Ja selvfølgelig med AaBs økonomi er det selvfølgelig den oplagte at man lige smider en gratis kamp på bordet for en gang nice to knowKristian1977 skrev:Jeg vil bare gerne finde ud af hvor mange der endelig er interesseret i at se en fodboldkamp på Nordjyske Arena! Ikke mere end det.Pastorius skrev:Hvorfor?Kristian1977 skrev:Prøv med en kamp med gratis entre og se hvor mange der kommer.
Det skal ikke være mod tjøwnhavn eller bundby. Hvor mange også kommer for at se dem. Måske en kamp mod Midtafrika??
Hvad er det vi skal bruge færre penge på, for at få råd til at prøve, og hvad forventer du at få ud af det (der kan materialiseres i solid mønt).
Tilskuerkrise i Aalborg?
Re: Tilskuerkrise i Aalborg?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Forslag. I Spanien er det sådan hos næsten alle klubber.Kristian skrev:Er det et forslag eller fakta?alithebeast skrev:Børn under 8-10 år gratis med på skødet på langsiden.Kristian skrev:Jeg er faktisk enig med dig i meget af det her. Men der hvor jeg undre mig gevaldigt er, at der ikke findes børnepriser på langsiden. Mange vil sidde og have god udsigt. Det skal en far så betale 600-800 kr for hvis han vil have børnene med og de skal self have lidt at spise. I mine øjne er det katastrofalt at vi ikke tilbyder familie priser.Elscorpio skrev:Synes ikke billetprisen er dyr i forhold til inflationen generelt i Danmark.
Hvis man stadig synes det er dyrt, så kan man jo bare købe et sæsonkort og spare en del penge pr. kamp (kræver så at man møder op til alle kampene i sæsonen).
Desværre er nordjyder de mest kritiske fans, så alle parametre spiller ind:
- mangel på kendte profiler (hvilket er udelukket for AaBs vedkommende)
- vejret
- parkeringsmulighederne omkring stadion
- køerne ved billetlugerne og boderne
- onlinesystemet ikke virker ordentligt (det burde AaB fikse asap hvis det er rigtigt)
- speakeren på stadion og hans mangel på format
- alt for høj lyd i speakerne på stadion
- trafikkøen efter kampen er slut
- osv. osv.
Hvis man ser indslaget med Risgård og Gaarde igen, giver jeg vores nye sportsdirektør helt ret:
http://kanalsport.dk/indslag/er-det-for ... erligabold" onclick="window.open(this.href);return false;
Hader København!
Dine ishockey stats kan du ikke bruge til alverden. Det siger jo sig selv, at sæsonen ikke er særlig fremskreden, når det totale tilskuertal kun er 4-5 gange højere end gennemsnitstilskuertallet. Så det er en meget meget tidlig konklusion at drage. Der har sikkert også allerede været mange fribilletter ude til kampene her i opstarten, så statistikken er faktisk ganske ubrugelig.AaB - Ølstykke skrev:Til Le Cid og Hovedet:
Hovedet:
Ja, Pirates ligger på 3.500 tilskuere i snit pr kamp og med 16.667 tilskuere til dato er de uden sammenligning den klub, der trækker flest tilskuere i år. Dette på trods af meget svingende resultater. Herning er meget apropos nr. 2 på denne liste med 11.360 tilskuere.
Le Cid:
Ja, jeg er enig. Overraskende alle alle 3 idrætsgrene i Herning kan trække mange folk. FCM har en vækst i år på 29% på fodbolden og har nu flere hjemmebane tilskuere end os! Min pointe var alene at det er rimelig nyt at hockeyen i Aalborg trækker over 3.000 tilskuere - og at det må koste på fodbolden?
-
AaB - Ølstykke
- Ynglinge

- Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen
Tjahhh, om ikke man kan bruge det til noget. Sidste sæson som AaB ishockey havde man 1.500 tilskuere i snit, første år med Pirates var det 3.200 - nu er der 3.500 tilskuere. Min påstand er alene at en del af disse kommer fra fodbolden.
Uanset hvor glad man er for at gå til sport skal der noget til at tage en 3 timers ishockey kamp søndag for så tirsdag at snuppe en superliga kamp?
Man kan også sammenligne med Aalborg Håndbold. Her er man også over 3.000 tilskuere i snit i 1.-2. Sæson efter AaB ejerskabet. Det var man ikke før.
Igen en del af disse tilskuere vil med garanti mangle på stadion i den periode hvor der er overlap af kampe i de forskellige sportsgrene.
Det er bare det.
Uanset hvor glad man er for at gå til sport skal der noget til at tage en 3 timers ishockey kamp søndag for så tirsdag at snuppe en superliga kamp?
Man kan også sammenligne med Aalborg Håndbold. Her er man også over 3.000 tilskuere i snit i 1.-2. Sæson efter AaB ejerskabet. Det var man ikke før.
Igen en del af disse tilskuere vil med garanti mangle på stadion i den periode hvor der er overlap af kampe i de forskellige sportsgrene.
Det er bare det.
Havde de virkelig 3200 i snit sidste år? Det vidste jeg squ ikke. Imponerende. Men igen tror jeg det kan snyde lidt.. De har kampene (måske 4-5 stykker på en sæson?) med fribilletter, hvor de nærmest er garanteret 5000 tilskuere (ja nogle gange flere), og så er der et par fredagskampe mod frederikshavn, der ogs kan trække rigtig mange tilskuere.. Og så er der kun omkring de 2000 til alle de andre "almindelige kampe"...AaB - Ølstykke skrev:Tjahhh, om ikke man kan bruge det til noget. Sidste sæson som AaB ishockey havde man 1.500 tilskuere i snit, første år med Pirates var det 3.200 - nu er der 3.500 tilskuere. Min påstand er alene at en del af disse kommer fra fodbolden.
Det er bare det.
Det skal siges, at de fleste ishockeykampe i DK kan klares på lidt over 2 timer. Det er kun i NHL det tager 3 timer pga. alle deres powerbreaks. Så nu skal det heller ikke fremstilles værre end det er..
Superligakamp om tirsdagen? det er måske den eneste ugedag, hvor der aldrig nogensinde er blevet spillet en superligakamp på
-
AaB - Ølstykke
- Ynglinge

- Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen
Hæ Hæ tirsdag - ja, godt forsøg. Den skal DBU helst ikke se
Rigtig nok med hockey'en - ca. 2 timer
Lad os uanset hvad håbe at flere folk finder til Stadion.
Når der er overlap af idrætsgrene i kalenderen, vil flere sportsgrene i højeste række altid konkurrere med hinanden.
Slut herfra
Rigtig nok med hockey'en - ca. 2 timer
Lad os uanset hvad håbe at flere folk finder til Stadion.
Når der er overlap af idrætsgrene i kalenderen, vil flere sportsgrene i højeste række altid konkurrere med hinanden.
Slut herfra
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Må desværre indrømme at Aalborg Håndbold gør det godt. De sportslige resultater er i top, mens tilskuerne strømmer til. Senest i eftermiddags blev deres CL kamp vist i primetime på DR. Det medfører en eksponering som AaB kun kan drømme om. Alt andet lige er der sikkert nogle flere seere til en kamp på DR frem for en kamp på en nichekanal som TV2Sport.
Tror ikke at der kan herske tvivl om at Aalborg Håndbold stjæler tilskuere, sponsorer og opmærksomhed. Jeg må med skam erkende at jeg kender flere, der permanent har droppet stadion til fordel for håndbold. Konkurrencen fra håndbold skal på ingen måde undervurderes.
Det er sikkert de færreste der både tager på stadion og i Gigantium, hvor det måske især er det modne segment der foretrækker en speaker der går amok i Gigantium.
Ps.: Augu må træde i karakter og sætte Jönsson på plads
Det er dælme dårlig stil, at svenskeren har uploadet et foto fra dagens håndboldskamp i Gigantium.
Tror ikke at der kan herske tvivl om at Aalborg Håndbold stjæler tilskuere, sponsorer og opmærksomhed. Jeg må med skam erkende at jeg kender flere, der permanent har droppet stadion til fordel for håndbold. Konkurrencen fra håndbold skal på ingen måde undervurderes.
Det er sikkert de færreste der både tager på stadion og i Gigantium, hvor det måske især er det modne segment der foretrækker en speaker der går amok i Gigantium.
Ps.: Augu må træde i karakter og sætte Jönsson på plads
Nu handler det nok i større grad om hvad rettighederne til håndbold og fodbold koster end om marketing. AaB er iøvrigt et langt større brand end håndbold klubben, og vil højst sandsynligt altid være det
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det har du selvfølgelig ret i, men sponsorerne er nok ikke ligeglade med om der er 200.000 seere til en håndboldkamp på DR, fremfor 50.000 seere til en fodboldkamp på TV2Sport (ubekræftede tal). Eksponering er meget vigtig for sponsorer.jonas386 skrev:Nu handler det nok i større grad om hvad rettighederne til håndbold og fodbold koster end om marketing. AaB er iøvrigt et langt større brand end håndbold klubben, og vil højst sandsynligt altid være det
Naturligvis, men det er jo ikke noget AaB kan gøre noget ved. AaB kan jo ikke selv sælge rettighederne til deres kamoe. Hvertfald ikke liga kampe. Jeg ved dog Lynge i sin tid solgte rettighederne til Deportivo kampene til DR, så der er naturligvis undtagelser.frederikshavneren skrev:Det har du selvfølgelig ret i, men sponsorerne er nok ikke ligeglade med om der er 200.000 seere til en håndboldkamp på DR, fremfor 50.000 seere til en fodboldkamp på TV2Sport (ubekræftede tal). Eksponering er meget vigtig for sponsorer.jonas386 skrev:Nu handler det nok i større grad om hvad rettighederne til håndbold og fodbold koster end om marketing. AaB er iøvrigt et langt større brand end håndbold klubben, og vil højst sandsynligt altid være det
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
I andre klubber brændte det på med tilskuere så man lavede gode deals, det gør man ikke i AaB
som stadig er den eneste klub i landet hvor man ikke kan få rabat ved børn på siddepladser
Alle 11 andre klubber i superligaen er børn halv pris på alle pladser
I AaB er det kun ståpladserne.
for 2 børn og 2 voksne koster det 540kr at komme ind og sidde til en AaB kamp
Alle andre steder i landet (inklusiv FCK) ville det koste ca. 340kr.. næsten det halve.
AaB sæsonkort er også de dyreste i landet, dyrer end et FCK kort(uden Champions League)
Igen i aften mod Nordsjælland ser det ud til der kommer meget få folk
Alt den snak om Håndbold stjæler folk, i de andre byer har de altså også konkurrenter til fodbolden.
Og vi er en stor by, meget større end Randers og Herning osv, og kan alligevel ikke mønstre flere end dem.
Kom nu med kampagne tilbud, få fat i familierne, få fat i de sociale grupper rundt omkring.. lav tilbud for 10, 20 eller 30 mennesker... i stedet for den her vanvittige enkeltmands pris.
Vi bliver simpelthen nød til at følge markedet... Og det gør vi ikke lige nu
som stadig er den eneste klub i landet hvor man ikke kan få rabat ved børn på siddepladser
Alle andre steder i landet (inklusiv FCK) ville det koste ca. 340kr.. næsten det halve.
AaB sæsonkort er også de dyreste i landet, dyrer end et FCK kort(uden Champions League)
Alt den snak om Håndbold stjæler folk, i de andre byer har de altså også konkurrenter til fodbolden.
Og vi er en stor by, meget større end Randers og Herning osv, og kan alligevel ikke mønstre flere end dem.
Kom nu med kampagne tilbud, få fat i familierne, få fat i de sociale grupper rundt omkring.. lav tilbud for 10, 20 eller 30 mennesker... i stedet for den her vanvittige enkeltmands pris.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
seamann
Stort set enig. Priserne for familierne er helt ude i hampen (2+2 er ikke 540,- men 4*155 = 620,-). hvis de tror de kan fylde stadion med hardcore fans tager de grueligt fejl - vi er ikke i Ruhr eller på vestegnen.AllanPedersen skrev:I andre klubber brændte det på med tilskuere så man lavede gode deals, det gør man ikke i AaB
Det mest komiske ved AaB's sæsonkort er at man får 2 billetter med gratis til ligakampe (dog ikke FCK og BIF)
Hvad h...... skal man med 2 billetter ekstra når man har sæsonkort!!! og invitere nogle med kan man heller ikke, da der nok sjældent vil være plads ved siden af en selv. HÅBLØST
Derudover savner jeg sæsonkort til siddeplads som IKKE er plads bestemt... da det måske er forskelligt hvem man lige sidder sammen med.
Håber snart det går op for AaB at folk ikke gider "snydes" for de kan få penge i kassen... håber de en sæson eller 2 vælger (får plads i budgettet) til at sætte priserne ned til de "kedelige" kampe for at se om ikke det kan give flere folk på stadion som på sigt kan give bedre tilskuere snit, som igen kan give sponsorer mere lyst til at smide penge hos AaB.
Hvad h...... skal man med 2 billetter ekstra når man har sæsonkort!!! og invitere nogle med kan man heller ikke, da der nok sjældent vil være plads ved siden af en selv. HÅBLØST
Derudover savner jeg sæsonkort til siddeplads som IKKE er plads bestemt... da det måske er forskelligt hvem man lige sidder sammen med.
Håber snart det går op for AaB at folk ikke gider "snydes" for de kan få penge i kassen... håber de en sæson eller 2 vælger (får plads i budgettet) til at sætte priserne ned til de "kedelige" kampe for at se om ikke det kan give flere folk på stadion som på sigt kan give bedre tilskuere snit, som igen kan give sponsorer mere lyst til at smide penge hos AaB.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Der skal børn på stadion. Og prisen skal ned.. 150kr for et barn er hjernedødt
I OB kostet børn 25kr hvis de har kamp trøje på
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Dette synes jeg også er fedt... da jo mere rødt/hvidt også giver en bedre oplevelse... de små ting der skal til for at der kommer flere på stadion.AllanPedersen skrev:Der skal børn på stadion. Og prisen skal ned.. 150kr for et barn er hjernedødt
Jo samlet en federe oplevelser folk for jo flere kommer og jo flere kommer IGEN!!!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Ved ikke om du selv har undersøgt det, men til dagens kamp koster børnebilletter på 3F 60 kr.AllanPedersen skrev:Der skal børn på stadion. Og prisen skal ned.. 150kr for et barn er hjernedødt
Tror dog det er en fejl inde på AaBsports amatøragtige billetsystem, for den skifter ikke til billettypen siddeplads når man vælger familieafsnittet på 3F.
Tror AaBs hjemmeside trænger til en ordentligt test. De snyder sig selv.
5561 til en råkold mandagskamp sidst i november mod FCN er da vist ret tilfredsstillende.
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

Når noget er gratis, er der altid langt flere der er interesseret, end hvis de skal betale for det. Så den undersøgelse mener jeg ikke kan bruges til noget som helst.Kristian1977 skrev:Jeg vil bare gerne finde ud af hvor mange der endelig er interesseret i at se en fodboldkamp på Nordjyske Arena! Ikke mere end det.
Folk der vil komme hvis det er gratis, vil sandsynligvis ikke komme om de så skulle betale 50,-
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
jamen, lad os da gøre forsøget i det mindste!
Mod Viborg.
Den 9. december. Der bliver formentlig endnu koldere end det var i går - samt det er igen en mandagskamp.
Luk folk gratis ind.
Der skal naturligvis rekvireres en billet (selvom den er gratis), da vi med sæsonkort jo gerne vil sidde på vores sædvanlige plads.
Derudover: open the gates mod Viborg. Det bliver en minimal udgift når dagen er gået. Ud over sæsonkort og sponsorbilletter kommer der dælme ikke mange til den kamp når et kamp of 1. pladsen mod FCN kan trække 5,5 k.
Man kan vel forudse maksimalt 4,5 k mod Viborg, især hvis det er bidende koldt og der bliver smidt lidt sne oveni. Ud af 4,5 k vil langt, langt størstedelen være sæsonkort og sponsorer alligevel.
Åbner vi dørene og hiver - skal vi sige 7k på stadion, vil der også være tillæg i omsætning af forfriskninger osv. Samtidig vil der være en noget bedre stemning. Det var jo på grænsen til det pinlige, rent stemningsmæssig i går.
Derfor: Kæmpe salgspromo på Viborkampen, med gratis entre og hornmusik.
Mod Viborg.
Den 9. december. Der bliver formentlig endnu koldere end det var i går - samt det er igen en mandagskamp.
Luk folk gratis ind.
Der skal naturligvis rekvireres en billet (selvom den er gratis), da vi med sæsonkort jo gerne vil sidde på vores sædvanlige plads.
Derudover: open the gates mod Viborg. Det bliver en minimal udgift når dagen er gået. Ud over sæsonkort og sponsorbilletter kommer der dælme ikke mange til den kamp når et kamp of 1. pladsen mod FCN kan trække 5,5 k.
Man kan vel forudse maksimalt 4,5 k mod Viborg, især hvis det er bidende koldt og der bliver smidt lidt sne oveni. Ud af 4,5 k vil langt, langt størstedelen være sæsonkort og sponsorer alligevel.
Åbner vi dørene og hiver - skal vi sige 7k på stadion, vil der også være tillæg i omsætning af forfriskninger osv. Samtidig vil der være en noget bedre stemning. Det var jo på grænsen til det pinlige, rent stemningsmæssig i går.
Derfor: Kæmpe salgspromo på Viborkampen, med gratis entre og hornmusik.
Bienvenu Bassogog!
- vandmelonen
- 1. div

- Favoritspiller: Mæhle
Det er simpelthen en hån af de fans der tropper op på vest og giver den fuld skrald, weekend efter weekend. De aktive gjorde det rigtig godt i går og bidrog da i allerhøjeste grad til stemningen hele kampen igennem.astonvilla skrev:jamen, lad os da gøre forsøget i det mindste!
På grænsen til det pinlige i går? Overhovedet ikke - slet ikke hvis du kigger på kampe tidligere på sæsonen.