Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Re: Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021
Hvis AaB er i en opbygningsfase er det dælme startet et helt forket sted. AaB's hold er et af de ældste i ligaen, masser af spillere der har udlandserfaring og spillere med landskampe under bæltet. Det er et hold, som er bygget til at skabe resultater. Man henter sgu da ikke en mand som Oscar Hiljemark til et genopbygningsprojekt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Ja, det er da først her hvor hele lortet er ved at falde fra hinanden at det lige pludselig er et genopbygningsprojekt. Tidligere skulle der blot bygges lidt ovenpå.
Det her hold skal præstere - nu.
You pay for this?
Det er til genopbygning af genopbygning projektet.Gnu skrev: ↑3. feb 2021, 14:17Hvis AaB er i en opbygningsfase er det dælme startet et helt forket sted. AaB's hold er et af de ældste i ligaen, masser af spillere der har udlandserfaring og spillere med landskampe under bæltet. Det er et hold, som er bygget til at skabe resultater. Man henter sgu da ikke en mand som Oscar Hiljemark til et genopbygningsprojekt.
// gwailo
Efter min mening har man bundet for mange penge op i dyre spillere uden at der har været et klart koncept, og en træner med en spillestil de kunne falde ind i.Gnu skrev: ↑3. feb 2021, 14:17Hvis AaB er i en opbygningsfase er det dælme startet et helt forket sted. AaB's hold er et af de ældste i ligaen, masser af spillere der har udlandserfaring og spillere med landskampe under bæltet. Det er et hold, som er bygget til at skabe resultater. Man henter sgu da ikke en mand som Oscar Hiljemark til et genopbygningsprojekt.
Det er ti gange nemmere at finde spillere til et godt spillende, sammentømret hold, end at sætte 5 dyre profiler ind på et hold og bede træneren få det til at spille.
Her mener jeg Gaarde begik en fejl, som allerede startede ved hans første transfervinduer og fortsatte med en række profilindkøb, som nok gjorde os glade og opstemte, men jo ikke adresserede det mest AaBenlyse problem. At AaB som hold ikke har fundet melodien i længere perioder af gangen, trods skiftende trænere, siden 2014. Vi har ikke haft de der lange perioder uden udfald på ét eneste tidspunkt. Som AGF f.eks. nu har haft længe hvor man ved, at når de går på banen så får de også point med derfra. Og rammer de en dag hvor de ikke spiller godt, så falder de i det mindste ikke fra hinanden. Den fornemmelse mangler jeg omkring AaB.
Jeg tror vi er nødt til at starte med fra sommer at få skiftet 2-3 af de løntunge spillere ud, og fokusere på at skabe et fodboldHOLD, med lige dele erfaring, råt talent og hjerteblod.
Hiljemark er isoleret set et godt køb til at sætte retningen - men Inge vil forhåbentlig også arbejde på at forynge truppen noget.
Fjerne et par profiler og et par af evighedstalenterne.
Det har det nu hele tiden været - det var derfor man skiftede sportschef. Det er ikke Inge der har hentet vores mest løntunge profiler, som Okore, Lucas og Fossum.Fromthecradle skrev: ↑3. feb 2021, 14:21Ja, det er da først her hvor hele lortet er ved at falde fra hinanden at det lige pludselig er et genopbygningsprojekt. Tidligere skulle der blot bygges lidt ovenpå.
Jeg kunne godt se for mig at man ser om man kan få solgt spillere som Lucas, Fossum eller Kusk til sommer, og så prøver at starte forfra. Iver er en kæmpeinvestering med øje for videresalg, men spørgsmålet lige nu er vel om vi kan få mere for ham end han har kostet os.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Jeg kan godt følge dig og ja det ser spændende ud med de nye folk i spidsen for klubben, de siger de rigtige ting men kun tiden kan vise om de kan levere de ønskede resultater.Uldahl skrev: ↑3. feb 2021, 14:13Det jo det vi er i gang med med den nye sportsdirektør og træner. Før var den fornemmeste kvalifikation at man var en gammel AaB dreng, så betød evnerne, og erfaring meget mindre. Gaarde host host.Aalborg frederikshavner skrev: ↑3. feb 2021, 14:00Problemet er at vi har været i en opbygningsfase siden The Double i '14 og nu skal i gang med endnu et nyt projekt. Tålmodigheden er tyndslidt og det er ikke til at overskue endnu et projekt med en ny træner hvor risikoen bestemt er at det ikke fører os ud af det dødvande vi konstant har befundet os i siden de glade dage i '14.
Vi har et meget dyrt hold efter AaB standard og det er nu at holdet skulle toppe, der er postet rigtig mange penge i en erfaren trup med spillere som Andersen, Kusk, Hiljemark, Fossum, Rinne mv. at det ikke kan ses på resultaterne er dybt problematisk.
Derudover er der også for mit vedkommende den kedelige fornemmelse af at vi er ved at blive kørt agterud. For ikke mange år siden var vi Jyllands måske førende klub, nu har FCM kørt os over og AGF begynder i den grad at røre på sig og vi skal virkelig oppe os for at følge med.
Bestyrelsen har endeligt set det i brillen at det holder ikke, det jo der for vi har været igennem en opbygning siden 14. Men det kommer til at tage tid, synes dog vi er godt på vej nu, og jeg er fortrøstningsfuld med de nye folk der er ansat i klubben nu. Men de skal have tid, noget vi fans har det svært med.
IAO udtalte i forbindelse med trænerjagten at de bl.a. kiggede efter en træner som kan overpræstere ift ressourcer. Sagt lidt firkantet må IAO mene at målet fremover er at levere top 4 resultater med et top 6 budget hvilket selvsagt bliver svært når FCM og AGF økonomisk er ved at efterlade os tilbage på perronen.
Undskyld mig, men er det ikke det AGF er ved at lykkedes med, efter ansættelsen af den helt rigtige trænerprofil? Det kan AaB vel også gøre, men det kræver nok samme udrensning som PC lavede i AGF, hvor man døjede med det samme som vi gør nu. For mange "profiler" på for høje lønninger, som man ikke får nok ud af.Aalborg frederikshavner skrev: ↑3. feb 2021, 14:30målet fremover er at levere top 4 resultater med et top 6 budget
Det er vel næsten kun Jesper Juelsgaard AGF har tilbage fra den æra.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
I teorien har du måske ret, men det betyder ikke, at det her hold er i en opbygningsfase. Bestyrelsesformanden har været meget klar i mælet om, at AaB skal i top fire inden 2022, og Hiljemark har også sagt at han er kommet for at vinde noget. Det er altså et hold, som skal skabe resultater.Julgranen skrev: ↑3. feb 2021, 14:27Efter min mening har man bundet for mange penge op i dyre spillere uden at der har været et klart koncept, og en træner med en spillestil de kunne falde ind i.Gnu skrev: ↑3. feb 2021, 14:17Hvis AaB er i en opbygningsfase er det dælme startet et helt forket sted. AaB's hold er et af de ældste i ligaen, masser af spillere der har udlandserfaring og spillere med landskampe under bæltet. Det er et hold, som er bygget til at skabe resultater. Man henter sgu da ikke en mand som Oscar Hiljemark til et genopbygningsprojekt.
Det er ti gange nemmere at finde spillere til et godt spillende, sammentømret hold, end at sætte 5 dyre profiler ind på et hold og bede træneren få det til at spille.
Her mener jeg Gaarde begik en fejl, som allerede startede ved hans første transfervinduer og fortsatte med en række profilindkøb, som nok gjorde os glade og opstemte, men jo ikke adresserede det mest AaBenlyse problem. At AaB som hold ikke har fundet melodien i længere perioder af gangen, trods skiftende trænere, siden 2014. Vi har ikke haft de der lange perioder uden udfald på ét eneste tidspunkt. Som AGF f.eks. nu har haft længe hvor man ved, at når de går på banen så får de også point med derfra. Og rammer de en dag hvor de ikke spiller godt, så falder de i det mindste ikke fra hinanden. Den fornemmelse mangler jeg omkring AaB.
Jeg tror vi er nødt til at starte med fra sommer at få skiftet 2-3 af de løntunge spillere ud, og fokusere på at skabe et fodboldHOLD, med lige dele erfaring, råt talent og hjerteblod.
Hiljemark er isoleret set et godt køb til at sætte retningen - men Inge vil forhåbentlig også arbejde på at forynge truppen noget.
Fjerne et par profiler og et par af evighedstalenterne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Det har været usædvanlig dyrt at miste Friis på det tidspunkt. Man kunne være uenig med ham (og det var jeg da tit), men han arbejdede målrettet efter den plan han havde lagt, og holdt sig til den, og det gav en stabilitet, som var lige ved at udmønte sig i resultater. Det fik Feher smidt væk på meget kort tid.Gnu skrev: ↑3. feb 2021, 14:40I teorien har du måske ret, men det betyder ikke, at det her hold er i en opbygningsfase. Bestyrelsesformanden har været meget klar i mælet om, at AaB skal i top fire inden 2022, og Hiljemark har også sagt at han er kommet for at vinde noget. Det er altså et hold, som skal skabe resultater.
Jeg har ikke opgivet at vi får et stærkt AaB-hold på kort tid, men vi skal være ualmindeligt heldige/dygtige i de første kampe i år, for at vi kommer til at komme i nærheden af resultaterne i foråret. Jeg tror vi bliver stærke sidst på foråret, og til næste efterår.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
I hans første sæson nåede han maksimalt 1 sejr i træk, i anden maksimalt 2 sejre i træk, i 3. maksimalt 1 sejr i træk.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 14:47
Det har været usædvanlig dyrt at miste Friis på det tidspunkt. Man kunne være uenig med ham (og det var jeg da tit), men han arbejdede målrettet efter den plan han havde lagt, og holdt sig til den, og det gav en stabilitet, som var lige ved at udmønte sig i resultater. Det fik Feher smidt væk på meget kort tid.
Hvis du mener spillemæssig stabilitet, så ja, i perioder. Men ikke noget der ville føre til markant anderledes resultater. De udeblev jo. Og det kan der være mange grunde til, men på trods af spillet fik vi ikke resultaterne.
Både i forrige og i sidste sæson havde David Nielsens AGF serier på 4-5 sejre i træk. Den slags der rykker i tabellen og giver selvtillid.
Friis' sidste 13 superligakampe for AaB endte med 7 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag. I slutspillet fik vi måske lidt mere ud af det end fortjent, mens det var omvendt i starten af denne sæson. I de følgende 4 kampe fik vi yderligere 2 sejre og 2 uafgjorte, inden Feher tabte tråden.Julgranen skrev: ↑3. feb 2021, 14:58I hans første sæson nåede han maksimalt 1 sejr i træk, i anden maksimalt 2 sejre i træk, i 3. maksimalt 1 sejr i træk.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 14:47
Det har været usædvanlig dyrt at miste Friis på det tidspunkt. Man kunne være uenig med ham (og det var jeg da tit), men han arbejdede målrettet efter den plan han havde lagt, og holdt sig til den, og det gav en stabilitet, som var lige ved at udmønte sig i resultater. Det fik Feher smidt væk på meget kort tid.
Hvis du mener spillemæssig stabilitet, så ja, i perioder. Men ikke noget der ville føre til markant anderledes resultater. De udeblev jo. Og det kan der være mange grunde til, men på trods af spillet fik vi ikke resultaterne.
Både i forrige og i sidste sæson havde David Nielsens AGF serier på 4-5 sejre i træk. Den slags der rykker i tabellen og giver selvtillid.
Det er en trend der havde været værd at bygge videre på.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Enig, man kan vende og dreje statistikker, men Friis gav mange AaB fans håbet tilbage, som der så fint stod på banneret da han forlod os.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 15:12Friis' sidste 13 superligakampe for AaB endte med 7 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag. I slutspillet fik vi måske lidt mere ud af det end fortjent, mens det var omvendt i starten af denne sæson. I de følgende 4 kampe fik vi yderligere 2 sejre og 2 uafgjorte, inden Feher tabte tråden.Julgranen skrev: ↑3. feb 2021, 14:58I hans første sæson nåede han maksimalt 1 sejr i træk, i anden maksimalt 2 sejre i træk, i 3. maksimalt 1 sejr i træk.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 14:47
Jeg føler lidt vi er tilbage til scratch efter Feher har været inde over, men nu håber jeg Marti kan sætte gang i noget fornuftigt.
Ift. aftenens kamp har jeg dog umådelig svært ved at se os tage point, men lad mig bare tag fejl! Det er hændt før
Ja, det eneste håb er vel næsten at når vi har mistet alt håb, og hele verden tror vi er færdige, så plejer vi at være stærkest. Det er en lidt tynd redningsplanke at klamre sig til.troelsh skrev: ↑3. feb 2021, 15:25Enig, man kan vende og dreje statistikker, men Friis gav mange AaB fans håbet tilbage, som der så fint stod på banneret da han forlod os.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 15:12Friis' sidste 13 superligakampe for AaB endte med 7 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag. I slutspillet fik vi måske lidt mere ud af det end fortjent, mens det var omvendt i starten af denne sæson. I de følgende 4 kampe fik vi yderligere 2 sejre og 2 uafgjorte, inden Feher tabte tråden.Julgranen skrev: ↑3. feb 2021, 14:58I hans første sæson nåede han maksimalt 1 sejr i træk, i anden maksimalt 2 sejre i træk, i 3. maksimalt 1 sejr i træk.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 14:47
Jeg føler lidt vi er tilbage til scratch efter Feher har været inde over, men nu håber jeg Marti kan sætte gang i noget fornuftigt.
Ift. aftenens kamp har jeg dog umådelig svært ved at se os tage point, men lad mig bare tag fejl! Det er hændt før![]()
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg havde før julemåneden et berettiget håb om, at denne sæson kunne blive den første for alvor interessante sæson siden 2014; ja, jeg lurede endda lidt på, om tiden var moden til det femte mesterskab, der kan forsyne os med en stjerne på spillertrøjen.
Enkelte ting pegede i den retning; en meget jævnbyrdig Superliga, et FCK helt til rotterne, et FCM der ikke for alvor rykkede og et AaB-hold, hvis spillemæssige niveau var højere end længe, hvor 1. pladsen hele tiden var inden for overskuelig rækkevidde og den endda i en periode, hvor vi blev åbenlyst forfordelt med point og stadig manglede at se effekterne af kanonspillere som Lucas Andersen og Hiljemark.
Alt dette er selvfølgelig helt forduftet som følge af den dårlige afslutning på efteråret, hvor vi helt mistede kontakten med toppen og til al overflod røg ud af pokalen mod et 2. divisionshold. Dertil kommer så en helt utålelig skadessituation. Vi står derfor over for et de facto ligegyldigt forår, som vi har gjort nonstop siden 2014, og vi kan ganske rigtigt ikke for tid og evighed befinde os i et "projekt".
Jeg ser ikke AaB være i nærheden af noget stort i den nære fremtid og mener også, at vi igen er kastet tilbage til genopbygning over flere transfervinduer, som vil indebære en udskiftning af en meget stor del af truppen. Herunder navnlig de løntunge og permanent skadede profiler, som indskrænker vores handlingsmuligheder, da de absorberer en alt for stor del af lønbudgettet. Dette anser jeg som AaBs største problem; det drejer sig ikke bare om den angriber, vi manglede i efteråret.
Enkelte ting pegede i den retning; en meget jævnbyrdig Superliga, et FCK helt til rotterne, et FCM der ikke for alvor rykkede og et AaB-hold, hvis spillemæssige niveau var højere end længe, hvor 1. pladsen hele tiden var inden for overskuelig rækkevidde og den endda i en periode, hvor vi blev åbenlyst forfordelt med point og stadig manglede at se effekterne af kanonspillere som Lucas Andersen og Hiljemark.
Alt dette er selvfølgelig helt forduftet som følge af den dårlige afslutning på efteråret, hvor vi helt mistede kontakten med toppen og til al overflod røg ud af pokalen mod et 2. divisionshold. Dertil kommer så en helt utålelig skadessituation. Vi står derfor over for et de facto ligegyldigt forår, som vi har gjort nonstop siden 2014, og vi kan ganske rigtigt ikke for tid og evighed befinde os i et "projekt".
Jeg ser ikke AaB være i nærheden af noget stort i den nære fremtid og mener også, at vi igen er kastet tilbage til genopbygning over flere transfervinduer, som vil indebære en udskiftning af en meget stor del af truppen. Herunder navnlig de løntunge og permanent skadede profiler, som indskrænker vores handlingsmuligheder, da de absorberer en alt for stor del af lønbudgettet. Dette anser jeg som AaBs største problem; det drejer sig ikke bare om den angriber, vi manglede i efteråret.
Jeg har skrevet det før, men jeg tillægger ikke det corona-mesterspilscirkus nogen særlig værdi. Det var fyldt med underlige resultater. Kigger man på grundspillet, så er det den samme tendens der har gjort sig gældende som jeg beskriver. AaB har ikke udvist nævneværdig stabilitet, og Friis' endelige pointsnit var jo som bekendt heller ikke noget særligt.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 15:12Friis' sidste 13 superligakampe for AaB endte med 7 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag. I slutspillet fik vi måske lidt mere ud af det end fortjent, mens det var omvendt i starten af denne sæson. I de følgende 4 kampe fik vi yderligere 2 sejre og 2 uafgjorte, inden Feher tabte tråden.
Men det passer nok meget godt at en træner skal have mere end halvanden sæson før hans arbejde bærer frugt.
Fuldstændig enig - kunne ikke have sagt det bedre selv.Hovedet skrev: ↑3. feb 2021, 16:29Jeg havde før julemåneden et berettiget håb om, at denne sæson kunne blive den første for alvor interessante sæson siden 2014; ja, jeg lurede endda lidt på, om tiden var moden til det femte mesterskab, der kan forsyne os med en stjerne på spillertrøjen.
Havde stor optimisme efter Randers sejren om medaljer og true helt i front. Men skaderne til Lucas og Hiljemark den totale kollaps i de tre sidste kampe har bare sendt mig hen hvor jeg er glad for vi ikke rykke ned.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Snuser vi til en eksistensiel krise her?Hovedet skrev: ↑3. feb 2021, 16:29Jeg havde før julemåneden et berettiget håb om, at denne sæson kunne blive den første for alvor interessante sæson siden 2014; ja, jeg lurede endda lidt på, om tiden var moden til det femte mesterskab, der kan forsyne os med en stjerne på spillertrøjen.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Startopstillingen:
Rinne
Pallesen
Thelander
Granli
L. Klitten
Ferreira
Kakeeto
Fossum
Hannesbo
Børsting
Prica
Reserver:
Hansen
Okore
Ross
Højholt
Kusk
van Weeŕt
Nkada

Rinne
Pallesen
Thelander
Granli
L. Klitten
Ferreira
Kakeeto
Fossum
Hannesbo
Børsting
Prica
Reserver:
Hansen
Okore
Ross
Højholt
Kusk
van Weeŕt
Nkada
Det gjorde jeg bestemt også. Det har set skidt ud i de seneste kampe inder Feher, men længe havde vi jo den højeste expected goals i ligaen og brændte men skabte enormt mange chancer.Julgranen skrev: ↑3. feb 2021, 17:33Snuser vi til en eksistensiel krise her?Hovedet skrev: ↑3. feb 2021, 16:29Jeg havde før julemåneden et berettiget håb om, at denne sæson kunne blive den første for alvor interessante sæson siden 2014; ja, jeg lurede endda lidt på, om tiden var moden til det femte mesterskab, der kan forsyne os med en stjerne på spillertrøjen.
Jeg ser ikke AaB være i nærheden af noget stort i den nære fremtid og mener også, at vi igen er kastet tilbage til genopbygning over flere transfervinduer, som vil indebære en udskiftning af en meget stor del af truppen. Herunder navnlig de løntunge og permanent skadede profiler, som indskrænker vores handlingsmuligheder, da de absorberer en alt for stor del af lønbudgettet. Dette anser jeg som AaBs største problem; det drejer sig ikke bare om den angriber, vi manglede i efteråret.Jeg må indrømme at jeg synes det så meget værre ud under Morten Wieghorst.
Vi har en tynd trup og når de dyreste i truppen er ude med skader, så koster det for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Er der nogen der vil fortælle Eurosport, at det er svensk Kanal 9 de viser... det her er jo en katastrofe!