Men med Ene og Gorter i startopstillingen, har vi jo 4 mand der ikke kan holde til en hel kamp? Ene, Gorter, Thomsen og Helenius? Det er med garanti også derfor Wichmann starter inde, han kan holde hele kampen, hvis det bliver nødvendigt. Det er jo ikke mega godt hvis vi allerede inden kampen starter har "brugt" vores 3 udskiftere, og dermed ikke kan gøre noget rent taktisk eller hvis vi får skader.Brent skrev:Hvis det står til troende, undrer jeg mig virkelig over hvorfor vi bliver ved med at spille med Wich på kanten, det fungerer ikke, han er central midtbanespiller ikke kant. Han var en katastrofe på den plads i hjemmekampen. Derudover havde jeg håbet at se Gorter på backen, Blåbjerg lavede et hav af fejlafleveringer i den første kamp, og jeg kan have min tvivl om han kan stå distancen i heksekedlen.frederikshavneren skrev:Nordjyskes Claus Jensen har overværet træningen på stadion. Han gætter på at der bliver genvalg til samtlige spillere fra kampen i Aalborg.
I så fald starter følgende spillere:
Larsen
Patrick - KEP - Thelander - Blåbjerg
Wichmann - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius
Kan spore en vis nervøsitet hos de medrejsende danske journalister pga. den voldsomme varme på Cypern. Selv om spillerne ikke siger det direkte til journalisterne, så kan det blive en faktor som kan få betydning.
Anyway så skal der smadres i gennem i morgen aften. Hvem ved om vi nogensinde igen får muligheden for at kvalificere os til CL gruppespillet. Nerverne skal pakkes væk og så skal de gå benhårdt efter sejren. Det kan godt være at APOEL har et stærkt hjemme publikum, men de er kun 11 spillere på banen og de er bestemt ikke frygtindgydende.
Jeg tror på det.
4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20.45
Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Håber der bliver satset med Ene og Thomsen på kanterne. De kan om nogen skabe chancerne der skal til for at vi får det mål eller to der skal til for at vi får forlænget spilletid eller går videre.
Hvis det virkelig bliver for varmt på Cypern for AaB spillerne, så kan de jo bare lave en "ice bucket challange" ligesom BIF spillerne gør:
https://www.youtube.com/watch?v=7uS7q-35GcU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=7uS7q-35GcU" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi skal naturligvis starte med de kanter der giver mest i de offensive spil og derved sætter os i stand til at få scoret. Wichman skaber ikke nok fremad banen og vi er handicappet i det offensive spil med ham på kanten.Frygah skrev:Men med Ene og Gorter i startopstillingen, har vi jo 4 mand der ikke kan holde til en hel kamp? Ene, Gorter, Thomsen og Helenius? Det er med garanti også derfor Wichmann starter inde, han kan holde hele kampen, hvis det bliver nødvendigt. Det er jo ikke mega godt hvis vi allerede inden kampen starter har "brugt" vores 3 udskiftere, og dermed ikke kan gøre noget rent taktisk eller hvis vi får skader.Brent skrev:Hvis det står til troende, undrer jeg mig virkelig over hvorfor vi bliver ved med at spille med Wich på kanten, det fungerer ikke, han er central midtbanespiller ikke kant. Han var en katastrofe på den plads i hjemmekampen. Derudover havde jeg håbet at se Gorter på backen, Blåbjerg lavede et hav af fejlafleveringer i den første kamp, og jeg kan have min tvivl om han kan stå distancen i heksekedlen.frederikshavneren skrev:Nordjyskes Claus Jensen har overværet træningen på stadion. Han gætter på at der bliver genvalg til samtlige spillere fra kampen i Aalborg.
I så fald starter følgende spillere:
Larsen
Patrick - KEP - Thelander - Blåbjerg
Wichmann - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius
Kan spore en vis nervøsitet hos de medrejsende danske journalister pga. den voldsomme varme på Cypern. Selv om spillerne ikke siger det direkte til journalisterne, så kan det blive en faktor som kan få betydning.
Anyway så skal der smadres i gennem i morgen aften. Hvem ved om vi nogensinde igen får muligheden for at kvalificere os til CL gruppespillet. Nerverne skal pakkes væk og så skal de gå benhårdt efter sejren. Det kan godt være at APOEL har et stærkt hjemme publikum, men de er kun 11 spillere på banen og de er bestemt ikke frygtindgydende.
Jeg tror på det.
Derudover undrer Enes tilsyneladende ringe form mig meget. Hvis han endnu ikke kan spille en hel kamp efter flere måneder i AaB og fysiske træningspas de sidste par uger, kommer han da aldrig til at holde en kamp.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg troede seriøst det var en video med highlights fra Club Brugge - BIF for der giver bifferne da dem selv og fans en ornli syg kold dukkert.Joker skrev:Hvis det virkelig bliver for varmt på Cypern for AaB spillerne, så kan de jo bare lave en "ice bucket challange" ligesom BIF spillerne gør:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det kan jo også være at Kent & co. ikke synes han rammer niveau. Jeg synes ofte man kan høre Kent råbe efter ham, selv over publikum og kommentatorerne på TV.Brent skrev: Derudover undrer Enes tilsyneladende ringe form mig meget. Hvis han endnu ikke kan spille en hel kamp efter flere måneder i AaB og fysiske træningspas de sidste par uger, kommer han da aldrig til at holde en kamp.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Jeg ved ikke hvilke kampe, du ser, men vi ser i hvert fald ikke de samme. Han havde dårlig attitude i Apoel kampen, hvor han slog ud med armene og opførte sig tåbeligt. Jeg vil også sige, at Nicklas har en måned til halvanden at bevise, at han skal være fast mand for AaB. AK er foran ham lige p.t. Rasmus Jönsson kommer, og hvor er han virkelig god, hvis han kan ramme sit topniveau. Som jeg tidligere har skrevet i denne tråd, så går der en måned til to, før Nicklas er fuldt oppe i omdrejninger, da han stort set ikke spillede kampe sidste år. Helenius er den angriber, som er bedst til at afslutte, og han kommer til at score +10 mål i denne sæson. Jeg forstår ikke dit had til manden, og du er meget unuanceret.AaB 85 95 99 08 skrev:Uden at være kritisk over for dit indlæg, er der 11 spillere i min startopstilling. Alt andet ville også være fjollet. Helenius opfører sig som en stjerne han ikke er. Han arbejder ikke for holdet og afslutter for egoistisk, hvorved muligheden for at spille chancen større ofte fortabes. Han bør, når Spalvis og Jønsson er klar, være fjerdevalg.Arendt skrev:Uden at være alt for for kritisk overfor dit indlæg, så vil jeg starte med at pointere, at der kun er 10 spillere i din startopstilling. Jeg har selv bandet, svovlet og tæsket min fjernbetjening i denne sæson på grund af KEP og hans forsvarsspil, som nogle gange virker meget nonchalant. Jeg vil dog stadig sige, at KEP er vores bedste spillende forsvar, har rutinen og et højt top -og bundniveau. Derfor er han i min bog selvskrevet til kampen i morgen. Det bliver sandsynligvis PK, Thelander, KEP og Blåbjerg i morgen. Hvis det ikke gør, så stoler jeg trygt på Kent, da han ser spillerne hver dag.AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg ville ønkse, at vi havde haft tid til at afprøve denne opstilling:
[lineup-4-4-2]Larsen-Gorter-Thelander-Blåbjerg-Patrick-Thomsen-Würtz-Risgaård-Ene-AK-Helenius[/lineup-4-4-2]
Så ville vi havde Dalsgaard som eneste meget potente indskifter. Men sandsynligvis bliver det vel Thelander og KEP (som i min bog burde stå efter både Blåbjerg og Pedersen) i midterforsvaret.
Og tænk engang, at vi er nået dertil, hvor Helenius - med det niveau, han har lagt for dagen, siden sin tilbagekomst - alligevel nærmest er selvskrevet til startopstillingen. Vi er sgu lidt tyndt besat med alle de skader. Jønsson og Spalvis ville pynte. Man drømmer jo lidt om én ekstra angriber efter Spalvis' skade, men det sker jo nok kun, hvis vi kommer i CL, og der er der omvendt ikke meget, der tyder på, med den nuværende offensiv... det bider sig selv lidt i halen!
I forhold til Helenius har manden stort set ikke spillet i et år, og alligevel har han scoret 2 mål i Superligaen. Vær nu lidt realistisk i forhold til hans præstationer. Hvis Jönsson havde været klar, så havde han sandsynligvis spillet. Helenius bliver bedre kamp for kamp og rammer først sit topniveau i slutningen af september/oktober måned. Hvis det sker før, så er det lækkert, men det kan vi ikke forvente. AK er vores bedste angriber lige p.t.
I forhold til Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg, så er jeg enig i at Jakob Blåbjerg bliver bedre på sigt, da han har et større talent og langt bedre færdigheder. Der er et stort udviklingspotentiale i ham, og ham skal vi nok skyde afsted til udlandet. Kasper P ser jeg som potentiale til at blive en god superligaspiller. At smide KEP af er sindssygt, og stabiliteten i midteraksen er virkelig vigtig. Vi skal stille op ligesom sidst og sådan er det.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Kampen er stort set udsolgt. Kent og KEP mener ikke at varmen bliver et problem: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 982476.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sydamerikaneren
- 2. div

- Geografisk sted: Århus
Har spillet på AaB 9 gange før og de altid tabt når jeg har gjort det. Mon imorgen/idag er dagen den endelig skal lykkes?
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Det tror jeg ikke du skal regne med. Det bliver mere end svært.Sydamerikaneren skrev:Har spillet på AaB 9 gange før og de altid tabt når jeg har gjort det. Mon imorgen/idag er dagen den endelig skal lykkes?
Hader København!
-
frederikshavneren
- Allstar

Så er det i aften at miraklet sker! Forventer et drama uden lige. Spillerne står ved porten til det forjættede land, hvilket er en unik mulighed. Det er langt fra givet at de nogensinde igen får muligheden.
Spillet og resultaterne har været middelmådigt i suppen, det er alt sammen mere eller mindre ligegyldigt hvis vi slår APOEL Nicosia ud.

Spillet og resultaterne har været middelmådigt i suppen, det er alt sammen mere eller mindre ligegyldigt hvis vi slår APOEL Nicosia ud.
Det bliver en kamp som kan gå to veje. En gentagelse af dramaet i Zagreb hvor vi er med eller næsten med til de sidste, eller vi kollapser i varmen og atmosfæren og bliver kørt over.
Største joker/spørgsmålstegn er APOELs styrke. Er de lige så ringe som vi så dem i Aalborg eller er de mega professionelle og spillede koldt og kynisk på resultatet, får at lukke op for gassen i aften.
Største joker/spørgsmålstegn er APOELs styrke. Er de lige så ringe som vi så dem i Aalborg eller er de mega professionelle og spillede koldt og kynisk på resultatet, får at lukke op for gassen i aften.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
frederikshavneren
- Allstar

Tror roligt at du kan regne med at APOEL er bedre i aften. De var utroligt kyniske i Aalborg hvor de scorede på deres eneste skud på mål, men uanset om cyprioterne er noget bedre i aften så har vi stadigvæk en fair chance.Maglau skrev:Det bliver en kamp som kan gå to veje. En gentagelse af dramaet i Zagreb hvor vi er med eller næsten med til de sidste, eller vi kollapser i varmen og atmosfæren og bliver kørt over.
Får vi spillet til at køre så kan vi godt skabe chancer mod cyprioterne. Bedre er de heller ikke. Vi er bedst når vi er undertippet og ikke bliver regnet for noget.
Jeg har stor tiltro til at Kent, Kuhn og PEA får lagt en god gameplan.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Uden at skulle lyde som en dommedagsprofet, så vil dansk fodbolds vej til(bage) den europæiske subtop være meget lang, hvis ikke vi vinder i aften.
Det kan godt være, at pointene samlet set er ens for AaB/Apoel uanset om det hedder CL/EL. Der er vel tre bonuspoint for at kvalificere sig til CL. Men selvforståelsen i dansk fodbold samt de rare millioner er af meget stor betydning.
Det skal AaB og spillerne selvfølgelig være ligeglade med i aften, og bare gå ud og vinde.
Men jeg tror konsekvenserne ved nederlag er betydelige for dansk fodbold, hvis vi ikke får et hold i CL.
Det kan godt være, at pointene samlet set er ens for AaB/Apoel uanset om det hedder CL/EL. Der er vel tre bonuspoint for at kvalificere sig til CL. Men selvforståelsen i dansk fodbold samt de rare millioner er af meget stor betydning.
Det skal AaB og spillerne selvfølgelig være ligeglade med i aften, og bare gå ud og vinde.
Men jeg tror konsekvenserne ved nederlag er betydelige for dansk fodbold, hvis vi ikke får et hold i CL.
- FlæskeFrank
Helt blæst er det da ikke, Kasper P og Thelander spillede da en stor kamp sammen i Parken i pokalfinalen...Frygah skrev:Sætte KEP af i så vigtig en kamp? Og så bare slynge ud at han er efter Kasper Pedersen og Blåbjerg (hvor har du iøvrigt det indtryk fra?!?) er fuldstændig blæst i min verden.
Og så er 4 ud af de 10 spillere ikke i kampform til at spille 90 minutter. Jeg kan altså slet ikke se hvordan det giver ret meget mening?
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
EB tror Børsting starter på højre kanten.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 982944.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 982944.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
-
frederikshavneren
- Allstar

Vi har overrasket før. Lidt inspiration http://www.tipsbladet.dk/nyhed/champion ... e-i-europa" onclick="window.open(this.href);return false;
Lad os håbe det. Witchmann er bare ikke kant, og skaber ikke så meget der ude. han er bedre at få ind, hvis vi skal holde fast i bolden, hvis det lykkes os at komme foran og skal have den kørt hjem.Spanky skrev:EB tror Børsting starter på højre kanten.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Crap! Ventetiden er ulidelig. Lidt som et mix mellem et lille barn den 24. december også fangen på dødsgangen, der venter enten på sprøjten eller det gyldne opkald fra guvernøren.