For det første har FCK ikke indgået noget som helst forlig, de har bare ført feriepengene som dommen siger man skal, i deres regnskaber.AllanPedersen skrev:og i dag står der i Ekstrabladet.. at allerede tilbage i 2009, blev alle klubber indformeret af spillerforeningen i et brev, at der var et helt konkret problem i forhold til kontrakterne
Det fik klubber som OB og FCK til at reagere.. og indgå forlig.
Faktisk forsøgte Mads Øland at nå ind til divisions foreningen i en periode på over 3 år med problemet, men han blev i stedet forvist adgang til stadion(ja det er rigtigt), og ignoreret af divisions foreningen. eller vildledt af mails der ikke førte til noget.
Så formanden fra spillerforeningen er bare blevet ignoreret i de sidste 3 år, hvor han har forsøgt at fortælle os, både mundtligt og på skrift flere gange at det ville gå galt.
i 3 år hvor Lynge og bestyrelsen kunne haft forberedt en plan til worst case scenario, eller kigget nærmere på de kontrakter.
Flot Lynge.. virkelig flot..
Desuden vil jeg sætte en hel del på at de klubber som angiveligt har indgået forlig (det skulle vist bl.a. være Horsens) har haft en så dårlig sag at de ganske udmærket godt vidste de havde lavet fejl. Hvis man slet ikke har været opmærksom på det med feriepenge, eller kun har lavet mundtlige aftaler, er man selvfølgelig klar over man er forkert på den.
Jeg vælger at tage Lynge's ord for gode varer, jeg ser ingen grund til andet, og antager dermed at man i AaB har indføjet i kontrakterne at sign on fees osv. er udbetlat inkl. ferietillæg. Dermed HAR man betalt pengene til spillerne, og al logik siger vel at man så har en markant bedre sag, fordi man ikke har snydt spillerne, men blot har begået procedurefejl.
Man kan klandre AaB og ikke mindst AaB's revisorer og advokater for at det er foregået, men jeg mener absolut ikke man kan klandre dem for at mene at retten burde være på deres side i denne sag. Det betyder ikke at man bare har ladet stå til, og selvfølgelig har man da gennemgået kontrakter osv. for at finde ud af hvad det kunne ende med i værste scenarie, men hvis man har fulgt samme standard i alle kontrakter, og man HAR udbetalt feriepenge, hvordan pokker skulle man så kunne komme med et præcist beløb på hvad det kunne ende med? Men naturligvis har man da lavet en sammenregning på "hvis nu hele lortet er ulovligt".
Det viste det sig jo så ifølge dommen nok at være.
Naturligvis er det AaB's ansvar, men jeg synes i MEGET høj grad der kan peges fingre mod AaB's advokater og revision, og ikke mindst mod divisionsforeningen, og deres mangel på den rette juridiske bistand i hele sagen, det synes jeg ærlig talt er skræmmende, og må give stof til eftertanke i klubberne.
Iøvrigt synes jeg da lige du skal komme med en kilde på at spillerforeningen skulle have været blevet smidt ud fra Aalborg Stadion, for de steder jeg har læst om det, drejede det sig om FCN og FCM, og det kan du vel trods alt ikke klandre Lynge for, eller hvad? Men jeg kan da personligt sagtens forstå hvis Øland ikke skulle være velkommen på stadions, det ville han absolut heller ikke være i mit hjem!