Vejle - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Vejle - AaB

Indlæg af Funky » 6. apr 2025, 18:18

FlemmingG skrev:
6. apr 2025, 18:13
FlemmingG skrev:
6. apr 2025, 18:11
Funky skrev:
6. apr 2025, 18:03
Hanga skrev:
6. apr 2025, 17:57
Det lignede længe at det bedste vi kunne håbe på var 1 point men de sidste 20 min af 2 halvleg var opløftende og vi skal jo score sejrsmålet. Ærgerligt.
Skal man finde noget positivt, så må det være, at man holder styr på deres russer stort set hele kampen, og indskifterne fik faktisk vist lidt. MJ scorer igen, burde have scoret et mere, Widell spiller en fin kamp (Kehlet skulle selvfølgelig give ham et tyndt gult kort), burde også have scoret. KJ som måske kampens profil. Go’ stabilitet fra Kramer og Pudel.

På minussiden, sløjt forsvarsspil af Davidsen på Vejles mål, Hernes også med en ret anonym kamp, Bruus med alt for mange boldtab, og Ross som spidsangriber, jamen jeg forstår det stadig ikke.
Det lignede længe at det var os der ikke havde energi, omvendt havde vi klart fysisk overtag de sidste 20 min og vi skal jo score på en af de kæmpe chancer vi spiller os frem til.
Det var et stort skridt frem fra Viborg kampen, men vi mangler vores klart bedste spiller mod Lyngby - det kan godt blive dyrt
Medmindre Seydel pludseligt og meget uventet, skulle ramme noget der ligner bare en anstændig form, så bør man ophæve med manden til sommer. I de få kampe han har spillet, har han på ingen måde lignet en mand der har superliga niveau
Jeg synes faktisk, han har fungeret fint som opspilstation - han er væsentligt bedre end Ross til at modtage bolden med en forsvarer i ryggen og holde fast i den. Han ser også ud til at have næse for at være de rigtige steder i boksen. Men ellers ganske enig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 6. apr 2025, 18:20

Det er godt nok bekymrende at Seydel efterhånden ikke er klar til at spille en del minutter..

Fair nok at han ikke var klar fra starten af foråret.. Men nu nærmer vi os noget, som ikke længere kan forklares med manglende form grundet manglende kampe..

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 6. apr 2025, 18:28

Formoder at vi forsøger en lignende formation på fredag synes det så fint ud langt henad vejen. Vi mangler selvfølgelig Melker, men så må vi få enten Bomholt eller John ind fra start. Eller begge hvis Ross er skadet.

Vi har 2 store chancer hvor vi skal tage et ekstra touch i stedet for at hamre til den første gang.

Det positive er at vi tager point på de 2 andre denne runde. Med en sejr mod Lyngby vil vi have 7 point ned til stregen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 6. apr 2025, 18:39

YentotreKaffe skrev:
6. apr 2025, 18:28
Formoder at vi forsøger en lignende formation på fredag synes det så fint ud langt henad vejen. Vi mangler selvfølgelig Melker, men så må vi få enten Bomholt eller John ind fra start. Eller begge hvis Ross er skadet.

Vi har 2 store chancer hvor vi skal tage et ekstra touch i stedet for at hamre til den første gang.

Det positive er at vi tager point på de 2 andre denne runde. Med en sejr mod Lyngby vil vi have 7 point ned til stregen.
Når Melker er i karantæne, er Oliver Ross truppens bedste til at spille Melkers midtbaneplads. Det giver plads i angrebet til Kelvin/Helenius/Seydal. Resten i holdet er genvalg.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 6. apr 2025, 19:07

634 skrev:
6. apr 2025, 18:39
YentotreKaffe skrev:

Når Melker er i karantæne, er Oliver Ross truppens bedste til at spille Melkers midtbaneplads. Det giver plads i angrebet til Kelvin/Helenius/Seydal. Resten i holdet er genvalg.
Synes Kelvin havde et fint indhop i dag, så det må næsten blive ham.

Noget helt andet, Lyngbys midterforsvarer, Magnus Jensen, gik ud med en fiber i baglåret. Han er i hvert fald ikke med på fredag allerede. Synes han konstant har været blandt Lyngby's bedste hver gang jeg har set dem, så de må også undvære en vigtig spiller. Anfører er han vel også.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. apr 2025, 19:10

YentotreKaffe skrev:
6. apr 2025, 19:07
634 skrev:
YentotreKaffe skrev:

Noget helt andet, Lyngbys midterforsvarer, Magnus Jensen, gik ud med en fiber i baglåret. Han er i hvert fald ikke med på fredag allerede. Synes han har været god for Lyngby hver gang jeg har set dem, så de må også undvære en vigtig spiller.
Ja det er vigtigt, og thelanders fart kender vi jo, så smid Mathias J op ved siden af ham, også lad os stå lavt og spille på omstillinger, lidt ligesom i dag.

Også bør vi spille med to seksere igen.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 6. apr 2025, 19:58

Vanvittigt vi ikke får scoret på nogen af alle vores chancer. Burde som minimum have lavet 3 i dag. Der skal simpelthen mere kvalitet til

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. apr 2025, 20:03

troelsh skrev:
6. apr 2025, 19:10
YentotreKaffe skrev:
634 skrev:
YentotreKaffe skrev:

Noget helt andet, Lyngbys midterforsvarer, Magnus Jensen, gik ud med en fiber i baglåret. Han er i hvert fald ikke med på fredag allerede. Synes han har været god for Lyngby hver gang jeg har set dem, så de må også undvære en vigtig spiller.
Ja det er vigtigt, og thelanders fart kender vi jo, så smid Mathias J op ved siden af ham, også lad os stå lavt og spille på omstillinger, lidt ligesom i dag.

Lyngby vil selv gerne stå dybt og spille meget direkte. Det er ikke en kamp hvor det at have to 6'ere er helt oplagt efter min mening. De gode 20 min til sidst i dag kom i øvrtigt efter at have skiftet Hernes til Bomholt. Ligeledes bliver der sværere at spille på vores fart. Det er en kamp hvor vi gerne skal have gang i gode hurtige kombinationer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. apr 2025, 20:07

Alexis skrev:
6. apr 2025, 19:58
Vanvittigt vi ikke får scoret på nogen af alle vores chancer. Burde som minimum have lavet 3 i dag. Der skal simpelthen mere kvalitet til
Jeg tænker, at det generelt er nøgleordet.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. apr 2025, 20:27

Hanga skrev:
6. apr 2025, 20:03
troelsh skrev:
YentotreKaffe skrev:
634 skrev:
YentotreKaffe skrev:

Lyngby vil selv gerne stå dybt og spille meget direkte. Det er ikke en kamp hvor det at have to 6'ere er helt oplagt efter min mening. De gode 20 min til sidst i dag kom i øvrtigt efter at have skiftet Hernes til Bomholt. Ligeledes bliver der sværere at spille på vores fart. Det er en kamp hvor vi gerne skal have gang i gode hurtige kombinationer.
Jeg synes nu gerne Lyngby vil have kuglen, de havde f.eks. Også mere boldbesiddelse end Silkeborg som ellers også gerne vil holde i bolden, specielt på deres kunstgræs.

Jeg tror det (igen) bliver en kamp hvor modstanderen har bolden mest, hvorfor det er vigtigt vi står kompakt, og er skarpe på omstillingerne.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 6. apr 2025, 20:55

troelsh skrev:
YentotreKaffe skrev:
634 skrev:
YentotreKaffe skrev:

Jeg syns bare den er svær at se i TV ift hvad han spiller for det ligner en 4-3-3 hvor det lignede
Travis - Davidsen - Widell
Isak - Ross - -Mj
Hvis Davidsen og Travis begge er inde bøde de være 6er… det syns jeg ikke helt det så ud til.
Syns også Isak var lidt vingeskudt oppe på den højre flanke - jeg vil gerne have ham mere centralt ind .
I har Widell desværre karantæne.
Der kan vi med fordel gå i 4-2-3-1
Samme forsvar
Travis - Davidsen
Bomholt - Isak - MJ
Ross eller kelvin
Og så ind med helenius de sidste 15 min.
Bomholt fortjener en start plads

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. apr 2025, 21:27

Karantæner kan blive et issue. Vi kommer til at savne Widell helt vildt på fredag... Men lige nøjagtig hans plads har vi trods alt garderinger til. Værre er det at Kramer og Kasper Jørgensen risikerer karantæne ved næste gule kort. Kunne det rent taktisk være fint, hvis de fik gult mod Lyngby så de var i karantæne mod Silkeborg ude???

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 7. apr 2025, 08:36

Funky skrev:
6. apr 2025, 18:03
Hanga skrev:
6. apr 2025, 17:57
Det lignede længe at det bedste vi kunne håbe på var 1 point men de sidste 20 min af 2 halvleg var opløftende og vi skal jo score sejrsmålet. Ærgerligt.
Skal man finde noget positivt, så må det være, at man holder styr på deres russer stort set hele kampen, og indskifterne fik faktisk vist lidt. MJ scorer igen, burde have scoret et mere, Widell spiller en fin kamp (Kehlet skulle selvfølgelig give ham et tyndt gult kort), burde også have scoret. KJ som måske kampens profil. Go’ stabilitet fra Kramer og Pudel.

På minussiden, sløjt forsvarsspil af Davidsen på Vejles mål, Hernes også med en ret anonym kamp, Bruus med alt for mange boldtab, og Ross som spidsangriber, jamen jeg forstår det stadig ikke.
Jeg er enig i det meste, men jeg synes nu vi har en ret lang periode i første halvleg hvor vi defensivt kommer til at stå alt for lavt. Og indtil de sidste 20 minutter i 2. halvleg hed boldbesiddelsen Vejle 60% - 40% AaB. Det var jeg ikke helt tryg ved, omend Vejle ikke fik de store chancer ud af det. Men det bekymrer mig stadig at bundproppen kan holde os fastlåst helt nede ved eget felt relativt store dele af kampen, og det er også der de får deres mål.

Jeg begynder snart at blive skizofren af at følge AaB - Niveauet svinger så absurd meget, og ikke bare kampene imellem, men også i løbet af samme kamp. Indtil de sidste 20 minutter var sad jeg med følelsen af at vi er nedrykningsspillets dårligste hold med spillere med den værste fitness. Men nu sidder jeg og er ærgerlig over vi ikke vinder...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. apr 2025, 12:53

Skuffende at det kun bliver til uafgjort.

Chancerne var til mere.

Dårligt personligt spil gør det falder sammen ved 1-1 målet. Davidsen ligner en 19-årig suppespille med "OK" talent, mens Müller skal redde den bold. Det forventer jeg.

Æv!
Uden Synd Ingen Frelse

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. apr 2025, 18:26

Halil skrev:
7. apr 2025, 12:53
Skuffende at det kun bliver til uafgjort.

Chancerne var til mere.

Dårligt personligt spil gør det falder sammen ved 1-1 målet. Davidsen ligner en 19-årig suppespille med "OK" talent, mens Müller skal redde den bold. Det forventer jeg.

Æv!
Det var faktisk voldsomt dårligt målmandsspil.
Ærgerligt, fordi han ellers var kommet efter det efter en noget middelmådig start i klubben. Og fordi det koster 2 point.

Men altså, Widell, Jørgensen og Jørgensen kunne jo også bare have scoret på deres chancer. Dem havde 58-årige murersvend Jørgen Madsen scoret på, selvom han til daglig må nøjes med Firmasport.
Ædruelighedens stemme

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 8. apr 2025, 14:18

Enig med de fleste om at John faktisk laver et ret fint indhop. Det må efterhånden være på tiden at bænke Ross og Isak - selvom Widell har karantæne, vil jeg faktisk foretrække Davidsen, Hernes og Bomholt.

Og med Jørgensens farlighed i mente, hvorfor rykker man ham så ikke op på den højrekant man har så svært ved at løse? Makoli burde kunne løse den back bedre rent defensivt end Jørgensen gør.

Og så ville jeg elske at se John og Helenius sammen på toppen - en salgs Defoe/Crouch samarbejde, men det er en helt anden snak.

Er fortrøstningsfuld før Lyngby!

Besvar