- Ingen døre er lukkede. Vi er ikke kommet videre med forhandlingerne, men det betyder ikke, at Kasper ikke vil fortsætte i AaB. Det er slet ikke udelukket. Det er rigtigt, at AaB er kommet med et kontraktforslag, som Kasper ikke har været parat til at skrive under på. Det har vi meddelt AaB, siger John Sivebæk til bold.dk og fortsætter:
- Andet er sådan set ikke i det. Han har afvist at forlænge lige nu, men dialogen med Lynge har været meget fin, og vi er blevet enige om at vente til at snakke igen til efter de sidste kampe i efteråret. Jeg kan godt forstå, hvis AaB ærgrer sig lidt over, at en forlængelse med Kasper ikke er på plads endnu, men sådan er gamet jo
Kontraktudløb
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Kontraktudløb
Sivebæk til sportenkort.dk:
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Jeg skal da love for Succesen har steget knægten til hovedet, en god halv sæson er åbenbart nok til at han vil pisse på de folk som har bygget ham op, føj for satan siger jeg bare !
Lad knægten spille Efteråret færdig med 1 holdet, ønsker han derefter ikke at forlænge, så er det et halvt år udenfor alle AaB´s hold, det må fandeme være prisen for at skide på hans klub !
Lad knægten spille Efteråret færdig med 1 holdet, ønsker han derefter ikke at forlænge, så er det et halvt år udenfor alle AaB´s hold, det må fandeme være prisen for at skide på hans klub !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Nordsjælland hører vel også til i det selskab. Men lad os nu se.Yankee skrev:Slap nu af. Folk går jo fuldstændig i panik.
Lad os nu se hvor mange klubber, der rent faktisk er interesserede. I Danmark er det vel kun FCK, OB og AGF, der potentielt kunne overbyde os, og ingen af delene forekommer at være særlig realistisk. Hvorfor skulle han tage til AGF i stedet for at blive i AaB? Og udlandet - ja, der skal da nok komme et par bud. Men hvis det er fra hollandske midterklubber og 2. Bundesliga, så er det altså ikke sikkert at det trækker i Kusk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Kent skal til enhver tid stille med det stærkeste hold, uagtet om der er spillere der ikke har skrevet under på en kontrakt...
Jo højere oppe i tabellen vi ender des mere attraktive er vi som klub --> flere tilskuere, højere indtjening, flere penge i kassen.
Det er hovedløst at sige, at han skal bænkes resten af sin tid i AaB - det er ikke det klubben står for, og hvis det får negative konsekvenser for spillet, og dermed muligheden for $$$ i kassen, så er det endnu mere sygt at gå den vej.
Som andre skriver - ro på!! En del af gamet er at nogen spillere vil videre, nogle vil blive, nogle vil have urealistiske høje lønninger, andre vil gå for ussel mammon. Men det skal ikke betyde, at vi ikke skal behandle vores spillere ordentligt i den tid de er i AaB!
Jo højere oppe i tabellen vi ender des mere attraktive er vi som klub --> flere tilskuere, højere indtjening, flere penge i kassen.
Det er hovedløst at sige, at han skal bænkes resten af sin tid i AaB - det er ikke det klubben står for, og hvis det får negative konsekvenser for spillet, og dermed muligheden for $$$ i kassen, så er det endnu mere sygt at gå den vej.
Som andre skriver - ro på!! En del af gamet er at nogen spillere vil videre, nogle vil blive, nogle vil have urealistiske høje lønninger, andre vil gå for ussel mammon. Men det skal ikke betyde, at vi ikke skal behandle vores spillere ordentligt i den tid de er i AaB!
Ska' vi hak'?
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Det gir da ingen mening whatsoever at bruge en spiller som ikke ønsker at være i klubben, så heller se langsigtet og få spillet en ny mand ind på positionen istedet.MrBangDK skrev:Kent skal til enhver tid stille med det stærkeste hold, uagtet om der er spillere der ikke har skrevet under på en kontrakt...
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det er jo ikke sort/hvidt det her.. Det jeg agiterer imod er at manden bare skal bænkes - punktum! En glidende overgang med indkøring af nye spillere er selvfølgelig den rigtige vej at gå. Men hvis vi hver gang der er en profileret spiller der ikke vil fortsætte i AaB blot skal bænke, så skal vi nok til at se meget langt efter topplaceringer.Mr. Larsen skrev:Det gir da ingen mening whatsoever at bruge en spiller som ikke ønsker at være i klubben, så heller se langsigtet og få spillet en ny mand ind på positionen istedet.MrBangDK skrev:Kent skal til enhver tid stille med det stærkeste hold, uagtet om der er spillere der ikke har skrevet under på en kontrakt...
Ska' vi hak'?
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Kusk har selvfølgelig ret til at tænke på hvad der er bedst for ham og hans fremtid, det samme har AaB. Det kan godt være at bænke Kusk i foråret medfører dårlige resultater på den korte sigt, men vi bliver jo nød til at tænke på en fremtid uden Kusk, hvis han som forventet vælger at skride til Sommer.MrBangDK skrev: Det er jo ikke sort/hvidt det her.. Det jeg agiterer imod er at manden bare skal bænkes - punktum! En glidende overgang med indkøring af nye spillere er selvfølgelig den rigtige vej at gå. Men hvis vi hver gang der er en profileret spiller der ikke vil fortsætte i AaB blot skal bænke, så skal vi nok til at se meget langt efter topplaceringer.
Mht Topplacering, så tror jeg ikke du skal forvente for mange af dem i fremtiden, ihvertfald ikke indenfor en nær fremtid, vi har været heldige i år med at flere af vores unge spiller har blomstret op og overrasket, det tror jeg ikke sker lige med det samme igen, og økonomisk er vi stadig meget sårbare, især med Feriepengesagen hængende over hovedet endnu.
Det er jo i bund og grund spørgsmål om penge. Mr Larsen du skriver selv at den feriepenge sag hænger over hovedet. Ikke sikkert AaB kan tilbyde i nærheden af hvad andre klubber vil . Og den der med at man skylder AaB noget er noget forfærdeligt vrøvl. Der er et arbejdsgiver / lønmodtager forhold i alle de kontrakter der er med spillere / ledere og trænere i AaB
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Der bliver vi ikke enige Birk, AaB har brugt tid og penge på at "uddanne" Kusk til en Superliga profil, det er først nu vi nyder godt af den investering.birk skrev:Det er jo i bund og grund spørgsmål om penge. Mr Larsen du skriver selv at den feriepenge sag hænger over hovedet. Ikke sikkert AaB kan tilbyde i nærheden af hvad andre klubber vil . Og den der med at man skylder AaB noget er noget forfærdeligt vrøvl. Der er et arbejdsgiver / lønmodtager forhold i alle de kontrakter der er med spillere / ledere og trænere i AaB
Kusken er i sin ret til at skride når kontrakten udløber, men det er i mine øjne, og manges andre dårlig stil at snyde sin moderklub for en velfortjent sum penge for at bygget ham op, så forvent ikke medfølelse fra fansene af hvis han skrider uden AaB tjener en lille skilling på ham.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Vi kan vende den om. Snyder AaB spillere som Kortegaard, Farmer, DC, Michael Steen, Zaza osv., når man ikke forlænger deres kontrakter men overlader dem til potentiel arbejdsløshed? De har givet klubben deres loyalitet i mange år, men da fodbold er business vælger man at sige "du er ikke god nok, farvel og tak". Kusk gør nøjagtigt det samme. "farvel og tak, jeg har bedre tilbud andetsteds". Hvis du mener det er helt fornuftigt, samt en del af gamet på den ene side, kan jeg ikke se andet end at du bør have forståelse for Kusk's situation.Mr. Larsen skrev:Der bliver vi ikke enige Birk, AaB har brugt tid og penge på at "uddanne" Kusk til en Superliga profil, det er først nu vi nyder godt af den investering.birk skrev:Det er jo i bund og grund spørgsmål om penge. Mr Larsen du skriver selv at den feriepenge sag hænger over hovedet. Ikke sikkert AaB kan tilbyde i nærheden af hvad andre klubber vil . Og den der med at man skylder AaB noget er noget forfærdeligt vrøvl. Der er et arbejdsgiver / lønmodtager forhold i alle de kontrakter der er med spillere / ledere og trænere i AaB
Kusken er i sin ret til at skride når kontrakten udløber, men det er i mine øjne, og manges andre dårlig stil at snyde sin moderklub for en velfortjent sum penge for at bygget ham op, så forvent ikke medfølelse fra fansene af hvis han skrider uden AaB tjener en lille skilling på ham.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Indrømmet jeg har intet belæg for det, men udmeldingen kan måske hænge sammen med at Kusk allerede er enig med en anden klub. Det vil ikke være tilladt i forhold til 6 måneders reglen (spillere må tidligst begynde at forhandle med andre klubber 6 måneder før kontraktudløb), men alle ved at de fleste klubber skider på den regel.
Hvis det ender med at Kusk og Helenius forlader klubben til vinter så tegner det godt nok dystre fremtidsperspektiver. Lucas, Kusk og Helenius var de altdominerende profiler fra sæsonstarten hvor vi spillede noget af superligaens flotteste fodbold.
Hvis Kusk og Helenius også snart er væk så skal der godt nok investeres nogle kroner i
angriber(e) og kreative spiller(e). Vi har bestemt ikke afløserne i truppen. Det er dyrt at være fattig, men det kan også være meget dyrt ikke at geninvestere noget af transfersummerne i ordentlige erstatninger (dårligere spillere medfører dårligere placeringer, tv indtægter, sponsorindtægter mv.)
Hvis det ender med at Kusk og Helenius forlader klubben til vinter så tegner det godt nok dystre fremtidsperspektiver. Lucas, Kusk og Helenius var de altdominerende profiler fra sæsonstarten hvor vi spillede noget af superligaens flotteste fodbold.
Hvis Kusk og Helenius også snart er væk så skal der godt nok investeres nogle kroner i
angriber(e) og kreative spiller(e). Vi har bestemt ikke afløserne i truppen. Det er dyrt at være fattig, men det kan også være meget dyrt ikke at geninvestere noget af transfersummerne i ordentlige erstatninger (dårligere spillere medfører dårligere placeringer, tv indtægter, sponsorindtægter mv.)
Ja, hvordan kan nogen tillade sig at have ambitioner om at spille på højere niveau end AaB - skam dig KuskMr. Larsen skrev:Jeg skal da love for Succesen har steget knægten til hovedet, en god halv sæson er åbenbart nok til at han vil pisse på de folk som har bygget ham op, føj for satan siger jeg bare !
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Hvor fanden skriver jeg at knægten ikke må komme videre til en større liga?Brent skrev:Ja, hvordan kan nogen tillade sig at have ambitioner om at spille på højere niveau end AaB - skam dig KuskMr. Larsen skrev:Jeg skal da love for Succesen har steget knægten til hovedet, en god halv sæson er åbenbart nok til at han vil pisse på de folk som har bygget ham op, føj for satan siger jeg bare !
Det eneste jeg efterspørger er at han husker at gi noget tilbage til det bagland som troede på ham i en lang årrække ikke andet.
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Jeg tror alt den snak i pressen er overfortolket og skudt over mål.Kasper Kusk på Twitter skrev:Holder fokus på efterårssæsonens sidste svære kampe og derefter forholder jeg mig til kontraktsituationen
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Præcis, standard løsningen er vel at forlænge ham med et år eller to men med en klausul om salg hvis nogen byder X millioner. Derved kommer han afsted når den rigtige interesse er der, klubben får en million eller 3 for deres udviklingsarbejde og alle burde være ok glade. Men han kan selvfølgelig nok score mere i sign-on hvis AaB ikke skal have noget.Mr. Larsen skrev:Hvor fanden skriver jeg at knægten ikke må komme videre til en større liga?Brent skrev:Ja, hvordan kan nogen tillade sig at have ambitioner om at spille på højere niveau end AaB - skam dig KuskMr. Larsen skrev:Jeg skal da love for Succesen har steget knægten til hovedet, en god halv sæson er åbenbart nok til at han vil pisse på de folk som har bygget ham op, føj for satan siger jeg bare !
Det eneste jeg efterspørger er at han husker at gi noget tilbage til det bagland som troede på ham i en lang årrække ikke andet.
Kusk skriver på twitter:
Holder fokus på efterårssæsonens sidste svære kampe og derefter forholder jeg mig til kontraktsituationen
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
RufusTheDog
AllanPedersen skrev:jeg havde set det komme.. Kusk har ikke noget specielt tilhørsforhold til klubben, og hans agent tænker kun penge
det har da været debatteret allerede tidligere..
Er det noget du ved noget om? Han var da AaB-fan som knægt, og var ofte med på ASC-ture i en periode.
Det ved Allan P sgu ikke en skid om. Det er jo bare et postulat, han smider rundt. Kusk og hans familie er / har været Aabere gennem mange år
Lad os nu lige trække vejret en ekstra gang, men skulle Kusk vælge nogle hurtige penge, vil det ikke være første gang, at en ung spiller "tager røven" på den klub, der har oplært ham og givet ham chancen. I den forbindelse skal vi huske, at agenten kun har en ting i hovedet, nemlig at få Kusk solgt hurtigst muligt, så han kan tjene nogle hurtige penge. Til gengæld har Kusk så heldigvis en familie, der har været med i gamet i mange år, og godt ved, at hurtige penge ikke er alt, og da slet ikke i en lang karriere.
Kusk har været god i dette efterår, men som for de fleste unge spillere har han også haft sine nedture. Lige nu er han vel en af de første på holdkortet. Jeg tror, det både skyldes evnerne, men også at man forsøger at bygge ham op til en endnu bedre spiller og forløse noget af hans potentiale på et senere tidspunkt. Vælger han ikke at forlænge, bør AaB naturligvis ikke spilde mange sekunder på at udvikle hans talent. Så vil der være mere fornuft i at satse på andre spillere som førstevalg på højrekanten. PK kunne fx være spændende at se i en længere serie kampe. Han er langt bedre defensivt end Kusk, og det kunne måske være et godt bud på en mere fast plads for ham. Her og nu tror jeg ikke, det vil gøre vores hold markant dårligere, men ser man på udviklingspotentialet er Kusk bedre, men det kan vi jo være ligeglade med, hvis han ikke forlænger..
Kusk har været god i dette efterår, men som for de fleste unge spillere har han også haft sine nedture. Lige nu er han vel en af de første på holdkortet. Jeg tror, det både skyldes evnerne, men også at man forsøger at bygge ham op til en endnu bedre spiller og forløse noget af hans potentiale på et senere tidspunkt. Vælger han ikke at forlænge, bør AaB naturligvis ikke spilde mange sekunder på at udvikle hans talent. Så vil der være mere fornuft i at satse på andre spillere som førstevalg på højrekanten. PK kunne fx være spændende at se i en længere serie kampe. Han er langt bedre defensivt end Kusk, og det kunne måske være et godt bud på en mere fast plads for ham. Her og nu tror jeg ikke, det vil gøre vores hold markant dårligere, men ser man på udviklingspotentialet er Kusk bedre, men det kan vi jo være ligeglade med, hvis han ikke forlænger..
Og det kan godt være jeg ser spøgelser og overfortolker her, men jeg ser denne twit som at han er afklaret med hvad han skal og at det ikke er AaB. For mig virker den som skrevet med ført hånd (Sivebæk), i forsøg på at vinde en "fredningsperiode".Pastorius skrev:Kusk skriver på twitter:
Holder fokus på efterårssæsonens sidste svære kampe og derefter forholder jeg mig til kontraktsituationen
Håber inderligt jeg tager fejl..
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge