Dr. Holst skrev:Puha!
Når nu skuffelsen over at vi spiller så febrilsk mod en klub der vanligvis spiller på et noget lavere niveau har lagt sig, så kan man da drage en del konklusioner af denne kamp:
1.) Augo må ud. Han formår slet ikke at sætte sig igennem med det som ellers er hans kvalitet: nærkampene. Vi taber langt det meste på midten, og når man er så meget bagud på energien og holdningen/viljen til at vinde, så skal en anfører FANME sætte medspillerne op om han så skal sprænge en pulsåre i raseri. Det er IKKE godkendt det han leverer idag, og det her var en stor chance for at han kunne vise sit værd.
2.) Spalvis er et godt stykke fra at kunne byde på noget. Han viste momenter med nærkampsstyrke, men kommunikationen og generelt niveau mangler en del.
3.) Due er bare ikke god nok. Han har så længe fået chancer uden at levere. Virker ikke motiveret og skuffer gang på gang.
4.) AK viser fint niveau, jeg er også ved at tro på ham som en stabil spiller.
5.) Jönson ER en spiller der kommer til at skaffe os en del point. Medmindre han bliver skadet igen og igen. Han viser et niveau over superligaen.
6.) Werge er en klaphat! Kan han ikke snart få sin hjerneblødning så han bliver bare lidt klogere at høre på....
HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13
Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13
Det var da heldigt at Erik Hamren ikke gik amok i 2006 da vi tabte til Fredericia og smed Rade Prica på porten, eller at Kent Nielsen ikke fyrede Nicklas Helenius i 2010 da vi tabte til Viborg. De kampe på udebane er ikke vildt lette. Godt gået af drengene.
AaB anno 2013 er nok langt fra det AaB Due toppræsterede på, men AaB anno 2013 er også langt over det bundniveau i Due lang tid har befundet sig på. Min tålmodighed er opbrugt, han burde være væk til vinter.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Pga, Arbejde har jeg ikke set målene iaften.
Jeg kan se at eb.dk og tv3 sport, har valgt at vise kusk´s og køge´s mål, men hvorfanden finder man Nikolai Thomsen´s mål henne?
Jeg kan se at eb.dk og tv3 sport, har valgt at vise kusk´s og køge´s mål, men hvorfanden finder man Nikolai Thomsen´s mål henne?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
http://onside.dk/dbu-pokalen/hb-koege-a ... -herfoelgeMr. Larsen skrev:Pga, Arbejde har jeg ikke set målene iaften.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Takjernskjorten skrev:http://onside.dk/dbu-pokalen/hb-koege-a ... -herfoelgeMr. Larsen skrev:Pga, Arbejde har jeg ikke set målene iaften.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det er scary så lavt vort bundniveau er. Når vi falder fra hinanden - så gør vi det sku med manér.
Det er nok forudsigeligt med så ungt en mandskab at sådan noget sker. Bare tæls når det står på. MEN der er altså 2 meget vigtige ting der skinner igennem lige nu:
1. Vi møder en flok amatører i går ("fyraftensproffer"), og vi må formode at vi har mindst dobbelt så mange træningspas som Køge i løbet af ugen. Derfor fatter jeg simpelthen ikke at de kan være 10 gange farligere på dødbolde end vi er?! Vi burde have bedre tid til at kæle for netop den fase af spillet i det ekstra tidsrum vi har til rådighed. Jeg tager sikkert fejl, men det ser ud til at vores plan med dødbolde plain and simple er at Kusk tjatter en blød ballon-bold ind i feltet...og så ser vi hvad der sker - ikke nogen plan med noget. Håber jeg tager fejl, men det er grotesk så ringe vi er og så lidt fokus vi har på dødbolde. Vores meget stærke trænerteam dumper altså klart på dette punkt.
2. Når spillere får chancen for at vise sig frem i denne type kampe og (gen)erobre en plads i startopstillingen så kan det undre at man møder op med en helt utrolig slattenvik holding til tingene. Mange har svinet Due til i denne tråd - men jeg er sku mere rasende på Wichmann og hans slatne indstilling til tingene. Det er jo efterhånden evident at han ikke gider længere. I går havde han en enestående chance for at viser Kent at han skal spille noget mere....den greb han i hvert fald ikke. Tvært imod. Væk med ham a.s.a.p. Wichmann har jo evnerne - men ikke viljen.
Det er uoverskueligt lige nu. Især med kun 5 point ned til nedrykning og med et stensikkert (som jeg ser det lige nu) nederlag på søndag også og fremadrettet dårligere baner (hvilket absolut ikke er noget der tæller til vores fordel).
Suk, mand!
Det er nok forudsigeligt med så ungt en mandskab at sådan noget sker. Bare tæls når det står på. MEN der er altså 2 meget vigtige ting der skinner igennem lige nu:
1. Vi møder en flok amatører i går ("fyraftensproffer"), og vi må formode at vi har mindst dobbelt så mange træningspas som Køge i løbet af ugen. Derfor fatter jeg simpelthen ikke at de kan være 10 gange farligere på dødbolde end vi er?! Vi burde have bedre tid til at kæle for netop den fase af spillet i det ekstra tidsrum vi har til rådighed. Jeg tager sikkert fejl, men det ser ud til at vores plan med dødbolde plain and simple er at Kusk tjatter en blød ballon-bold ind i feltet...og så ser vi hvad der sker - ikke nogen plan med noget. Håber jeg tager fejl, men det er grotesk så ringe vi er og så lidt fokus vi har på dødbolde. Vores meget stærke trænerteam dumper altså klart på dette punkt.
2. Når spillere får chancen for at vise sig frem i denne type kampe og (gen)erobre en plads i startopstillingen så kan det undre at man møder op med en helt utrolig slattenvik holding til tingene. Mange har svinet Due til i denne tråd - men jeg er sku mere rasende på Wichmann og hans slatne indstilling til tingene. Det er jo efterhånden evident at han ikke gider længere. I går havde han en enestående chance for at viser Kent at han skal spille noget mere....den greb han i hvert fald ikke. Tvært imod. Væk med ham a.s.a.p. Wichmann har jo evnerne - men ikke viljen.
Det er uoverskueligt lige nu. Især med kun 5 point ned til nedrykning og med et stensikkert (som jeg ser det lige nu) nederlag på søndag også og fremadrettet dårligere baner (hvilket absolut ikke er noget der tæller til vores fordel).
Suk, mand!
Bienvenu Bassogog!
Det er lidt sjovt, hvordan folk mener, spillere som Due, Wichmann, Augu, SF, Patrick m.fl., som ikke præsterede synderligt godt i går, skal smides på porten hurtigst muligt. Forventer folk så, at vi skal stille have en trup på 15-16 mand? Eller at man i stedet for de nævnte køber klassespillere i andre klubber?
Eller har man en eller anden våd drøm om, at de HELT unge spillere som Bruhn, Rye, Blåbjerg, Kasper P, m.fl. skal indtage rollen som direkte backup til startopstillingen? I så fald er man i mine øjne dybt naiv. Som det er meget tydeligt at se med Spalvis, kræver det lang tids tilvænning og træning, før de helt unge spillere (minus kæmpetalentet Thomsen) er helt klar til at spille superliga. Der er simpelthen nødt til at være rutinerede spillere lige i udkanten af idealopstillingen. Og min vurdering er, at vi næppe kan få meget bedre af den slags, end dem vi pt. råder over.
At have rutinerede spillere, der har spillet i klubben i MANGE år siddende på bænken er et absolut plus - og folk som Curth, Augu og Due har væsentlig betydning for de helt unge spilleres overgang til at være en del af førsteholdstruppen både på og uden for banen.
Ja. Det var noget lort flere steder på banen i går. Og ja, der var spillere, der absolut ikke greb chancen for at bevise, at de hører til i idealopstillingen. Men alternativet er altså enten, at vi har en utroligt smal trup, at vi køber dyre spillere fra andre klubber, eller at vi kaster de helt unge alt for tidligt for løverne - til skade for både dem og resultaterne.
Eller har man en eller anden våd drøm om, at de HELT unge spillere som Bruhn, Rye, Blåbjerg, Kasper P, m.fl. skal indtage rollen som direkte backup til startopstillingen? I så fald er man i mine øjne dybt naiv. Som det er meget tydeligt at se med Spalvis, kræver det lang tids tilvænning og træning, før de helt unge spillere (minus kæmpetalentet Thomsen) er helt klar til at spille superliga. Der er simpelthen nødt til at være rutinerede spillere lige i udkanten af idealopstillingen. Og min vurdering er, at vi næppe kan få meget bedre af den slags, end dem vi pt. råder over.
At have rutinerede spillere, der har spillet i klubben i MANGE år siddende på bænken er et absolut plus - og folk som Curth, Augu og Due har væsentlig betydning for de helt unge spilleres overgang til at være en del af førsteholdstruppen både på og uden for banen.
Ja. Det var noget lort flere steder på banen i går. Og ja, der var spillere, der absolut ikke greb chancen for at bevise, at de hører til i idealopstillingen. Men alternativet er altså enten, at vi har en utroligt smal trup, at vi køber dyre spillere fra andre klubber, eller at vi kaster de helt unge alt for tidligt for løverne - til skade for både dem og resultaterne.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Ja, jeg frygter det samme og håber sgu ikke på en gentagelse af sidste år. Dengang var AaB nummer to med 20 point for 9 kampe efter 6-2-1 og 23-7 i målscore. De 11 sidste runder gav 13 point efter 4-1-6 og 12-19 i målscore. Et tilsvarende dyk i år vil komme til at se grimt ud på stillingen.astonvilla skrev:Det er uoverskueligt lige nu. Især med kun 5 point ned til nedrykning og med et stensikkert (som jeg ser det lige nu) nederlag på søndag også og fremadrettet dårligere baner (hvilket absolut ikke er noget der tæller til vores fordel).
Når det er sagt tror jeg, at holdet i år er bedre rustet til dårligere baner. Og jeg tror, at kampen mod AGF kommer til at bestemme forløbet for resten af efteråret - uden at jeg har andet at have det i end fornemmelsen, og at det lyder smart at sige sådan.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg er meget enig og forstår slet ikke, at Patrick Kristensen bliver ved med at få så hård kritik. Han er efter min mening en af de bedste breddespillere i AaB's moderne historie, og dem er der jo også hårdt brug for. Tænk hvis man skulle smide helt uprøvede kræfter ind i stedet for at have folk som ham til at lappe hullerne.BoT skrev:Det er lidt sjovt, hvordan folk mener, spillere som Due, Wichmann, Augu, SF, Patrick m.fl., som ikke præsterede synderligt godt i går, skal smides på porten hurtigst muligt. Forventer folk så, at vi skal stille have en trup på 15-16 mand? Eller at man i stedet for de nævnte køber klassespillere i andre klubber?
Jeg ser også gerne Due fortsætte i AaB. Jeg ved godt, at han langt fra altid rammer sit gode niveau, men i de perioder i løbet af en sæson, hvor han gør det, er han altså et godt våben at have. Igen: at have en mand som ham til bredden er altså en stor luksus. Og det samme gælder med folk som Curth og Augu, hvis de kan leve med ikke at være førstevalg.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Er helt enig i at PK er en god spiller at have i AaB fordi han kan spille stort set alle steder, og minus venstreback+midterforsvaret er han også en ganske kvalificeret spiller på alle pladser.sulakvelidze skrev:Jeg er meget enig og forstår slet ikke, at Patrick Kristensen bliver ved med at få så hård kritik. Han er efter min mening en af de bedste breddespillere i AaB's moderne historie, og dem er der jo også hårdt brug for. Tænk hvis man skulle smide helt uprøvede kræfter ind i stedet for at have folk som ham til at lappe hullerne.BoT skrev:Det er lidt sjovt, hvordan folk mener, spillere som Due, Wichmann, Augu, SF, Patrick m.fl., som ikke præsterede synderligt godt i går, skal smides på porten hurtigst muligt. Forventer folk så, at vi skal stille have en trup på 15-16 mand? Eller at man i stedet for de nævnte køber klassespillere i andre klubber?
Jeg ser også gerne Due fortsætte i AaB. Jeg ved godt, at han langt fra altid rammer sit gode niveau, men i de perioder i løbet af en sæson, hvor han gør det, er han altså et godt våben at have. Igen: at have en mand som ham til bredden er altså en stor luksus. Og det samme gælder med folk som Curth og Augu, hvis de kan leve med ikke at være førstevalg.
Til gengæld mener jeg heller ikke at man skal rutine for alt i verdenen hvis evnerne ikke er der. Curth og Due hæver uden tvivl stadig en okay løn (på trods af lønnedgang ved sidste forlængelse) og deres evner beretter simpelthen ikke til at blive i AaB længere.
Ydermere mener jeg at Wichmann skal ud, når vi får chancen. Han havde en gang et stort potentiale men har formøblet det ved ikke at udvise nok disciplin og arbejdsiver. Virker til at han har taget for let på tingene og hans udvikling er forlængst stagneret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det lyder ikke bare smart at sige sådan - jeg mener det er spot on.sulakvelidze skrev:Ja, jeg frygter det samme og håber sgu ikke på en gentagelse af sidste år. Dengang var AaB nummer to med 20 point for 9 kampe efter 6-2-1 og 23-7 i målscore. De 11 sidste runder gav 13 point efter 4-1-6 og 12-19 i målscore. Et tilsvarende dyk i år vil komme til at se grimt ud på stillingen.astonvilla skrev:Det er uoverskueligt lige nu. Især med kun 5 point ned til nedrykning og med et stensikkert (som jeg ser det lige nu) nederlag på søndag også og fremadrettet dårligere baner (hvilket absolut ikke er noget der tæller til vores fordel).
Når det er sagt tror jeg, at holdet i år er bedre rustet til dårligere baner. Og jeg tror, at kampen mod AGF kommer til at bestemme forløbet for resten af efteråret - uden at jeg har andet at have det i end fornemmelsen, og at det lyder smart at sige sådan.
Rent mentalt bliver det sværere og sværere for de unge spillere at hive sig op når det går skidt flere kampe i træk - i takt med at nedrykningsstregen nærmer sig med lynets hast i denne vanvittige og jævne liga.
GF kampen er ikke "bare" 3 point.
Bienvenu Bassogog!
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
En lorte kamp i går, ja. Ingen reserver viste at de burde have en startplads. Jeg tror stadig meget på Spalvis, og jeg mener ikke den afbrænder er så frygtelig. Han måtte tage et skridt tilbage i banen og han afslutte ved at vende på en tallerken og score uden nogen form for momentum.
Der burde have været en spiller i rummet bag Spalvis, som han så kunne spille fri til et ordentligt skud. Når det er sagt, så burde den jo nok egentlig have været der, og havde det været Curth eller SF, så var folk gået helt amok. Jeg tror Spalvis kan gøre ondt som indskifter, og at Curth kan gøre det fint på den centrale midtbane sammen med Augo eller Würtz, når han kommer tilbage. I hvert fald bedre end Gadens Wichmann der drikker de dyre drinks på No. 16 og leger fodboldspiller i fritiden. Nu er No. 16 vist også lukket ned, så det kan være, at Wichmann har droppet gaden, hvilket resulterede i, at No. 16 ikke havde nogen omsætning.
Jeg er desuden helt vild med Jeppe Kjær, og jeg tror på, at han kan gøre det godt i Superligaen, og jeg har ment, at vi skulle hente ham lige siden Roskilde rykkede ned.
Jeg fygter nu, at når banerne bliver dårligere, og det begynder at handle mere om fysik, at AaB kommer ind i en rigtig skidt stime. Alligevel har vi Dalsgaard, Lasse, Thelander, Augo, Würtz, Søren Frederiksen, AK og Jönsson, som alle kan placeres i den samme startopstilling, og som har glimrende fysik.
Der burde have været en spiller i rummet bag Spalvis, som han så kunne spille fri til et ordentligt skud. Når det er sagt, så burde den jo nok egentlig have været der, og havde det været Curth eller SF, så var folk gået helt amok. Jeg tror Spalvis kan gøre ondt som indskifter, og at Curth kan gøre det fint på den centrale midtbane sammen med Augo eller Würtz, når han kommer tilbage. I hvert fald bedre end Gadens Wichmann der drikker de dyre drinks på No. 16 og leger fodboldspiller i fritiden. Nu er No. 16 vist også lukket ned, så det kan være, at Wichmann har droppet gaden, hvilket resulterede i, at No. 16 ikke havde nogen omsætning.
Jeg er desuden helt vild med Jeppe Kjær, og jeg tror på, at han kan gøre det godt i Superligaen, og jeg har ment, at vi skulle hente ham lige siden Roskilde rykkede ned.
Jeg fygter nu, at når banerne bliver dårligere, og det begynder at handle mere om fysik, at AaB kommer ind i en rigtig skidt stime. Alligevel har vi Dalsgaard, Lasse, Thelander, Augo, Würtz, Søren Frederiksen, AK og Jönsson, som alle kan placeres i den samme startopstilling, og som har glimrende fysik.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Er, som flere andre, meget enig i at rutinerede er meget vigtig for en trup, især en ung trup som vores. Derfor er ældre spillere med mange kampe på CV´et en fordel. Ikke pga alderen og rutinen alene, men fordi de unge kan spejle sig i en rutineret spiller HVIS denne spiller er forbilledlig. Jeg vil mene at spillere som Augo er det, og en spiller som PK er det, og nu også KEP: De sidder på bænken men kan til træning og ved de kampe de får vise en vilje og gejst og kræve noget af sig selv og derfor også af sine medspillere. Jeg er meget i tvivl om Due gør det. Jeg synes han i al for lang tid IKKE viser nogen vilje, IKKE råber og IKKE kommer med den gejst der skal til for at hævde den plads i herakiet han med sit CV har fortjent. En sådan spiller bliver ikke en fordel for en ung spiller-trup, men en hæmsko. Kan man erstatte ham med en spiller med et mindre imponerende CV men med en jernvilje og smittefarlig gejst, så har man gjort de unge spillere en tjeneste (og sikkert sparet penge til løn også) DERFOR er Due ikke i mine øjne vores trup værdig.BoT skrev:Det er lidt sjovt, hvordan folk mener, spillere som Due, Wichmann, Augu, SF, Patrick m.fl., som ikke præsterede synderligt godt i går, skal smides på porten hurtigst muligt. Forventer folk så, at vi skal stille have en trup på 15-16 mand? Eller at man i stedet for de nævnte køber klassespillere i andre klubber?
Og dog har jeg respekt for sportsdirektionens og Kents/Kuhns valg; de forlængede med ham. Så der er forhåbentligt en hage ved det?
VILDERE MOD AGF!
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Indtil videre er der desværre ingen pokaloverraskelser her til aften.
OB, FCM og FCN er videre. AGF er foran i Brønshøj. Aalborg Changs serie 1 bundhold er oppe mod fiskerne i morgen aften og er reelt chanceløse.
Jeg savner pokalbold på stadion. Det er mega længe siden seneste pokalkamp på stadion (pokalkamp mod fiskerne for et par år siden). Hvis ønsket om en hjemmekamp skal opfyldes så kræver det naturligvis, at vi trækker et superligahold i næste runde. Chancen for at det sker er bestemt til stede, da superligaholdene minus Brøndby indtil videre har gjort rent bord mod de lavere rangerende hold.
Men vores lodtrækningsuheld mager det nok således, at vi trækker f.eks. FCM el. OB på udebane.
OB, FCM og FCN er videre. AGF er foran i Brønshøj. Aalborg Changs serie 1 bundhold er oppe mod fiskerne i morgen aften og er reelt chanceløse.
Jeg savner pokalbold på stadion. Det er mega længe siden seneste pokalkamp på stadion (pokalkamp mod fiskerne for et par år siden). Hvis ønsket om en hjemmekamp skal opfyldes så kræver det naturligvis, at vi trækker et superligahold i næste runde. Chancen for at det sker er bestemt til stede, da superligaholdene minus Brøndby indtil videre har gjort rent bord mod de lavere rangerende hold.
Men vores lodtrækningsuheld mager det nok således, at vi trækker f.eks. FCM el. OB på udebane.
Hvis man vil i finalen skal de slåes på et tidspunkt. Vi må give den gasfrederikshavneren skrev:Indtil videre er der desværre ingen pokaloverraskelser her til aften.
Nja, man behøver jo netop ikke - nødvendigvis - at slå de hold. På nuværende tidspunkt skal AaB såmænd blot vinde 4 kampe for at vinde pokalturneringen. FCK vandt turneringen i 2009 og mødte kun 1 hold fra Superligaen undervejs. Det er vel unødvendigt at nævne, at det hold var AaB, som traditionen tro tabte finalen med 0-1 efter - ligeledes - traditionen tro at have sendt Brøndby ud i semifinalen.frederikshavneren skrev:
Hvis man vil i finalen skal de slåes på et tidspunkt. Vi må give den gas
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Fredericia har sendt Sønderjyske ud efter straffesparkskonkurrence.
Det kunne være interessant, at sende lejesvendene fra Hobro ud i næste runde.
Det kunne være interessant, at sende lejesvendene fra Hobro ud i næste runde.