Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af swfc » 13. sep 2012, 16:55

MHJ skrev:
Gentleman Finn skrev:Augo skal sørge for ikke at skabe splid som kaptajn.

Men han har allerede sagt, at han har fået feriepengene. http://onside.dk/nyheder/augu-jeg-har-f ... feriepenge" onclick="window.open(this.href);return false; af en eller anden grund mangler indholdet i artiklen, men overskriften er der endnu.
Der er en 'cashed' udgave her

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=dk

"Ekstra Bladet kan i dag fortælle, at 10 ud af 12 klubber ikke har betalt sine spillere feriepenge af sign-on-fees og andre bonusser. Brøndby og AaB er de to klubber, der skylder mest, men den tidligere AaB'er Thomas Augustinussen har intet udestående.

- Jeg fik feriepenge, da jeg rejste til Østrig. Jeg tror ikke, jeg har mere til gode. Og skulle det være tilfældet slår vi en streg over det. Men der skal jo være styr på den slags ting, siger Augustinussen til Ekstra Bladet.

En anden tidligere AaB'er Martin Pedersen mener dog at have noget til gode fra sin tid i klubben."

Nok nogen der får et chok, hvis Martin P. kræver penge.
AaB i hjertet

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 13. sep 2012, 16:59

Det mest interessante er, at Lindstrøm siger det vi alle gik og var usikre på, at spillerne var indforstået med at at feriepengene var inklusive.

Nu kommer der så nogle i finanskrisens højtid og en tid hvor AaB er i økonomiske problemer, og skubber til selvsamme klub der har behandlet stort set alle deres spillere godt, blot fordi de kan. Det er da en helt uanstændig moral! Rådden som ind i helvede!

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 13. sep 2012, 17:00

Listen tæller indtil videre:
Martin p
Andreas johanson
Michael Jakobsen
Karim Zaza
?

Føj for satan, det er takken for de mest succesfulde sæsoner i samtlige spilleres karriere.

Lindstrøm en mand af format!

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div

Indlæg af DEG » 13. sep 2012, 17:01

Citatet med røde var fra 2010, det kan jo være han har ændret holdning siden. Det håber jeg satme!

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 13. sep 2012, 17:02

Gentleman Finn skrev:Sikke et anstændigt menneske, denne Michael Jakobsen.
Trods alt har både Michael Jacobsen og Andreas Johansson haft en vigtig del i det seneste mesterskab, så de har trods alt været pengene værd ... værre bliver det når Chanko kommer med hatten i hånden.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 13. sep 2012, 17:03

PeterS skrev:Listen tæller indtil videre:
Martin p
Andreas johanson
Michael Jakobsen
Karim Zaza
?

Føj for satan, det er takken for de mest succesfulde sæsoner i samtlige spilleres karriere.

Lindstrøm en mand af format!
Zaza har selv udtalt til TV2 at det drejer sig om småøre iforhold til hvad andre spillere har tilgode. Og har også svært ved at tro det er vildt mange penge en mand som Martin P skulle have.. Er værre når man begynder at tænke på spillere som Chanko, Prica, Daniel F Holm, Wæhler og Bøgelund. Det er jo nogle af dem som man ved har hevet en rimelig god hyre hjem.
..

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div

Indlæg af DEG » 13. sep 2012, 17:04

Nu ikke noget med at dømme folks anstændighed på forhånd, det er grimt nok i forvejen, det her cirkus :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2012, 17:05

MHJ skrev:
Gentleman Finn skrev:Augo skal sørge for ikke at skabe splid som kaptajn.

Men han har allerede sagt, at han har fået feriepengene. http://onside.dk/nyheder/augu-jeg-har-f ... feriepenge" onclick="window.open(this.href);return false; af en eller anden grund mangler indholdet i artiklen, men overskriften er der endnu.
Der er en 'cashed' udgave her

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=dk

"Ekstra Bladet kan i dag fortælle, at 10 ud af 12 klubber ikke har betalt sine spillere feriepenge af sign-on-fees og andre bonusser. Brøndby og AaB er de to klubber, der skylder mest, men den tidligere AaB'er Thomas Augustinussen har intet udestående.

- Jeg fik feriepenge, da jeg rejste til Østrig. Jeg tror ikke, jeg har mere til gode. Og skulle det være tilfældet slår vi en streg over det. Men der skal jo være styr på den slags ting, siger Augustinussen til Ekstra Bladet.

En anden tidligere AaB'er Martin Pedersen mener dog at have noget til gode fra sin tid i klubben."
Gad vide hvad den sidste linje der gør ved MP's heltestatus i visse kredse af supporterskaren.
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar

Indlæg af PeterS » 13. sep 2012, 17:09

Synes også det er utroligt ingen medier spørger spillerne ind til om de i virkeligheden havde aftalt det. Virkelig stikker lidt til dem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 13. sep 2012, 17:16

Man burde fra fansenes side lave en Hall of Fame til Mathias Lindström og evt. andre som følger hans eksempel. Så er det naturligvis nærliggende at lave en Hall of Shame til Johansson og lignende typer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2012, 17:18

limey skrev:Man burde fra fansenes side lave en Hall of Fame til Mathias Lindström og evt. andre som følger hans eksempel. Så er det naturligvis nærliggende at lave en Hall of Shame til Johansson og lignende typer.
Evt. i form af et website.... hmmm plejer der ikke at være et par wizkids herinde med flair for den slags? Så kan vi evt. donere nogle få bucks til formålet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. sep 2012, 17:21

Funky skrev:
Gentleman Finn skrev:Sikke et anstændigt menneske, denne Michael Jakobsen.
Jeg synes nu også man kan læse MJ's udmelding som et forsøg på at spille helt neutral. Ikke dermed sagt at jeg ikke mener Lindstrøms udmelding er halvanden milliard gange federe.
Jeg er enig synes mj's udtalelser er meget neutrale. Han siger at hvis han har penge tilgode så vil han have dem men han ved det ikke endnu.
Jeg synes det er logisk og ganske naturligt at man vil have de penge man har til gode og det faktisk også det Augo siger: hvis nogen har noget tilgode får de dem
sikkert også.
Jeg synes det er horribelt hvis nogen herinde forlanger at man skal eftergive et skyldigt beløb til sin arbejdsgiver bare fordi det er en fodbold klub. Og så er det sgu da lige meget om de har fået 300.000 om året eller 5.000.000 om året. De kan næppe klandres for at få en løn de forventes at være værd.
Hele humlen ligger i det lindstrøm siger at han var bevidst om at han fik alt inkl i sin kontrakt eller sign on og derfor IKKE har penge tilgode. Selvom om han med loven i hånden nu kunne tvinge lidt mere ud af klubben.
Men det ville i så fald ikke være penge han har tilgode ift en implicit overenskomst. Det hele var nemlig fremme i det åbne og han valgte at få penge nu og her fremfor senere.
Jeg vil ikke engang sætte ham op på en piedestal som helgen for han opfører egentligt bare som hvad man kan forvente af anstændige alm mennesker.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 13. sep 2012, 17:26

Lindstrøms udtalelser bekræfter ihvertfald mine egne teorier om hvordan den sag her forløbet i AaB-regi:

Lynge laver aftaler med spillerne der hviler på gensidig forståelse, men som ikke er juridisk bindende. Set i bakspejlet naivt af AaB, men lavet i den bedste mening og med en tro på at spillerne ville være loyale, bla. vel ud fra et synspunkt om, at det jo ikke ligefrem er penge de mangler. Der er jo vitterligt udbetalt beløb som sikkert svarer til en god slat feriepenge.

Så kommer hele balladen, da juraen pludselig bliver aktuel, og spillerne nu med rettens ord får lov til at kræve de feriepenge som de ganske vist dybest set er berettiget til på alle andre punkter end de moralske

Slet og ret er vi i den sørgelige kategori hvor griskhed er sagens kerne.

Højt betalte spillere der ikke mangler noget som helst, og som rent faktisk HAR fået masser af penge, vil nu "fordi de kan" plukke klubberne yderligere.

Juridisk korrekt - moralsk forkasteligt, hvis Lindstrøms oplysninger om ihvertfald forholdene i AaB skal stå til troende.

I min bog betyder det slet og ret, at de nuværende og tidligere AaB-spillere der ønsker pengene bare fordi de kan, de skal blacklistes for tid og evighed og de skal hver og een såvidt de kommer til at optræde på Aalborg Stadion have en velkomst så hadefuld, at de seriøst må overveje om de har psyke til at stille op heroppe igen. Nogle griske svin er de.

Jeg havde mine bange anelser, og Lindstrøm har tydeligvis bekræftet dem.

De to første svin er fundet - A.Johansson og M.Jacobsen. Indtil det modsatte er bevist. Sidstenævnte KAN være fredet, men tror sgu ikke de har noget til gode.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 13. sep 2012, 17:39

Henriksen skrev:Lindstrøms udtalelser bekræfter ihvertfald mine egne teorier om hvordan den sag her forløbet i AaB-regi:

Lynge laver aftaler med spillerne der hviler på gensidig forståelse, men som ikke er juridisk bindende. Set i bakspejlet naivt af AaB, men lavet i den bedste mening og med en tro på at spillerne ville være loyale, bla. vel ud fra et synspunkt om, at det jo ikke ligefrem er penge de mangler. Der er jo vitterligt udbetalt beløb som sikkert svarer til en god slat feriepenge.

Så kommer hele balladen, da juraen pludselig bliver aktuel, og spillerne nu med rettens ord får lov til at kræve de feriepenge som de ganske vist dybest set er berettiget til på alle andre punkter end de moralske

Højt betalte spillere der ikke mangler noget som helst, og som rent faktisk HAR fået masser af penge, vil nu "fordi de kan" plukke klubberne yderligere.

Juridisk korrekt - moralsk forkasteligt, hvis Lindstrøms oplysninger om ihvertfald forholdene i AaB skal stå til troende.

I min bog betyder det slet og ret, at de nuværende og tidligere AaB-spillere der ønsker pengene bare fordi de kan, de skal blacklistes for tid og evighed og de skal hver og een såvidt de kommer til at optræde på Aalborg Stadion have en velkomst så hadefuld, at de seriøst må overveje om de har psyke til at stille op heroppe igen. Nogle griske svin er de.

De to første svin er fundet - A.Johansson og M.Jacobsen. Indtil det modsatte er bevist. Sidstenævnte KAN være fredet, men tror sgu ikke de har noget til gode.
Vel talt....

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. sep 2012, 17:40

Der er sikkert nogle blandt tifofolket der mener jeg bare skal lave det selv, men jeg prøver alligevel: Skal alle kræfter ikke sættes ind på at gøre spillerne, nuværende som tidligere, opmærksomme på fansenes holdning? Et kæmpe takkebanner til Jesus, eller hvad man nu kan finde på, som kan lægge max pres på for at spillerne gør det rigtige og frasiger sig penge e allerede har fået? Lindstrøm har for mig at se lige åbnet en dør for at andre spillere som har været i tvivl kan følge efter, lad os da endelig hjælpe dem med det!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2012, 17:52

Lindström bør saftsuseme hyldes for at udvise format, men i høj grad også for at stå frem og sige at han ikke er i tvivl om at han har modtaget pengene én gang.

Især det sidste synes jeg er ekstremt vigtigt for fortsættelsen af hele den her misære, for jo flere spillere der står frem og siger som Lindström: "Jeg har fået de penge jeg har krav på, og har ikke været i tvivl om hvad kontrakten indebar", jo sværere vil det blive for andre spillere at overbevise omverdenen om at de skam bare vil have hvad de har ret til.

Iøvrigt viser Lindströms udtalelser jo, heldigvis, at man i AaB absolut ikke har haft nogen som helst hensigt om at snyde nogen, og at tingene er foregået på en ordentlig måde - for mig er det langt mere vigtigt, end om proceduren er fulgt til punkt og prikke.

Det er også værd at bemærke at det er en af de tungeste drenge der her melder sig ud, for vi skal jo tænke på at der hvor de rigtigt voldsomme udgifter kan ligge, er ved spillere som har fået store sign-on fee's, jeg er sikker på at bonusser fra CHL osv. kun er småbeløb i den store sammenhæng, så jo flere af de spillere som er hentet hjem fra udlandet på længerevarende kontrakter som melder sig ud, jo mindre bliver beløbet helt givet... og så mange spillere drejer det sig heldigvis trods alt ikke om.

Nogle af dem er heldigvis stadig hos os, i form af Augo, Due og Curth f.eks. og jo mere vi fans kan gøre for at de (og andre spillere) får at vide hvad vores holdning er til hvad der er rigtigt og forkert i denne sag, jo bedre.

For mig er det her ikke længere en sag om hvem der har ret, men om hvem der opfører sig rigtigt! Hvis ikke spillerne opfører sig rigtigt, bør og skal det have konsekvenser, efter min mening.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2012, 17:53

Klaus skrev:
Henriksen skrev:Lindstrøms udtalelser bekræfter ihvertfald mine egne teorier om hvordan den sag her forløbet i AaB-regi:

Vel talt....
Jeg synes nu vi skal passe rigtig meget på med at lynche nogen på indicier og formodninger. Det kan jo være andre forløb end det Lindstrøm forklarer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 13. sep 2012, 17:53

For twitter-folket kan jeg sige, at Lindstrøm hedder @lindstrom7
Så kan man evt. sende et tak.

https://twitter.com/lindstrom7

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 13. sep 2012, 18:02

Fantastisk Lindström. En hædersmand, der står ved indgåede aftaler.

Hvorfor går medierne ikke i flæsket på dem, der kræver dobbeltafregning og spørger ind til, om ikke det faktisk var aftalt, at feriepenge og pension var inklusiv. Hvis det var aftalt, hvorfor skal de så have skillingerne igen med renter? Der savner jeg sgu de ellers så allestedsnærværende journalister.

PeterS
Allstar
Allstar

Indlæg af PeterS » 13. sep 2012, 18:03

Poker-One-Kenobi skrev:Der er sikkert nogle blandt tifofolket der mener jeg bare skal lave det selv, men jeg prøver alligevel: Skal alle kræfter ikke sættes ind på at gøre spillerne, nuværende som tidligere, opmærksomme på fansenes holdning? Et kæmpe takkebanner til Jesus, eller hvad man nu kan finde på, som kan lægge max pres på for at spillerne gør det rigtige og frasiger sig penge e allerede har fået? Lindstrøm har for mig at se lige åbnet en dør for at andre spillere som har været i tvivl kan følge efter, lad os da endelig hjælpe dem med det!
Jeg er enig, og jeg er ret sikker på vi får lavet et eller andet til en af de nærmeste kampe. Det er dog lidt en svær sag, når nu der ikke er noget helt konkret imod AaB endnu.

Dog vil jeg håbe at alle er med på at håne Michael Jakobsen og Andreas Johansson med hvad der nu er lovligt til en fodboldkamp, som vi i Aalborg er kendt for at gøre så godt.

Besvar