HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00
Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00
Det var en rigtig møgkamp, men vi vandt!
Det var faktisk første gang i 13 forsøg, at AaB vandt over Ove P!
Inden folk flegner fuldstændigt over spillet og melder os ud af pokalsemifinalen, så husk lige på, at Gjæf rent faktisk tabte point til Hobro. Så grelt gik det heldigvis ikke i går!
Jeg vælger ja-hatten!
Inden folk flegner fuldstændigt over spillet og melder os ud af pokalsemifinalen, så husk lige på, at Gjæf rent faktisk tabte point til Hobro. Så grelt gik det heldigvis ikke i går!
Jeg vælger ja-hatten!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg forstår heller ikke den megen negativitet omkring AaB. Altså vi er 9 runder før slut nr. 2 - kan ikke rykke ned - og i pokalsemifinalen.le Cid skrev:Det var en rigtig møgkamp, men vi vandt!
Jeg vælger ja-hatten!
Sidder selv med følelsen af, at det kunne blive så godt, men jeg kunne også blive rigtig skuffet. Intet er vundet endnu, men AaB har måske haft sin dårlige periode i foråret(marts) og er pt. inde i en stime.
Selvfølgelig er vi ikke spillede som sidst i efterår 2015 eller mesterskabssæsonen, men de tre sidste kampe har altså været kronisk svære (for os) FCN, knoldet bane og ukendt hold Roskilde og nu "lillebrors"/Hobro sidste chance for at vinde over storebror. Det gav tre sejre. Bemærk i øvrigt sidste kamp mod Hobro i Hobro - var det ikke der hvor Risgaard scorede sejrsmålet i overtiden, altså væsentlig forbedring siden da.
Sidst vi mødte AGF i pokalen var i foråret 2014 - det forår gik vel OK ?
- FlæskeFrank
Jojo, men du glemmer jo, at vi let kan slutte uden for top-6, som åbenbart er visse debattørers rettesnor for, om det er en godkendt sæson. Og efter som ALLE andre hold end AaB spiller drømme-las, kan det let gå galt.FlæskeFrank skrev: Jeg forstår heller ikke den megen negativitet omkring AaB. Altså vi er 9 runder før slut nr. 2 - kan ikke rykke ned - og i pokalsemifinalen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er måske lige det, som er uforståeligt for mig, når de snakker om AaBs ringe spil. Hvem fanden spiller bedre end os ? FCK og SønderjyskE har vel bedre flow i spillet end os, men FCM og Brøndby not. OB(nr. 6) og Randers(nr. 7) er 8 og 10 point efter os og spiller altså ikke drømmefodbold.BoT skrev:Og efter som ALLE andre hold end AaB spiller drømme-las, kan det let gå galt.
- FlæskeFrank
Og på sidelinjen er de rasende over fcks spil og begynder at frygte, om vi kommer og snupper dem...
Er det ikke bare fodboldfans' DNA? At så snart ens hold ikke vinder (eller i AaBs tilfælde: Ikke vinder med 5-0 med Barca-spil!), begynder folk at tude på diverse debatfora???
Er det ikke bare fodboldfans' DNA? At så snart ens hold ikke vinder (eller i AaBs tilfælde: Ikke vinder med 5-0 med Barca-spil!), begynder folk at tude på diverse debatfora???
Uden tvivl stiller man store krav til sit hold... Men i vores tilfælde handler det altså også meget om, at vi ved hvor højt et topniveau vi har, og at det er lidt svært at forstå, at vi nu er så langt fra det. Især når vi gik igennem træningskampene med samme offensive potens som vi sluttede efteråret af med. Det er klart at man fik sat næsen op efter et forår, hvor vi virkelig skulle forsøge at drille FCK. Nu har vi svært ved at sætte 5 afleveringer sammen (Roskilde kampen undtaget), og det er da lidt skuffende.BoT skrev:Og på sidelinjen er de rasende over fcks spil og begynder at frygte, om vi kommer og snupper dem...
Skal siges at jeg ikke så kampen i går, men det lød ikke kønt i p3. Men lad os håbe at nu 3 sejre i træk giver holdet den selvtillid og momentum der skal til, for at vi kan nærme os vores topniveau igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Og det er også fair nok. Men måske skal vi lige minde os selv om, at vi på papiret ikke bør ligge i top-4 (baseret på størrelsen på spillerbudgettet). Jeg kan godt frygte lidt, at vores lejlighedsvise mesterskaber får folk til at miste realitetssansen lidt. Vi ligger altså nr. 2 9 kampe før afslutningen, og vi har netop vundet en udekamp med 2-0 - 3. kamp i træk, hvor vi vinder og holder 0'et.Hanga skrev:Uden tvivl stiller man store krav til sit hold... Men i vores tilfælde handler det altså også meget om, at vi ved hvor højt et topniveau vi har, og at det er lidt svært at forstå, at vi nu er så langt fra det. Især når vi gik igennem træningskampene med samme offensive potens som vi sluttede efteråret af med. Det er klart at man fik sat næsen op efter et forår, hvor vi virkelig skulle forsøge at drille FCK. Nu har vi svært ved at sætte 5 afleveringer sammen (Roskilde kampen undtaget), og det er da lidt skuffende.BoT skrev:Og på sidelinjen er de rasende over fcks spil og begynder at frygte, om vi kommer og snupper dem...
Skal siges at jeg ikke så kampen i går, men det lød ikke kønt i p3. Men lad os håbe at nu 3 sejre i træk giver holdet den selvtillid og momentum der skal til, for at vi kan nærme os vores topniveau igen.
Selvfølgelig skal der være plads til kritik - og jeg synes BESTEMT heller ikke, at det var verdens smukkeste indsats i går. Men lad os også lige bevare realismen og glæde os over 1: 3 point. 2: vi ligger nr. 2 og er i pokalsemifinalen. Hvis folk alligevel går og er sure og skuffede, kan jeg godt frygte for de kommende sæsoner...!!!
Vi er helt enige - alle havde solgt sæsonen på forhånd for at ligge hvor vi gør nu.BoT skrev: Og det er også fair nok. Men måske skal vi lige minde os selv om, at vi på papiret ikke bør ligge i top-4 (baseret på størrelsen på spillerbudgettet). Jeg kan godt frygte lidt, at vores lejlighedsvise mesterskaber får folk til at miste realitetssansen lidt. Vi ligger altså nr. 2 9 kampe før afslutningen, og vi har netop vundet en udekamp med 2-0 - 3. kamp i træk, hvor vi vinder og holder 0'et.
Selvfølgelig skal der være plads til kritik - og jeg synes BESTEMT heller ikke, at det var verdens smukkeste indsats i går. Men lad os også lige bevare realismen og glæde os over 1: 3 point. 2: vi ligger nr. 2 og er i pokalsemifinalen. Hvis folk alligevel går og er sure og skuffede, kan jeg godt frygte for de kommende sæsoner...!!!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Køllen I Møllen
- Allstar

I øvrigt stor forskel på AaB og Fck. Deres fans bør jo nærmest tude over at de ikke har maksimum-point med det budget de går og holder sig. De har vel købt spillere for 500 millioner kr de sidste 10 år mens AaB har købt for ca 10 millioner.
Janteloven eksisterer IKKE!
Men spillerbudget er jo kun en del af det samlede billede. Du får ikke nogen point ved at bruge mange penge på spillere. Det skal udmøntes i en positiv sportslig udvikling.Køllen I Møllen skrev:I øvrigt stor forskel på AaB og Fck. Deres fans bør jo nærmest tude over at de ikke har maksimum-point med det budget de går og holder sig. De har vel købt spillere for 500 millioner kr de sidste 10 år mens AaB har købt for ca 10 millioner.
Så kan man altid snakke om det lange løb. Men hvornår bliver det lange løb afholdt? I praksis kommer der aldrig en sæson hvor det ikke er pointene, der afgør Superligaen. Derfor skal et stort spillerbudget altid overføres i sportslige aktiver og værdier før det giver afkast i tabellen.
Og netop derfor giver det kun mening at basere en kortsigtet sæson-målsætning på vores "beholdning" af sportslige aktiver og værdier. Derfor skal vi selvfølgelig havne over AGF eller OB når vi lige nu har bedre spillere, bedre trænere og en mere sammentømret trup - uanset hvor mange flere penge de måtte have til rådighed.
-
seamann
Yankee skrev:Men spillerbudget er jo kun en del af det samlede billede. Du får ikke nogen point ved at bruge mange penge på spillere. Det skal udmøntes i en positiv sportslig udvikling.Køllen I Møllen skrev:I øvrigt stor forskel på AaB og Fck. Deres fans bør jo nærmest tude over at de ikke har maksimum-point med det budget de går og holder sig. De har vel købt spillere for 500 millioner kr de sidste 10 år mens AaB har købt for ca 10 millioner.
Så kan man altid snakke om det lange løb. Men hvornår bliver det lange løb afholdt? I praksis kommer der aldrig en sæson hvor det ikke er pointene, der afgør Superligaen. Derfor skal et stort spillerbudget altid overføres i sportslige aktiver og værdier før det giver afkast i tabellen.
Og netop derfor giver det kun mening at basere en kortsigtet sæson-målsætning på vores "beholdning" af sportslige aktiver og værdier. Derfor skal vi selvfølgelig havne over AGF eller OB når vi lige nu har bedre spillere, bedre trænere og en mere sammentømret trup - uanset hvor mange flere penge de måtte have til rådighed.
Lars > Kent > Glenn.
3/4 for at være nogenlunde præcis, ifølge sportens analyseintitut. 75 procent er korrelationen mellem budget størrelse og spiller budget for SL og 1.div. Så kan trænerarbejde, billige (men ustabile) talenter og alt det andet forklare den sidste fjerdedel.Yankee skrev: Men spillerbudget er jo kun en del af det samlede billede.
Over tid, måske ja. Ikke for en enkelt sæson, som er det sigte, vi snakker om her. Hvis OB får tilført 50 millioner vil de måske kravle 3-4 pladser op på budget-ranglisten, men i tabellen slår det først igennem når de får oversat de 50 millioner til produktive, sportslige aktiver.Eksil skrev:3/4 for at være nogenlunde præcis, ifølge sportens analyseintitut. 75 procent er korrelationen mellem budget størrelse og spiller budget for SL og 1.div. Så kan trænerarbejde, billige (men ustabile) talenter og alt det andet forklare den sidste fjerdedel.Yankee skrev: Men spillerbudget er jo kun en del af det samlede billede.
Tja, det var inden for en sæson, men naturligivs er en sæsons budget stærk korreleret med næste sæsons budget. Det eneste hold der konsekvent har kunne bryde en jernlov er Brøndby. Det her er ikke på langt sigt, men ganske kort sigt, men spørgsmålet er om 50 mio kr. mere til transfers og løn ville flytte OB i top 3 på forbrug for FCK, FCM og Brøndby bruger rigtigt rigtigt mange penge.Yankee skrev:Over tid, måske ja. Ikke for en enkelt sæson, som er det sigte, vi snakker om her. Hvis OB får tilført 50 millioner vil de måske kravle 3-4 pladser op på budget-ranglisten, men i tabellen slår det først igennem når de får oversat de 50 millioner til produktive, sportslige aktiver.Eksil skrev:3/4 for at være nogenlunde præcis, ifølge sportens analyseintitut. 75 procent er korrelationen mellem budget størrelse og spiller budget for SL og 1.div. Så kan trænerarbejde, billige (men ustabile) talenter og alt det andet forklare den sidste fjerdedel.Yankee skrev: Men spillerbudget er jo kun en del af det samlede billede.
Hvis OB bare investerer de 50 mio. i obligationer så flytter det dem i hvert fald ikke tættere på top-3.Eksil skrev:
Tja, det var inden for en sæson, men naturligivs er en sæsons budget stærk korreleret med næste sæsons budget. Det eneste hold der konsekvent har kunne bryde en jernlov er Brøndby. Det her er ikke på langt sigt, men ganske kort sigt, men spørgsmålet er om 50 mio kr. mere til transfers og løn ville flytte OB i top 3 på forbrug for FCK, FCM og Brøndby bruger rigtigt rigtigt mange penge.
For at skære det helt ud i pap:
Flere penge -> Bedre spillere -> Højere sportsligt niveau -> Flere point.
Hvis vi er enige om den kæde - så er vi også enige om at den bedste indikator på chancen for flere point er hvor højt det sportslige niveau i klubben er. Ergo er det mest retvisende at opstille sin målsætning for indeværende eller forestående sæson ud fra det nuværende sportslige niveau i klubben.
Over en 5-10 årig periode kan det så give mening at kigge længere tilbage i kæden - eksempelvis på "flere penge". Men det ændrer ikke på at du skal igennem leddene "bedre spillere" OG "højere sportsligt niveau" før det udløser flere point. Og derfor vil det altid være det sportslige niveau, der er mest interessant at kigge på når man opstiller sportslige målsætninger på kort sigt.
-
Gamen
Nu har der tidligere været kritik af AaB TV's videoer... Nyd den fra Hobro. Det er sgu godt lavet!
Jamen vi er helt enige. Naturligvis skal de omsættes og bruges rigtigt. Af samme grund har Brøndby ikke fået meget ud af at brænde +200 mio kr af over de sidste 3 år og FCK var tilsvarende effektive til at penge på intet, indtil de fyrede CV (satans osse).Yankee skrev:Hvis OB bare investerer de 50 mio. i obligationer så flytter det dem i hvert fald ikke tættere på top-3.Eksil skrev:
Tja, det var inden for en sæson, men naturligivs er en sæsons budget stærk korreleret med næste sæsons budget. Det eneste hold der konsekvent har kunne bryde en jernlov er Brøndby. Det her er ikke på langt sigt, men ganske kort sigt, men spørgsmålet er om 50 mio kr. mere til transfers og løn ville flytte OB i top 3 på forbrug for FCK, FCM og Brøndby bruger rigtigt rigtigt mange penge.
For at skære det helt ud i pap:
Flere penge -> Bedre spillere -> Højere sportsligt niveau -> Flere point.
Hvis vi er enige om den kæde - så er vi også enige om at den bedste indikator på chancen for flere point er hvor højt det sportslige niveau i klubben er. Ergo er det mest retvisende at opstille sin målsætning for indeværende eller forestående sæson ud fra det nuværende sportslige niveau i klubben.
Over en 5-10 årig periode kan det så give mening at kigge længere tilbage i kæden - eksempelvis på "flere penge". Men det ændrer ikke på at du skal igennem leddene "bedre spillere" OG "højere sportsligt niveau" før det udløser flere point. Og derfor vil det altid være det sportslige niveau, der er mest interessant at kigge på når man opstiller sportslige målsætninger på kort sigt.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Uanset hvornår "det lange løb" afholdes så vil FCK have brugt 100 gange så mange penge på at optimere truppen og forholdene i forhold til eksvis AaB. Så hver gang AaB er indenfor rækkevidde af FCK i tabellen kan FCK's fans vel tillade sig at "tude" over at FCK ikke gør det bedre end de gør?Yankee skrev:Men spillerbudget er jo kun en del af det samlede billede. Du får ikke nogen point ved at bruge mange penge på spillere. Det skal udmøntes i en positiv sportslig udvikling.Køllen I Møllen skrev:I øvrigt stor forskel på AaB og Fck. Deres fans bør jo nærmest tude over at de ikke har maksimum-point med det budget de går og holder sig. De har vel købt spillere for 500 millioner kr de sidste 10 år mens AaB har købt for ca 10 millioner.
Janteloven eksisterer IKKE!
Tja, men i min optik er der så mange andre faktorer der spiller ind end bare penge - som jeg redegør for tidligere i tråden. Derfor bør AaB også altid forvente mere end bare at placere sig på samme niveau som budget-ranglisten. Vi er så stor en klub rent sportsligt at vi selvfølgelig skal være bedre på banen end Randers, Silkeborg og hvad-ved-jeg.Køllen I Møllen skrev: Uanset hvornår "det lange løb" afholdes så vil FCK have brugt 100 gange så mange penge på at optimere truppen og forholdene i forhold til eksvis AaB. Så hver gang AaB er indenfor rækkevidde af FCK i tabellen kan FCK's fans vel tillade sig at "tude" over at FCK ikke gør det bedre end de gør?
Jamen vi ER da er stor klub rent sportsligt - men i de seneste år har det mest været på trods af de økonomiske forhold. Og netop derfor bør vi som fans i stedet for den negative jammer, dette forum ret ofte flyder over med, glæde os over netop det - at vores klub er så stærk og veldrevet, at man kan spille med i toppen af rækken, selvom andre klubber bruger langt flere penge på deres spillertrup. Det er i virkeligheden en kæmpe ros til de faste folk i vores ledelse, og pt. står vi som den vel mest veldrevne klub i ligaen.Yankee skrev:Tja, men i min optik er der så mange andre faktorer der spiller ind end bare penge - som jeg redegør for tidligere i tråden. Derfor bør AaB også altid forvente mere end bare at placere sig på samme niveau som budget-ranglisten. Vi er så stor en klub rent sportsligt at vi selvfølgelig skal være bedre på banen end Randers, Silkeborg og hvad-ved-jeg.Køllen I Møllen skrev: Uanset hvornår "det lange løb" afholdes så vil FCK have brugt 100 gange så mange penge på at optimere truppen og forholdene i forhold til eksvis AaB. Så hver gang AaB er indenfor rækkevidde af FCK i tabellen kan FCK's fans vel tillade sig at "tude" over at FCK ikke gør det bedre end de gør?
Selvfølgelig skal der være plads til kritik og også uenighed i den måde, klubben bliver drevet på - men jeg har endnu til gode at høre det perfekte alternativ til den måde, ledelsen pt. driver klubben på.
Jeg er i øvrigt sikker på, at flere af vores nærmeste konkurrenter (Randers, OB, AGF, Esbjerg, FCN) kommer til at sænke deres spillerbudgetter de kommende år, da jeg tvivler på, de kan hente samme volumen ind i transferindtægter, TV-penge og sponsorater, som de kunne for 2-3 år siden. FCK, Bif og FCM er lidt uden for kategori her, da de opererer under nogle helt andre virkeligheder, end os andre. At FCM- og Brøndby-modellerne så også virker meget usikre rent økonomisk, er en anden sag.