Yes - og excl Helenius salget er der således underskud på driften. Og med lidt lavere placeringer ser det endnu værre ud. Så Schor har i den grad ret, når han siger der fortsat er udfordringer for den almindelige drift.Pastorius skrev:Enig. Lidt hurtig hovedregning siger at vi har nedskrevet eller hensat beløb for 12,5 mill (sportnord), 4 mill (LED bandereklamer) og 17 mill (feriepenge) = 33,5 mill.Yankee skrev:Jeg bifalder at du gider at tage diskussionen op med debatsidens største troll - og det er ikke for at anfægte hvor meget, du har ret i déndiskussion. Men jeg er nu ret overbevist om at spillersalg tæller med i Schors' angivelse af overskud. Hvordan skulle vi ellers ligge på et overskud på op imod 10 millioner?Jesper Schmidt skrev:Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.
Vi forventer et årsresultat på mellem 25-30 mill. så vores samlede overskud på at drive butikken alt incl (også salget af Helenius) ligger et sted mellem 3,5 og 8,5 mill.
Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag
-
seamann
Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa
Joe, men vi har vel også i en vis grad afpasset vores udgifter efter de indtægter vi har fået (RJ, Risgaard og AKJ). I det store hele ser alt andet end de gamle lig i lasten fornuftigt ud.seamann skrev: Yes - og excl Helenius salget er der således underskud på driften. Og med lidt lavere placeringer ser det endnu værre ud. Så Schor har i den grad ret, når han siger der fortsat er udfordringer for den almindelige drift.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nu har man jo så også valgt at investere en del af beløbet for salget i AK og RJ - derfor kan man ikke stille det op på den måde...seamann skrev:Yes - og excl Helenius salget er der således underskud på driften. Og med lidt lavere placeringer ser det endnu værre ud. Så Schor har i den grad ret, når han siger der fortsat er udfordringer for den almindelige drift.Pastorius skrev:Enig. Lidt hurtig hovedregning siger at vi har nedskrevet eller hensat beløb for 12,5 mill (sportnord), 4 mill (LED bandereklamer) og 17 mill (feriepenge) = 33,5 mill.Yankee skrev:Jeg bifalder at du gider at tage diskussionen op med debatsidens største troll - og det er ikke for at anfægte hvor meget, du har ret i déndiskussion. Men jeg er nu ret overbevist om at spillersalg tæller med i Schors' angivelse af overskud. Hvordan skulle vi ellers ligge på et overskud på op imod 10 millioner?Jesper Schmidt skrev:Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.
Vi forventer et årsresultat på mellem 25-30 mill. så vores samlede overskud på at drive butikken alt incl (også salget af Helenius) ligger et sted mellem 3,5 og 8,5 mill.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Ville I kaste jeres sparepenge efter ovennævnte aktieselskab?NASDAQ OMX skrev:HANSTHOLM AUTO & OPHUG A/S: H.A.O. A/S HENSÆTTER 17 MIO. KR. TIL KOMPENSATION AF TIDLIGERE MEDARBEJDERE OG NEDJUSTERER FORVENTNINGERNE TIL ÅRETS RESULTAT FOR 2013
09:21 Hanstholm Auto & Ophug A/S Selskabsmeddelelse H.A.O. A/S hensætter 17 mio. kr. til kompensation af tidligere medarbejdere og nedjusterer forventningerne til årets resultat for 2013 NASDAQ OMX Copenhagen A/S Børsmeddelelse nr. 2014/07 Hanstholm 4. marts 2014 På baggrund af sagsforløbet i autobranchens voldgiftsret om kontraktforhold med en række tidligere medarbejdere, konkret dialog med arbejdstagerrepræsentanter samt fornyet juridisk rådgivning har H.A.O. ud fra en detaljeret gennemgang af kontrakter og lønsedler besluttet at hensætte 17 mio. kr. til kompensation. Der er ikke opnået enighed og eksisterer stadig usikkerhed omkring opgørelse af det endelige krav mod H.A.O., men såvel H.A.O. som arbejdstagernes repræsentanter ønsker at få sagen afsluttet så hurtigt som muligt. Udover hensættelsen til ovennævnte kompensation har H.A.O. samtidig foretaget en ny og mere konservativ vurdering af værdiansættelsen af sine værkstedsfaciliteter på Thyborønvej 47. Dette har medført en nedskrivning på disse på fire mio. kr. Forventninger til årets resultat for 2013 ændres således fra et underskud i den bedre del af intervallet 5-10 mio. kr. til et underskud mellem 25-30 mio. kr. Årets resultat er herefter belastet med 36 mio. kr. vedrørende kompensation, nedskrivninger vedrørende filialen på Tørfiskvej 9 samt nedskrivning af værkstedsfaciliteter på Thyborønvej 47. Reguleret for dette forventes driften således positiv i niveauet 6-11 mio. kr. i 2013. Egenkapitalen forventes på denne baggrund at være negativ med 20-25 mio. kr. Ansvarlig lånekapital udgør 12 mio. kr. Pr. 31. 12. 2013 udgjorde likvide midler 2 mio. kr. H.A.O. forhandler i øjeblikket med en investorgruppe og øvrige interessenter om tilførsel af kapital. Venlig hilsen Hanstholm Auto & Ophug A/S Søren Salling Adm. direktør For yderligere oplysninger: Søren Salling 2516 9988. © OMXNEWS
Lindmark / Vendelbokartellet
Nej, og jeg ville heller ikke kaste min pensionsopsparing i AaB.Lindmark skrev:Ville I kaste jeres sparepenge efter ovennævnte aktieselskab?
Uanset hvad man tænker og synes som fodboldfan, så skal man ikke smide penge efter en aktieemmission, medmindre man kan undvære dem, hvis det skulle være. Fodboldaktier er ikke en fornuftig måde at investere, hvis det kun er økonomien man går op i, og de fleste af os fans er så farvede, at vi har svært ved objektivt at vurdere, hvornår det er fornuftigt at gå ud eller ind i aktien.
Fodboldaktier handler mest om følelser - eller om magt hvis man har nok af dem. Så køb en portion aktier der er tilpasset jeres økonomiske formåen, og betragt de penge i investerer som tabt, på samme måde som I betragter de penge I smider på billetter eller sæsonkort.
....men nu er der jo ikke noget der tyder på at det bliver en almindelig aktieemmision der i første omgang skal redde AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Kan forstå på Nordjyske, at en del af planen er at konvertere banklån til aktier (igen), således de banker de har været så naive at låne penge ud nu kommer til at eje en større del af AaB. Dette kan dog i bedste fald få AaB imod et 0, så der skal alt andet lige nye penge ind hvis AaB ikke skal sælge ud af alt med en smule værdi.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Ja Frøken Bang..
Selvfølgelig tror jeg ledelsen ville lyve for at se om de kunne presse beløbet ned, og selvfølgelig er det hvad der er sket.
Jeg er en troll? Måske men i så fald er du en forblindet fan hvis du tror det er en regnefejl
At det i oktober var 4millioner feriepenge og et par måneder senere 17mill
Du kan nok spørge dig selv efterhånden hvad der skal til før du ikke har blind tro på ledelsens oprigtighed?
Selvfølgelig tror jeg ledelsen ville lyve for at se om de kunne presse beløbet ned, og selvfølgelig er det hvad der er sket.
Jeg er en troll? Måske men i så fald er du en forblindet fan hvis du tror det er en regnefejl
Du kan nok spørge dig selv efterhånden hvad der skal til før du ikke har blind tro på ledelsens oprigtighed?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Jeg tror du har ret, hvis man sætter det hele på spidsen så har de stukket en løgn for at presse prisen. De kan sikkert juridisk presse det ind under grader af skøn hvor de har valgt den optimistiske for ikke at gøre noget strafbart ift børsregler.AllanPedersen skrev:Ja Frøken Bang..
Men tak for det, jeg forventer faktisk intet mindre end en ledelse der gør absolut maks for at drive klubben bedst og billigest igennem den her sag. Kræver det så en forhandlingstaktisk manøvre skal de ikke høre noget for det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Hvis spillerforeningen endnu ikke har fremsat et krav, hvordan kan modparten så lyve om tallet? VAR ALLAN?!?! Du udnytter enhver chance for at være efter Lynge. Uanset hvad der er foregået, så har han med statsgaranti handlet efter klubbens interesser, i øvrigt uden hensyn til egen person. Vi er nogle der er evigt taknemmelige over at der er folk som Lynge og så er der egnsforrædere som dig, som fatter bjælde af loyalitet og kærlighed.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg har ledt efter noget, hvor spillerforeningen siger, at de er uenige i beløbet, men kan ikke finde det. Har du et link?seamann skrev:Der er vel ikke noget galt med kontrakterne - det er blot AaB, der ikke har overholdt overenskomsten.nulle666 skrev:Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
Desuden vil jeg bemærke at AaB havde godt styr på økonomien, med et pænt overskud i 13, indtil denne hensættelse....Ærgeligt....Nu er vi nødt til at komme i CL.....
Jeg er sikker på at den gamle kontorchef i Aalborg Kommune (Lynge) har handlet i både god tro og udmeldt de scenarier der var stillet op for ham. At resultatet ender på 17 millioner er ærgeligt og kan være altødelæggende, men det er trods alt 8 mio bedre end det skrækscenarie der blev meldt ud af pressen. Jeg tror AaB´s gode placering og gode forudsætninger for at have et tophold i næste sæson også, giver investorene mod på at spytte i kassen, således katastrofen trods alt kan afværges...
De 17 mio er blot AaBs gætværk lige i øjeblikket. Spillerforeningen er ikke enige i det beløb.
Men ellers en god ide (at lukke landsholdet i stedet for AaB).
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Det finder han ikke. Spillerforeningen har sagt at de endnu ikke er enige med AaB. De har ikke på noget tidspunkt forholdt sig til de 17 millioner.sulakvelidze skrev:Jeg har ledt efter noget, hvor spillerforeningen siger, at de er uenige i beløbet, men kan ikke finde det. Har du et link?seamann skrev:Der er vel ikke noget galt med kontrakterne - det er blot AaB, der ikke har overholdt overenskomsten.nulle666 skrev:Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
Desuden vil jeg bemærke at AaB havde godt styr på økonomien, med et pænt overskud i 13, indtil denne hensættelse....Ærgeligt....Nu er vi nødt til at komme i CL.....
Jeg er sikker på at den gamle kontorchef i Aalborg Kommune (Lynge) har handlet i både god tro og udmeldt de scenarier der var stillet op for ham. At resultatet ender på 17 millioner er ærgeligt og kan være altødelæggende, men det er trods alt 8 mio bedre end det skrækscenarie der blev meldt ud af pressen. Jeg tror AaB´s gode placering og gode forudsætninger for at have et tophold i næste sæson også, giver investorene mod på at spytte i kassen, således katastrofen trods alt kan afværges...
De 17 mio er blot AaBs gætværk lige i øjeblikket. Spillerforeningen er ikke enige i det beløb.
Det er lettere at fortsætte med at sprede udokumenteret gylle mod AaB.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Ja, sådan læser jeg også det citat fra Øland. At de endu ikke er enige, men regner med snart at være det, er for mig mere et udtryk for, at de er tæt på hinanden og snart kan sætte punktum, end at de er uenige med AaB.AnyFellow skrev:Det finder han ikke. Spillerforeningen har sagt at de endnu ikke er enige med AaB. De har ikke på noget tidspunkt forholdt sig til de 17 millioner.sulakvelidze skrev:Jeg har ledt efter noget, hvor spillerforeningen siger, at de er uenige i beløbet, men kan ikke finde det. Har du et link?seamann skrev:Der er vel ikke noget galt med kontrakterne - det er blot AaB, der ikke har overholdt overenskomsten.nulle666 skrev:Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
seamann
Tjah, de siger de ikke er færdige med at forhandle om beløbet. Det kan da godt være, det er en overfortolkning på den baggrund at sige at spillerforeningen er uening i beløbet, men det lugter vel lidt derhen ad.AnyFellow skrev:Det finder han ikke. Spillerforeningen har sagt at de endnu ikke er enige med AaB. De har ikke på noget tidspunkt forholdt sig til de 17 millioner.sulakvelidze skrev:Jeg har ledt efter noget, hvor spillerforeningen siger, at de er uenige i beløbet, men kan ikke finde det. Har du et link?seamann skrev:Der er vel ikke noget galt med kontrakterne - det er blot AaB, der ikke har overholdt overenskomsten.nulle666 skrev:Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 229689.ece
Andetsted i samme sprøjte - også fra i dag er Øland citeret for at beløbet ikke er gjort op:seamann skrev:Tjah, de siger de ikke er færdige med at forhandle om beløbet. Det kan da godt være, det er en overfortolkning på den baggrund at sige at spillerforeningen er uening i beløbet, men det lugter vel lidt derhen ad.AnyFellow skrev:Det finder han ikke. Spillerforeningen har sagt at de endnu ikke er enige med AaB. De har ikke på noget tidspunkt forholdt sig til de 17 millioner.sulakvelidze skrev:Jeg har ledt efter noget, hvor spillerforeningen siger, at de er uenige i beløbet, men kan ikke finde det. Har du et link?seamann skrev:Der er vel ikke noget galt med kontrakterne - det er blot AaB, der ikke har overholdt overenskomsten.nulle666 skrev:Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 229689.ece
Jeg tror (det er rent gætværk) at AaB kun vil give oplysninger om spillere der har gjort krav på pengene (eller er medlem af spillerforeningen) og spillerforeningen vil have oplysninger om alle kontrakter i perioden.- Kan beløbet blive højere end 17 mio. kr.?
- Det kan jeg ikke forholde mig til. Vi er ikke færdige med at gøre tingene op, siger Mads Øland.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
- Jeg har sådan set også fortrudt detYankee skrev:Jeg bifalder at du gider at tage diskussionen op med debatsidens største troll - og det er ikke for at anfægte hvor meget, du har ret i déndiskussion. Men jeg er nu ret overbevist om at spillersalg tæller med i Schors' angivelse af overskud. Hvordan skulle vi ellers ligge på et overskud på op imod 10 millioner?Jesper Schmidt skrev:Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.
Bortset fra det, så var den der mere generelt ment, det er da ihvertfald noget nyt hvis man medtager transfers i driftregnskab. Ellers har jeg helt ærligt ikke orket at læse meget andet end overskrifter om hele den her dynge møg, men det er da mere end skuffende, hvis vi har underskud før transfers og hensættelser/nedskrivninger.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Jeg ved ikke om det har været nævnt tidligere. . .
Jf. dagens udgave af berlingeren, så skal kapitalgrundlaget, for at søge licens ved DBU til den kommende sæson, være på plads 8 dage efter offentliggørelse af årsregnskabet for 2013 eller senest d. 31. marts.
På baggrund af overstående kan vi vel forvente en afklaring i denne måned på både feriepengesagen og kapitaludvidelse.
Jf. dagens udgave af berlingeren, så skal kapitalgrundlaget, for at søge licens ved DBU til den kommende sæson, være på plads 8 dage efter offentliggørelse af årsregnskabet for 2013 eller senest d. 31. marts.
På baggrund af overstående kan vi vel forvente en afklaring i denne måned på både feriepengesagen og kapitaludvidelse.
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
Jeg vil gerne snart ha nogle gode nyheder fra hjerteklubben 
Jeg mener - helt alvorligt - at nyheden i går var en god nyhed!tommas jensen skrev:Jeg vil gerne snart ha nogle gode nyheder fra hjerteklubben
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Heldigvis! Frygtede lige at AaB havde rullet et endnu større tagselvbord ud.Pastorius skrev:Der er ikke noget nyt i at feriepengesagen drejer sig om både feriepenge og pension.Provst i Brovst skrev:Fra ekstra 'nej nej nej, AaB scorer' bladet: 'Derudover har AaB heller ikke indbetalt pension til en række spillere i forhold til aftalen i overenskomsten.'
Hvis det er sandt... så er Lynge ubegribelig inkompetent.
Link: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 230288.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Den kan jeg faktisk godt følge. Dels har vi fået - nogenlunde - klarhed over, hvor meget feriepengesagen koster, dels er det officielt udmeldt, at der faktisk er interesserede investorer.Pastorius skrev:Jeg mener - helt alvorligt - at nyheden i går var en god nyhed!tommas jensen skrev:Jeg vil gerne snart ha nogle gode nyheder fra hjerteklubben
Rigtig godt bliver det, når følgende meldes ud - formentlig samme dag:
"AaB indgår forlig med Spillerforeningen"
"AaB tilføres markant millionbeløb"
"AaB investerer i sydafrikansk guldmine"