AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Indlæg af Kasper » 16. feb 2025, 20:30

Funky skrev:
16. feb 2025, 19:09
Kasper skrev:
16. feb 2025, 13:20
Varmen har været slukket i nat, fordi det ville ødelægge banen hvis der kom sne.
Overhørte jeg en vagt sige, imens jeg var ved at kværne en furter.
Aalborg Kommune :kiss:
Det giver jo ingen mening. Hvis der skulle komme så meget sne, at det ville gøre det umuligt at fjerne det tæppe, man kunne have lagt ud, så ville det vel også have gjort det umuligt at afvikle kampen selv uden tæppet på. Vi stod overfor den varslet allerkoldeste nat endnu - og så slukker de guddødme varmen?!? Jamen hvordan havde de lige regnet med, at banen ville reagere??

Gad vide om ikke nogen har fået besked på at aflevere en redegørelse på borgmesterens kontor mandag formiddag. Det vil jeg da håbe på.
Efter jeg har læst den artikel med tæppet, så hælder jeg til at kontrølleren har været forkert informeret. Ellers lyver AaB og de ansvarlige fra Aalborg Kommune på åben skærm, det tvivler jeg alligevel stærkt på.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 16. feb 2025, 20:33

Kasper skrev:
16. feb 2025, 20:30
Funky skrev:
16. feb 2025, 19:09
Kasper skrev:
16. feb 2025, 13:20
Varmen har været slukket i nat, fordi det ville ødelægge banen hvis der kom sne.
Overhørte jeg en vagt sige, imens jeg var ved at kværne en furter.
Aalborg Kommune :kiss:
Det giver jo ingen mening. Hvis der skulle komme så meget sne, at det ville gøre det umuligt at fjerne det tæppe, man kunne have lagt ud, så ville det vel også have gjort det umuligt at afvikle kampen selv uden tæppet på. Vi stod overfor den varslet allerkoldeste nat endnu - og så slukker de guddødme varmen?!? Jamen hvordan havde de lige regnet med, at banen ville reagere??

Gad vide om ikke nogen har fået besked på at aflevere en redegørelse på borgmesterens kontor mandag formiddag. Det vil jeg da håbe på.
Efter jeg har læst den artikel med tæppet, så hælder jeg til at kontrølleren har været forkert informeret. Ellers lyver AaB og de ansvarlige fra Aalborg Kommune på åben skærm, det tvivler jeg alligevel stærkt på.
Der var også nogen der skrev at kontrollørene havde sagt at kampen måske blev spillet senere i dag. Det lyder til de gætter uden at have info.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 16. feb 2025, 20:34

1885Cricket skrev:
16. feb 2025, 19:20
Kasper skrev:
Pollack2 skrev:
16. feb 2025, 16:06
Vejle vinder over SIF - det har indtil videre været en decideret lorterunde for os.
Hvorfor? Skal vi kravle opad, så er det vel fint at Viborg og Silleborg har tabt.
Vi er PT 9 point fra Silkeborg og 8 fra Vejle.
Tænker du seriøst at vi henter Silkeborg???

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror det ikke. Tror stadig vi har et for stort problem med vores forsvar.
Men der er da en lille chance for at Silkeborg og evt Viborg eller Nordsjælland ryger i en form for krise og at vi kan hente de point og fedte os på Europa Playoff pladsen.

Føler mig overbevist om at der er større chance for en 7. Plads end en nedrykningsplads.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 16. feb 2025, 20:41

Kasper skrev:
1885Cricket skrev:
16. feb 2025, 19:20
Kasper skrev:
Pollack2 skrev:
16. feb 2025, 16:06
Vejle vinder over SIF - det har indtil videre været en decideret lorterunde for os.
Hvorfor? Skal vi kravle opad, så er det vel fint at Viborg og Silleborg har tabt.
Vi er PT 9 point fra Silkeborg og 8 fra Vejle.
Tænker du seriøst at vi henter Silkeborg???

Jeg tror det ikke. Tror stadig vi har et for stort problem med vores forsvar.
Men der er da en lille chance for at Silkeborg og evt Viborg eller Nordsjælland ryger i en form for krise og at vi kan hente de point og fedte os på Europa Playoff pladsen.

Føler mig overbevist om at der er større chance for en 7. Plads end en nedrykningsplads.
Jeg føler mig overbevist om at ingen af scenarierne kommer i spil. Vi ender 9/10!Billede

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 16. feb 2025, 21:03

FlemmingG skrev:
16. feb 2025, 18:15
calciomania skrev:
16. feb 2025, 18:07
jonas386 skrev:
16. feb 2025, 17:50
Kampen er rykket til 26. februar kl. 1930
Øv. Den dag kan jeg ikke. Har billet til Champions League i håndbold den dag, Aalborg mod Zagreb. Vidste jo ikke at AaB også skulle spille der...

Ellers må jeg se om jeg kan sælge håndbold billetten he he
Overvejer du seriøst en håndboldkamp over AaB? 😜 jeg ville vælge en træningskamp med AaB over en VM-finale i håndbold med dansk deltagelse anyday…
Normalt ville jeg vælge AaB-kampen. Men nu HAR jeg bare købe billet til håndboldkampen. Det sætter mig i et lille dilemma. Jeg interesserer mig så faktisk også for håndbold, dog knapt så meget som for fodbold. Og det er immervæk en CL-kamp...

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 16. feb 2025, 21:34

Jakobsen skrev:
16. feb 2025, 19:38
Kristian skrev:
16. feb 2025, 16:22
troelsh skrev:
16. feb 2025, 15:54
KongGulerod skrev:
16. feb 2025, 15:42
Jakobsen skrev:
16. feb 2025, 14:39
Den skal da bare spilles ASAP for nu vil jeg satme til bold!
Derudover må Aalborg kommune sgu rask væk stille op med kvajebajere eller lign til hele stadion.
“De større klubber og kommuner har vækstlys, men det har vi ikke råd til i Aalborg. Det kunne man med held have sat i gang, siger Johnsen, som understreger, at der ikke er penge til det i kommunen.”

Mon ikke kommunen alligevel godt kan finde penge til det efter den her blamage.

Link: https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ere-uenige
Man kunne simpelthen have rullet den fiberdug ud i går også var kampen ikke blevet aflyst, men det valgte man ikke at gøre, da man så ikke kunne få den af hvis der var kommet sne.

Det virker godt nok amatøragtigt, der har vel overhovedet ikke været varslet sne, men vi vidste jo der kom Frost.
Og der skal jo også komme rigtig meget for at man ikke bare kan feje sneen af dugen?

Jeg synes godt nok det virker som om den der parkansvarlige er ret inkompetent
Det er jo simpelhen så amatøragtigt.

Men vælger simpelhen på baggrund af at man har en utrolig lille risiko på snefald, at man ikke ruller dugen på.

Man vælger at aflyse en skide time før, og man melder intet ud selvom man vidste det siden i morges!!

Hvis man havde rullet den dug på og der var kommet sne i nat, så kunne man have aflyst i morges! Og man stod stærkt med en forklaring på det.

Nu ligner man de rene amatører og mon ikke AaB får en bøde desværre, som kommunen må æde Big time..
Nej nej, alt er jo godt. Der er jo masser af plads til events som karneval i Aalborg midtby, der er ingen gener i midtbyen fra en stor gruppe aggressive måger hver sommer, stadionplejen varetages af topprofessionelle folk og man har fået indsat Frank Jensens Jr. til at videreføre venneklubbens evighedsrige. Alle har sågar næsten glemt Marius's mosgrønne badeværelse og alle Henning G's vennetjenester.
Marius' mosgrønne badeværelse? Du er jo tudsegammel, menneske!? 😁

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 17. feb 2025, 05:59

Anubit skrev:
16. feb 2025, 13:48
Sauer skrev:
16. feb 2025, 13:42
Anubit skrev:
16. feb 2025, 13:39
Det var da skuffende. Godt man kun lige var nået ud af døren før jeg så nyheden.
Og så skal jeg da love for at kæden er røget af over på Bold.dk. Taberdømmes, nedrykning osv. Ved godt det efterhånden er halvt blevet til Nationen, men jeg havde egentligt indrykker af, at vores klub havde et nogenlunde omdømme ude i det danske land?
Du kan ikke lave sådan en vurdering ud fra bold.dk. Kommentarsporene bliver mere og mere ekstreme, og artiklerne bærer tydeligt præg af, at Ekstra Bladet har taget over :)
Du har selvfølgelig ret :D
Kan til tider bare godt tænke mig en lidt bredere holding til givne nyheder. Alternativer som Facebook er jo heller ikke just associeret med kvalitet :S
Debatside.dk er svaret ;)
Lindmark / Vendelbokartellet

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 17. feb 2025, 09:04

På grund af gårsdagens aflysning, stiller vi med førsteholdet til dagens aftalte reserveholdskamp imod Silkeborg
https://aabsport.dk/nyheder/2025/februa ... -if-i-dag/

Jeg kan ikke se Seydel i truppen. Mon han er skadet?

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 17. feb 2025, 12:04

Seydel har ikke spillet i 6 mdr., så han er fortsat lidt på skånekost, i følge Simon Ydesen i Ripodsten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. feb 2025, 12:07

Bugatti1 skrev:
17. feb 2025, 12:04
Seydel har ikke spillet i 6 mdr., så han er fortsat lidt på skånekost, i følge Simon Ydesen i Ripodsten.
Han startede dog i den første træningskamp og så har han ikke fået et minut siden. Jeg tænker at han har fået nogle småskader eller man har måttet konstatere at han var længere fra formen end man troede. Ikke optimalt at vi går ind til et vigtigt forår med vores nye angriber så langt fra spilletid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Quetzal
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Quetzal » 17. feb 2025, 12:22

Mon vi har en fan tilstede, der kan sende liveupdates fra dagens kamp?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2025, 12:30

- Vi undlod at lægge en fiberdug på, for hvis der var kommet sne på dugen, kunne vi ikke få fiberdugen af igen.

Altså, ingen havde varslet sne i Aalborg. Alligevel er dette blevet et mantra for Aalborg Kommune. Først Erik, nu Kirsten.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. feb 2025, 12:35

R Rosenberg skrev:
17. feb 2025, 12:30
- Vi undlod at lægge en fiberdug på, for hvis der var kommet sne på dugen, kunne vi ikke få fiberdugen af igen.

Altså, ingen havde varslet sne i Aalborg. Alligevel er dette blevet et mantra for Aalborg Kommune. Først Erik, nu Kirsten.
Det forklarer heller ikke, hvorfor man angiveligt slukkede for varmen. Og kunne man ikke have fejet sneen af dugen, hvis den var faldet? Mærkeligt, men alt i kommunens håndtering er åbenbart i skønneste orden. “Det var bare en uheldig kombination” - som AaB altså må kalkulere med at kunne blive ramt af hver eneste gang, der er frostvejr. Betryggende.

Det ligger i øvrigt i stadsgartnerens udtalelser, at varmeanlægget åbenbart er noget gammelt lort eller bare købt for billigt til at begynde med, jævnfør ordene om, at ‘et nyt varmeanlæg ville koste millioner’. Ergo kunne et bedre anlæg godt have klaret kulden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 17. feb 2025, 12:52

Hvorfor er det at kommunen får lov til at komme med deres løgne uimodsagt af journalisterne..

Herregud, det er ikke jordens undergang, at en fodboldkamp er blevet aflyst.. Så indtil nu har jeg bare rykket på skuldrene, og tænkt herregud, det kan ikke overraske, at de gartnere ikke magter andet end sætte blomsterløg og slå græs.

Men det pisser mig af, når man dummer sig, og så begynder at stå og finde på årsager..

Gad vide om årsagen ikke var, at man ikke ville bruge ekstratimer i weekenden, og man derfor besluttede sig fredag..
Istedet for at man ventede til lørdag, da det stod klart for alle, at der ikke ville sne natten til søndag.

Det med at de har slukket varmen, ja det kan jeg simpelthen ikke tro på..

Men at høre stadsgartneren stå uimodsagt og lukke sådan noget pis ud, som er i rotation på P4 denne formiddag, ja det er simpelthen for meget.

Hvis man ikke vil indrømme sin dumhed, så går dog i det mindst ud og sig: "Vi er meget trætte af det som skete, og vi vil nu evaluere forløbet, og så finde ud af, om vi kan gøre noget bedre næste gang.".
Dét ville være klogt spin, når man ikke vil indrømme skyld..

I stedet for en halvkvalt forklaring, som minder om noget som min 10 årig dreng, eller Joey fra Venner kunne finde på at digte (#Racoon).

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 17. feb 2025, 14:11

Jeg har ikke så meget at tilføje, jeg synes det mest er blevet sagt. Men jeg er enig i, at det virker kikset, at man ikke ville lægge "dugen" over banen af frygt for sne, når der ingen sne var varslet. Tværtimod var der det meste af søndagen skyfrit i Aalborg. Og som andre er inde på, så hvis der var faldet sne, skulle man vel bare have samlet en del frivillige og have sørget for at skovle sneen væk fra "dugen". Det tror jeg såmænd også ville kunne have ladet sig gøre. Mon ikke mange af de friske unge mænd fra Vesttribunen gerne have deltaget i det arbejde, så kunne man have givet dem et par gratis bajere som betaling.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 17. feb 2025, 15:37

calciomania skrev:
17. feb 2025, 14:11
Jeg har ikke så meget at tilføje, jeg synes det mest er blevet sagt. Men jeg er enig i, at det virker kikset, at man ikke ville lægge "dugen" over banen af frygt for sne, når der ingen sne var varslet. Tværtimod var der det meste af søndagen skyfrit i Aalborg. Og som andre er inde på, så hvis der var faldet sne, skulle man vel bare have samlet en del frivillige og have sørget for at skovle sneen væk fra "dugen". Det tror jeg såmænd også ville kunne have ladet sig gøre. Mon ikke mange af de friske unge mænd fra Vesttribunen gerne have deltaget i det arbejde, så kunne man have givet dem et par gratis bajere som betaling.
Tilsyneladende vil Kommunen ikke gøre brug af frivilliges hjælp til rydningen af evt. sne fra dugen som jeg forstår det, eller også er kommunens folk ude i ryg-crawl svømnings som forklaring på deres forkert håndterede handling.
Nordjyske skriver nu at det kan ske igen, forklaret af kommunen med tilsvarende frost-grader kan kommunen ikke stille noget op imod det.
Det kan de så godt andre steder med brug af bane-varme og brug af dug til at holde på varmen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. feb 2025, 16:49

634 skrev:
17. feb 2025, 15:37
calciomania skrev:
17. feb 2025, 14:11
Tilsyneladende vil Kommunen ikke gøre brug af frivilliges hjælp til rydningen af evt. sne fra dugen som jeg forstår det, eller også er kommunens folk ude i ryg-crawl svømnings som forklaring på deres forkert håndterede handling.
Nordjyske skriver nu at det kan ske igen, forklaret af kommunen med tilsvarende frost-grader kan kommunen ikke stille noget op imod det.
Det kan de så godt andre steder med brug af bane-varme og brug af dug til at holde på varmen.
Det fremgår af seneste søforklaring, at varmeanlægget i Aalborg ikke kan varme mere og mindre op i forskellige sektioner af banen - modsat andre steder. Og man har haft fuuuldt skrald på varmen i 14 dage. Men vent! Hvis man varmede for hårdt op ville det ødelægge græstæppet...

Go figure. Men det skal sikkert nok passe, at kommunen selvfølgelig købte sig den dårligste/billigste løsning i sin tid, og at man bare pr. princip ikke vil bruge frivillige til at rydde sne fra sin fiiine dug. Hvem skulle da også kunne regne ud, hvad det kunne betyde, at skyggerne falder, som de gør på banen i vinterhalvåret. Så ja, vi kan sagtens ende i den samme situation igen i Aalborg.

I øvrigt endte dagens testkamp 1-1. Bomholt udlignede SIF's føringsmål. Ross, Jasson og John brændte vist nogle chancer. Pudel var ikke i start-11.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 17. feb 2025, 17:05

Hvorfor har de ikke haft én til at sidde derude om natten, der kunne kalde de andre ind, hvis der kom sne.

Betaler kommunen den regning på en halv million for den aflysning eller er deres elendige håndtering fuldstændig blottet for konsekvenser.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2025, 17:22

I lyder som de værste konspirationsteoretikere.

Når I er så kloge på banepleje, så håber jeg I søger jobbet.

Jeg kørte selv fra Middelfart og stod klar træde ind på stadion, da aflysningen kom, så jeg synes også det er pænt træls. Men derfor behøver jeg ikke smide svingere og udokumenterede påstande på debatside.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. feb 2025, 17:46

FlæskeFrank skrev:
17. feb 2025, 17:22
I lyder som de værste konspirationsteoretikere.

Når I er så kloge på banepleje, så håber jeg I søger jobbet.

Jeg kørte selv fra Middelfart og stod klar træde ind på stadion, da aflysningen kom, så jeg synes også det er pænt træls. Men derfor behøver jeg ikke smide svingere og udokumenterede påstande på debatside.
Jeg for mit vedkommende konspirerer ikke, jeg kommenterer på kommunens udmeldinger, som dels virker lidt tynde og svingende, og som i hvert fald afslører, at med det varmeanlæg, man har, så er der åbenbart ingen garanti for ikke at stå i samme situation igen. Måske - okay, nu konspirerer jeg lidt - kan man også tolke noget ud af, at kommunen sammen med AaB giver gratis entré til næste kamp. Det var der vel ingen grund til, hvis alt var i sin skønneste - om end beklagelige - orden.

Besvar