AaB - FC København, søndag d. 30. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: AaB - FC København, søndag d. 30. november 2014

Indlæg af Kristian » 30. nov 2014, 22:14

Hovedet skrev:
fish skrev:
Kristian skrev:
Hovedet skrev:Nederlaget betyder, at vi endegyldigt har udspillet vores rolle i toppen af Superligaen, og at vi reelt har et betydningsløst forår, der venter i forhold til Superligaen. Vi henter selvfølgelig ikke 9 point på FCK.

Efterårssæsonen har været en kæmpeskuffelse og kan kun reddes delvist i land af avancement i Europa League.
Hva så med at hente Randers. Der er masser af point at hente i foråret.

Slap kommentar

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
+1
Betydningsløst forår? Hold nu op...
Der er vel ingen, der i ramme alvor kan forestille sig, at AaB vinder medaljer i denne sæson? Vi er tættere på nedrykningsstregen end på medaljer ved efterårets slutning - endda meget tættere på, såfremt FCV vinder i morgen!

Bevares, der er stadig en 4. plads at spille om, men der er godt nok mange om buddet, og det er dæleme svært at hidse sig voldsomt op over. Jeg vil fastholde, at efter de 2 nederlag til FCM og FCK er medaljer et lukket kapitel, som det vil kræve et mirakuløst godt forår at åbne op igen.
Vi kan spille et super forår og så ved man aldrig. Lad nu vær med at male fanden på væggen.

vi havde vel 7 point op til FCM inden foråret og slutter som mestre. Du burde vide bedre efter sikkert mange år på stadion, at det ikke er slut endnu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, søndag d. 30. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 30. nov 2014, 22:15

Sikke noget l...
Vi startede ret dårligt og var overmatchet af FCK, men set over hele kampen fortjente vi minimum uafgjort. Fodbold er et forunderligt spil. I torsdags havde vi skarpheden, det havde vi absolut ikke her til aften. Ej det er godt nok bittert at tabe til er meget svagt FCK hold, de er slet ikke i nærheden af Dinamo Kiev og Steaua Bukarests niveau.

Generelt var det en skuffende kamp med lav kvalitet og mange tekniske fejl fra begge hold. Spiller de på samme niveau næste weekend så vinder Ikast i Parken.

For nu kan vi glemme alt om topstriden, da vi er tættere på bunden skal fokus rettes herpå. Alligevel er efterårssæsonen mere end godkendt i min optik hvis vi går videre fra Europa League gruppespillet. Det vil være en mindre sensation hvis det lykkes.

Hvis vi overvintrer med udsigt til europæisk bold og pokal bold i foråret er det ikke helt skidt.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. nov 2014, 22:16

Hovedet skrev:Slap kommentar

+1
Betydningsløst forår? Hold nu op...[/quote]

Der er vel ingen, der i ramme alvor kan forestille sig, at AaB vinder medaljer i denne sæson? Vi er tættere på nedrykningsstregen end på medaljer ved efterårets slutning - endda meget tættere på, såfremt FCV vinder i morgen!

Bevares, der er stadig en 4. plads at spille om, men der er godt nok mange om buddet, og det er dæleme svært at hidse sig voldsomt op over. Jeg vil fastholde, at efter de 2 nederlag til FCM og FCK er medaljer et lukket kapitel, som det vil kræve et mirakuløst godt forår at åbne op igen.[/quote]

Jeg forventer klart at vi forstærker os i pausen, og med Jønnson, Spalvis og Ahlman tilbage fra skader har vi et hetlt andet hold, så tror jeg på vi kan lave en rigtig god slutspurt. Vi så hvordan Esbjerg gik fra bunden til bronze da de spillede europa league gruppespil. Hvorfor skulle AaB ikke kunne gøre det samme, vi er altid bedst om fotåret.[/quote]

Ah, de blev nu vist kun nr. 5, de kære Esbjergfolk. Og jeg kan ikke undgå at ærgre mig over, at vi faktisk - indtil for en uge siden - var på nippet til at skabe spænding i Superligaens top (undtagen FCM) efter en rædderlig start. Vi havde 3 point op til nr. 2 og 2 point til nr. 3. Nu hedder det hhv. 9 og 10 point, og det er simpelthen for meget.

Kampen i Rio Ave vil jeg allerede nu kåre til sæsonens tredjevigtigste efter kampene mod Dinamo Zagreb og Apoel-

Desuden er Spalvis og Ahlmann først i spil til sæsonen 2015/2016, og forudsat Jönsson rent faktisk bliver klar til det forår, så er der altså tale om en spiller, der gennem en række år kun har haft sporadiske optrædener på banen. Som du håber jeg også på offensive forstærkninger til foråret.[/quote]

Hvorfor tror du først at Ahlman og Spalvis er klar næste sæson, hvad bygger du det på?

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 30. nov 2014, 22:18

Ahlman har da udtalt at han regner med at kunne være klar til foråret. Jeg mener dog ikke man har hørt noget om hvor slemt det står til med spalvis, og hvordan hans genoptræning går?

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 30. nov 2014, 22:21

Corona skrev:Om ikke andet så hjælper vi da i det mindste ikke FC Midtjylland!

I øvrigt; Flabet nok af Cornelius at signalere 0-1 med fingerne op mod Vesttribunen midt under hans piveri/lægebehandling efter Thelanders takling.
Ja, han er bare et svin.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. nov 2014, 22:23

Ting der kan spilles om i foråret:

1. Kvalifikation til Europa League ved en 3-4 plads i ligaen.
2. En gentagelse af en af de fedeste AaB oplevelser jeg personligt har haft, en sejr i pokalfinalen.
3. Kvalifikation til Europa gennem pokalturneringen.
4. TV puljen skal fordeles, der er meget stor forskel økonomisk på at bliv enummer 3-4 og nummer 8-9-10.
5. Forhåbentlig videre avancement i Europa League.
6. Æren. Vildeste valuta i skolegården.

Så styr lige vinterdepressionen, tak!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 30. nov 2014, 22:23

I modsætning til tidligere skal det også bemærkes at 4. pladsen ikke længere medfører kvalifikation til europæisk bold. Grundet svage danske præstationer er der fremover færre danske hold med i Europa. Hvis begge pokalfinalister slutter i top 3 er der alligevel EL bold til nr. 4.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. nov 2014, 22:32

frederikshavneren skrev:I modsætning til tidligere skal det også bemærkes at 4. pladsen ikke længere medfører kvalifikation til europæisk bold. Grundet svage danske præstationer er der fremover færre danske hold med i Europa. Hvis begge pokalfinalister slutter i top 3 er der alligevel EL bold til nr. 4.
Så det du siger er at 4 pladsen muligvis giver kvalifikation til Europa League...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 30. nov 2014, 22:37

frederikshavneren skrev:I modsætning til tidligere skal det også bemærkes at 4. pladsen ikke længere medfører kvalifikation til europæisk bold. Grundet svage danske præstationer er der fremover færre danske hold med i Europa. Hvis begge pokalfinalister slutter i top 3 er der alligevel EL bold til nr. 4.
Han skriver osse 3-4 pladsen

Gud hvor må der være træls at finde alt det negative konstant. Vinterdepressionerne er vist begyndt:-)

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. nov 2014, 22:45

Det bliver uhyre vigtigt at vi slutter af med en sejr på lørdag, så vi ikke risikerer at være 12 point efter medaljerne ved pausen. VI skal simplehen kunne matche OB, der bestemt ikke var prangende mod Silkeborg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 30. nov 2014, 22:48

Kristian skrev:
Han skriver osse 3-4 pladsen

Gud hvor må der være træls at finde alt det negative konstant. Vinterdepressionerne er vist begyndt:-)

Jeg skriver at 4. pladsen med stor sandsynlighed ikke giver adgang til EL. Jeg skrev det fordi nogle måske tror at en top 4 placering stadigvæk giver adgang til Europa.

Angående det negative så er det vist mere dig der bider mærke i det negative, men som samtidig ikke lægger mærke til det positive...

For at skære det ud i pap. Noget pis at vi tabte til FCK, men når det skal være tabte vi ugens rigtige kamp. Sejren over Steaua Bukarest er så meget vigtigere, som gør aftenens nederlag mindre bittert.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 30. nov 2014, 22:55

Det kan vise sig at være nogle ærgerlige gule kort, vi fik i dag. Blåbjerg skal nok kunne dække Gorters plads defensivt, men Risgård er svær at erstatte.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. nov 2014, 23:12

frederikshavneren skrev:Sikke noget l...
Vi startede ret dårligt og var overmatchet af FCK, men set over hele kampen fortjente vi minimum uafgjort. Fodbold er et forunderligt spil. I torsdags havde vi skarpheden, det havde vi absolut ikke her til aften. Ej det er godt nok bittert at tabe til er meget svagt FCK hold, de er slet ikke i nærheden af Dinamo Kiev og Steaua Bukarests niveau.

Generelt var det en skuffende kamp med lav kvalitet og mange tekniske fejl fra begge hold. Spiller de på samme niveau næste weekend så vinder Ikast i Parken.

For nu kan vi glemme alt om topstriden, da vi er tættere på bunden skal fokus rettes herpå. Alligevel er efterårssæsonen mere end godkendt i min optik hvis vi går videre fra Europa League gruppespillet. Det vil være en mindre sensation hvis det lykkes.

Hvis vi overvintrer med udsigt til europæisk bold og pokal bold i foråret er det ikke helt skidt.
Jeg har alfrig forstået hvordan et hold skifter fokus fra top til bundstriden. Kan du forklare det? Forsvarer man med flere spillere...eller?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. nov 2014, 23:25

NIN den fromme skrev:

Jeg har alfrig forstået hvordan et hold skifter fokus fra top til bundstriden. Kan du forklare det? Forsvarer man med flere spillere...eller?
Det er megaanderledes. Så handler det om at få 3 point - bare på en anden måde, ikk? Altså vi skal præcis det samme, men vi skal det af andre årsager. Det ændrer alt! Så går man på banen efter de 3 point, fordi de er bare så vigtige. Ligesom de plejer, men bare på en anden måde.

Er du med nu?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. nov 2014, 23:30

Kunji skrev:
NIN den fromme skrev:

Det er megaanderledes. Så handler det om at få 3 point - bare på en anden måde, ikk? Altså vi skal præcis det samme, men vi skal det af andre årsager. Det ændrer alt! Så går man på banen efter de 3 point, fordi de er bare så vigtige. Ligesom de plejer, men bare på en anden måde.

Er du med nu?
Ah, nu er jeg med. Tak. Jeg håber også Kent og co. kan se fornuften i at skifte fokus fra top til bund allerede mod OB.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 30. nov 2014, 23:51

A_Strandfelt skrev:Det kan vise sig at være nogle ærgerlige gule kort, vi fik i dag. Blåbjerg skal nok kunne dække Gorters plads defensivt, men Risgård er svær at erstatte.

Tvivler stærkt på at Gorters gule kort giver ham karantæne mod OB, da den type forseelser vel højst giver 5 strafpoint og han skulle have 6.

Til gengæld har KEP karantæne. Det bliver jo nok Kasper P. der afløser ham.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 30. nov 2014, 23:53

Mærkelig fornemmelse. I sidste weekend blev vi nedspillet i Herning og fik et fortjent nederlag. I dag spiller vi bedst, men noget, der på stadion lignede en hjerneblødning, blev dyrt. Jeg forstår simpelthen ikke, at vores centerforsvarere følger sig som Maradona, med små finurlige driblinger og kække afleveringer i egen forsvarzone. I dag kostede det et mål og kunne sagtens have kostet et mere. Og hvad værre er, så er det en tendens vi har set hele efteråret. I dag havde vi fortjent mere. Men det held vi havde i torsdag var pist væk i aften.

Men det værste er, at vores farligste mand er højre back. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vores angreb er SÅ ineffektivt. At vi har et snit på under et mål pr. Kamp sgu for dårligt. Vi mangler i den grad en Spalvis i topform, samt en Jønsson til at være kreatør.... Skræmmende, at vores nuværende angreb har så lavt et bundniveau.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. nov 2014, 23:58

Klaus skrev:Mærkelig fornemmelse. I sidste weekend blev vi nedspillet i Herning og fik et fortjent nederlag. I dag spiller vi bedst, men noget, der på stadion lignede en hjerneblødning, blev dyrt. Jeg forstår simpelthen ikke, at vores centerforsvarere følger sig som Maradona, med små finurlige driblinger og kække afleveringer i egen forsvarzone. I dag kostede det et mål og kunne sagtens have kostet et mere. Og hvad værre er, så er det en tendens vi har set hele efteråret. I dag havde vi fortjent mere. Men det held vi havde i torsdag var pist væk i aften.
Thelander valgte efterfølgende flere gange at spille mere simpelt og sikkert, hvilket fik Kent til at flippe ud på sidelinjen. Han ville have fremadrettede afleveringer fra forsvaret hele tiden. Jeg tror ikke altid, der er tale om hjerneblødninger fra forsvaret. Kent vil have, at de spiller med risiko.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 1. dec 2014, 00:17

Hanga skrev:
Klaus skrev:Mærkelig fornemmelse. I sidste weekend blev vi nedspillet i Herning og fik et fortjent nederlag. I dag spiller vi bedst, men noget, der på stadion lignede en hjerneblødning, blev dyrt. Jeg forstår simpelthen ikke, at vores centerforsvarere følger sig som Maradona, med små finurlige driblinger og kække afleveringer i egen forsvarzone. I dag kostede det et mål og kunne sagtens have kostet et mere. Og hvad værre er, så er det en tendens vi har set hele efteråret. I dag havde vi fortjent mere. Men det held vi havde i torsdag var pist væk i aften.
Thelander valgte efterfølgende flere gange at spille mere simpelt og sikkert, hvilket fik Kent til at flippe ud på sidelinjen. Han ville have fremadrettede afleveringer fra forsvaret hele tiden. Jeg tror ikke altid, der er tale om hjerneblødninger fra forsvaret. Kent vil have, at de spiller med risiko.
Kent vil have, at vi spiller den rigtige aflevering. Hvis den rigtige aflevering er bagud, så er det okay. Kent flipper skråt, hvis Thelander har muligheden for at aflevere fornuftigt fremad, men i stedet vælger at aflevere bagud.

Den rette aflevering var ikke den, som Thelander forsøgte sig med ved målet, men fejlen ligger uden tvivl først og fremmest hos Nicolai. Afleveringen til Thelander er for langsom, og den er på den forkerte side.

Jeg elsker vores spil. Det er så lækkert, at vi forsøger at spille os ud af ethvert pres. Det kræver bare høj koncentration fra alle involverede, og det har vi ikke haft i denne halvsæson. Desværre.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. dec 2014, 07:34

Jeg kigger opad i tabellen. Lev med det!

Besvar