, klubbers fans.
Det går så ud over os normale AaB fans
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Fuldstændigt enig.. Efter at have sovet lidt på det, sidder jeg også med tanken om, at der bør efterrationaliseres på forløbet i torsdags..Frygah skrev:Marchen var sikkert fin, men vi var også en stor flok der simpelthen endte med at gå i forvejen, efter man så hvordan der blev "hærget" igennem gaderne ud af centrum. Det gik såvidt vi så ud over biler, affald og alt hvad der kunne kastes med, blev der kastet med, vinduesviskere røg af biler osv, og generelt var der en stemning som jeg ikke har genkendt fra tidligere marcher. Jeg synes mest den virkede konfronterende fremfor larmende og vild på den ikke-smadrende måde.Gamen skrev:
Det var en skam, at der skulle blus på banen - det var unødvendigt.
Men ellers så jeg:
Jeg har ikke længere nogen anelse om hvordan den aktive fanscene ser ud i Aalborg, men jeg håber virkelig man får overvejet hvilken slags fanscene det er man ønsker fremdyrket. Jeg synes fanscenen de seneste 5-8 i Aalborg har fundet et godt sted, hvor det er stemning, tifoer og en positiv fankultur, og ikke en voldelig og "hærgende" fanscene som BIF og FCK har taget førertrøjen i.
Jeg er med på at det her ikke er håndbold med klappepølser og den slags. Men jeg tror man også får fremmedgjort en ganske betydelig del af fanscenen hvis man ser i retning af Alkmaar-drenge der gerne vil slås med politi og modstandere på stadion, fremfor eksempelvis at kigge mod Tyskland.
Stemningen igår var suveræn fed, men marchen og forsøg på at trænge ind til modstanderfans håber jeg man også kigger lidt kritisk på når turen skal evalueres.
På den positive side:
- Sindssygt mange AaB fans i Brügge
- Opbakningen til spillerne på stadion (til trods for at vi blev kørt over)
- Lasse Nielsen hyldest på Markt
- Spalvis' glade ansigt!
- Belgiske øl
På den negative side:
- Den fuldstændigt groteske mangel på almindelig respekt og pli når man er ude - det ene værtshus var overklistret med stickers, og bartenderen var dybt frustreret!
- Folk der mener de skal optage et helt toilet, fordi de har for travlt med at blæse hjernen ud med coke
- De Hollandske hooligans. Er de dukket op af det blå? Eller er der nogen der har været i kontakt med dem inden? Hvis sidstnævnte er tilfældet, så håber jeg satme de sidder tilbage med en dårlig smag i munden.
- Opførsel på stadion - beskæmmende... og det er ikke nok at sige "ja, det var skam med blus på banen" .. Det var en skandale! Det kommer til at koste AaB mange penge, og lige meget hvem der kastede, så går det ud over os alle.. Pinligt..
- Den generelle negative attitude som bliver udvist. Man vil gerne være åhhh noget så barsk, men når alt kommer til alt, så skal man alligevel lige have en maske på eller tørklædet trukket helt op, så man ikke kan blive genkendt.
Jeg giver Frygah ret i, at det er svært at blive klog på, hvad det er man vil med fanscenen.. Det er hele tiden brok over, at der ikke er folk nok der bidrager, men når man opfører sig som i torsdags, så kan jeg godt forstå der ikke kommer flere til. Det eneste man får ud af det vi så i torsdags er at folk falder fra - så kan man kalde dem der falder fra for "ikke rigtige fans, søndagsturister", etc, men måske man skal se på, hvordan man kan lave tiltag der inkluderer i stedet for at ekskludere.
Ska' vi hak'?
-
AaB - Ølstykke
- Ynglinge

- Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen
Må desværre også melde mig i "ENIG" koret.
Da I begyndte at ødelægge biler, smide pap mod alt og alle, gik vi også op foran i marchen
De hollændere I så sendte derop havde mere travlt med at provokere politiet, end at få farten ned, og det er ufatteligt at 2 af dem ikke blev taget i politibilen, for de lagde godt nok op til det.
At man på stadion bryder igennem hegn for at hive et net ned til modstander tilhængerne er godt nok heller ikke normal "Away aktivitet"
Nazi hilsner og pyro på banen - for pokker - hvor tyndt at I lader Jer føre med. Shame
Nej - det var ikke Aalborg fans, der styrede det her, men trist at mange gik med på dette niveau, og søgte det her lavmål af opførsel.
Som nogen noterer højere oppe - vi sættes i bås med Brøndbys hjernedøde fans, og bærer brænde til bålet om at alle skal udstyres med away kort
Synd og trist
Da I begyndte at ødelægge biler, smide pap mod alt og alle, gik vi også op foran i marchen
De hollændere I så sendte derop havde mere travlt med at provokere politiet, end at få farten ned, og det er ufatteligt at 2 af dem ikke blev taget i politibilen, for de lagde godt nok op til det.
At man på stadion bryder igennem hegn for at hive et net ned til modstander tilhængerne er godt nok heller ikke normal "Away aktivitet"
Nazi hilsner og pyro på banen - for pokker - hvor tyndt at I lader Jer føre med. Shame
Nej - det var ikke Aalborg fans, der styrede det her, men trist at mange gik med på dette niveau, og søgte det her lavmål af opførsel.
Som nogen noterer højere oppe - vi sættes i bås med Brøndbys hjernedøde fans, og bærer brænde til bålet om at alle skal udstyres med away kort
Synd og trist
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Jeg var der ikke til at se tingene ske, men AZ Alkmaar er ikke dukket op af det blå. Det er en relation, der går cirka 10 år tilbage, og de har flere gange været i Aalborg. Uden at ende på forsiden af Ekstra Bladet. Man kan gisne, at deres mest hårdkogte slags ser det som en anledning til at vise sig regionalt over for en nabo som Brügge.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
Er der nogen som ved om AaB a/s skal betale for alt dette her hærværk, eller om der er nogle enkelt personer, som er pågrebet i det, og har udsigt til at skulle erstatte godtgørende for sine drenge-streger.
Et formål med fan-register må være at undgå disse barnagtige tosserier, ved at gøre det almindeligt kendt at tosserne kommer selv til at betale det, også selv om det gør dem forgældet resten livet.
Et formål med fan-register må være at undgå disse barnagtige tosserier, ved at gøre det almindeligt kendt at tosserne kommer selv til at betale det, også selv om det gør dem forgældet resten livet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
AaB - Ølstykke
- Ynglinge

- Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen
Mener der blev anholdt 27 personer, da vi gik ud
Så ud til at hovedparten var hollændere, og andre der var fanget på kamera under kampen
Så ud til at hovedparten var hollændere, og andre der var fanget på kamera under kampen