Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Jacob
- Superliga

- Geografisk sted: Belgien
Dr.Jones skrev:Mht Kuhn så tror jeg det handler mere om hvorvidt han kan se sig selv i chefrollen. Han var ikke pjattet med den rolle på heden, men det er jo så også heden. Men hvis han selv melder ind, så kunne den hedde Kuhn/Augo - det ville på papiret være en flot løsning.
Hvis ikke.... så er min favorit Lars Søndergaard. Han er klar, og er en træner der et langt stykke hen af vejen spiller efter hvilken trup han har. Og så har han den rigtige profil... undskyld, dialekt!
Tak til Kent, men tror det er det rigtige tidspunkt for både Kent og AaB.
DrJ
Meget enig. 5 år er ikke en dårlig længde og kan man skilles på god fod ved kontraktudløb er alt fint. Begge parter kan sagtens bruge nye input/inspiration efter 5 år. Derudover hvis Kent vil tænke i eftermæle, er det vel tiden at stoppe, da det næsten kun kan gå nedad.
Ifht afløser, så bør Gaarde som minimum finde ud af Kuhns ønsker, da man må mene at det er nu hvis han vil have en fastansættelse som cheftræner i AaB. En evt forbigået og skuffet Kuhn kan vi ikke have i klubben på sigt. Så på den ene eller anden måde skal Kuhn også snart afklare sin fremtid.
-
gravballe
- Allstar

Since skrev:Kent fortsætter i en anden dansk klub ... der har længe kørt rygter
Jep, de rygter har jeg også hørt. Hørte allerede for et månede siden han nok stoppede, men troede bare ikke rigtigt på disse rygter før nu
Jeg ved ikke om man skal håbe på det er Alan Kuhn der overtager... Jeg kan super godt li manden, men har han det der skal til?
En anden løsning kunne være at lokke Lars Søndergaard tilbage til AaB. men om han har det der skal til, ved jeg heller ikke. Han har dog lavet flotte ting med Sønderjyske.
-
Forza
- Allstar

Ikke lige den bedste besked at møde! men som andre også nævner har OB bare en sugardaddy der poster penge i klubben når de behøver det modsat AaB. Der er ingen tvivl om at Kent har et større potentiale end OB men hvis de har smidt mange penge i løn og stillet ham massive forstærkninger i udsigte kan man et eller andet sted godt forstå and overvejer Odense fremfor Aalborg.
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Funky skrev:white splash skrev:
Men man kan da sige at der bliver noget at arbejde med....
Nu har Brøndby jo allerede bevist, at en rådden klub kan undergrave selv så dygtig en træners arbejde, men jeg kunne da godt frygte, at OB i så fald bliver en seriøs trussel. De har altså en sukkerfar i ryggen, som giver nogle flere muligheder.
Jeg kunne også godt blive bekymret for, om Kent ville slæbe nogle spillere med sig...
OB en seriøs trussel? OB der har en sugar daddy så meget i ryggen at man selv må betale for kakao og Red Bull til træning, og som senest har hentet Lasse Kryger, Thomas Mikkelsen, Emil Ousager og Kirkeskov? Tror der går længe før de bliver en seriøs trussel igen
Hvis KN vælger OB, så kan det vist kun være fordi man sætter pris på en helt utrolig stor udfordring og man er gode venner med sportsdirektøren. Tror ikke på KN tager et dansk hold, tror han trænger til at sætte sit hold op til andre kampe end mod Esbjerg, SønderjyskeE og Randers for 117 gang
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Forza skrev:
Ikke lige den bedste besked at møde! men som andre også nævner har OB bare en sugardaddy der poster penge i klubben når de behøver det modsat AaB. Der er ingen tvivl om at Kent har et større potentiale end OB men hvis de har smidt mange penge i løn og stillet ham massive forstærkninger i udsigte kan man et eller andet sted godt forstå and overvejer Odense fremfor Aalborg.
Jeg kan et eller andet sted også godt forstå Kent.. En ny udfordring (der er meget der skal arbejdes med), sammenholdt med, at han næsten kun kan fejle fremadrettet I AaB. Som forsvarende mester og pokalmester har debatsiden jo ikke ligefrem været oversvømmet af begejstring over præstationer I efteråret. Og når alt kommer til alt, er det jo træneren man I sidste ende peger på.. Og sådan vil det også være fremover.
Jeg siger IKKE at jeg synes han ikke har gjort det godt. Jeg tænker blot, at det nok er med I hans overvejelser.
/Bang
-
Since
- 1. div

MrBangDK skrev:Forza skrev:
Jeg kan et eller andet sted også godt forstå Kent.. En ny udfordring (der er meget der skal arbejdes med), sammenholdt med, at han næsten kun kan fejle fremadrettet I AaB. Som forsvarende mester og pokalmester har debatsiden jo ikke ligefrem været oversvømmet af begejstring over præstationer I efteråret. Og når alt kommer til alt, er det jo træneren man I sidste ende peger på.. Og sådan vil det også være fremover.
Jeg siger IKKE at jeg synes han ikke har gjort det godt. Jeg tænker blot, at det nok er med I hans overvejelser.
/Bang
Enig! Han kan vel nærmest kun skuffe fremadrettet. 5 år i samme klub er også længe nu om dage.
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

af MR er den rigtige vinder » 22. dec 2014, 10:22
gravballe skrev:Since skrev:Kent fortsætter i en anden dansk klub ... der har længe kørt rygter
Jep, de rygter har jeg også hørt. Hørte allerede for et månede siden han nok stoppede, men troede bare ikke rigtigt på disse rygter før nu
Jeg ved ikke om man skal håbe på det er Alan Kuhn der overtager... Jeg kan super godt li manden, men har han det der skal til?
En anden løsning kunne være at lokke Lars Søndergaard tilbage til AaB. men om han har det der skal til, ved jeg heller ikke. Han har dog lavet flotte ting med Sønderjyske.
ikke den store fidus til Lars S. - jeg så et par kampe, da han sad i spidsen for Viborg - og det var godt nok elendigt og førte da også en hurtig fyring med sig.
Til gengæld er jeg en stor fan af Peter Enevoldsen, som jeg tilskriver meget af Sønderjyskes forholdsvise succes.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 22. dec 2014, 10:24
God nyhed!
Kent har gjort det fantastisk i AaB, det er der ingen tvivl om, men når det er sagt så synes jeg at det er godt med udskiftning på cheftræner posten. Efteråret kan måske indikere at der er ved at være brug for nye impulser til spillertruppen. Kent har til sommer været i klubben i fire et halvt år, det er lang tid i en klub der har lille udskiftning i spillertruppen ift. andre klubber.
-
gravballe
- Allstar

MR er den rigtige vinder skrev:gravballe skrev:Since skrev:Kent fortsætter i en anden dansk klub ... der har længe kørt rygter
ikke den store fidus til Lars S. - jeg så et par kampe, da han sad i spidsen for Viborg - og det var godt nok elendigt og førte da også en hurtig fyring med sig.
Til gengæld er jeg en stor fan af Peter Enevoldsen, som jeg tilskriver meget af Sønderjyskes forholdsvise succes.
Hans tid i Østrig var da ok? eller husker jeg forkert her?
-
Hovedet
- Allstar

doukas skrev:Funky skrev:white splash skrev:
Nu har Brøndby jo allerede bevist, at en rådden klub kan undergrave selv så dygtig en træners arbejde, men jeg kunne da godt frygte, at OB i så fald bliver en seriøs trussel. De har altså en sukkerfar i ryggen, som giver nogle flere muligheder.
Jeg kunne også godt blive bekymret for, om Kent ville slæbe nogle spillere med sig...
OB en seriøs trussel? OB der har en sugar daddy så meget i ryggen at man selv må betale for kakao og Red Bull til træning, og som senest har hentet Lasse Kryger, Thomas Mikkelsen, Emil Ousager og Kirkeskov? Tror der går længe før de bliver en seriøs trussel igen
Hvis KN vælger OB, så kan det vist kun være fordi man sætter pris på en helt utrolig stor udfordring og man er gode venner med sportsdirektøren. Tror ikke på KN tager et dansk hold, tror han trænger til at sætte sit hold op til andre kampe end mod Esbjerg, SønderjyskeE og Randers for 117 gang
Jeg forstår ikke, hvorfor vi bliver ved og ved med at omtale AaB som en fattig klub, der ikke har råd til noget som helst - og stort set alle andre danske klubber som overflødighedshorn af sugar daddy - midler. AaB kan sagtens konkurrere økonomisk med OB og alle andre klubber i ligaen med undtagelse af FCK og Jan Bech Andersen.
-
Forza
- Allstar

Hovedet skrev:doukas skrev:Funky skrev:white splash skrev:
Jeg forstår ikke, hvorfor vi bliver ved og ved med at omtale AaB som en fattig klub, der ikke har råd til noget som helst - og stort set alle andre danske klubber som overflødighedshorn af sugar daddy - midler. AaB kan sagtens konkurrere økonomisk med OB og alle andre klubber i ligaen med undtagelse af FCK og Jan Bech Andersen.
AaB har en fin økonomi for tiden men har lært at leve med mådehold. FC Midtjylland, FCK og BIF kan vi på ingen måde måle os med økonomisk. OB har deres sugardaddy i ryggen som også let kan overtrumfe os hvis det skulle komme dertil.
-
Arendt
- Landshold

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Jeg synes Lars Søndergaard er uambitiøst. Han har ikke i Sønderjyske praktiseret den spillestil, som AaB har opbygget igennem de sidste 4 et halvt år. Her et et lille udsnit af spillere:
På talentsiden fra Sønderjyske:
Bjørn Paulsen
Morten Beck
Andreas Oggesen
Købt for få midler:
Quincy Antipas
Lasse Vibe
Pierre Kanstrup
Vi skal have trænere, som har den røde tråd i sit daglige arbejde og gerne vil spille fodbold. Vi skal have en profil som Jess Thorup, Morten Wieghorst eller Niels Frederiksen, som er rigtig dygtige fagligt og satser på sine egne talenter. Derudover vil jeg sige, at hvis vi kan finde en nordmand, svensker eller hollænder som passer ind i denne profil, så er jeg med på det. Hvis vi fik Ole Gunnar Solskjær, så ville det medføre, at vi kunne tiltrække dygtige norske spillere til klubben. Ville i min verden også være sindssygt spændende.
-
Arendt
- Landshold

Hvorfor vælge en anden superligaklub som er dårligere end AaB? Jeg forstår det simpelthen ikke. Vi er i gang med et fundament, hvor vi gerne vil etablere os som fast top 6 klub, mens vi på sigt vil satse på top 4.
OB har de sidste 3 sæsoner blevet 10, 10 og 8? Jeg er meget skuffet over dette valg.
-
Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det har formentligt noget med sportschefen i OB at gøre, de var samlet i Horsens.
Anywho, vi skal have fat i en ny træner og nu er der et stykke tid til at få det på plads. Vi burde være en nogenlunde attraktiv klub med vores resultater in mente, tør man gætte på en svensker...
-
Brent
- Allstar

Alt andet lige må KN vil sidde løsere i trænersædet efter denne udmelding. Kommer vi dårligt fra start i superligaen og bliver fedtet ind i bundstriden, kan jeg godt forestille mig at KN får sparket og man lader Kuhn overtage.
-
jspr
- 2. div

- Geografisk sted: 9000
Arendt skrev:OB har de sidste 3 sæsoner blevet 10, 10 og 8? Jeg er meget skuffet over dette valg.
Jeg forestiller mig at dette præcis er grunden til det gode match. OB har jo et stort uforløst potentiale - let's be honest, de bør jo være bedre end 10, 10 og 8 - hvilket ligger rigtig godt til Kent. Så selvom jeg ikke er begejstret for at han ryger til OB forstår jeg valget (fra både OB's og Kents side).
-
Arendt
- Landshold

jspr skrev:Arendt skrev:OB har de sidste 3 sæsoner blevet 10, 10 og 8? Jeg er meget skuffet over dette valg.
Jeg forestiller mig at dette præcis er grunden til det gode match. OB har jo et stort uforløst potentiale - let's be honest, de bør jo være bedre end 10, 10 og 8 - hvilket ligger rigtig godt til Kent. Så selvom jeg ikke er begejstret for at han ryger til OB forstår jeg valget (fra både OB's og Kents side).
Ja det har du ret i, men jeg havde forventet, at han ville søge mod udlandet efter større udfordringer. Han har et godt netværk i England, hvorfor jeg havde set dette som hans næste karrierevej. Hans opgave i OB bliver at etablere deres hold i toppen, mens KN allerede med The Double og en 6. plads p.t for AaB er et skridt længere fremme, end de kan magte på Fyn. Jeg er skuffet.
Jeg håber, at vi får Ole Gunnar Solskjær!
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Jeg forstår virkelig ikke Kents valg. Jovist han får nye udfordringer, men det er et kæmpe sats i en klub der ikke er større end AaB. Han kan maksimalt opleve det samme med OB som han har oplevet med AaB, og det virker på nuværende tidspunkt særdeles usandsynligt.
Med lidt tålmodighed var han oplagt bud på Morten Olsens afløser. Før eller siden må den nisse da gå på pension.