Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Olly » 7. sep 2012, 10:54

Jeg synes desværre at medierne er gået fra at skrive om, at Helenius var kæmpe favorit til at starte inde i morgen, og så til at det nu er Cornelius og Nikolaj Jørgensen der kæmper om pladsen. Ifølge flere aviser spillede Jørgensen på det "rigtige" landshold i går til træningen.
Er der andre der sidder med fornemmelsen af at Helenius nu er tredjevalget eller er det bare den sædvanlige tågesnak fra københavner medierne?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. sep 2012, 11:24

Olly skrev:Jeg synes desværre at medierne er gået fra at skrive om, at Helenius var kæmpe favorit til at starte inde i morgen, og så til at det nu er Cornelius og Nikolaj Jørgensen der kæmper om pladsen. Ifølge flere aviser spillede Jørgensen på det "rigtige" landshold i går til træningen.
Er der andre der sidder med fornemmelsen af at Helenius nu er tredjevalget eller er det bare den sædvanlige tågesnak fra københavner medierne?
MO har jo allerede snakket om "den falske 9er" og det er vel der Nikolaj Jørgensen kommer ind. Om de så spiller det for at prøve det eller han reelt er foran er meget svært at sige, men hælder selv til at Helenius får chancen først, muligvis med Jørgensen ude til højre over en træt Tobias Mikkelsen.

Personligt ser jeg ikke Cornelius som andet end Makinok 2.0 og dermed en landsholdet kan smide ind de sidste 20 minutter, på samme måde som Dunkan og Søren Larsen tidligere har været erstatninger/supplement til angrebet.

Dermed bliver angrebet, i min version: Kron-Helenius-Jørgensen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. sep 2012, 11:47

MO har jo allerede snakket om "den falske 9er" og det er vel der Nikolaj Jørgensen kommer ind. Om de så spiller det for at prøve det eller han reelt er foran er meget svært at sige, men hælder selv til at Helenius får chancen først, muligvis med Jørgensen ude til højre over en træt Tobias Mikkelsen.

Personligt ser jeg ikke Cornelius som andet end Makinok 2.0 og dermed en landsholdet kan smide ind de sidste 20 minutter, på samme måde som Dunkan og Søren Larsen tidligere har været erstatninger/supplement til angrebet.

Det bliver Helenius eller Cornelius i angrebet. Jeg tror på Helenius, da han er bedre med fødderne, en bedre afslutter, samt bedre til at sætte sine medspillere i scene og har desuden fået lidt spilletid på pladsen.

Den falske 9'er tvivler og håber jeg på ikke bliver til noget. Det ville gå i kage for Danmark i givet fald.

Cornelius er iøvrigt langt bedre end Makinok. Der er meget mere potientale i ham.

Desværre er MO ikke klar til at smide Rommedahl af holdet. Desværre. Han er blevet for dårlig både til suppen og især til landsholdet.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. sep 2012, 11:49

Ifølge flere aviser spillede Jørgensen på det "rigtige" landshold i går til træningen.
Til formiddagstræningen ja.

Til eftermiddagstræningen spillede Helenius på toppen.

Hvis nogen har mulighed for at lure på dagens træning, så vil startopstillingen formentlig blive vist.

Forhåbentligt med Helenius som starter.
Uden Synd Ingen Frelse

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. sep 2012, 11:53

Halil skrev: Desværre er MO ikke klar til at smide Rommedahl af holdet. Desværre. Han er blevet for dårlig både til suppen og især til landsholdet.
Rommedahl lider jo af Brøndby sygen der kunne få Messi og Ronaldo til at ligne Simon Bræmer og Luton Shelton i deres værste kampe. Han har det dog med at kunne ryste det af sig når han kommer væk derfra.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. sep 2012, 11:58

Rommedahl har da været fornærmerende dårlig på landsholdet siden 2010 også.

MO burde sparke ham af holdet øjeblikkeligt.

Men det er jo set før, at når hverken træner eller spiller siger stop, så bliver det "akward".

Derfor befriende, at spillere som Pølle og Thomas Sørensen selv sagde stop, mens de var på "toppen"
Uden Synd Ingen Frelse

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 7. sep 2012, 12:06

Halil skrev:

Det bliver Helenius eller Cornelius i angrebet. Jeg tror på Helenius, da han er bedre med fødderne, en bedre afslutter, samt bedre til at sætte sine medspillere i scene og har desuden fået lidt spilletid på pladsen.

Den falske 9'er tvivler og håber jeg på ikke bliver til noget. Det ville gå i kage for Danmark i givet fald.

Cornelius er iøvrigt langt bedre end Makinok. Der er meget mere potientale i ham.

Desværre er MO ikke klar til at smide Rommedahl af holdet. Desværre. Han er blevet for dårlig både til suppen og især til landsholdet.
Helenius ville også falde meget bedre ind i et samarbejde med Tobias Mikkelsen end Romme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. sep 2012, 12:11

Noget som jeg synes der taler for Helenius, er at han har været MEGET ansvar i AaB og har leveret - Både i form af assist og mål, men også som spilstation. Det over en længere periode.

Cornelius har på ingen måde, haft det ansvar i Fck, hvor han på meget fornuftigvis er blevet kørt ind på holdet stille og roligt.
Uden Synd Ingen Frelse

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 7. sep 2012, 18:59

Halil skrev:Rommedahl har da været fornærmerende dårlig på landsholdet siden 2010 også.

Men det er jo set før, at når hverken træner eller spiller siger stop, så bliver det "akward".

Derfor befriende, at spillere som Pølle og Thomas Sørensen selv sagde stop, mens de var på "toppen"

Fornærmende dårlig, ligefrem? Det er alligevel vildt, så forskelligt man kan huske kampe. Her er nogle af mandens meritter i kval-kampene frem mod EM 2012:

Assist i 1-0 hjemme over Island.
Et fremragende mål i 1-1-kampen på Ullevål.
Assist i 2-0 ude over Island.
Assist i 2-0 hjemme mod Norge.
To mål i 4-1 ude over Cypern.
Assist i 2-1 hjemme over Portugal.

Selvfølgelig var der også mislykkede aktioner i de kampe, men jeg kan ikke genkalde billedet af, at han ligefrem var fornærmende dårlig. Og med tre mål + fire assist i hele EM-kvalen (direkte involveret i syv af de 15 danske mål) gad jeg egentlig godt høre din beskrivelse af en spiller helt uden mål og assist?

At han så er håbløs for Brøndby er en anden og meget behagelig sag.

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Indlæg af Schredni » 7. sep 2012, 23:13

sulakvelidze skrev:
Halil skrev:Rommedahl har da været fornærmerende dårlig på landsholdet siden 2010 også.

Fornærmende dårlig, ligefrem? Det er alligevel vildt, så forskelligt man kan huske kampe. Her er nogle af mandens meritter i kval-kampene frem mod EM 2012:

Assist i 1-0 hjemme over Island.
Et fremragende mål i 1-1-kampen på Ullevål.
Assist i 2-0 ude over Island.
Assist i 2-0 hjemme mod Norge.
To mål i 4-1 ude over Cypern.
Assist i 2-1 hjemme over Portugal.

Selvfølgelig var der også mislykkede aktioner i de kampe, men jeg kan ikke genkalde billedet af, at han ligefrem var fornærmende dårlig. Og med tre mål + fire assist i hele EM-kvalen (direkte involveret i syv af de 15 danske mål) gad jeg egentlig godt høre din beskrivelse af en spiller helt uden mål og assist?

At han så er håbløs for Brøndby er en anden og meget behagelig sag.

Nu er det ikke fordi at denne tråd skal handle om en Brøndby spiller men jeg vil dog lige tilføje omkring Rommedahl. Det er rigtigt at han ofte er indvolveret i de målgivende aktioner for landsholdet. Det skal dog med til sagen at han bliver iscenesat suverænt mest af alle spillere. Det er meget få aktioner som ikke går igennem Rommedahl. I takt med at alderen er ved at trykke for brøndbyspilleren og i og med at hans nuværende form i sin klub er helt i skoven er det bekymrende hvis vi ikke snart finder andre opskrifter.

MEN!

Omkring Helenius så ville jeg lige tilføjde dette link. Det er til at få et smil frem at tænke over hvor mange storklubber der ser Helenius starte inde (forhåbenligt).
http://www.bold.dk/nyt/Scouts-vaelter-i ... k-Tjekkiet" onclick="window.open(this.href);return false;

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 7. sep 2012, 23:23

Jeg ville da blive ualmindeligt skuffet, hvis ikke Helenius starter inde i morgen. Jeg kan slet ikk se hvilken danks angriber der skulle stå før i køen.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 7. sep 2012, 23:35

Ifølge EB starter Helenius ikke på banen i morgen: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 822941.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 7. sep 2012, 23:57

Ja, lad os nu se. Skulle mene Helenius' spidskompetence, afslutning/sparketeknik, vil være noget mere vigtig når man ser på vores andre offensivspillere. Men det er jo MOs taktik, han går mere op i spillet ude på banen, end at vi udnytter vores chancer. Han er ofte citeret for at sige, at alle skal bidrage til vores mål, men det er dælme sur røv for ret meget ringere i sammenspillet tvivler jeg på Helenius er.
Men nu ved jeg ikke hvor meget man skal stole på en bastard avis som EB, når de så bastant melder ud de har startopstillingen. De skal sælge aviser (særligt i kbh).

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 8. sep 2012, 00:30

Vase skrev:Ifølge EB starter Helenius ikke på banen i morgen: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 822941.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Typisk, røvrendt igen den mest scorende danske spiller i Superligaen er ikke god nok til A-Landsholdet, Og Morten vælger selvfølgelig en spiller fra enten FCK eller BIF istedet, den har vi ikke set før..... HMMM !

Fuck hvor jeg glæder mig til den idiot stopper på det landshold !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2012, 02:14

Mr. Larsen skrev:
Vase skrev:Ifølge EB starter Helenius ikke på banen i morgen: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 822941.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Typisk, røvrendt igen den mest scorende danske spiller i Superligaen er ikke god nok til A-Landsholdet, Og Morten vælger selvfølgelig en spiller fra enten FCK eller BIF istedet, den har vi ikke set før..... HMMM !

Hvis kriteriet var mest scorende, havde han nok alligevel valgt Andreas Cornelius, der har scoret 2 kasser flere end Helenius.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 8. sep 2012, 08:55

Mr. Larsen skrev:

Få nu lige de briller af! Manden leverer jo resultater der er langt over hvad man kan forvente af et dansk landshold. Din udtalelse vidner om mindreværdskomplekser, og du burde stramme op. Andreas Cornelius er jo brandvarm for tiden, og en lidt anden type end Helenius.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. sep 2012, 09:17

At man kan levere en god halvleg på et i øvrigt p..seringe spillende landshold er åbenbart ikke noget, der tæller synderligt meget, når en gut uden landskamps-minutter kan overhale en indenom, alene på træning og muligheden for at være på banen med resten af FCK-enklaven. Nå, men MO er jo 'genial' og har i øvrigt sagt pæne ting om AaB og Helenius, så det skal man slet ikke tænke to kritiske tanker om.

Min interesse i landsholdet er dog nærmest ene og alene bundet op på Helenius's deltagelse. Spiller han ikke vil det næsten more mig mere hvis de går hen og taber. Og uden ham på banen er der givetvis et spændende program i HD på Animal Planet om mellemamerikanske skovmyrer, som jeg hellere vil se. Honest truth.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 8. sep 2012, 09:18

Since skrev:
Mr. Larsen skrev:

Få nu lige de briller af! Manden leverer jo resultater der er langt over hvad man kan forvente af et dansk landshold. Din udtalelse vidner om mindreværdskomplekser, og du burde stramme op. Andreas Cornelius er jo brandvarm for tiden, og en lidt anden type end Helenius.
Ja for Helenius har spillet totalt ringe so far i Superligaen kun sølle 4 mål og 4 assist i 8 kampe........ + han har vist de samme takter i foråret.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 8. sep 2012, 11:13

Mr Larsen, går meget stærkt ud fra, at du har en on / off knap på dit tv. Brug den når ham " idioten MO " går på banen med landsholdet . Andet er der vel ikke at gøre, hvis du er så meget imod det danske landshold

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Sv: Helenius på landsholdet

Indlæg af budo » 8. sep 2012, 12:15

Det kan godt være de to gutter fra FCK er "brandvarme" for tiden, men det er Helenius altså også. Og det var han også hele sidste sæson, hvor det kun var Damen det lavede flere kasser/assists.

Men Hey, det at kunne toppræstere over 1,5 år på et underdog hold, det er i Sure Olsens optik åbenbart ligegyldigt, når det sammenlignes med 6-8 gode kampe for FCK.

Funky, jeg tror også jeg skal se natur program i aften!

Sendt fra min HTC Sensation med Tapatalk
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Besvar