Gud ved om de selv ved det, eller om der bare er gået lemming-minus-hjerne i den... lyder ikke videre hverken intelligent eller specielt jeg-går-til-fodbold agtigt...frederikshavneren skrev:"Defend Aalborg"Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...
Hvem, hvorfor... til ære for hvad? Hvor har jeg glippet noget?
Ved ikke hvad det gik ud på.
AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
De 14 dage er blevet udnyttet godt. Konceptet og visionerne var i nogen grad tilbage. Backs var dominerende igen og Risgård/Würtz viste højt niveau.
En lige kamp, som godt kunne have endt med pointdeling, men absolut ikke ufortjent. Helenius mangler stadig meget. Der er stor forskel på AK og Helenius. Vi savner sgu alternativer på angrebspositionen i øjeblikket. Men det kommer med Jönsson og forhåbentlig Ahlmann, når han vender sig til tempo og fysik.
Det værste ved kampen i går var Dan Engelsted. Han er fuldstændig forfærdelig til at kommentere fodbold. Peter Kjær, som jeg heller ikke er enorm fan af, var i flere situationer tydeligt utilfreds og uenig med sin makker. Det spillede bare ikke.
Denne kamp var forhåbentlig starten på, hvordan denne sæson kommer til at forme sig. Flot spil og god energi styret af af fantastiske Würtz og Risgaard.
PS: Gorter og Dalsgaard får store plusser i bogen.
En lige kamp, som godt kunne have endt med pointdeling, men absolut ikke ufortjent. Helenius mangler stadig meget. Der er stor forskel på AK og Helenius. Vi savner sgu alternativer på angrebspositionen i øjeblikket. Men det kommer med Jönsson og forhåbentlig Ahlmann, når han vender sig til tempo og fysik.
Det værste ved kampen i går var Dan Engelsted. Han er fuldstændig forfærdelig til at kommentere fodbold. Peter Kjær, som jeg heller ikke er enorm fan af, var i flere situationer tydeligt utilfreds og uenig med sin makker. Det spillede bare ikke.
Denne kamp var forhåbentlig starten på, hvordan denne sæson kommer til at forme sig. Flot spil og god energi styret af af fantastiske Würtz og Risgaard.
dejligt at se vi finder tilbage til vores spil jeg håber dette bliver ved.
andreas brun gjorde det sku godt, han minder på en måde lidt mere om kusk, end vores andre spiller vi har til den position.
utroligt at dalsgaard bare forsætter hvor han slap.
dany, super lån der...
helenius er sku godt nok stadig utrolig uskarp. han udfordre ikke på samme måde mere, hans tæmninger er dårlige osv.
andreas brun gjorde det sku godt, han minder på en måde lidt mere om kusk, end vores andre spiller vi har til den position.
utroligt at dalsgaard bare forsætter hvor han slap.
dany, super lån der...
helenius er sku godt nok stadig utrolig uskarp. han udfordre ikke på samme måde mere, hans tæmninger er dårlige osv.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Har lige set sammendraget.. hold nu kæft hvor er Cornelius bare ikke særligt skarp! Totalt overvurderet klaphat..
Ska' vi hak'?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Med mindre Kent ændrer system så er der ikke et alternativ til Helenius. Viktor Ahlmann er ikke klar, mens SF ligner en færdig spiller i AaB.Reyad skrev:De 14 dage er blevet udnyttet godt. Konceptet og visionerne var i nogen grad tilbage. Backs var dominerende igen og Risgård/Würtz viste højt niveau.
Synes kun det er Cornelius', der kan kaldes en oplagt målchance. Jeg kan i hvert fald ikke genkende billedet af, at FCK nemt kunne have scoret flere mål. Og igen, jeg synes ikke vores anden halvleg var dårligere end den første. Jeg synes til gengæld, at vi i anden halvleg var dygtige til at udnytte den ekstra plads i omstillingerne, men også at vi havde så mange gode opspil, at Helenius' mangel på form blev udstillet en del gange. Og så er det desværre stadig tydeligt, at de to forreste ikke helt har fundet ind i et ordentligt samarbejde endnu.frederikshavneren skrev:FCK vadede ikke i chancer, men de havde alligevel et par store chancer, som de ret beset burde ha' scoret på. Vi stod fornuftigt på banen, men det er alligevel skuffende at det gode spil i 1. halvleg blev afløst af så dårligt spil i 2. halvleg.Sauer skrev:Helenius beskrev det godt nok på nogenlunde samme måde, men jeg kan virkelig ikke genkende det forløb. Udover det første kvarters tid af første halvleg, synes jeg ikke, FCK var mere på bolden end os. Jeg mener endda, at vi var farligere i anden halvleg end i første, hvor FCK da havde nogle enkelte chancer, men aldrig fik etableret et decideret tryk ned mod vores mål. Vores forsvar afviste dem oftest dygtigt, og så var vi altså gode til at spille bolden hurtigt og direkte frem (Thomsen var særligt god hér), hvor vi var mindst lige så farlige som københavnerne. I det 88. minut begyndte kommentatorerne også at undre sig over, at FCK ikke pressede os i bund i jagten på det udlignende mål, hvor de måtte nikke anerkendende mod AaBs disciplinerede indsats. I den kamp jeg så, var vi lige så tæt på at udbygge føringen, som de var på at udligne. Så jeg forstår ikke dig og Helenius. Og Ståle.frederikshavneren skrev:Dag og nat.
Kampen fulgte nok engang sæsonens velkendte mønster. Synes vi spillede en udmærket 1. halvleg hvor vi var bedre end FCK. I perioder var spillet rigtig godt og bolden blev spillet godt rundt. Københavnerne halsede efter os og det var kun når vi smed bolden væk, at de blev farlige. Spillet var der, det eneste der manglede var at skabe lidt flere chancer.
2. halvleg derimod var noget makværk. Som kampen skred frem dominerede FCK totalt og ret beset havde det ikke været ufortjent hvis de havde udlignet. Det var bekymrende at vi igen gik kolde efter halvlegen. Et utal af fejlafleveringer, tekniske fejl og håbløse førsteberøringer gjorde, at vi kom under et enormt pres.
Med større kvalitet i spillet var der store muligheder for at straffe FCK, men når eksempelvis Helenius ikke kan tæmme en badebold så er det svært.
Der var tilløb til farlige situationer efter halvlegen, men det strandede ofte pga. misforståelser og elendige førsteberøringer. Især Helenius var helt væk.
-
RufusTheDog
En service for folk med lemming-minus-hjerne;Henriksen skrev:Gud ved om de selv ved det, eller om der bare er gået lemming-minus-hjerne i den... lyder ikke videre hverken intelligent eller specielt jeg-går-til-fodbold agtigt...frederikshavneren skrev:"Defend Aalborg"Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...
viewtopic.php?f=12&t=15890
Nu er der mange der er efter Helenius, og han var heller ikke rigtig god, men jeg undrer mig over at AK får så meget ros. Han fik masser af bolde at arbejde med, og kunne med en smule skarphed have fået en del åbne afslutninger. I stedet misser han hver gang sin første berøring og ender med en svær afslutningen med mindst en forsvarer mellem ham og målet, med meget lille sandsynlighed for succes. Til gengæld undlader han konsekvent at spille chancen større, selv når der er mulighed for det.
Jeg vil postulere at Helenius vil blive meget bedre uden AK på banen, og jeg tror faktisk også AaB generelt ville være det. Jeg synes slet ikke AK får nok ud af de bolde han får at arbejde med.
Jeg vil postulere at Helenius vil blive meget bedre uden AK på banen, og jeg tror faktisk også AaB generelt ville være det. Jeg synes slet ikke AK får nok ud af de bolde han får at arbejde med.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ak har bare det der tørre hug, som vi ved kan give mål. I går var AK ganske rigtigt ikke ret god, og han bidrog vel objektivt set med noget mindre end Helenius. Alligevel så vi lige et af hans forsøg i 2. halvleg, som let kunne have givet mål. Og det er vel det han er med for. Han banker dem ind, og sådan en spiller har alle hold brug for. Men jeg er enig i, at AK ville have godt af et teambuildingkursus, måske endda sammen med Helenius.Pastorius skrev:Nu er der mange der er efter Helenius, og han var heller ikke rigtig god, men jeg undrer mig over at AK får så meget ros. Han fik masser af bolde at arbejde med, og kunne med en smule skarphed have fået en del åbne afslutninger. I stedet misser han hver gang sin første berøring og ender med en svær afslutningen med mindst en forsvarer mellem ham og målet, med meget lille sandsynlighed for succes. Til gengæld undlader han konsekvent at spille chancen større, selv når der er mulighed for det.
Endnu engang har AaB vist at modstanderholdets fans må lave pyroshow alt det de vil - uden at der bliver grebet ind. Hvorimod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer for det... forstår slet ikke strategien i at man vælger at gribe hårdest ind over for sine egne fans i stedet for at give noget hjemmebane fordel på det punkt!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Måske stoppe med det pyro ting , ude og hjemme bane hold ?
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Det kan man kun kalde ekstrem forfordeling, og samtidig går de nidkært amok efter stikke så mange karantæner ud som de kan slippe afsted med, så vi rigtigt kan svække stemningen. Og imens står de bare og glor på københavnerfansene. Kalkuner skulle ristes under en sø af blus hos nordtribunens sponsor i Nørresundby.Lyfe skrev:Endnu engang har AaB vist at modstanderholdets fans må lave pyroshow alt det de vil - uden at der bliver grebet ind. Hvorimod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer for det... forstår slet ikke strategien i at man vælger at gribe hårdest ind over for sine egne fans i stedet for at give noget hjemmebane fordel på det punkt!
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
Nå det var det der skabte al den tumult. Jeg forstår godt dem, der bliver semiforargede over den nidkærhed man benytter overfor egne fans, mens man kan se at den samme konsekvens ikke hersker i abeburet. Det er bestemt ikke god stil...Lyfe skrev:Endnu engang har AaB vist at modstanderholdets fans må lave pyroshow alt det de vil - uden at der bliver grebet ind. Hvorimod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer for det... forstår slet ikke strategien i at man vælger at gribe hårdest ind over for sine egne fans i stedet for at give noget hjemmebane fordel på det punkt!
Men det sagt, ved folk godt, at man ikke må fyre blus af. Når man vælger at gøre det alligevel, tager man en kalkuleret chance og ved godt, at det kan give karantæne. Derfor er der vel ingen grund til, at det skal udvikle sig til det rene "agro"????
- Køllen I Møllen
- Allstar

Betyder det at man vil forsvare Aalborg mod plastik og moderne fodbold?RufusTheDog skrev:En service for folk med lemming-minus-hjerne;Henriksen skrev:Gud ved om de selv ved det, eller om der bare er gået lemming-minus-hjerne i den... lyder ikke videre hverken intelligent eller specielt jeg-går-til-fodbold agtigt...frederikshavneren skrev:"Defend Aalborg"Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...
viewtopic.php?f=12&t=15890
Janteloven eksisterer IKKE!
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Fin tifo, fin stemning og respekt for banneret... Så langt synes jeg det er cool nok.
Men hvad er man så for en gruppering der åbenbart finder det tribal-sejt at rende rundt i ens "uniformer" med militaristisk/terroristisk symbol og signalere at man er nogle bad-ass mothers fordi man har en AK47 for maven? Er man til fodbold eller er man en flok understimulerede knægte der ser sig selv som Aalborgs soldater?
Flere af AK47-tropperne holdt sig da vist ikke tilbage igår udi kunsten at kopiere hjernedøde FCK-"fans" gøren og laden udi kunsten at lave optøjer og ødelægge en fodbold-aften for den heldigvis normalt begavede størstedel af publikumsmasssen.
Så jeg spørger igen.... hvori består den dybere mening i at iklæde sig trøjer med AK47-symbol for at tage til en fodboldkamp?
Men hvad er man så for en gruppering der åbenbart finder det tribal-sejt at rende rundt i ens "uniformer" med militaristisk/terroristisk symbol og signalere at man er nogle bad-ass mothers fordi man har en AK47 for maven? Er man til fodbold eller er man en flok understimulerede knægte der ser sig selv som Aalborgs soldater?
Flere af AK47-tropperne holdt sig da vist ikke tilbage igår udi kunsten at kopiere hjernedøde FCK-"fans" gøren og laden udi kunsten at lave optøjer og ødelægge en fodbold-aften for den heldigvis normalt begavede størstedel af publikumsmasssen.
Så jeg spørger igen.... hvori består den dybere mening i at iklæde sig trøjer med AK47-symbol for at tage til en fodboldkamp?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
Jeg synes ikke en TIFO med militante refferencer er cool. Det er åbenlyst dumt og gør kun noget for at alle fordomme om hooligans og andre fangrupperinger bliver næret. Alle dem der er fans for fodboldens skyld burde gå imod og aktivt gøre noget for at få fjernet de symboler fra lægterne.Henriksen skrev:Fin tifo, fin stemning og respekt for banneret... Så langt synes jeg det er cool nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 601730.ece" onclick="window.open(this.href);return false;AabMaster skrev:Bagrundsviden søges: Hvorfor synger vi"vi siger tak til torino"?
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Fuldstændigt gennemført hjernedødt at forherlige sådan noget pis!Dot Bot skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 601730.ece" onclick="window.open(this.href);return false;AabMaster skrev:Bagrundsviden søges: Hvorfor synger vi"vi siger tak til torino"?
Ska' vi hak'?
Det var et tema for hele dagen, Defend Aalborg. Auxilia og Vesttribunen havde arrangement på Hr. Nielsen inden kampen, hvor t-shirten kunne købes for en hunnarlap, samt folk fik udleveret en flyer med informationer om hvordan t-shirten skulle bruges ved indløb. Udover det, så havde vi også opfordret alle til at møde op i sort.Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...
Alt merchandise der blev solgt i går fra vores side af, går forresten ubeskåret til at lave en billig bustur til Kiev.
Ses vi i Ukraine, eller vælger I at sidde på debatten og have ondt i røven over at der bliver gjort noget aktivt på fanscenen?
Vi har stadig lidt t-shirts tilbage (også i XL og XXL), hvis det kan have interesse.
Tifoen med ham "defend Aalborg"-manden var enormt flot. Godt tænkt med transparent plastic og romerlys bag. Helt genialt. Helt ærligt, hvorfor har folk så ondt af t-shirts med maskingeværer? Det er lir, det er provokation (tror jeg?). Der er jo ingen, der har taget et gevær med på stadion og skudt 20 mennesker. Jeg håber, vi får tifoen + t-shirts at se igen - virker selvfølgelig bedst til aftenkampe. Jeg synes, tifoen var med til at give kampen lige den sidste tænding.