Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Re: Kontraktudløb

Indlæg af DEG » 20. nov 2012, 08:43

AllanPedersen.

Det er ikke korrekt, Kusk er AaB'er, han er stort set vokset op med Aalborg Stadion som baghaven. Skal vi nu ikke lige. Uanset er ussel mammon ikke hans fokus pt., det er udvikling, og det vil da være helt fantastisk mærkeligt hvis han skifter til en anden dansk klub, det vil ikke give nogen mening for ham. Og da slet ikke, når man tænker på klubben herude har lagt et stort stykke arbejde i at få ham der hvor han er nu. Det gør mig ikke mindre skuffet over ham, hvis han ikke vil ligge nogle transferkroner herude når han forlader klubben, for AaB kan sagtens acceptere selv mindre bud, hvis den rigtige klub kommer, det har vi jo set utallige gange.

Men altså, forhandlingerne er sendt til hjørnespark, det er jo ikke ensbetydende med han ikke forlænger. Han skal vel overveje sin situation, selvom jeg ikke umiddelbart kan se, hvorfor han ikke skulle blive her i trygge rammer et års tid endnu.

Hvis han smutter bliver det til udlandet, men jeg kan ikke se, at han skulle være klar til det endnu, efter så få optrædener på senior niveau. Hvis han tager for tidligt afsted, ved man også godt at klubben han kommer til ikke vil være lige så behjælpelige med hans videre udvikling, som vi har været, og er her. Medmindre han slår til med det samme, så står den på bænk eller b-hold, det er et helt andet miljø og en svær situation at komme ud af.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 20. nov 2012, 08:45

Så kan kusk jo passende varme bænk indtil han får lyst til at komme til forhandlingsbordet.
Kanterne dækkes herefter ind af Due, Wichmann, Hallur, Kayke osv.
Bienvenu Bassogog!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 20. nov 2012, 08:46

MHJ skrev:

Først og fremmest, hvad henviser du til angående Kusk og tilhørsforhold samt hans agents griskhed?

og derudover

Skulle Lynge forlænge med ham da han ikke havde bevist at han kunne begå sig i superligaen? Den logik forstår jeg ikke, specielt med henblik på den økonomiske situation vi var/er i. Det er bare hamrende heldigt/uheldigt at han er slået igennem så hurtigt, men der var næppe nogen herinde der skreg om en forlængelse for blot et år siden, eller ville have rynket et bryn hvis vi havde ophævet kontrakten med ham.

prøv lige at se her hvad du selv skrev den 1. september:
---------------------------
Kusk, vores nye offensive guldklump. Godt spark med begge ben, fint hurtig, driblestærk, dejligt blik for medspillere.
Stats: 4 mål og 2 assists i otte kampe.

Men, kontraktudløb sommeren 2013.

Lynge, kan du så komme igang!
-----------------------------------

Lynge har sovet i timen.. allerede i april måned er der flere herinde på forummet der kommentere på hvor teknisk vild han ser ud
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 20. nov 2012, 08:47

Pastorius skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Hvad fanden er det her? Som Arsenal- og AaB-fan er det satme trist at se at profilerne aldrig vil forlænge.

Men hvis vi bliver forsikrede om at Kusk ikke gider forlænge, så er det bare at sælge ham til vinter og få forlænget med andre. Hvis han ikke sælges men i stedet skriver under med en klub til sommer (sikkert FCK ...) så må han gerne rådne op på 2.holdet for min skyld. Så kan vi spille Ahlmann ind på pladsen i foråret, hvor vi formentlig allerede har sikret os mod nedrykning.
1) Lad nu være med at male fanden på væggen.
2) Vi er vist langt bagefter Arsenal i det regnskab. Er der lige andre vi ikke har forlænget med (som vi havde råd til at holde på)?
Nu var profilerne nok mere møntet på Arsenal, men derfor finder jeg det stadig trist. Især når vi overfor en spiller som Kusk, har gjort så meget for ham - og han så tilsyneladende ikke vil betale tilbage til os, foruden ca. én god halv sæson.

Jeg er stor fan af Kusk, men hvis han ligepludselig ikke vil forlænge, har jeg ikke det store til overs for ham.

Jeg håber da i alle har ret i, at han bare venter sin tid - og ser om han kan få bedre tilbud, og det kan sagtens være han ender med at forlænge et år eller to med AaB. Men jeg tror, ligesom en anden bruger herinde, at Lynge ikke bare går ud og fortæller sådan, hvis han forlænger om en uge eller to.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. nov 2012, 08:48

DEG skrev:AllanPedersen.

Det er ikke korrekt, Kusk er AaB'er, han er stort set vokset op med Aalborg Stadion som baghaven. Skal vi nu ikke lige. Uanset er ussel mammon ikke hans fokus pt., det er udvikling, og det vil da være helt fantastisk mærkeligt hvis han skifter til en anden dansk klub, det vil ikke give nogen mening for ham. Og da slet ikke, når man tænker på klubben herude har lagt et stort stykke arbejde i at få ham der hvor han er nu.

Men altså, forhandlingerne er sendt til hjørnespark, det er jo ikke ensbetydende med han ikke forlænger. Han skal vel overveje sin situation, selvom jeg ikke umiddelbart kan se, hvorfor han ikke skulle blive her i trygge rammer et års tid endnu.

Hvis han smutter bliver det til udlandet, men jeg kan ikke se, at han skulle være klar til det endnu, efter så få optrædener på senior niveau. Hvis han tager for tidligt afsted, ved man også godt at klubben han kommer til ikke vil være lige så behjælpelige med hans videre udvikling, som vi har været, og er her. Medmindre han slår til med det samme, så står den på bænk eller b-hold, det er et helt andet miljø og en svær situation at komme ud af.
Han kan da i Januar får hvilken som helst kontrakt han vil..
Han kan læne sig tilbage og se hvilken Superliga klub eller tyske eller hollandsk der vil give ham flest penge om ugen.
Hvis han så vælger at signe med et andet hold der... er han så stadig 'AaB'er vokset op med Aalborg stadion i baghaven' ?

Hvorfor tror du Lynge sådan udstiller ham i medierne? det er da fordi Lynge ved han er presset
At der må være en god chance for Kusk ikke vil forlænge.

Prøv at høre John Sivebæk for en måned siden:
- Der er ikke så meget at sige. Han har en kontrakt indtil næste sommer. Der har været lidt diskussion frem og tilbage med AaB, men der er ikke nogen afklaring.

Nu er jeg ikke synsk, men synes ikke Sivebæk virker specielt optimistisk i den udmelding.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 20. nov 2012, 08:53

Man bør overveje at bænke Kusk og køre en anden ung spiller ind på holdet. Kusks ønsker åbenlyst ikke at satse på AaB og AaB bør derfor heller ikke satse på Kusk. Hvis Kusk ønsker at indgå i forhandlinger kan man revurdere situationen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. nov 2012, 08:55

Brent skrev:Man bør overveje at bænke Kusk og køre en anden ung spiller ind på holdet. Kusks ønsker åbenlyst ikke at satse på AaB og AaB bør derfor heller ikke satse på Kusk. Hvis Kusk ønsker at indgå i forhandlinger kan man revurdere situationen.
ja jeg ville smide patrick kristensen ind med det samme i stedet for, og så begynde at fase nogle af de andre ind langsomt, nikolaj thomsen og rolf toft.
man kunne også lege med at rykke Curth ned på fløjen.

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 20. nov 2012, 09:06

astonvilla skrev:Så kan kusk jo passende varme bænk indtil han får lyst til at komme til forhandlingsbordet.
Kanterne dækkes herefter ind af Due, Wichmann, Hallur, Kayke osv.
Eksakt.

Lige så vel som det er fair nok, at Kusk søger lykken og pengene andetsteds, lige så fair er det, hvis klubben ikke ønsker at anvende en spiller, som ikke vil være en del af fremtiden.

Lur mig om ikke han sælges til vinter, så vi i det mindste får lidt mønt for ham.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 20. nov 2012, 09:09

AllanPedersen skrev:
Brent skrev:Man bør overveje at bænke Kusk og køre en anden ung spiller ind på holdet. Kusks ønsker åbenlyst ikke at satse på AaB og AaB bør derfor heller ikke satse på Kusk. Hvis Kusk ønsker at indgå i forhandlinger kan man revurdere situationen.
ja jeg ville smide patrick kristensen ind med det samme i stedet for, og så begynde at fase nogle af de andre ind langsomt, nikolaj thomsen og rolf toft.
man kunne også lege med at rykke Curth ned på fløjen.
PK er ude resten af efteråret. Skadet.
Jeg synes derfor Hallur (som gjorde et fint indhop sidst) kunne få chancen i Randers. Også en ok test af ham. Hvis han gør det godt dernede, kunne Lynge passende tilbyde ham en kontrakt.
Når Augo er klar til en startplads kan Wichmann også trække ud på kanten.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 20. nov 2012, 09:15

Det skal ikke overvejes, Det er helt ud af truppen, og ud og vaske støvler og bære kegler resten af den "store" tid som han ellers har bidraget super til, men der skal ikke være plads til at pisse ved siden af kummen, vel spør bare Stenild.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. nov 2012, 09:19

Kusk spiller året ud.. selvfølgelig.
Hvis han signer et nyt hold i Januar. så bør han ikke få et minuts spilletid i hele foråret.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 20. nov 2012, 09:29

Men er der slet ingen der ser Kusk's mulige afgang, som et fint tidspunkt at prøve Viktor Ahlmann af? Hvis Kusk spiller resten af efteråret og skriver med en anden klub til vinter, så har han ikke noget at gøre på holdet i foråret. Det åbner op for Ahlmann i rollen lige bag Helenius, og til den tid har vi formentlig nok point til ikke at rykke ned. Dermed kan Ahlmann prøves i forårssæsonen, hvilket jeg synes er logisk. Især taget i betragtning af vores evne til at køre de unge i stilling (Lucas, Kusk, Helenius, etc.).

Alt dette skal selvfølgelig være hvis Kent og staben mener at Ahlmann er klar.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2012, 09:34

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:jeg havde set det komme.. Kusk har ikke noget specielt tilhørsforhold til klubben, og hans agent tænker kun penge
det har da været debatteret allerede tidligere..

det er satme trist vi ikke kommer til at tjene en krone på ham..
at han går frit og kvit fra klubben.
Nu kan højest kontrakt bydende klub så bare melde sig på banen..
og der er der vel en 4-5 superliga klubber i danmark der kan give ham et bedre tilbud.
og en stribe tyske og hollandske.

jeg er god til at spille 'sur på Lynge' kortet...
men satme også skidt at når Lynge jo ved hans agent gerne vil have ham videre, at vi ikke forlænger med knægten i foråret allerede, som med Ahlman..
før han når at markere sig voldsomt på førsteholdet (og nej det kunne lynge ikke vide han ville gøre, men han burde have haft en kontrakt inden han kom ind)

P.S: en brøndby fan skrev det her på bold.dk
Det virker også mærkværdigt hvis han ikke vil betale lidt tilbage. Særligt efter det der var på onside, hvor man kunne se, at AaB havde taget særhensyn til ham og pacet ham hele vejen op med hjælp fra Poul Erik Andreasen.
er meget enig

Først og fremmest, hvad henviser du til angående Kusk og tilhørsforhold samt hans agents griskhed?

og derudover

Skulle Lynge forlænge med ham da han ikke havde bevist at han kunne begå sig i superligaen? Den logik forstår jeg ikke, specielt med henblik på den økonomiske situation vi var/er i. Det er bare hamrende heldigt/uheldigt at han er slået igennem så hurtigt, men der var næppe nogen herinde der skreg om en forlængelse for blot et år siden, eller ville have rynket et bryn hvis vi havde ophævet kontrakten med ham.
Kusk har hele tiden været ment til førsteholdet den her sæson, om han slog igennem eller ej..
Man kunne sagtens have lavet en ny kontrakt med ham til billigere penge i foråret.
Det er jo ikke fordi at han blev et stjernefrø fra den ene dag til den anden.
Ja han slog overraskende meget igennem, men han havde jo også talentet i foråret..

du får det til at lyde som om vi troede han var så ringe vi slet ikke gad forlænge med ham og så pludselig 2 måneder senere er han topscorer..
Måske er det sådan vi fans har set det, tvivler på det er sådan trænerstaben og ledelsen har set det, hvis det er.
Så skal de vidst til at noget mere ned på træningsanlæget.
Man forlængede med Kusk for 2 år allerede i sommeren sidste år, så Lynge har været hurtigt ude. Jeg husker ikke det store ramaskrig herinde over kontraktlængden. Det ville have været uden fortilfælde at forlænge en spillers kontrakt allerede efter seks måneder, specielt i lyset at spilleren på dette tidspunkt ikke havde markeret sig som andet end en reserve.

Ydermere tror jeg du negligerer hvor hurtigt Kusk er gået fra at være helt ukendt, til at være en profil på holdet. Før denne sæson havde han 12 kampe i alt, med 1 mål på sin samvittighed. I denne sæson blot fire måneder senere har han spillet 17 kampe, med 8 mål. Hvis du ikke anerkender denne udvikling som eksplosiv, så bliver vi aldrig enige. Det ville givet have været lettere at forlænge for for 4 måneder siden da han endnu ikke havde bevist sin holdbarshed, men på det tidspunkt var sådan en investering også mere usikker.

Derudover er han vel det eneste talent hvor vi overhovedet har haft denne problematik, hvilket i nogen grad understøtter at Lynge egentlig har styr på det med rettidige forlængelser til talenterne. Du kan evt. sammenligne med Brøndby som de seneste år har haft store udvandringer af talenter, der så sig for gode til klubben.

AllanPedersen skrev: prøv lige at se her hvad du selv skrev den 1. september:
Kusk, vores nye offensive guldklump. Godt spark med begge ben, fint hurtig, driblestærk, dejligt blik for medspillere.
Stats: 4 mål og 2 assists i otte kampe.

Men, kontraktudløb sommeren 2013.

Lynge, kan du så komme igang!
-----------------------------------

Lynge har sovet i timen.. allerede i april måned er der flere herinde på forummet der kommentere på hvor teknisk vild han ser ud
September er 2 måneder siden. Hvad er din pointe? Drengen ville jo netop ikke forlænge. Du er godt klar over at begge parter skal underskrive?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. nov 2012, 09:44

AllanPedersen skrev:Kusk spiller året ud.. selvfølgelig.
Hvis han signer et nyt hold i Januar. så bør han ikke få et minuts spilletid i hele foråret.
Ja det er da langt vigtigere at udføre straffeaktioner, end at stille med det stærkest mulige hold...

Må jeg iøvrigt minde om to ting:

AaB's finansielle situation sidste forår gjorde sandsynligvis at man ikke havde nogen som helst mulighed for at lave forlængelser, og dermed øge lønbudgettet. Efter min opfattelse, er det udelukkende tilsagnet om ny kapital fra investorgruppen, samt selvfølgelig salget af Lucas (og Barett), som har gjort man overhovedet har muligheden nu for at forlænge med et halvt hold.

Kusk var måske nok set som en mand for fremtiden i foråret, sammen med flere andre, men han var da på ingen måde den dominerende skikkelse han har været i efteråret, og han havde over et år til kontraktudløb... hvorfor han på det tidspunkt skulle have været mere vigtig at forlænge med end så mange andre, har jeg svært ved at få øje på. I bagklogskabens skarpe lys, er det selvfølgelig en meget nem og logisk konklusion at man skulle forlænge mens det både havde været nemmere og billigere, men skruer man tiden tilbage, ville Kusk absolut ikke have været nogen logisk første prioritet.

Jeg tror iøvrigt stadig på en forlængelse, men det er klart at det kan blive svært hvis den rigtige udenlandske klub trækker i Kusk, og der er bestemt ikke nogen garanti for at det lykkes. Desværre.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. nov 2012, 09:54

Jesper Schmidt skrev:
Ja det er da langt vigtigere at udføre straffeaktioner, end at stille med det stærkest mulige hold...

AaB's finansielle situation sidste forår gjorde sandsynligvis at man ikke havde nogen som helst mulighed for at lave forlængelser, og dermed øge lønbudgettet. Efter min opfattelse, er det udelukkende tilsagnet om ny kapital fra investorgruppen, samt selvfølgelig salget af Lucas (og Barett), som har gjort man overhovedet har muligheden nu for at forlænge med et halvt hold.

Kusk var måske nok set som en mand for fremtiden i foråret, sammen med flere andre, men han var da på ingen måde den dominerende skikkelse han har været i efteråret, og han havde over et år til kontraktudløb... hvorfor han på det tidspunkt skulle have været mere vigtig at forlænge med end så mange andre, har jeg svært ved at få øje på. I bagklogskabens skarpe lys, er det selvfølgelig en meget nem og logisk konklusion at man skulle forlænge mens det både havde været nemmere og billigere, men skruer man tiden tilbage, ville Kusk absolut ikke have været nogen logisk første prioritet.

Jeg tror iøvrigt stadig på en forlængelse, men det er klart at det kan blive svært hvis den rigtige udenlandske klub trækker i Kusk, og der er bestemt ikke nogen garanti for at det lykkes. Desværre.
handler ikke en skid om straffeaktion.
Det handler om vi også skal have mulighed for at være klar til næste sæson..

Vil du give Kusk alle kampene og så skal et nyt ungt talent bare starte ind til næste efterår?
Uden at have fået spilletid fordi Kusk sad på pladsen?

Ved ikke hvor meget fodbold du ser, men sådan her gør mange klubber
Se bare på Ajax der bænker Suljemani fordi hans kontrakt udløber til Sommer.
Giver fin mening at hvis Kusk signer et andet hold til Januar skal han ikke spille i foråret, så skal en anden ung spiller have mulighed for at få lidt rutine
Som Nikolaj Thomsen.

Og jeg er så skide træt af at se den der 'AaB's finansielle situation' bragt op som undskyldning i nærmest hvilken som helst form.
Hvis Lynge opsagde kontrakten på 10 af vores spillere og satte sig selv i start 11'eren.. ville et par stykker af jer stadig sidde her og skrive
'AaBs finansielle situation'...
Du skal ikke fortælle mig en ny kontrakt til Kusk ville have væltet os bagover.. vi kom af med nogle store lønninger de sidste 12 måneder
så der burde nok have været plads til en kontrakt til Kusk..

Kusk var ikke førsteholdsspiller sidste sæson.. der burde man have forlænget hvis man vidst han var på vippen til at blive det.
Ren logik at give de unge spillere en lang kontrakt op til de muligvis slår igennem.
Gør mange klubber, men tit hvad der er ren logik er ikke logik i AaB.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 20. nov 2012, 10:05

AllanPedersen skrev: handler ikke en skid om straffeaktion.
Jeg her 100% enig. Men det handler også om (som du også indikerer) at Lynge får pisset territoriet af!

AaB er ekstremt large med i) give unge talenter chancen på førsteholdet og ii) lade dem skifte - mod behørig betaling - til en anden klub, såfremt "det rigtige tilbud" ligger dér. Der er nok p.t. ikke en Superligaklub der er mere large på dén front end AaB.

Derfor er det på den anden side ekstremt vigtigt at vi hårdt og kontant får sendt et signal om at vi ikke finder os i denne opførsel. På bænken med Kusk med det samme.

Der er stor forskel på kontraktsforhandlinger der er gået i hårknude og en situation hvor spilleren slet ikke vil komme til bordet og forhandlet. Sidstnævnte situation (som vi står med her) er gennemført uacceptabelt. Og det skal markeres.

Det er naturligvis Kent der stiller holdet - men her må Lynge tage en venlig snak med Kent - som sikkert forstår gamet udmærket.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. nov 2012, 10:08

Slap nu af. Folk går jo fuldstændig i panik.

Lad os nu se hvor mange klubber, der rent faktisk er interesserede. I Danmark er det vel kun FCK, OB og AGF, der potentielt kunne overbyde os, og ingen af delene forekommer at være særlig realistisk. Hvorfor skulle han tage til AGF i stedet for at blive i AaB? Og udlandet - ja, der skal da nok komme et par bud. Men hvis det er fra hollandske midterklubber og 2. Bundesliga, så er det altså ikke sikkert at det trækker i Kusk.

Hvorfor skulle Kusk skrive under på en ny kontrakt lige nu? Alle ville da i hans situation vente til januarvinduet og se hvad der bød sig. som minimum kunne han jo så bruge de tilbud til at presse AaB op i løn. Endelig må man altså huske, at det her er en gedigen presbold fra Lynge. Lynges eneste våben er netop at spille på Kusks følelser og popularitet, og det vil givetvis kunne mærkes for en ung spiller som Kusk at han i lokalområdet og måske til de sidste tre kampe bliver set skævt til. I stedet for at Kusk kunne melde ud at han havde takket ja til Heerenveen fremstår det nu som at han har sagt nej til AaB. Det er ikke sikkert, han kan leve med det.

Personligt tror jeg stadig der er gode chancer for at vi forlænger med Kusk. Og det ville da i hvert fald være helt hul i hovedet at smide ham på bænken i de tre yderst vigtige subtopkampe, der venter os.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 20. nov 2012, 10:14

astonvilla skrev:
AllanPedersen skrev: handler ikke en skid om straffeaktion.
Jeg her 100% enig. Men det handler også om (som du også indikerer) at Lynge får pisset territoriet af!

AaB er ekstremt large med i) give unge talenter chancen på førsteholdet og ii) lade dem skifte - mod behørig betaling - til en anden klub, såfremt "det rigtige tilbud" ligger dér. Der er nok p.t. ikke en Superligaklub der er mere large på dén front end AaB.

Derfor er det på den anden side ekstremt vigtigt at vi hårdt og kontant får sendt et signal om at vi ikke finder os i denne opførsel. På bænken med Kusk med det samme.

Der er stor forskel på kontraktsforhandlinger der er gået i hårknude og en situation hvor spilleren slet ikke vil komme til bordet og forhandlet. Sidstnævnte situation (som vi står med her) er gennemført uacceptabelt. Og det skal markeres.

Det er naturligvis Kent der stiller holdet - men her må Lynge tage en venlig snak med Kent - som sikkert forstår gamet udmærket.
Han skal kølhales på byens torv og efterfølgende rulles i tjærre og fjer og sendes ud af byen!
AaB - the Nordic gateway to Europe

tegnuj123
Drenge
Drenge

Indlæg af tegnuj123 » 20. nov 2012, 11:04

Yankee skrev:Slap nu af. Folk går jo fuldstændig i panik.

Lad os nu se hvor mange klubber, der rent faktisk er interesserede. I Danmark er det vel kun FCK, OB og AGF, der potentielt kunne overbyde os, og ingen af delene forekommer at være særlig realistisk. Hvorfor skulle han tage til AGF i stedet for at blive i AaB? Og udlandet - ja, der skal da nok komme et par bud. Men hvis det er fra hollandske midterklubber og 2. Bundesliga, så er det altså ikke sikkert at det trækker i Kusk.

Hvorfor skulle Kusk skrive under på en ny kontrakt lige nu? Alle ville da i hans situation vente til januarvinduet og se hvad der bød sig. som minimum kunne han jo så bruge de tilbud til at presse AaB op i løn. Endelig må man altså huske, at det her er en gedigen presbold fra Lynge. Lynges eneste våben er netop at spille på Kusks følelser og popularitet, og det vil givetvis kunne mærkes for en ung spiller som Kusk at han i lokalområdet og måske til de sidste tre kampe bliver set skævt til. I stedet for at Kusk kunne melde ud at han havde takket ja til Heerenveen fremstår det nu som at han har sagt nej til AaB. Det er ikke sikkert, han kan leve med det.

Personligt tror jeg stadig der er gode chancer for at vi forlænger med Kusk. Og det ville da i hvert fald være helt hul i hovedet at smide ham på bænken i de tre yderst vigtige subtopkampe, der venter os.

Lige nøjagtig - helt enig. Vi ser en rutineret sportsdirektør trække pressekortet - og reaktionen kom promte fra Kusk / Sivebæk, der straks trækker i land. Tror helt sikkert der er forlænget 2 år med Kusk inden jul.
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. nov 2012, 11:12

AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:

handler ikke en skid om straffeaktion.

Vil du give Kusk alle kampene og så skal et nyt ungt talent bare starte ind til næste efterår?
Uden at have fået spilletid fordi Kusk sad på pladsen?

Ved ikke hvor meget fodbold du ser, men sådan her gør mange klubber
Se bare på Ajax der bænker Suljemani fordi hans kontrakt udløber til Sommer.
Giver fin mening at hvis Kusk signer et andet hold til Januar skal han ikke spille i foråret, så skal en anden ung spiller have mulighed for at få lidt rutine
Som Nikolaj Thomsen.

Og jeg er så skide træt af at se den der 'AaB's finansielle situation' bragt op som undskyldning i nærmest hvilken som helst form.
Hvis Lynge opsagde kontrakten på 10 af vores spillere og satte sig selv i start 11'eren.. ville et par stykker af jer stadig sidde her og skrive
'AaBs finansielle situation'...
Du skal ikke fortælle mig en ny kontrakt til Kusk ville have væltet os bagover.. vi kom af med nogle store lønninger de sidste 12 måneder
så der burde nok have været plads til en kontrakt til Kusk..

Kusk var ikke førsteholdsspiller sidste sæson.. der burde man have forlænget hvis man vidst han var på vippen til at blive det.
Ren logik at give de unge spillere en lang kontrakt op til de muligvis slår igennem.
Gør mange klubber, men tit hvad der er ren logik er ikke logik i AaB.
Hvor i alverden har jeg sagt at Kusk bør spille samtlige minutter i foråret, hvis han har skrevet med en anden klub? Selvfølgelig skal man da i det tilfældige begynde at køre en ny mand ind på holdet, men der er saftsuseme også stor forskel på det, og dit eget udsagn om at han ikke skal have et eneste minuts spilletid.

Det kan godt være du er træt af at høre om økonomien som en evig undskyldning, men sandheden er sandsynligvis at AaB A/S for et års tid siden var decideret lukningstruet, og at hver eneste krone med garanti blev vendt op til flere gange før den blev brugt... brugt blev nogle af kronerne f.eks. på at forlænge med Helenius, skulle man have fravalgt det, fremfor at forlænge yderligere med en marginalspiller, som man i vinduet forinden havde signet en 2 årig kontrakt med? Med din logik i mente, skal man så også allerede nu kaste en lang kontrakt efter f.eks. Rolf Toft, før det er for sent?

Faktum er også at Kusk, i sine mange tidlige optrædener i superligaen, ikke viste mange prøver på sin kunnen... han lignede faktisk i mange situationer en spiller som var overmatchet, både teknisk og fysisk. Her er vi ikke for flere år tilbage, men sidste efterår. Personligt troede jeg ikke på at han ville stå i dag som vores måske allerstørste profil, men det havde du måske set?

Kan AaB/Lynge klandres for noget i denne sag, så er det måske at man ikke skrev en 3 årig kontrakt med ham forrige sommer, men på det tidspunkt har man utvivlsomt været meget i tvivl om hvor langt han ville kunne drive det... som det iøvrigt også fremgik af det tv indslag der var om Kusks udvikling for noget tid siden, har hans udvikling ikke været støt stigende, men nærmest eksplosiv.

Og lad os så iøvrigt klappe hesten med alt det her med hvad man skal gøre hvis han ikke forlænger. Faktum er at han foreløbig blot har valgt at se tiden an og kigge på hvad der kommer af tilbud. Kusk er flasket op med AaB, og han har en fornuftig agent i John Sivebæk, så jeg tror langtfra det er sikkert at han vælger ikke at forlænge.

Under alle omstændigheder må vi se i øjnene at spillere som Kusk og Helenius er hos os på lånt tid, jeg har meget svært ved at forestille mig at nogen af dem spiller i AaB næste vinter.

Besvar