Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 10. apr 2015, 14:23

Køllen I Møllen skrev:Jeg får lange, grå løg af de latterlige kommentarer om leverpostej og middelmådeighed. Jeg ringeagter jer der skriver det pis.
Fair nok at I synes AaB skulle have valgt anderledes men I har INTET at argumentere med, I ved intet om hvorfor man har valgt som mam har valgt og I har højst sansynligt intet begreb om hvordan man kører en fodboldklub (det har jeg heller ikke selv, nej). Så stop med jeres latterlige floskler om leverpostej og middelmådighed.
:aabfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. apr 2015, 14:28

frederikshavneren skrev: Det skal Gaarde jo sige. Det ville være temmelig bemærkelsesværdigt hvis Gaarde sagde at Søndergaard var 5. valget.

Jeg ser således på det, at det der for alvor har talt for Søndergaard er at han er en ven af huset. På alle andre parametre burde vi kunne finde en bedre kandidat
Hvad er et førstevalg? Tror du AaB har hentet en eneste spiller som var førstevalget på sin plads? Jeg tvivler!

Iøvrigt tror jeg processen er HELT anderledes nu end den var for få år siden når man skulle have ny træner. Da Hamren endte med at blive ansat var det f.eks. ikke ham man i første omgang forsøgte at lave en aftale med... og hvem ville i dag hellere have haft Ståle? Jeg tror simpelthen ikke på at man i dag udser sig en mand på forhånd og siger "han er vores første prioritet, vi snakker med ham før vi taler med andre", og det er heller ikke hvad Gaarde har beskrevet. Man har ført grundige samtaler med en større gruppe (på 7 velsagtens), og så har man sporet sig ind på det rigtige valg hen ad vejen i den process, nogle er måske faldet fra da de har hørt om AaB's forventninger til dem, mens andre er blevet sorteret fra af AaB fordi de ikke har passet ind på de vigtige parametre AaB har sat op - et eksempel kunne være hvis Morientes under samtaler ikke viste sig at have det rette potentiale som leder, hvis Bradley så AaB som en mellemstation, eller hvis Morten Olsen ville blive boende i Belgien og kun se danske kampe på tv.

Dit lort om "en ven af huset" er næsten kun til at grine af, hvis det da ikke var så tåkrummende pinligt.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. apr 2015, 14:46

Hylekoret på debatsiden er altid underholdende. Lars Søndergaard er åbenbart diskvalificeret, fordi han ikke har et eksotisk navn og spillet landskampe for Spanien eller trænet Egypten.

Det var det samme med Kent Nielsen, der blev diskvalificeret, fordi han ikke går i jakkesæt som Erik Hamren.

Og AaB er uambitiøs og uden format fordi man ikke holder et pressemøde, selvom det er en bedaget måde at kommunikere på.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. apr 2015, 15:31

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: 2) Det nuværende forløb er næsten lige så amatøragtigt, fordi det igen virker helt oplagt, at Søndergaard ikke er førstevalg (uden at der modsat Haglund er sat direkte navn på favoritkandidaten), og fordi vi igen (til en traditionsklub med en nu OK økonomi og en stærk ungdomsafdeling, som burde være attraktiv) ender med en træner helt uden erfaring fra topfodbold, men derimod med at spille primitivt fodbold med en konstant og fast nedrykningskandidat, hvilket må forventes at blive vores lod i livet fremover. (Hvis det er det, dit "hvorfor" går på).
En 3. plads med Salzburg i 2003, det er da ret tæt på toppen? Hvordan spillede han i den sæson? Sønderjyske siger, at han har tilpasset sig deres koncept dernede, da han blev ansat - du har slet ingen tro på at han så også kan tilpasse sig vores?

For mig er det tydeligt, at han lige præcis er 1. valget, efter at Gaarde har udtalt at lønnen til tyskeren og Bradley ikke var problemet. De har helt sikkert også været interessante langt hen i forløbet, men af en eller anden grund er de blevet fravalgt. Jeg havde da også gerne set Bradley som træner og det havde været mere spændende - men Søndergaard er 1. valget og passer åbenbart til vores vision, så det vil jeg glæde mig over. Synes det virker som et ret professionelt valg. Uanset om det går godt eller skidt.
Det skal Gaarde jo sige. Det ville være temmelig bemærkelsesværdigt hvis Gaarde sagde at Søndergaard var 5. valget.

Jeg ser således på det, at det der for alvor har talt for Søndergaard er at han er en ven af huset. På alle andre parametre burde vi kunne finde en bedre kandidat
Det skal du jo sige, da hverken Gaarde eller Søndergaard er din kop te og hver gang vi ikke agerer som United, Real og Bayern på en og samme tid, så er det gråt og uambitiøst.

Jeg ser således på det, at lige meget hvad Gaarde havde gjort, så havde dig og telefonnummeret sømmet ham.

Nok ligegyldighed, nu kommenterer du nok på at jeg nævnte Real eller United, for at stikke til dig, men prøv at forholde dig til dette i stedet:
Hvor er dine argumenter i det indlæg? Hvem er den 1. bundesliga-træner der snakkes om, og på hvilke parametre er han bedre end Søndergaard? Profilen kunne passe Hjulmann, ham ville jeg self. gerne se i AaB, men tror ikke på han vil kunne tilpasse sig til vores koncept, han har vist sig dårlig til at omstille sig i FCN og BL. Hvor er Bradleys bedrifter og på hvilke parametre er han bedre? Ja, han har vundet MLS cuppen for ca 10 år siden, da niveauet derovre var som dansk 1. division - så kunne vi lige så godt have fået Peter Sørensen, har han ikke også vundet 1. division? Jeg synes også Bradley ville have været spændende, men hvor er han beviseligt bedre? Stabæk?
Dernæst har i ingen clue om, hvorvidt de har forlangt udskiftning af det meste af trænerstaben, 20 millioner til transfers hvert år, ingen evne til at udvikle talenter eller lignende. Hvorfor skulle Gaarde sidde med Søndergaard og Bradley, der kræver det samme, og så vælge Søndergaard, hvis ikke han mener at han er den mest kvalificerede og det bedste for AaB?

Gaarde er stadig helt ny i gamet, og burde rende rundt og lave den ene brøler efter den anden, i stedet laver han den ene velovervejede beslutning efter den anden. Det betyder ikke at Søndergaard ikke kan floppe, men det er en velovervejet og helt igennem god beslutning man har lavet, lidt kedelig, men det må vi leve med.

Velkomme Søndergaard!
Aalborg BK 1885!

Rockafellar
2. div
2. div
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 10. apr 2015, 17:16

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg får lange, grå løg af de latterlige kommentarer om leverpostej og middelmådeighed. Jeg ringeagter jer der skriver det pis.
Fair nok at I synes AaB skulle have valgt anderledes men I har INTET at argumentere med, I ved intet om hvorfor man har valgt som mam har valgt og I har højst sansynligt intet begreb om hvordan man kører en fodboldklub (det har jeg heller ikke selv, nej). Så stop med jeres latterlige floskler om leverpostej og middelmådighed.
:aabfan:[/

CHRIST.. Fik du køllen i møllen her til morgen?? At vi ikk alle deler din udtalte begejstring for Søndergaard, kan sgu da ikk komme bag på dig. Det er en DEBATSIDE vi er på og en del af en indremissionsk webside!

Du er nedladende, ringeagtende og desideret pinlig at høre på! Mand dig op
Swing Like God's Own Dick

seamann

Indlæg af seamann » 10. apr 2015, 17:23

Rockafellar skrev:
Provst i Brovst skrev:

CHRIST.. Fik du køllen i møllen her til morgen?? At vi ikk alle deler din udtalte begejstring for Søndergaard, kan sgu da ikk komme bag på dig. Det er en DEBATSIDE vi er på og en del af en indremissionsk webside!

Problemer er, at der ikke bliver debatteret, der bliver blot postuleret og spekuleret fra en gruppe der fatter hat af hvordan en ansættelsesproces forløber.

Rockafellar
2. div
2. div
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 10. apr 2015, 17:33

seamann skrev:
Rockafellar skrev:
Provst i Brovst skrev:

Problemer er, at der ikke bliver debatteret, der bliver blot postuleret og spekuleret fra en gruppe der fatter hat af hvordan en ansættelsesproces forløber.

Det bliver da vel ret beset i begge 'lejre'. Ingen herinde aner hvordan det har foregået så alt beror på gisninger, formodninger og tolkningen fra pressecitater og hørt over hækken. Det gælder både for-Søndergaard og imod-søndergaard folkene herinde. En levende og mangfoldig debatkultur bliver vel sjældent interessant baseret på vel fakta alene... Så var der sgu ikk så meget at debatere... Bare en tanke

seamann

Indlæg af seamann » 10. apr 2015, 17:41

Rockafellar skrev:
seamann skrev:
Rockafellar skrev:
Provst i Brovst skrev:

Det bliver da vel ret beset i begge 'lejre'. Ingen herinde aner hvordan det har foregået så alt beror på gisninger, formodninger og tolkningen fra pressecitater og hørt over hækken. Det gælder både for-Søndergaard og imod-søndergaard folkene herinde. En levende og mangfoldig debatkultur bliver vel sjældent interessant baseret på vel fakta alene... Så var der sgu ikk så meget at debatere... Bare en tanke
Det er ikke korrekt. Gaarde har fortalt hvordan, det har foregået. Det er ikke gisninger, formodninger eller tolkninger.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. apr 2015, 18:03

Rockafellar skrev:
seamann skrev:
Rockafellar skrev:
Provst i Brovst skrev:

Det er dog ufattelig så uendelig lidt kredit ledelsen i AaB har blandt de sædvanlige dommedagsprofeter (Der iøvrigt både sidste sæson og i denne sæson havde os bestemt til en skæbne som fast inventar i nedrykningskandidaten), når man ser på hvad AaB har præsteret både økonomisk og sportsligt de seneste par år.

Men nej, på trods af Gaarde har forklaret om en 4 måneder lang, detaljeret og professionel kørt ansættelsesproces, og hvor han redegør for at Søndergaard på alle parametre står som et super godt valg, så skal de alligevel skydes alverdens negativiteter i skoen. "Det skal de sige", "det passer jo ikke", "amatøragtig kørt", "næsten lige så dårlig som Pehrsson", "vi er klare nedrykningskandidater næste sæson", "Det leverpostej og middelmådighed". Jeg synes fandme det er respektløs, den turnaround ALLE i og omkring AaB har været med til. Og det på trods af der er flere ting jeg er dybt uenige med AaB i.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 10. apr 2015, 18:50

Så hvis jeg har forstået det rigtigt her, så må man kun være for Søndergaard? Man må kun synes, at det er vildt ambitiøst og fedt, at AaB har ansat SEs træner? Og det findes der så øjensynlig argumenter for, mens det samtidig er forbudt at forsøge at postulere, at det er middelmådigt fordi de argumenter er ringere end det omvendte?

Jeg vil i så fald gerne se en neutral punktopstilling, der forklarer hvorfor visse argumenter er så meget mere gyldige end andre.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. apr 2015, 19:21

dyhrmaN skrev:Så hvis jeg har forstået det rigtigt her, så må man kun være for Søndergaard? Man må kun synes, at det er vildt ambitiøst og fedt, at AaB har ansat SEs træner? Og det findes der så øjensynlig argumenter for, mens det samtidig er forbudt at forsøge at postulere, at det er middelmådigt fordi de argumenter er ringere end det omvendte?

Jeg vil i så fald gerne se en neutral punktopstilling, der forklarer hvorfor visse argumenter er så meget mere gyldige end andre.
Du har helt givetvis IKKE forstået det rigtigt.

Mener du da selv at det er seriøst at beskylde AaB's ledelse for inkompetence på baggrund af rekrutteringsprocessen, uagtet at man er for eller imod Søndergaard som træner? Er det seriøst at kalde os permanente nedrykningskandidater på baggrund af Søndergaard som træner, her 2-3 måneder FØR han overhovedet har tiltrådt? Har Gaarde og resten af ledelsen givet dig nogen som helst grund til at tro at de lyver for åben skærm, når de kalder Søndergaard en af favoritterne fra første dag, og at han har klaret sig utrolig flot gennem alle tests og samtaler?

For det er faktisk det, der er folk der skriver. Og det er det, vi er flere der ved at være ganske trætte af at læse. For der er INTET der peger i den retning, og alligevel er folk ved at overgå sig selv i at brokke sig og svine AaB til, før træneren overhovedet har stået i spidsen for truppen en eneste gang. Måske kunne man lige afvente med at sammenligne processen med Pehrsson? Eller mener du da det er retfærdig og rimelig kritik?

I øvrigt er der vel ikke rigtig nogen der har skrevet det "vildt ambitiøst og fedt"? Folk er vel spændte, og kan godt se nogle perspektiver i ham. Men der er der ingen der snakker om mesterskaber, Champions League eller lignende?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 10. apr 2015, 19:59

Et postulat: Hvis Gaarde havde hyret hele Barcelonas hold med trænere, ville den del herinde, der holder med Real have hylet op.
Velkommen Søndergaard. Jeg er pisseligeglad med om du er ven af huset, om hvordan ansættelsesprocessen har været. Du er nu VORES træner, og fortjener opbakning.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2015, 22:02

Jeg kan sagtens sætte mig ind i folk er en anelse skuffet over Søndergaard valget når der har været snak om, ganske vist unavngivne, store navne, men jeg synes dog stadigvæk man som minimum bør give Søndergaard en ærlig chance for at præstere, eller dumpe, inden han helt afskrives og stemples som det store flop. Som andre også nævner så er Søndergaard jo ingen panikløsning, og han er landet i god tid, og det er efter grundig overvejelse. Jeg tror ikke man har ansat Søndergaard for at gøre ham en tjeneste, eller andet, han er ansat fordi man føler han er den bedste kandidat der både vil AaB og er afklaret med hvordan situationen forholder sig.

Personligt havde jeg da gerne set et topnavn på posten, men støtter selvfølgelig op om Søndergaard nu han har fået jobbet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. apr 2015, 06:57

dyhrmaN skrev:Så hvis jeg har forstået det rigtigt her, så må man kun være for Søndergaard? Man må kun synes, at det er vildt ambitiøst og fedt, at AaB har ansat SEs træner? Og det findes der så øjensynlig argumenter for, mens det samtidig er forbudt at forsøge at postulere, at det er middelmådigt fordi de argumenter er ringere end det omvendte?

Du har ikke forstået det rigtigt. Som vi alle påpeger er det helt fair at folk har sine tvivl om Søndergaard. Det er angrebene på klubben og ansættelses-processen der nogle gange er langt, langt under lavmålet og udstiller få debatørers uvidenhed.

Iøvrigt tror jeg kun det er et fåtal der er utilfredse med at det blev Søndergaard. Det kunne være sjovt om man kunne lave en afstemning for jeg er sikker på at langt hovedparten herinde kan se at vi får den absolut rigtige træner. De der klager og brokker er et fåtal men de råber bare højt.
Janteloven eksisterer IKKE!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 11. apr 2015, 07:52

Køllen I Møllen skrev:

Du har ikke forstået det rigtigt. Som vi alle påpeger er det helt fair at folk har sine tvivl om Søndergaard. Det er angrebene på klubben og ansættelses-processen der nogle gange er langt, langt under lavmålet og udstiller få debatørers uvidenhed.

Iøvrigt tror jeg kun det er et fåtal der er utilfredse med at det blev Søndergaard. Det kunne være sjovt om man kunne lave en afstemning for jeg er sikker på at langt hovedparten herinde kan se at vi får den absolut rigtige træner. De der klager og brokker er et fåtal men de råber bare højt.
Enig, og det var en stemme til tillid til de ansvarlige :-)

Rockafellar
2. div
2. div
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 11. apr 2015, 08:59

+1

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 11. apr 2015, 09:15

9520AaB skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Enig, og det var en stemme til tillid til de ansvarlige :-)
Jeg hopper også med glæde på enig vognen her og lad os da endelig prøve en afstemning. Jeg tror også resultatet vil være overvejende positiv overfor ansættelsen.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. apr 2015, 09:34

jonas386 skrev:Jeg kan sagtens sætte mig ind i folk er en anelse skuffet over Søndergaard valget når der har været snak om, ganske vist unavngivne, store navne, men jeg synes dog stadigvæk man som minimum bør give Søndergaard en ærlig chance for at præstere, eller dumpe, inden han helt afskrives og stemples som det store flop. Som andre også nævner så er Søndergaard jo ingen panikløsning, og han er landet i god tid, og det er efter grundig overvejelse. Jeg tror ikke man har ansat Søndergaard for at gøre ham en tjeneste, eller andet, han er ansat fordi man føler han er den bedste kandidat der både vil AaB og er afklaret med hvordan situationen forholder sig.

Personligt havde jeg da gerne set et topnavn på posten, men støtter selvfølgelig op om Søndergaard nu han har fået jobbet.
Jeg er 100 på at, hvis vi havde ansat et TOP navn på posten. Så havde han kommet med HANS team, hans visioner og hans krav.
Det er SLET IKKE det, der er brug for!! Havde vi befundet os i et sort hul økonomisk og sportsligt, så havde sådan en ansættelse givet mening. Bare for at prøve noget nyt i det mindste.
Vi har behov for at klubben skal køre videre på præcis samme måde som ledelsen og trænerne har gjort det så flot de sidste par år.
Det vil sige med at arbejde med de unge spillere. Økonomisk overblik (Ikke bruge penge vi ikke har)
Jeg tror faktisk ikke en træner ALENE er så vigtig for en klub, som han var for år tilbage.
Specielt ikke i en klub, hvor tingene fungerer!
Her er det hele set uppet og teamet bag ham, som i lige så høj grad er motoren, der får klubben til at køre.
Mener det var i fodbold fm, hvor de nævnte, hvor vigtig Kuhn, Poul Erik, Figo og en mere (Mener han var U19 træner) var for hele AaB og klubbens opbygning.
For lige at vende tilbage til ansættelsen af Søndergaard. Så mener jeg det er sindssyg vigtigt at få en mand ind, som passer ind i hele det set up, der hedder AaB som klub. En som passer sammen med resten af teamet.
Derfor synes jeg det er så langt ude at kalde det leverpostej og kammerateri, en ven af klubben osv. Når der er brugt 4 mdr på at finde den mand, som passer ind! Det er jo gjort præcis så grundigt for ikke at få en mand ind, som vælter det set up, der fungerer perfekt!

Brugeravatar
nielse!
Drenge
Drenge
Geografisk sted: inde i Aalborg selvfølgelig lissom AaB

Indlæg af nielse! » 11. apr 2015, 18:34

Jeg har samme dårlige fornemmelse, som da Lynge ansatte Kent Nielsen, så det kan vel kun blive godt...

Nielse! 2015
jeg syns´ tulió er for dårlig i CHAMP

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. apr 2015, 23:48

Nu har jeg brugt lidt tid på at læse disse sider igennem.
Det er fair nok at man forholder sig kritisk til ansættelsen af Søndergaard - men det ryster mig at ingen - INGEN - frembringer valide argumenter som kan fortælle os hvorfor Søndergaard er en forfejlet løsning.
Det er rent brok uden noget indhold.
Fortæl nu hvorfor han er en fail!
Bienvenu Bassogog!

Besvar