Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Frygah » 14. apr 2015, 13:48

Pylle er naturligvis kedelig og typisk AaB-leverpostej, og står slet ikke mål med fremtiden i klubben... Eller noget!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. apr 2015, 13:50

Gnu skrev:
Yankee skrev:Der er vel ikke nogen, der anfægter Pylles legendestatus? Men han var jo ikke nogen stor mediepersonlighed, hvilket vel også var årsagen til at han kun meget modvilligt trådte til som cheftræner i 2002/03-sæsonen.
Præcis. Han er uden tvivl en legende, og hans betydning for AaB er enorm, men han er ikke hvad jeg forstår ved en markant personlighed.
Dér er vi så uenige. For mig er store personligheder ikke nødvendigvis nogen man lægger mærke til. Det er folk der får noget gjort, og får det gjort godt! Der er folk der ikke rokker, selvom det blæser omkring dem. Som udvøre deres virke efter sunde og gode principper og hårdt arbejde, men som også er i stand til at fravige deres prinsipper når det giver mening.

...og det er i hvert fald det jeg mener AaB har brug for, og det er dét der har været fællesnævnernen for dem der har opnået resultater med AaB (Børge Bach, Lynge og Gaarde incl).

Jeg er ikke klar over om det er de samme kriterier som Gaarde er gået efter i hans valg af træner, og jeg kan heller ikke rigtig udtale mig om, om de egenskaber er til stede ved Søndergaard, men jeg håber det, for det er en god og nem opskrift på succes - hvis "bare" man kan finde de rette folk!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 14. apr 2015, 13:56

Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Yankee skrev:Der er vel ikke nogen, der anfægter Pylles legendestatus? Men han var jo ikke nogen stor mediepersonlighed, hvilket vel også var årsagen til at han kun meget modvilligt trådte til som cheftræner i 2002/03-sæsonen.
Præcis. Han er uden tvivl en legende, og hans betydning for AaB er enorm, men han er ikke hvad jeg forstår ved en markant personlighed.
Dér er vi så uenige. For mig er store personligheder ikke nødvendigvis nogen man lægger mærke til. Det er folk der får noget gjort, og får det gjort godt! Der er folk der ikke rokker, selvom det blæser omkring dem. Som udvøre deres virke efter sunde og gode principper og hårdt arbejde, men som også er i stand til at fravige deres prinsipper når det giver mening.

...og det er i hvert fald det jeg mener AaB har brug for, og det er dét der har været fællesnævnernen for dem der har opnået resultater med AaB (Børge Bach, Lynge og Gaarde incl).

Jeg er ikke klar over om det er de samme kriterier som Gaarde er gået efter i hans valg af træner, og jeg kan heller ikke rigtig udtale mig om, om de egenskaber er til stede ved Søndergaard, men jeg håber det, for det er en god og nem opskrift på succes - hvis "bare" man kan finde de rette folk!
Jeg tror i virkeligheden, at vi er enige, men blot taler forbi hinanden. Jeg medgiver, at Poul Erik er en markant personlighed i AaBs historie. Selvfølgelig gør jeg det. Og dét, der har gjort ham til denne markante personlighed, er hans enorme fodboldfaglige kunnen.

Det var vist der, diskussionen begyndte.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 14. apr 2015, 15:41

Pylle - ekstremt ueksotisk navn. Ville dårligt nok selv være cheftræner. Hjemmedyrket, eller "indavlet", som det også er blevet kaldt om AaB'ere som AaB-trænere. Med træneranciennitet så spændende steder som i Nibe, Nørresundby og Lindholm.

Pyha, ellers tak til sådan en bondeknold.

Så hellere en verdensmand med gebis af 24 karat guld, smeltet om af sine egne VM- og Champions League-medaljer.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 14. apr 2015, 16:45

Billede

Flavor Flav som træner-dizzle!!

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 15. apr 2015, 11:56

astonvilla skrev:
Fabbe skrev:Jeg er kun enig med Hasse Backe, som selv valgte at tage ham med ud i Europa. Og da Backe forlod Austria Salzburg, tog Søndergaard utrolig fornemt over:

http://www.bold.dk/nyt/backe-roser-AaBs-traenervalg
Flotte ord han får med på vejen af en sand legende!
Backe er jo gråhåret...

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 15. apr 2015, 13:42

Lars raus. Klopp er ledig ;-)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. apr 2015, 14:03

dyhrmaN skrev: Jeg står ved mine indlæg, og det tror jeg også de fleste andre kritikere gør. Men alligevel synes jeg, det er ret suspekt, at der er behov for - i bedste DDR-stil - at lave en liste med de personer, som ikke er af samme mening som jer? Det har jeg alligevel ikke set herinde før, og man kunne jo næsten få den opfattelse, at I ønskede at sende op på en genopdragelsesanstalt, hvor vi kunne lære at have de rigtige meninger.
Det klæder ikke debatsiden, og det er ikke i dennes ånd.

Jeg vil endnu engang forsøge at give mit bidrag.
Fodboldfaglige argumenter er en meget bred størrelse? Beror det på taktisk kunnen og mandskabsbehandling eller beror det også på image, markedsføring og budskaber?
Jeg er enig i, at som taktikker og mandskabsbehandler er Lars S sikkert udmærket - ærligt talt, ved jeg ikke særligt meget om det. Men Gaarde og ledelsen tror på ham som træner, og således må vi naturligvis også gøre det - hvilket jeg allerede påpegede i et tidligere indlæg.

Mit bidrag til hvorfor det er "middelmådigt":

1. AaB har flere gange nævnt, at meget store navne har henvendt sig, og at Gaarde har været beæret over processen. I medierne har der været spekuleret meget, og processen har været lang og grundig. Således, da AaB præsenterer en træner fra en superligaklub i et trænerskifte, der på ingen måde har udskilt sig fra tidligere trænerskift i ligaen, må de fleste kunne se, at det er lidt som at ønske sig en ny playstation i julegave, og endda have fået kommunikeret, at dette nemt kunne ske, men i stedet får en strikket sweater. Sweateren er fin og holder en varm om vinteren, men det var ikke just det, man hverken havde fornemmet eller håbet på. Og det er ikke kun mig, der sad med denne fornemmelse - mediebilledet, sponsorer, øvrige fans - alle havde tidligere i denne proces forventet noget helt andet.
Det kan være ganske udmærket at ønske sig - og få - en Playstation i julegave. Men hvis man sidder uden for i sneen i pyjamas, vil selv det største legebarn ende med at ønske sig at bytte Playstationen til en sweater. Oversættelse: Alt muligt lir og gejl kan virke som det, man har brug for - men i bund og grund er det ofte de mere "kedelige" basale ting, som man reelt HAR brug for. Oversættelse: Morientes kunne sikkert være meget sjov og give opmærksomhed og lir, men i bund og grund handler det om, at vi får en træner, der kan skabe resultater. Og her vil jeg vurdere, at den "kedelige" Lars Søndergaard har langt LANGT bedre forudsætninger for det, end fx Morientes eller andre "kendte" navne.
I øvrigt er det røvsygt at spille Playstation.
dyhrmaN skrev: 2. Vi kan sammenligne med OB, der hentede vores træner, KN. De gik ret stille med dørene og hentede ham uden meget postyr - det passede ligesom til størrelsen af det navn de hentede ind. AaB lavet rigtigt meget interessant presse-spin, og jeg tænkte, at det var gode træk af Gaarde, som han sikkert havde lært på CBS; at bygge op til den helt store nyhed. Den udeblev, og i forhold til både proces valg, burde AaB have forsøgt at styre kommunikationen "ned" på jorden. Det gjorde de ikke, og således er det klart, at når forventningerne og kommunikation i lang tid gav udtryk for noget andet, at så er det svært at have armene højt hævet i begejstring over uldsweateren - som nævnt i punkt 1.
Der er store forskelle på AaBs og OBs situationer angående deres trænere. I Odense havde man Ove Pedersen, som der ikke var rigtig klarhed over var permanent eller kun brandslukker. Ud af det blå ansætter man så lidt overraskende KN, efter at forhandlingerne med AaB er brudt sammen. Ergo har pressen ikke haft en aktuel viden om og interesse i at lege træner-gætning, hvilket den (pressen) i høj grad havde i AaBs tilfælde, da det jo hurtigt stod klart, at vi var uden træner ved afslutningen af sæsonen. Det er jo derfor, at alle mulige navne har kunnet bringes i spil, uagtet, hvor tætte de reelt har været på en ansættelse. Gaarde har hele tiden kommunikeret ud, at han var i gang med processen, og som enhver fornuftig leder, har han naturligvis haft en række navne i spil, hvoraf vi INTET aner om hans interne rangliste. Både medier og fans har så gættet sig frem til, at Lars Søndergaard i hvert fald ikke har været 1. prioritet (for det har han da UMULIGT kunnet være, hvis der har været navne som Bob Bradley, Morientes og en unavngiven bundesligatræner i spil, vel??!!). Gaarde har på ingen måde bygget op til en kæmpe-nyhed og et kæmpe-navn, det må udelukkende stå for din egen regning.
dyhrmaN skrev: 3. Da AaB så præsenterer Lars S, gør de det i en stil, der siger, at de næsten helst ville have været fri for noget opmærksomhed overhovedet. Alle herinde, for og i mod, er nok ret trætte af de lange mellemsæsoner og ørkenvandringer mellem mesterskaber. De er kønsløse og frustrerende. Med alt det nye (Det nye AaB?) med Gaarde, the double, en perlerække af spændende nordjyske talenter, forbedret PR, en rød tråd i den strategiske kommunikation, intensiveret brug af sociale medier og træningsture rundt i Nordjylland havde jeg troet, at alt omkring den nye træner, ville have afspejlet dette. Udover alle de standardfloskler som kom fra både Lars S og AaB, var der intet nyt i kommunikationen. Vi ved ikke hvad målene er, vi ved ikke hvad han får af transfermidler, vi ved ikke hvad Lars S' personlige ambitioner er - vi ved intet!
Det er på dette punkt, at jeg er aller mest skuffet. AaB har med stor cadeau til Gaarde skabt en bølge af succes, både økonomisk og sportsligt, og så går man tilbage til at kommunikere omkring tingene, som om man er en midterklub og aldrig har tænkt sig at være andet.
Du efterlyser, at AaB melder mere ambitiøst ud: at man går offensivt til værks og løfter sig væk fra de middelmådige udmeldinger om midterplaceringer, udvikling osv. Og ja - jeg så da helt klart også helst, at vi slap for de lange perioder med 5.-6.-7.-pladser og KUN spillede med om medaljer hvert eneste år. Men. Er det realistisk? Ville det have ændret noget, hvis Lynge efter mesterskabet i 2008 havde meldt ud, at vi fra nu af kun ville være tilfredse med medaljer? Havde vi så undgået en sæson som i 2011? Hvordan er det gået i klubber som FCM og AGF, som ofte har meldt ud, at man var mesterskabskandidat? Er det en sådan kommunikation, du savner? For så må jeg igen bare konkludere, at det er jeg dybt uenig med dig i. Store ord rykker intet. Velgennemtænkt og langsigtet funderet handling KAN derimod skabe et vinderhold.
dyhrmaN skrev: 4. Man bliver ved med at snakke om, at holdet skal udvikles, og at AaB er en klub i udvikling. Efter at have udviklet så meget, at vi sidste år vandt the double, og driften er sund, kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor vi skal blive ved med at være i en evig proces af udvikling, der fremlægges som om, den har et mål og måske endda en slutdato, omend vi ikke kender nogen af delene? Med den nye træner, havde jeg forventet noget, der signalerede, at nu har vi udviklet en base - og denne base til bruges til dette og til dat. Dette kunne både være gennem trænervalg men igen i endnu højere grad gennem, hvordan man havde kommunikeret omkring den nye træner.
Vi må stadig konstatere, at AaB pt. er en klub, der ikke har hverken økonomisk mulighed eller vilje til at være andet end en udviklingsklub. Det ændrer en double-titel ikke på. FCM har med Matthew Benham pludselig fået en økonomi, der gør, at de kan fastholde profiler i længere tid og endda supplere truppen med dyre top-navne. En mulighed, kun FCK (og tidligere Brøndby) har haft. Det kan vi ikke. Vores chance er - som vi har set det med 3 ud af vores 4 mesterskaber - derimod tålmodigt at opbygge et hold (et HOLD) af spillere, der topper på samme tidspunkt og ender med at kulminere i en enkelt sæson. Det kræver opbygning og det medfører mellemsæsoner. Vi kan som situationen er nu ikke forvente andet. For vi VIL komme til at miste profiler. Og vi HAR ikke mulighed forkonstant at købe spillere fra øverste hylde.[/quote]
dyhrmaN skrev: Som det er nævnt herinde, fornemmes det, at der rundt i krogene i det nordjyske ikke ligefrem er den største begejstring over dette valg. Denne tilfredshed tror jeg, at man kunne have ændret ved at have haft en helt anden tilgang til processen, præsentationen og målsætninger for de kommende år. Den eneste gang, AaB har udmelt bombastisk og med klare mål, var opturskampagnen - og den havde en helt fantastisk effekt!

Som man kan se, bygger min kritik meget lidt på Lars S' trænerkunnen, men er i stedet baseret på en række omkringliggende faktorer, som måske fortjener sin egen "mål og ambitioner" tråd.
Du kan vel for alvor ikke tro på, at de sportslige resultater hænger sammen med de kampagner eller den kommunikation, man benytter? Opturskampagne-retorikken blev - så vidt jeg husker det - søsat, da vi var ved at rykke ned, og det var vel næppe den, der sikrede os mesterskabet sidste år?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 15. apr 2015, 17:48

Gnu skrev:
Califfen skrev:Yderst fremragende indlæg af Dyhrmann. Meget enig, især i forhold til den kommunikative proces siden nytår.

"Igen ikke et eneste fodboldfagligt argument imod Lars Søndergaard. Du indrømmer endda, at du ikke rigtig kender ham eller hans trænerevner.
Din kritik går på proces, forventninger, kommunikation, etc. Intet fodboldfagligt."

Der er reelt ingen herinde der virkelig har et indgående kendskab til Lars Søndergaards faglige kunnen. Vi ser alle sammen på AaB udefra, og derfor forholder vi os til de omkringliggende faktorer, som du nævner. Det er da kun naturligt.

"Dine kommentarer om DDR og genopdragelsesanstalt er stråmandsargumentation og må ærligt talt stå for egen regning. Ingen har sagt at du eller andre skal genopdrages, så drop dog det sludder."

Åhhh lad nu vær med at være så hellig. Tag det med et gran salt. Det er jo tydeligvis skrevet med et glimt i øjet, og skal ikke tages bogstaveligt. Det er for at sætte det lidt på spidsen: "man kunne jo næsten få den opfattelse, at I ønskede at sende op på en genopdragelsesanstalt, hvor vi kunne lære at have de rigtige meninger. Overdrivelse fremmer forståelsen.
Det er dog stadigvæk en fin pointe. Retorikken herinde har været meget forskruet i forhold til at skabe en afbalanceret debat med plads til input både for og imod. Fandt det også meget surrealistisk lige pludselig at havne på en liste over "debattører som har en skrue løs i låget" bare fordi man er uenig, og ikke sluger alt hvad Gaarde og AaB melder ud råt.
Det er naturligvis en ærlig sag, at man ikke har fodboldfaglig indsigt til at vurdere en træners evner ud fra, hvad denne siger og gør omkring en fodboldkamp eller til træning. Herunder hvilke taktiske dispositioner træneren træffer før og under en kamp. Men det betyder naturligvis ikke, at alle deler din egen uvidenhed.

Jeg er desuden med på, at 'overdrivelse fremmer forståelsen', er en meget yndet floskel herinde. Det gør den dog ikke mindre idiotisk.
Vor herre bevares. Magen til naivitet. Hvis du vurderer en træners kunnen udelukkende på hvad du læser og hører i medierne, så kommer du ikke ret langt. Dispositioner før og under en kamp kan lige så godt være foretaget af andre i trænerstaben.

Tjah, det er så åbenbart ikke altid overdrivelse fremmer forståelsen, kan jeg se.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 16. apr 2015, 09:43

Califfen skrev:
Gnu skrev:
Califfen skrev:Yderst fremragende indlæg af Dyhrmann. Meget enig, især i forhold til den kommunikative proces siden nytår.

"Igen ikke et eneste fodboldfagligt argument imod Lars Søndergaard. Du indrømmer endda, at du ikke rigtig kender ham eller hans trænerevner.
Din kritik går på proces, forventninger, kommunikation, etc. Intet fodboldfagligt."

Der er reelt ingen herinde der virkelig har et indgående kendskab til Lars Søndergaards faglige kunnen. Vi ser alle sammen på AaB udefra, og derfor forholder vi os til de omkringliggende faktorer, som du nævner. Det er da kun naturligt.

"Dine kommentarer om DDR og genopdragelsesanstalt er stråmandsargumentation og må ærligt talt stå for egen regning. Ingen har sagt at du eller andre skal genopdrages, så drop dog det sludder."

Åhhh lad nu vær med at være så hellig. Tag det med et gran salt. Det er jo tydeligvis skrevet med et glimt i øjet, og skal ikke tages bogstaveligt. Det er for at sætte det lidt på spidsen: "man kunne jo næsten få den opfattelse, at I ønskede at sende op på en genopdragelsesanstalt, hvor vi kunne lære at have de rigtige meninger. Overdrivelse fremmer forståelsen.
Det er dog stadigvæk en fin pointe. Retorikken herinde har været meget forskruet i forhold til at skabe en afbalanceret debat med plads til input både for og imod. Fandt det også meget surrealistisk lige pludselig at havne på en liste over "debattører som har en skrue løs i låget" bare fordi man er uenig, og ikke sluger alt hvad Gaarde og AaB melder ud råt.
Det er naturligvis en ærlig sag, at man ikke har fodboldfaglig indsigt til at vurdere en træners evner ud fra, hvad denne siger og gør omkring en fodboldkamp eller til træning. Herunder hvilke taktiske dispositioner træneren træffer før og under en kamp. Men det betyder naturligvis ikke, at alle deler din egen uvidenhed.

Jeg er desuden med på, at 'overdrivelse fremmer forståelsen', er en meget yndet floskel herinde. Det gør den dog ikke mindre idiotisk.
Vor herre bevares. Magen til naivitet. Hvis du vurderer en træners kunnen udelukkende på hvad du læser og hører i medierne, så kommer du ikke ret langt. Dispositioner før og under en kamp kan lige så godt være foretaget af andre i trænerstaben.

Tjah, det er så åbenbart ikke altid overdrivelse fremmer forståelsen, kan jeg se.
Hvis du rent faktisk kunne læse, ville det gå op for dig, at jeg skriver, at man kan bedømme en træner ud fra dennes ageren før og under kampene og til træning. Fx på taktik, opstilling, hvilken spilfilosofi den enkelte træner har m.m. Men igen, det er selvfølgelig en ærlig sag, hvis man ikke magter det.

Din bemærkning om, at det lige så godt kunne være andre i trænerstaben, som træffer de taktiske beslutninger før og under kampene er tåbelig og en desperat famlen efter et halmstrå.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 16. apr 2015, 14:47

Tre sejre i ti kampe her i foråret viser vel med al tydelighed, at det var en stor fejl ikke at skille sig af med Kent, da han i vinters meldte ud, at han vælger den større løncheck fra underskudsforretningen i Odense.

Også i det lys er valget af Søndergaard ærgerligt. Kent skal snart til at vinde kampe, hvis ikke han skal have silkesnoren, men nu kan hans afløser under alle omstændigheder først tage over til sommer.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. apr 2015, 14:52

AaB 85 95 99 08 skrev:Tre sejre i ti kampe her i foråret viser vel med al tydelighed, at det var en stor fejl ikke at skille sig af med Kent, da han i vinters meldte ud, at han vælger den større løncheck fra underskudsforretningen i Odense.

Også i det lys er valget af Søndergaard ærgerligt. Kent skal snart til at vinde kampe, hvis ikke han skal have silkesnoren, men nu kan hans afløser under alle omstændigheder først tage over til sommer.
Kent skal selvfølgelig ikke fyres nu, men ellers er jeg helt enig. Skiftet til Lars Søndergaard skulle have været foretaget i januar. Man burde have afkrævet Kent et svar umiddelbart efter sidste kamp i december og så købt Søndergaard fri for et beløb som man kunne viderefakturere til OB. Eventuelt kunne Ove P. have fuldendt karrusellen med et halvt år i Sønderjyske.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. apr 2015, 18:59

Yankee skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Tre sejre i ti kampe her i foråret viser vel med al tydelighed, at det var en stor fejl ikke at skille sig af med Kent, da han i vinters meldte ud, at han vælger den større løncheck fra underskudsforretningen i Odense.

Kent skal selvfølgelig ikke fyres nu, men ellers er jeg helt enig. Skiftet til Lars Søndergaard skulle have været foretaget i januar. Man burde have afkrævet Kent et svar umiddelbart efter sidste kamp i december og så købt Søndergaard fri for et beløb som man kunne viderefakturere til OB. Eventuelt kunne Ove P. have fuldendt karrusellen med et halvt år i Sønderjyske.
Yep, for det er sådan det fungerer...

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 16. apr 2015, 21:06

Hvis Kent skal fyres, når han kun vinder 3 kampe i en serie på 10 hvoraf de 2 er mod Club Brügge, så kunne vi ikke have trænere i AaB særlig længe ad gangen. Kent skulle da i så fald have været fyret længe inden han var med til at vinde the double. Når han så samtidig har så stort format og respekt for AaB, at han melder klubben, at han stopper i så god tid, at klubben har et halvt år til at finde en afløser, ja så mener jeg da bestemt ikke, man skal kvittere med en fyreseddel. Det vil jo også betyde, at næste gang en træner skal forlade AaB, så vil han da holde igen med at give gode arbejdsbetingelser til klubben i forhold til tid til at finde en afløser, hvis klubben som tak kvittere med en fyreseddel.

Jeg er uenig i dine antagelser om Kent, i særlig grad fordi han er Kent Nielsen, men jeg er også uenig i fremgangsmåden i al almindelighed.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. apr 2015, 09:25

Eksil skrev:
Yankee skrev:

Yep, for det er sådan det fungerer...
Hvis du ikke læste mit indlæg som fanden læser biblen kunne du måske tyde en let tone, hvor en relativt kompleks situation bliver forsimplet lidt med henblik på lettere forståelse af budskabet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. apr 2015, 11:07

Yankee skrev:og så købt Søndergaard fri for et beløb som man kunne viderefakturere til OB. Eventuelt kunne Ove P. have fuldendt karrusellen med et halvt år i Sønderjyske.
Det fantastiske hos fans er, at tro at alle andre vil betale fantasilioner for spillere og trænere. Hvem siger, at OB vil have Kent ind i januar ? Eller SønderjyskE ville lade Søndergaard gå før tid. Mindes at Rosenborg ville have Hamren til vinter, men AaB sagde nej. Og sådan blev det.

Min pointe omkring spillere er de fans, som rakker en eller anden spiller sønder og sammen og derefter vil have, at han skal sælges. Altså enten er han god og kan sælges eller også er han lort og ingen andre vil eje ham. Og de sidste koster penge at slippe af med.

Men Kent skulle være skiftet i vinters - det mente jeg også i vinters. Det skete ikke - fair nok.

Men vi er nu så fremskreden, at Kent skal fortsætte frem til sommer selv med dårligt spil og ingen point. Eneste valide grund for at fyre Kent, er hvis vi kommer i overhængende nedrykningsfare.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 17. apr 2015, 11:15

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:og så købt Søndergaard fri for et beløb som man kunne viderefakturere til OB. Eventuelt kunne Ove P. have fuldendt karrusellen med et halvt år i Sønderjyske.
Det fantastiske hos fans er, at tro at alle andre vil betale fantasilioner for spillere og trænere. Hvem siger, at OB vil have Kent ind i januar ? Eller SønderjyskE ville lade Søndergaard gå før tid. Mindes at Rosenborg ville have Hamren til vinter, men AaB sagde nej. Og sådan blev det.

Min pointe omkring spillere er de fans, som rakker en eller anden spiller sønder og sammen og derefter vil have, at han skal sælges. Altså enten er han god og kan sælges eller også er han lort og ingen andre vil eje ham. Og de sidste koster penge at slippe af med.

Men Kent skulle være skiftet i vinters - det mente jeg også i vinters. Det skete ikke - fair nok.

Men vi er nu så fremskreden, at Kent skal fortsætte frem til sommer selv med dårligt spil og ingen point. Eneste valide grund for at fyre Kent, er hvis vi kommer i overhængende nedrykningsfare.
Hamren sagde nej, Rosenborg havde indfriet den klausul Hamren havde med AaB, der gjorde han kunne smutte hvis han ville. Hamren, vil dog have lov til at gøre jobbet færdigt!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 20. apr 2015, 16:35

Gnu skrev:
Califfen skrev:
Gnu skrev:

Hvis du rent faktisk kunne læse, ville det gå op for dig, at jeg skriver, at man kan bedømme en træner ud fra dennes ageren før og under kampene og til træning. Fx på taktik, opstilling, hvilken spilfilosofi den enkelte træner har m.m. Men igen, det er selvfølgelig en ærlig sag, hvis man ikke magter det.

Din bemærkning om, at det lige så godt kunne være andre i trænerstaben, som træffer de taktiske beslutninger før og under kampene er tåbelig og en desperat famlen efter et halmstrå.
Et nærliggende eksempel er jo at kigge på vores egen klub, hvor Poul Erik Andreasen efter sigende skulle stå for rigtig meget af det taktiske. Det er selvfølgelig ikke sådan i alle klubber. Det ved vi ikke ret meget om. Det er bare for unuanceret og snæversynet at afvise det blankt i forhold til de klubber Søndergaard har været cheftræner i.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. apr 2015, 16:51

Califfen skrev:
Gnu skrev:
Califfen skrev:
Gnu skrev:

Et nærliggende eksempel er jo at kigge på vores egen klub, hvor Poul Erik Andreasen efter sigende skulle stå for rigtig meget af det taktiske. Det er selvfølgelig ikke sådan i alle klubber. Det ved vi ikke ret meget om. Det er bare for unuanceret og snæversynet at afvise det blankt i forhold til de klubber Søndergaard har været cheftræner i.
Så PEA er skurken i vores utrolige kollaps i en stribe kampe i denne sæson? PEA RAUS!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 20. apr 2015, 18:31

Califfen skrev:
Gnu skrev:
Califfen skrev:
Gnu skrev:

Hvad skal vi så overhovedet med en cheftræner, hvis det alligevel er Poul Erik, der står for det hele?

Man kan jo undre sig ganske meget over de store forskelle i spillestil, taktik og ikke mindst op- og nedture under fx Backe, Hamren, Pehrsson, Kuhn, Kent osv., osv. når det åbenbart er Poul Erik, der er The Man.

Bliv endelig ved med at gribe efter halmstrå.

Besvar