Hvornår bliver han tilbudt en kontrakt? Er helt enig, han har gjort det fremragende som erstatning for Lasse. Hvorfor har vi ikke hørt om ham før?Mr. Larsen skrev: Jeg er vildt imponeret over Kasper Pedersen og ro med bolden, han ligner ikke en amatør med kun 3 førsteholds kampe på CVet..... jeg tror der er nogen af de normale starter der skal oppe sig for at følge med den knægt fremover !
Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Mente det nok.jernskjorten skrev:Ahlmann så vidt jeg lige husker.Lucas Kuskenius skrev:Hvem blev MoM?
Hej hej Mr. Larsen.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Kampen illustrerede endnu engang
holdets store problemer når modstanderne står kompakt. Jeg anser den centrale midtbane som det helt store problem i den forbindelse.
Det er muligt at Wurtz er en nøglespiller defensivt, men det er godt nok en kæmpe fejl at Lynge har forlænget Wurtz' kontrakt. De offensive spillere har meget dårlige arbejdsbetingelser når de skal serviceres af en "knoldesparker" som Wurtz (og Augu). Må indrømme at jeg sagtens kan forstå hvorfor han blev kasseret i fck, men desværre er han stamspiller hos os.
Tænk hvad det ville betyde for spillet hvis vi fandt en afløser med de samme defensive evner, men som samtidig offensivt er langt bedre... Vores konkurrenter såsom AGF (Casper Sloth), OB (Silberbauer og Vadocz) og fcn (Søren Christensen mv.) er langt bedre bemandet på den centrale midtbane.
De har centrale midtbanespillere som kan bidrage offensivt. Wurtz derimod trækker al tempo ud af spillet, afleverer konsekvent til siden eller bagud. Når han endelig forsøger fremadrettede afleveringer er de håbløst upræcise.
Nu er dette indlæg ikke til for at være superkritisk overfor Wurtz, men kampen i går viste med al tydelighed hvor dårlig Wurtz er. Det var ikke kun mig der lagde mærke til det. Der var flere andre på vesttribunen, der "svinede" Wurtz til fordi han stoppede meget af det fremadrettede spil.
holdets store problemer når modstanderne står kompakt. Jeg anser den centrale midtbane som det helt store problem i den forbindelse.
Det er muligt at Wurtz er en nøglespiller defensivt, men det er godt nok en kæmpe fejl at Lynge har forlænget Wurtz' kontrakt. De offensive spillere har meget dårlige arbejdsbetingelser når de skal serviceres af en "knoldesparker" som Wurtz (og Augu). Må indrømme at jeg sagtens kan forstå hvorfor han blev kasseret i fck, men desværre er han stamspiller hos os.
Tænk hvad det ville betyde for spillet hvis vi fandt en afløser med de samme defensive evner, men som samtidig offensivt er langt bedre... Vores konkurrenter såsom AGF (Casper Sloth), OB (Silberbauer og Vadocz) og fcn (Søren Christensen mv.) er langt bedre bemandet på den centrale midtbane.
De har centrale midtbanespillere som kan bidrage offensivt. Wurtz derimod trækker al tempo ud af spillet, afleverer konsekvent til siden eller bagud. Når han endelig forsøger fremadrettede afleveringer er de håbløst upræcise.
Nu er dette indlæg ikke til for at være superkritisk overfor Wurtz, men kampen i går viste med al tydelighed hvor dårlig Wurtz er. Det var ikke kun mig der lagde mærke til det. Der var flere andre på vesttribunen, der "svinede" Wurtz til fordi han stoppede meget af det fremadrettede spil.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Ok... du gør sgu ellers ikke meget for at afdæmpe din kritik....frederikshavneren skrev:Kampen illustrerede endnu engang
Centrale midtbanespillere der kan dominere både som spoilere og samtidigt være pasningsstærke frem ad banen, spiller sjældent i en halvdårlig liga som den danske.
-
frederikshavneren
- Allstar

Vores konkurrenter i topstriden har nogle stærke midtbanespillere, som kan bidrage såvel defensivt som offensivt. Fremtiden tilhører en type som Casper Sloth fra AGF.limey skrev:Centrale midtbanespillere der kan dominere både som spoilere og samtidigt være pasningsstærke frem ad banen, spiller sjældent i en halvdårlig liga som den danske.
Det var ik så tydeligt i onsdags hvor vi mødte et hold der gerne ville spille, men i en kamp som i går er det for mig at se meget tydeligt hvor store problemer vi har på den centrale midtbane.
Det er positivt at SFs ankomst endelig har betydet at Curth er blevet bænket. Det har stor betydning for det tekniske spil, kan godt tænke mig at Wurtz bliver bænket på tilsvarende bekostning. Måske en midtbane konstellation med Augu og N. Thomsen er værd at prøve?
Min pointe er bare, at den type spiller du efterspørger, er den samme, som alverdens topklubber efterspørger - effektive centrale tovejs-spillere der både rydder op og kan levere assist og mål. Hvis Würtz var ligeså stærk offensivt som defensivt, spillede han enten stadig i PS&E eller i udlandet.frederikshavneren skrev:Vores konkurrenter i topstriden har nogle stærke midtbanespillere, som kan bidrage såvel defensivt som offensivt. Fremtiden tilhører en type som Casper Sloth fra AGF.limey skrev:Centrale midtbanespillere der kan dominere både som spoilere og samtidigt være pasningsstærke frem ad banen, spiller sjældent i en halvdårlig liga som den danske.
Det var ik så tydeligt i onsdags hvor vi mødte et hold der gerne ville spille, men i en kamp som i går er det for mig at se meget tydeligt hvor store problemer vi har på den centrale midtbane.
Det er positivt at SFs ankomst endelig har betydet at Curth er blevet bænket. Det har stor betydning for det tekniske spil, kan godt tænke mig at Wurtz bliver bænket på tilsvarende bekostning. Måske en midtbane konstellation med Augu og N. Thomsen er værd at prøve?
Jeg har ikke set nok AGF-kampe til at udtale mig om Sloths niveau, men landstræneren synes i hvert fald, at han er god nok til en udtagelse.
-
frederikshavneren
- Allstar

Det er tildels et spørgsmål om prioritering. Den primære årsag til at jeg tipper os til en
5.-6. plads når sæsonen er ovre er, at vi i min optik er dårligere på den centrale midtbane i forhold til vores konkurrenter.
Selv i en liga som superligaen er det muligt at have gode tovejs spillere centralt. Casper Sloth, Silberbauer, Vadocz, Søren Christensen, Uffe Bech (kan diskuteres om han er central midtbanespiller) mv. er eksempler herpå.
5.-6. plads når sæsonen er ovre er, at vi i min optik er dårligere på den centrale midtbane i forhold til vores konkurrenter.
Selv i en liga som superligaen er det muligt at have gode tovejs spillere centralt. Casper Sloth, Silberbauer, Vadocz, Søren Christensen, Uffe Bech (kan diskuteres om han er central midtbanespiller) mv. er eksempler herpå.
-
jensemand57
- Allstar

Med det uafgjorte resultat i går, må den vigtigste kamp for AaB i dag være kampen mellem Horsen og OB. Vi ligger inden den kamp nummer 4, hvilket vil udløse 4,2 millioner i tv-penge. Vinder OB er vi nummer 5, som vil udløse 3,9 millioner. vi er 4 point foran AGF, så de kan ikke indhente os, så lad dem enelig få tre point over Brøndby.
Herefter vil det vigtigste for AaB være at få en sejr og helst på lørdag. Placering må så komme som en form for bonus.
Herefter vil det vigtigste for AaB være at få en sejr og helst på lørdag. Placering må så komme som en form for bonus.
-
frederikshavneren
- Allstar

Er helt uenig. Det bedste for os vil uden tvivl være nederlag til OB, AGF og Fcn (selv om det virker urealistisk). Forstår ik holdningen til Brøndby. Så længe pestegnen taber så er det ik så vigtigt hvis vi taber og vores konkurrenter i toppen vinder...jensemand57 skrev:Med det uafgjorte resultat i går, må den vigtigste kamp for AaB i dag være kampen mellem Horsen og OB. Vi ligger inden den kamp nummer 4, hvilket vil udløse 4,2 millioner i tv-penge. Vinder OB er vi nummer 5, som vil udløse 3,9 millioner. vi er 4 point foran AGF, så de kan ikke indhente os, så lad dem enelig få tre point over Brøndby.
Nu hvor vi selv gentagne gange har sat dyrebare point til, er der da desto større grund til at ønske, at vores direkte konkurrenter gør det samme. Derfor vil f.eks. en Brøndby sejr i Århus i aften være en gave!
-
jensemand57
- Allstar

Jeg fortår udemærket din pointe, og langt hen ad vejen har du også ret. Min vinkel var dog udelukkende baseret på udbetalingen af tv-penge, samt hvad jeg mener, vil være det vigtigste i de kommende kampe for AaB. Hvordan går det med helbredet?frederikshavneren skrev:Er helt uenig. Det bedste for os vil uden tvivl være nederlag til OB, AGF og Fcn (selv om det virker urealistisk). Forstår ik holdningen til Brøndby. Så længe pestegnen taber så er det ik så vigtigt hvis vi taber og vores konkurrenter i toppen vinder...jensemand57 skrev:Med det uafgjorte resultat i går, må den vigtigste kamp for AaB i dag være kampen mellem Horsen og OB. Vi ligger inden den kamp nummer 4, hvilket vil udløse 4,2 millioner i tv-penge. Vinder OB er vi nummer 5, som vil udløse 3,9 millioner. vi er 4 point foran AGF, så de kan ikke indhente os, så lad dem enelig få tre point over Brøndby.
Nu hvor vi selv gentagne gange har sat dyrebare point til, er der da desto større grund til at ønske, at vores direkte konkurrenter gør det samme. Derfor vil f.eks. en Brøndby sejr i Århus i aften være en gave!
-
Vestkysten
- Drenge

Køllen I Møllen skrev:Lodret uenig. Esbjerg var aldrig i nærheden af sejren mens vi havde 3-4 chancer for at lukke den. Helenius og Søren Frederiksen lavede rigtig mange flotte ting fremad banen men Esbjergs målmand blev "matchvinder" idag.Klaus skrev:Hvad værre er, så bliver tv-pengene fordelt efter denne runde. Vi skullehave vundet i onsdags, men i dag er Esbjerg faktisk tættere på sejren end os. Det er pinligt så dårlige vi er med bolden. Kusk er den eneste, der bidrager med noget kreativitet frem ad banen. Vi har ikke noget kantspil og vores angribere får ikke noget at arbejde med.
Aldrig i nærheden af sejren? Ville nu nok mene at vi havde et par kæmpe chancer! I havde spillet og flest skud på mål - i min bog havde EfB kampens to største chancer.
Har du set vores hjemmekampe i denne sæson? Som 2-2'eren mod FCK - ja, sågar den seneste sejr mod AGF? Vi spiller absolut ikke defensivt. Det er klart at vi ikke kommer stormende derud af på en svær udebane som den I holder jer. Vi er oprykker, og med i en tæt nedrykningskamp.jensemand57 - Esbjerg vil intet og lever kun på at modstanderen laver fejl. Det er ikke et hold, som klæder fodbolden
-
frederikshavneren
- Allstar

Ok. Jeg kan nogle gange godt blive lidt indebrændt når nogle nærmest er ligeglade med AaBs resultater så længe Brøndby taber og har kurs mod 1. division. Kan på en måde godt forstå hoveren over Brøndbys problemer, da pestegnen altid har vakt stærke følelser. Personligt håber jeg at Brøndby undgår nedrykning. Jeg vil hellere til kamp på stadion mod Brøndby, fremfor en kamp mod sønderjyske el. Silkeborg.jensemand57 skrev:Jeg fortår udemærket din pointe, og langt hen ad vejen har du også ret. Min vinkel var dog udelukkende baseret på udbetalingen af tv-penge, samt hvad jeg mener, vil være det vigtigste i de kommende kampe for AaB. Hvordan går det med helbredet?frederikshavneren skrev:Er helt uenig. Det bedste for os vil uden tvivl være nederlag til OB, AGF og Fcn (selv om det virker urealistisk). Forstår ik holdningen til Brøndby. Så længe pestegnen taber så er det ik så vigtigt hvis vi taber og vores konkurrenter i toppen vinder...jensemand57 skrev:Med det uafgjorte resultat i går, må den vigtigste kamp for AaB i dag være kampen mellem Horsen og OB. Vi ligger inden den kamp nummer 4, hvilket vil udløse 4,2 millioner i tv-penge. Vinder OB er vi nummer 5, som vil udløse 3,9 millioner. vi er 4 point foran AGF, så de kan ikke indhente os, så lad dem enelig få tre point over Brøndby.
Jotak har det fint. Kampen i onsdags var bestemt ikke sjov (ikke kun pga. resultatet), men nu går det heldigvis bedre.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Vores kamp mod OB viste at Vadocz er utroligt ringe bagud. Han er absolut ikke den tovejsspiller du hør ham til.frederikshavneren skrev:Kampen illustrerede endnu engang
horsens foran ved pausen.
i går efter kampen, viste tv3 sport AaBs Gyldne Sæson. nogen der ved om den kan ses et sted?? eller om der eventuelt er nogen der kan smide den op.
i går efter kampen, viste tv3 sport AaBs Gyldne Sæson. nogen der ved om den kan ses et sted?? eller om der eventuelt er nogen der kan smide den op.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Horsens foran 2-0 mod OB. Det var da altid noget, her op til tv-pengene!
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Efter gårsdagens kamp og vores ekstraordinære mangel på marginaler her i starten, havde man jo næsten regnet med at gårsdagens afbrændere ville koste på tv-pengene, men tak til Horsens.
-
jensemand57
- Allstar

4,2 millioner og en 4. Plads efter runde 22. Omstændighederne med skaderne egentlig ok.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Mon ikke de fleste før sæsonstart gerne havde solgt den for en 4 plads på dette tidspunktjensemand57 skrev:4,2 millioner og en 4. Plads efter runde 22. Omstændighederne med skaderne egentlig ok.
-
jensemand57
- Allstar

Jow.Mr. Larsen skrev:Mon ikke de fleste før sæsonstart gerne havde solgt den for en 4 plads på dette tidspunktjensemand57 skrev:4,2 millioner og en 4. Plads efter runde 22. Omstændighederne med skaderne egentlig ok.