Aab-Frederica 14/8-2026 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Aab-Frederica 14/8-2026 19:00

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 23:31

Sauer skrev:
14. aug 2026, 23:18
Funky skrev:
14. aug 2026, 22:31
Alexis skrev:
14. aug 2026, 22:29
Har lige set målene. Deres 2 mål. Altså hvad fanden har Makolli gang i. Det er fuldstændig opgivende og ligeglad adfærd. Det her er noget man på ingen måde kan acceptere som klub eller træner. Hvis han er i nærheden af holdet i næste kamp, så er der noget helt galt. Fair nok at være dårlig eller lave fejl. Men ikke at gide løbe 10 meter på hjemmebane bagud 1-0 er uacceptabelt
Det er ikke fordi, han er ugidelig, i masser af situationer kaster han sig jo rundt og løber over en halv bane. Men han har et problem med at koncentrerere sig, og så er han også nogle gange for nonchalant.
Undrer mig over, at der ikke er kommenteret på Marc Nielsens ageren i samme sekvens. For mig ligner det, at han klart har mulighed for at løbe bolden op eller i det mindste tackle, så indlægget slet kommer ind i feltet.

Men ja, også dårligt af Makolli.
Marc N var udfordret i defensiven i en del situationer i kampen, det må man bare sige. I det hele taget var alt for mange AaB’ere for ringe til at vinde de nødvendige dueller, hvilket Højer også efterfølgende var inde på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. aug 2026, 00:11

Hjemkommet fra stadion. Jeg synes især to spillere dumpede i dag. Marc Nielsen har nogle fine indlæg, eller rettere det havde han. Han har aldrig været god defensiv, men når nu hans offensive spil heller ikke fungerer er han meget,meget langt fra præstationer der kan retfærdiggøre hans plads. Vores stakkels unge målmand Bertil Grønkjær er kilometer fra et niveau der kan forsvare en start plads. Han havde nul redninger og vi fik syn for hvor langt han er fra Vincent Muller. Så var der mange andre dårlige præstationer, men de to skilder sig ud. Vi skal simpelthen have en ny venstre back.og i øvrigt få Mullet lappet sammen, så Grønkjær ikke skal overmatched på den måde igen. Han bliver måske god engang, men han er ikke klar endnu.

Superior
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Superior » 15. aug 2026, 03:05

NewView skrev:
14. aug 2026, 20:56
Martino1 skrev:
14. aug 2026, 20:52
Kunji skrev:
14. aug 2026, 20:49
Men det er jo for fanden svært at investere i en trup, når den allerede koster for meget. Müller har været fin denne sæson so far, men han er for dyr, Jasson er for dyr, John er for dyr. Lur mig om Marc Nielsen ikke også render rundt på en forholdsvis fin kontrakt.

Vores trup er for stor og for skæv. John Møller ville sgu da skifte halvdelen ud, hvis han havde pengene til det. Problemet er, at vi kan ikke komme af med de dyre spillere, og vi skal derfor vente og vinde i overskudslotteriet, for at kunne forstærke vores trup mærkbart for begrænsede midler.

Det her bliver ikke bedre før fremtiden falder på plads eller om 3-4 vinduer, når diverse kontrakter er udløbet.
Sandt. Og så skal vi have en anden træner. Man drømmer jo helt om Michael Hansen…
Men hvilken profileret træner vil egentlig vælge AaB til efterhånden? For et par år siden kunne man stadig sælge det hele på at "åh men det er bare et blip, du kan få holdet fluks tilbage til vores storhedstid og der hvor vi hører til i superligaen" - men nu er vi bare det vi er, et hold i midten af 1. division.

Og hvis vi alligevel skal afvente til vores økonomi stabileres, nogle af de dyre kontrakter udløber osv, hvorfor så gå ud og have endnu en fyret træner man skal betale løn til?
[/

Det er jo meget simpelt. Dels har klubben overhovedet ikke råd til at fyre trænere efter fjolsernes amokløb med træner- og sportsdirektørfyringer i fjor , og hvad man nu ellers har brændt af af millionbeløb på bonusser, konsulenthonorarer, administration- og kommunikationsafdeling, målmandstrænere (var det 5!?), fuldtidstræner til U 12 (!) , “infrastruktur “ på Hornevej og andre lidet værdiskabende ting.

Dels findes der intet forstandigt menneske, der ville sige ja til en trænerstlilling i AaB , så længe vi hænger på Peters-rakkerpakket og hangarounds. Det er mig en gåde, hvorfor en Steffen Højer og dertil John Møller overhovedet sagde ja til deres respektive tjanser, medmindre de var blevet bildt en historie på ærmet med, at fjolsernes flugt over plankeværket i maj 2025 rent faktisk markerede en genopbygning af klubben efter deres trekvartårige vandalvirksomhed i AaB forinden da, som de siden - mod et årligt millionbeløb i konsulenthonorar, det manglede da bare - har kunnet køre i betryggende afstand fra tennisbolde og lynchstemning fra den ruin, de efterlod.

I det hele taget forekommer det nærmest eskapistisk at ævle om træner og formationer - og som det seneste skud på den afpillede stamme om “bedre organisation i træningskampe “ (!!!), når vi nu for tredje år i træk stiller op med det rene ragelse af et hold, der slet og ret udgør en hån mod både tilskuere, sponsorer og dansk fodbold som sådan. At klubben så samtidig lader sin milliondyre kommunikationsafdeling lukke det rene sse-lort ud om “bæredygtighed “ , mens klubben står i flammer, og sportsdirektøren supplerer med et “træne sig bedre” på halvanden måneds sommerpause (I Guder!), er så endnu et signal til tilskuere og sponsorer: BLIV VÆK!

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 15. aug 2026, 07:43

Superior skrev:
15. aug 2026, 03:05
NewView skrev:
14. aug 2026, 20:56
Martino1 skrev:
14. aug 2026, 20:52
Kunji skrev:
14. aug 2026, 20:49
Men det er jo for fanden svært at investere i en trup, når den allerede koster for meget. Müller har været fin denne sæson so far, men han er for dyr, Jasson er for dyr, John er for dyr. Lur mig om Marc Nielsen ikke også render rundt på en forholdsvis fin kontrakt.

Vores trup er for stor og for skæv. John Møller ville sgu da skifte halvdelen ud, hvis han havde pengene til det. Problemet er, at vi kan ikke komme af med de dyre spillere, og vi skal derfor vente og vinde i overskudslotteriet, for at kunne forstærke vores trup mærkbart for begrænsede midler.

Det her bliver ikke bedre før fremtiden falder på plads eller om 3-4 vinduer, når diverse kontrakter er udløbet.
Sandt. Og så skal vi have en anden træner. Man drømmer jo helt om Michael Hansen…
Men hvilken profileret træner vil egentlig vælge AaB til efterhånden? For et par år siden kunne man stadig sælge det hele på at "åh men det er bare et blip, du kan få holdet fluks tilbage til vores storhedstid og der hvor vi hører til i superligaen" - men nu er vi bare det vi er, et hold i midten af 1. division.

Og hvis vi alligevel skal afvente til vores økonomi stabileres, nogle af de dyre kontrakter udløber osv, hvorfor så gå ud og have endnu en fyret træner man skal betale løn til?
[/

Det er jo meget simpelt. Dels har klubben overhovedet ikke råd til at fyre trænere efter fjolsernes amokløb med træner- og sportsdirektørfyringer i fjor , og hvad man nu ellers har brændt af af millionbeløb på bonusser, konsulenthonorarer, administration- og kommunikationsafdeling, målmandstrænere (var det 5!?), fuldtidstræner til U 12 (!) , “infrastruktur “ på Hornevej og andre lidet værdiskabende ting.

Dels findes der intet forstandigt menneske, der ville sige ja til en trænerstlilling i AaB , så længe vi hænger på Peters-rakkerpakket og hangarounds. Det er mig en gåde, hvorfor en Steffen Højer og dertil John Møller overhovedet sagde ja til deres respektive tjanser, medmindre de var blevet bildt en historie på ærmet med, at fjolsernes flugt over plankeværket i maj 2025 rent faktisk markerede en genopbygning af klubben efter deres trekvartårige vandalvirksomhed i AaB forinden da, som de siden - mod et årligt millionbeløb i konsulenthonorar, det manglede da bare - har kunnet køre i betryggende afstand fra tennisbolde og lynchstemning fra den ruin, de efterlod.

I det hele taget forekommer det nærmest eskapistisk at ævle om træner og formationer - og som det seneste skud på den afpillede stamme om “bedre organisation i træningskampe “ (!!!), når vi nu for tredje år i træk stiller op med det rene ragelse af et hold, der slet og ret udgør en hån mod både tilskuere, sponsorer og dansk fodbold som sådan. At klubben så samtidig lader sin milliondyre kommunikationsafdeling lukke det rene sse-lort ud om “bæredygtighed “ , mens klubben står i flammer, og sportsdirektøren supplerer med et “træne sig bedre” på halvanden måneds sommerpause (I Guder!), er så endnu et signal til tilskuere og sponsorer: BLIV VÆK!
Opsig-kortet.dk

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. aug 2026, 09:06

Funky skrev:
14. aug 2026, 23:28
Hanga skrev:
14. aug 2026, 23:15
Funky skrev:
14. aug 2026, 22:00
Hanga skrev:
14. aug 2026, 21:10
Men hey husk at det så meget bedre ud med organisationen i træningskampene...
Det gjorde det nu også, samt i perioder i alle foregående kampe. Det er bare et faktum.
Tillykke med det så 😝Tilbage er så indtrykket at vi ikke er meget bedre bedre når det kommer til stykket. Og deri er naturligvis den pointe jeg hele tiden har forsøgt at fremføre... lad os nu lige se, hvor vi rent faktisk står. Og for mig at se er svaret at vi er stort set samme sted. Hvilken overraskelse.
Så vi er enige om, at organisationen faktisk har været bedre i mere end træningskampene - fint. Er vi så “ikke så meget bedre, når det kommer til stykket”? For mig at se, så kommer det an på, hvor meget tryk du vil lægge på “MEGET bedre”. Jeg mener fortsat, vi er klart bedre nu end i foråret. Det kan der sagtens være plads til, uden at vi er er gode nok til at rykke op, for der var dælme nogle mørke, mørke stunder i foråret. Og jeg synes også, mit øvrige indlæg peger på en del punkter, hvor vi ikke er gode nok.
Sorry. Frustrationen tog overhånd.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. aug 2026, 14:37

Hanga skrev:
15. aug 2026, 09:06
Funky skrev:
14. aug 2026, 23:28
Hanga skrev:
14. aug 2026, 23:15
Funky skrev:
14. aug 2026, 22:00
Hanga skrev:
14. aug 2026, 21:10
Men hey husk at det så meget bedre ud med organisationen i træningskampene...
Det gjorde det nu også, samt i perioder i alle foregående kampe. Det er bare et faktum.
Tillykke med det så 😝Tilbage er så indtrykket at vi ikke er meget bedre bedre når det kommer til stykket. Og deri er naturligvis den pointe jeg hele tiden har forsøgt at fremføre... lad os nu lige se, hvor vi rent faktisk står. Og for mig at se er svaret at vi er stort set samme sted. Hvilken overraskelse.
Så vi er enige om, at organisationen faktisk har været bedre i mere end træningskampene - fint. Er vi så “ikke så meget bedre, når det kommer til stykket”? For mig at se, så kommer det an på, hvor meget tryk du vil lægge på “MEGET bedre”. Jeg mener fortsat, vi er klart bedre nu end i foråret. Det kan der sagtens være plads til, uden at vi er er gode nok til at rykke op, for der var dælme nogle mørke, mørke stunder i foråret. Og jeg synes også, mit øvrige indlæg peger på en del punkter, hvor vi ikke er gode nok.
Sorry. Frustrationen tog overhånd.
:cheers:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. aug 2026, 14:46

Klaus skrev:
15. aug 2026, 00:11
Hjemkommet fra stadion. Jeg synes især to spillere dumpede i dag. Marc Nielsen har nogle fine indlæg, eller rettere det havde han. Han har aldrig været god defensiv, men når nu hans offensive spil heller ikke fungerer er han meget,meget langt fra præstationer der kan retfærdiggøre hans plads. Vores stakkels unge målmand Bertil Grønkjær er kilometer fra et niveau der kan forsvare en start plads. Han havde nul redninger og vi fik syn for hvor langt han er fra Vincent Muller. Så var der mange andre dårlige præstationer, men de to skilder sig ud. Vi skal simpelthen have en ny venstre back.og i øvrigt få Mullet lappet sammen, så Grønkjær ikke skal overmatched på den måde igen. Han bliver måske god engang, men han er ikke klar endnu.
Desværre enig. Jeg har længe været fortaler for Marc N pga. hans offensive bidrag, men når det ikke er der, så ser det til gengæld magert ud. Grønkjær får en mareridts-start og ser bare usikker ud hele halvlegen igennem. Men der er flere, som ser lidt sølle ud til sidst, og Højer italesatte også, at man ikke kan rende rundt og have så ondt af sig selv, selv om der bliver begået graverende fejl. Jeg leder i den situation efter dem, som skyder brystet lidt frem, og dér synes jeg, folk som Børsting, Nwadike, måske også Håpnes dog viser lidt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 15. aug 2026, 15:12

Funky skrev:
15. aug 2026, 14:46
Klaus skrev:
15. aug 2026, 00:11
Desværre enig. Jeg har længe været fortaler for Marc N pga. hans offensive bidrag, men når det ikke er der, så ser det til gengæld magert ud. Grønkjær får en mareridts-start og ser bare usikker ud hele halvlegen igennem. Men der er flere, som ser lidt sølle ud til sidst, og Højer italesatte også, at man ikke kan rende rundt og have så ondt af sig selv, selv om der bliver begået graverende fejl. Jeg leder i den situation efter dem, som skyder brystet lidt frem, og dér synes jeg, folk som Børsting, Nwadike, måske også Håpnes dog viser lidt.
Det samme var min fornemmelse på stadion. De får virkelig nogle store chancer i Marks side, vi kunne også se Kolding angribe meget i vores venstre side.
Det er en position hvor vi er nødt til at forstærke os.

Jeg kan godt li’ Håpness og hans arbejdsraseri, men mod en god modstander som i går, synes jeg også det er tydeligt hans evner på bolden er meget begrænsede.

Så ja en venstre back og 6’er er vel det vi mangler mest.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 15. aug 2026, 16:29

Så, så vi snart ude af top 6 , Hobro kampen skal vindes ellers mister vi kontakten til toppen

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 15. aug 2026, 16:32

nj27 skrev:
15. aug 2026, 16:29
Så, så vi snart ude af top 6 , Hobro kampen skal vindes ellers mister vi kontakten til toppen
Den vinder de ikke
Hobro kommer med fuld skrald i nærkampe og fightervilje
Og så har de et pr lynhurtige wingbacks som udover at være farlige offensive så lukker de af for vores offensiv eller rettere vores venstre side for adedeji han står stort set altid centralt og er aldrig på kanten.
Der er ingen der spiller højre kant inde på banen kun visuelt i opstillingen

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 15. aug 2026, 17:58

Sæsonstarten løj, og det er en hård erkendelse at må indrømme for mig selv at AaB anno 2026 næppe er til mere end en midterplacering i den næstbedste række. Så er spørgsmålet blot om vi bliver worst of the best eller best of the worst, men jeg tror ikke på meget mere end en 6-7 plads nu.

Døden skal have en årsag, og i vores tilfælde skal der reserveres en ekstra side på dødsattesten. Lige fra dårlige bestyrelsesbeslutninger gennem de sidste 25 år over Lynge's efterfølgere, som har smidt gode penge efter dårlige i jagten på den næste Nomvehte eller Rade Prica, til udenlandske robber-barons som ikke har gjort noget godt for klubben.

Da jeg som halvstor dreng begyndte at følge AaB i starten af 80'erne, var det på bagkant af 3 katastrofesæsoner, der kastede 2 nedrykninger af sig, og kun et mindre mirakel forhindrede at klubben røg helt ned i Danmarksserien. Helt så galt går det næppe denne gang - mest fordi der pt er en ekstra division skudt ind før DS - men jeg kan ikke se klubben komme tilbage uden markante investeringer fra ejerkreds/bestyrelse, og vi ved at tyskerne ikke har tænkt sig at hjælpe os det mindste. Jeg kan bare ikke se, hvordan det gør deres investering mere værd, men det er deres penge.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Besvar