AaB - FCM 5. november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af limey » 6. nov 2012, 09:23

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg tror godt vi kan få uafgjort i parken, men vi taber jo nok 3-0 som vi plejer. Det er dog heller ikke der vi skal hente vores point.
Nej det er på hjemmebane imod bundholdene. ;)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. nov 2012, 09:40

Er der nogen, der melder sig på banen til at svine Nicolai Larsen eller Würtz? - For så har vi fået savet samtlige af vores spillere fra start-11 i går midt over. Og så begynder de jo at spille bedre.

markaab
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af markaab » 6. nov 2012, 10:42

Jeg tror desværre også, at de præstationer vi nu begynder at se, står mål med det niveau, som der pt. er i truppen. Læg dertil også det faktum, at vi uden tvivl er stærkt afhængige af en god håndfuld spillere. Når disse ikke er med i kampene, så kan det klart aflæses på holdets præstationer.

Vi har nu sat to bundhold i gang på hjemmebane og lidt et pinligt nederlag i Silkeborg. Det er tankevækkende, at vi endnu ikke har fundet en måde at nedbryde de kompakte og fysisk stærke mandskaber på. Det er uden tvivl også den måde, som mange af de kommende modstandere - specielt på Aalborg Stadion - vil gribe kampene an på. Så det bør vi finde en løsning på.

Selvtillid kan gøre meget for et hold. Og jeg tror, at vi i starten af sæsonen var vidne til et mandskab, som rent ud sagt var høje på selvtillid og troen på egne evner. Når man taber et par kampe og hverdagen igen melder sig, så får man - desværre - tit truppens sande niveau at se.

Men der er masser af talent i AaBs trup, så det er nu, trænerteamet skal træde i karakter. Spillerne skal fortsat udvikles, og så skal der arbejdes på at finde løsninger på de taktiske svagheder, som modstanderne nu er begyndt at se og udnytte hos AaB.
100 % respekt for Allan Kuhn!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2012, 11:14

markaab skrev:Jeg tror desværre også, at de præstationer vi nu begynder at se, står mål med det niveau, som der pt. er i truppen. Læg dertil også det faktum, at vi uden tvivl er stærkt afhængige af en god håndfuld spillere. Når disse ikke er med i kampene, så kan det klart aflæses på holdets præstationer.

Vi har nu sat to bundhold i gang på hjemmebane og lidt et pinligt nederlag i Silkeborg. Det er tankevækkende, at vi endnu ikke har fundet en måde at nedbryde de kompakte og fysisk stærke mandskaber på. Det er uden tvivl også den måde, som mange af de kommende modstandere - specielt på Aalborg Stadion - vil gribe kampene an på. Så det bør vi finde en løsning på.

Selvtillid kan gøre meget for et hold. Og jeg tror, at vi i starten af sæsonen var vidne til et mandskab, som rent ud sagt var høje på selvtillid og troen på egne evner. Når man taber et par kampe og hverdagen igen melder sig, så får man - desværre - tit truppens sande niveau at se.

Men der er masser af talent i AaBs trup, så det er nu, trænerteamet skal træde i karakter. Spillerne skal fortsat udvikles, og så skal der arbejdes på at finde løsninger på de taktiske svagheder, som modstanderne nu er begyndt at se og udnytte hos AaB.
Jeg synes ikke at det er en klar tendens mod fysisk stærke, kompakte hold. For det første synes jeg ikke forskellen i holdets præstationer er så stor som resultaterne umiddelbart viser. Den største forskel synes jeg ligger i forsvaret (forstået som hele holdet, når de andre har bolden - ikke blot forsvarerne). Da det gik godt lukkede vi ikke mange mål ind, og havde vi nøjedes med at give FCM et enkelt i første halvleg, så tror jeg egentlig også vi havde vundet kampen. Når vi ikke har den sikkerhed i forsvaret, så forplanter det sig op gennem banen.

På trods af at vi startede de første par kampe uden Lucas rigtig godt, så synes jeg godt vi kan se hvad han har betydet for os. Vi mangler helt de skarpe småspil lige foran modstanderne.

Du har dog helt ret i at vi er afhængige af Augu/Würtz. Det er nu ret tydeligt hvor meget de to har betydet for vores spil - men de kan nu ikke gøre det alene. Vi skal helst kunne stille næsten stærkeste hold hver gang, og hvis det skal blive ved med at være rigtig godt, så skal vi kunne erstatte Curth med noget der er væsentlig bedre end det vi har i truppen lige nu (selvom jeg egentlig synes at Rolf Tofts indhop så lovende ud i går).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 6. nov 2012, 11:16

Udsving i præstationerne må man forvente når vi stiller med så et ungt hold som AaB gør, det er en læreproces og det er vigtigt vi får givet de unge spiller noget erfaring, det vil gi også fordele på længere sigt.

Kent og Allan må til at (hvis ikke de gør det allerede) arbejde med spillerne om hvad man gør når man møder ultradefensive hold, det er tydeligt vi er sårbare når modstanderen ikke vil frem og kun spiller på kontraer, så der skal vi helt klart forbedre os.

Ellers synes jeg sgu det ser fint ud, flere og flere af de unge holder et fint niveau og får hen af vejen sluset flere og flere talenter ind på holdet.

Før sæsonen var jeg tilfreds med overlevelse, pt. ligger vi altså Nr. 3 i Superligaen, det er sgu godkendt i min bog ! :aabfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. nov 2012, 11:24

Det der irriterer mig mest ved præstationen igår, er ikke at vores pasningsspil som så ofte har det svært, når vi møder kompakte og boldsikre hold, for det vidste vi på forhånd er et problem for os. Nej, det er langt værre, at vores forsvarsspil var så hamrende ringe ved de to første mål, særligt den første er jo helt godnat. Lasse og KEP lader ham smutte igennem en meget snæver plads, helt utroligt at de ikke får taget ham ud. Læg dertil at jeg er meget skuffet over vores aggressivitet, og at spillerne ikke har større selvtillid og spillelyst. Vi så jo i de sidste 5 minutter af første halvleg, hvordan vi kunne presse FCM, når vi gik ind i duellerne 100% og at vi kom op i tempo. I de 5 minutter løb og kæmpede spillerne mere for hinanden, end de gjorde i hele resten af kampen. Utroligt at man ikke kan mande sig op til, at gøre sådan i større perioder af kampen, for det rystede tydeligvis FCM.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. nov 2012, 12:31

At Kristian Bak den indavlede semi retarderet hjerneblødning kan score det sidste mål føles seriøst som et spark i klokkeværket på en!

Som så mange andre siger er det tydeligt hvor afhængige af Augu og Wurtz. Dog synes jeg det er skræmmende at vi er SÅ afhængige af to spillere som ikke har et gram af talent i forhold til det offensive spil........

Dalsgaard, Kusk og Helenius er i mine øjne grundstenene i vores offensiv, men ingen af dem spillede desværre helt op til deres evner i går, og så er det altså umuligt for os at kreere noget fremad i banen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. nov 2012, 12:35

Men FCM var jo ikke udpræget kompakte. I hele anden halvleg pressede de højt når vi byggede spillet op nedefra velvidende at vi ingen våben havde. Vi kan simpelthen kun score på dødbolde og omstillinger, og det har netop været problemet i de kampe vi har tabt. Når vi kommer bagud har vi det enormt svært.

Denne kamp bygger bare på trenden med at vi er for dårlige teknisk og pasningsmæssigt. Vi har klart overvægt i boldbesiddelse og det er jo ligmed et nederlag for os. Det er ikke godt nok, og indskiftningerne af Thomsen og Wichmann gjorde jo ikke ret meget bedre, da de dybest set er samme typer som de spillere, vi havde på banen. Hvor var indskiftningen af Thelander til at true dem i luftrummet og give os et alternativ til det ubrugelige short-passing, vi praktiserede efter pausen.

Vi må erkende at vi kun laver mål, når modstanderen laver fejl. Og FCM lavede praktisk talt ingen fejl igår. De spillede en fremragende kamp hvor de både dominerede midten, var ultra-koncentrerede i 94 minutter og var koldblodige når de fik chancerne. Det må vi også have med i analysen af kampen. FCM laver ingen fejl, og vi er ikke gode nok til fremprovokere fejl når vi er bagud.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2012, 12:37

Yankee skrev:Men FCM var jo ikke udpræget kompakte. I hele anden halvleg pressede de højt når vi byggede spillet op nedefra velvidende at vi ingen våben havde. Vi kan simpelthen kun score på dødbolde og omstillinger, og det har netop været problemet i de kampe vi har tabt. Når vi kommer bagud har vi det enormt svært.
Sådan var det faktisk ikke i starten af sæsonen - inden vores stime.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. nov 2012, 12:45

Pastorius skrev:
Yankee skrev:Men FCM var jo ikke udpræget kompakte. I hele anden halvleg pressede de højt når vi byggede spillet op nedefra velvidende at vi ingen våben havde. Vi kan simpelthen kun score på dødbolde og omstillinger, og det har netop været problemet i de kampe vi har tabt. Når vi kommer bagud har vi det enormt svært.
Sådan var det faktisk ikke i starten af sæsonen - inden vores stime.
Det var vel kun mod AGF og Brøndby, at vi kom bagud og ikke tabte. Mod AGF får vi jo netop lagt et kæmpe pres i deres felt takket være indskiftninger af Thelander og Jeppe Curth og mod Brøndby er det netop deres hovedløse boldtab midt på banen, der åbner for to kontraer, som vi er så dødsensfarlige på.

I den tredje kamp hvor vi kommer bagud - i Parken - har vi klar overvægt i boldbesiddelse og FCK laver ingen fejl. Næsten samme kampbillede som igår, og det er en tendens, vi må forholde os til. Heldigvis er der et klart mønster i de kampe, vi går og taber, og vi må bare blive bedre til at reagere på det under kampen. Det er jo ikke fordi vi taber på 117 forskellige måder og knækker midtover som hold.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 6. nov 2012, 12:52

Forza skrev:At Kristian Bak den indavlede semi retarderet hjerneblødning kan score det sidste mål føles seriøst som et spark i klokkeværket på en!
True, årets kommentar!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2012, 13:01

Yankee skrev: Det var vel kun mod AGF og Brøndby, at vi kom bagud og ikke tabte. Mod AGF får vi jo netop lagt et kæmpe pres i deres felt takket være indskiftninger af Thelander og Jeppe Curth og mod Brøndby er det netop deres hovedløse boldtab midt på banen, der åbner for to kontraer, som vi er så dødsensfarlige på.

I den tredje kamp hvor vi kommer bagud - i Parken - har vi klar overvægt i boldbesiddelse og FCK laver ingen fejl. Næsten samme kampbillede som igår, og det er en tendens, vi må forholde os til. Heldigvis er der et klart mønster i de kampe, vi går og taber, og vi må bare blive bedre til at reagere på det under kampen. Det er jo ikke fordi vi taber på 117 forskellige måder og knækker midtover som hold.
Er ikke uenig, men to kampe ud af forholdsvis få bed jeg mærke i som en positiv trend dengang. For problemet var endnu mere udtalt i foråret, og så så vi faktisk et par ekspempler på at vi godt kunne komme tilbage.

I går får vi vel egentlig også greb om spillet igen - til dels i hvert fald, bare uden at blive farlige overhovedet.

Det er rigtigt at vi savner en alternativ stil at slå om i, men jeg kan egentlig godt li' at Kent holder fast i det vi prøver - særligt med et ungt hold. Min fornemmelse er at vi er rigtig tæt på - tæt nok på at en velfungende Lucas Andersen frem for en tam Curth var nok til at tænde gnisten i andet end glimt, med den spillestil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 6. nov 2012, 13:22

Pastorius skrev:
Yankee skrev: Det var vel kun mod AGF og Brøndby, at vi kom bagud og ikke tabte. Mod AGF får vi jo netop lagt et kæmpe pres i deres felt takket være indskiftninger af Thelander og Jeppe Curth og mod Brøndby er det netop deres hovedløse boldtab midt på banen, der åbner for to kontraer, som vi er så dødsensfarlige på.

Er ikke uenig, men to kampe ud af forholdsvis få bed jeg mærke i som en positiv trend dengang. For problemet var endnu mere udtalt i foråret, og så så vi faktisk et par ekspempler på at vi godt kunne komme tilbage.

I går får vi vel egentlig også greb om spillet igen - til dels i hvert fald, bare uden at blive farlige overhovedet.

Det er rigtigt at vi savner en alternativ stil at slå om i, men jeg kan egentlig godt li' at Kent holder fast i det vi prøver - særligt med et ungt hold. Min fornemmelse er at vi er rigtig tæt på - tæt nok på at en velfungende Lucas Andersen frem for en tam Curth var nok til at tænde gnisten i andet end glimt, med den spillestil.
Ift det sidste så har du 100% ret. Og nu er vi så tilbage til at vi forsøger at praktisere en spillestil der var skræddersyet,optimal og succesfuld med Lucas på holdet som hængende angriber. Vi spillede med hurtige pasninger i små områder fordi det især bekom Lucas, Helenius, Kusk og Wichmann.

Nu forsøger man den samme stil men har byttet selve omdrejningspunktet superteknikkeren Lucas ud med boldmongolen Curth. Det svarer til at Barcelona bytter Messi ud med Andy Carrol,men fortsætter konceptet. Det betyder at den sidste eller næstsidste aflevering fuckes up og ødelægger det hele.

Lidt det samme har man så gjort ved at bytte en lige så teknisk og pasningssvag Due med Wichmann. Samtidig vælger Kusk så at få et form dyk, hvilket er mere forventlig, men ikke desto mindre ærgerligt. Plus fraværret af Augo som sammen med Würtz skaber den defensive ro til at arbejde offensivt for de andre.

Jeg vil derfor til en hver tid påstå at holdet ikke kan spille en stil med pasninger på små områder sålænge Curth og Due er med i den offensive del - også fordi at hverken Würtz eller Augo specielt gode til, men de fire andre kunne spille hinanden, hvilket i mange tilfælde var nok.

En midtbane med Augo, Würtz og Due og med Curth på toppen skal praktisere en spillestil hvor man mosler sig frem og håber på at modstanderen begår fejl eller man scorer på dødbolde, for de fire kan ikke kombinere sig igennem noget som helst. Augo og Würtz er super gode og vigtige til det de gør - men de fire forreste SKAL være teknisk og gennembrudsstærke ellers gå det sgu galt for os - som forudset før sæsonen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

markaab
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af markaab » 6. nov 2012, 13:41

Pastorius skrev:
markaab skrev:Jeg tror desværre også, at de præstationer vi nu begynder at se, står mål med det niveau, som der pt. er i truppen. Læg dertil også det faktum, at vi uden tvivl er stærkt afhængige af en god håndfuld spillere. Når disse ikke er med i kampene, så kan det klart aflæses på holdets præstationer.

Jeg synes ikke at det er en klar tendens mod fysisk stærke, kompakte hold. For det første synes jeg ikke forskellen i holdets præstationer er så stor som resultaterne umiddelbart viser. Den største forskel synes jeg ligger i forsvaret (forstået som hele holdet, når de andre har bolden - ikke blot forsvarerne). Da det gik godt lukkede vi ikke mange mål ind, og havde vi nøjedes med at give FCM et enkelt i første halvleg, så tror jeg egentlig også vi havde vundet kampen. Når vi ikke har den sikkerhed i forsvaret, så forplanter det sig op gennem banen.

På trods af at vi startede de første par kampe uden Lucas rigtig godt, så synes jeg godt vi kan se hvad han har betydet for os. Vi mangler helt de skarpe småspil lige foran modstanderne.

Du har dog helt ret i at vi er afhængige af Augu/Würtz. Det er nu ret tydeligt hvor meget de to har betydet for vores spil - men de kan nu ikke gøre det alene. Vi skal helst kunne stille næsten stærkeste hold hver gang, og hvis det skal blive ved med at være rigtig godt, så skal vi kunne erstatte Curth med noget der er væsentlig bedre end det vi har i truppen lige nu (selvom jeg egentlig synes at Rolf Tofts indhop så lovende ud i går).
Man kan jo diskutere, hvornår noget er en tendens. Men FCM havde i går helt tydeligt lært af det, som Esbjerg havde gjort på Aalborg Stadion tidligere på sæsonen. Nemlig at stå kompakt, vinde duellerne og køre hurtige omstillinger. Efter kampen erkendte Blondie-Glenn jo selv, at FCM i dagens anledning var gået på kompromis med deres eget spilkoncept.

Ingen tvivl om, at forsvaret i går lukkede nogle meget lette mål ind, som vi fremadrettet skal have lukket ned for. Men generelt synes jeg, at problemerne skal findes længere fremme på banen. I store perioder mangler der kreativitet, og der skabes simpelthen ikke nok rent offensivt. Og ja, en ny Lucas Andersen og en erstatning for Jeppe Curth ville da være godt. Men det siger næsten sig selv, at det rent økonomisk ikke kan lade sig gøre :) .
100 % respekt for Allan Kuhn!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 6. nov 2012, 13:44

forstår stadig ikke, hvorfor Kayke ikke får chancen...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2012, 14:12

Maglau skrev: Jeg vil derfor til en hver tid påstå at holdet ikke kan spille en stil med pasninger på små områder sålænge Curth og Due er med i den offensive del - også fordi at hverken Würtz eller Augo specielt gode til, men de fire andre kunne spille hinanden, hvilket i mange tilfælde var nok.
Det citerede er jeg ikke enig i. Det kan vi godt - i hvert fald når vi ikke har for mange skader. Jeg er helt uenig i at Due er en hæmsko for spillet - det er kun Curth der har set endnu svagere ud i denne sæson end i de sidste par stykker. I småspillet er Wichmann ganske rigtigt stærkere end Due, men Due har andre styrker synes jeg. Derimod har jeg svært ved at se hvad Curth bringer ind, i stedet for det man taber ift. Lucas.

Jeg tror ikke på Kayke som alternativ, men vil godt gentage at jeg synes det var et lovende indhop vi fik fra Rolf Toft i går. Lovende nok til at jeg ikke ville tøve med at bytte Curth ud med ham, hvis billedet ligner til træning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. nov 2012, 14:15

Maglau skrev:
Pastorius skrev:

Ift det sidste så har du 100% ret. Og nu er vi så tilbage til at vi forsøger at praktisere en spillestil der var skræddersyet,optimal og succesfuld med Lucas på holdet som hængende angriber. Vi spillede med hurtige pasninger i små områder fordi det især bekom Lucas, Helenius, Kusk og Wichmann.

Nu forsøger man den samme stil men har byttet selve omdrejningspunktet superteknikkeren Lucas ud med boldmongolen Curth. Det svarer til at Barcelona bytter Messi ud med Andy Carrol,men fortsætter konceptet. Det betyder at den sidste eller næstsidste aflevering fuckes up og ødelægger det hele.

Lidt det samme har man så gjort ved at bytte en lige så teknisk og pasningssvag Due med Wichmann. Samtidig vælger Kusk så at få et form dyk, hvilket er mere forventlig, men ikke desto mindre ærgerligt. Plus fraværret af Augo som sammen med Würtz skaber den defensive ro til at arbejde offensivt for de andre.

Jeg vil derfor til en hver tid påstå at holdet ikke kan spille en stil med pasninger på små områder sålænge Curth og Due er med i den offensive del - også fordi at hverken Würtz eller Augo specielt gode til, men de fire andre kunne spille hinanden, hvilket i mange tilfælde var nok.

En midtbane med Augo, Würtz og Due og med Curth på toppen skal praktisere en spillestil hvor man mosler sig frem og håber på at modstanderen begår fejl eller man scorer på dødbolde, for de fire kan ikke kombinere sig igennem noget som helst. Augo og Würtz er super gode og vigtige til det de gør - men de fire forreste SKAL være teknisk og gennembrudsstærke ellers gå det sgu galt for os - som forudset før sæsonen.
Spot on. Super analyse af holdets åbenlyse spillemæssige problemer. Det er tankevækkende den forvandling der er sket med holdet. Fra at spille noget af ligaens smukkeste og mest effektive fodbold i starten af sæsonen, til nu at spille noget idéforladt og ineffektiv fodbold. Savnet af Lucas er virkelig stort, det kan vise sig at blive meget dyrt at der ikke var råd til at hente en kvalificeret erstatning for Lucas.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. nov 2012, 14:46

Men der er simpelthen ikke plads til at spille os ind gennem midten af banen, og derfor bliver mere og mere af vores spil presset ud over kanterne, hvor især Kasper Kusk ikke er særlig god. Problemet med det er, at vi mangler spillere, der kan sætte en modspiller fra stående og ikke mindst spillere, der kan ekspedere et indlæg i kassen hvad enten det er højt eller lavt. Vores angribere er simpelthen ikke dygtige nok uden bold og i duelspillet i feltet. Samtidig har vi manglet skarphed og stolpe-ind. Hvis vi havde været lige så effektive som tidligere på året havde vi været foran 2-0 inden Esbjerg fik scoret og havde minimum fået uafgjort i de to sidste kampe.

Vi kan ikke pludselig gøre hele holdet 20% bedre med bolden. Men vi kan arbejde på alternativer når vi står overfor et etableret forsvar, der ikke begår fejl. Vi må fremprovokere nogle tilfældigheder og løse bolde, som vi så også skal være meget bedre til at jagte. Det kan være at vi søger nogle flere luftdueller (med en luftstærk spiller på toppen), giver modstanderen nogle indkast tæt ved deres egen baglinje eller bliver bedre til at stresse deres opspil og jagte de løse bolde, der kan opstå ved en mere aggressiv og direkte spillestil som denne.

Derudover er den bedste måde at vinde disse kampe jo at vi slet ikke skal komme bagud og lukke 3 mål ind på hjemmebane. Hvis vi får lavet det første mål eller bare holder 0-0 godt inde i kampen, så vil vi vinde næsten hver gang fordi vi måske er landets bedste kontrahold.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 6. nov 2012, 16:32

Pastorius skrev:
Maglau skrev: Jeg vil derfor til en hver tid påstå at holdet ikke kan spille en stil med pasninger på små områder sålænge Curth og Due er med i den offensive del - også fordi at hverken Würtz eller Augo specielt gode til, men de fire andre kunne spille hinanden, hvilket i mange tilfælde var nok.
Det citerede er jeg ikke enig i. Det kan vi godt - i hvert fald når vi ikke har for mange skader. Jeg er helt uenig i at Due er en hæmsko for spillet - det er kun Curth der har set endnu svagere ud i denne sæson end i de sidste par stykker. I småspillet er Wichmann ganske rigtigt stærkere end Due, men Due har andre styrker synes jeg. Derimod har jeg svært ved at se hvad Curth bringer ind, i stedet for det man taber ift. Lucas.

Jeg tror ikke på Kayke som alternativ, men vil godt gentage at jeg synes det var et lovende indhop vi fik fra Rolf Toft i går. Lovende nok til at jeg ikke ville tøve med at bytte Curth ud med ham, hvis billedet ligner til træning.
Problemet med Due er at hans styrke er indlæg og præcise lange afleveringer. Indlæg er ikke så effektive når Helenius absolut ikke er nogen ørn til den fysiske kamp i feltet hvadenten den kommer i hovedhøjde eller en modstander skal holdes væk ved jorden.
Curths stive langsomme løb bringer ham ikke i position hverken på indlæg eller bolde der slåes i dybden. Så jeg ser egentligt ikke at vi er istand til at udnytte Dues styrker.

Jeg er helt enig i at Toft viste nogle spændende takter i går.
Men helst så jeg en ideal opstilling med Helenius på top, og bagved ham som hængende angriber Kusk. I mine øjne er Kusk den ideelle på de plads. Hans vendinger er så skarpe at de kan bringe alle forsvar ud af fatning og hans skudstyrke er fantastisk, derfor skal han være så tæt på mål som muligt når han får bolden.
På midtbanen en massiv opstilling med Wichmann, Nikolaj Thomsen, Augo og Würtz.
Så er der fire boldspillere til den offensive del og to superstærke balance spillere.
Fløjspillet skal komme fra de to backs hvilket der er råd til da den defensive midtbane er meget stærk og defensiv.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 7. nov 2012, 13:12

Det var indstillingen hos spillerne, som den var helt gal med i mandags. Nøj for en gang arrogant vi klarer den nok på 80% attitude skal man sgu lede længe efter. Nu er mange efter Kusk for at smide bolden væk, men nu sad jeg lige ud for det område, hvor Kusk opererede i 1. halvleg og der var sgu ingen folk i løb, som han kunne spille. Bolden røg hen til Kusk som skulle prøve noget på egen hånd uden backup og så blev det som regel ringe. De fleste spillere blev bare stående på deres plads og så bliver man altså bare ikke farlige. De lignede mere mus end mænd med den attitude. Det er simpelthen for dårligt, at professionelle fodboldspillere kan have en så ELENDIG attitude. Udover fem minutters power play mod FCM var det eneste man præsterede halv-sløsede lange afleveringer uden adresse eller til spillere, som ikke har de kompetencer.

Når det er sagt er der dog også taktiske ting ved holdet som er helt skæve. Helenius bruges først og fremmest HELT HELT forkert efter Lucas forlod AaB. Nu er det jo ham der skal forestille at være den offensive midtbanespiller, men den rolle ligger slet ikke til Helenius, hvilket man så flere gange i mandags. Helenius skal være vores spydspids og så må Jeppe "ikke længere bomber" Curth smides af h..... til. Helenius er en bedre angriber og konstellationen Helenius-Curth er simpelthen for ufarlig. I stedet må Helenius smides helt frem i den rolle, som han er god til og så må vi styrke midtbanen med en ekstra mand. Jeg ser her gerne, at man satte Kusk ind som den hængende angriber og med Wichmann/Due/Patrick på siderne til at skabe løbende mod de andres boks. Jeppe Curth er spillemæssigt en ALT ALT for stor hæmsko for vores offensiv og passer ikke til den måde resten af holdet fungerer på. Selvfølgelig vil han score i nogle kampe, men tendenser fra de sidste fem år er klar. Curth har ikke leveret for alvor siden vi vandt guld. Har han kontraktudløb til sommer bør han UD!

Besvar