Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktober 2

Indlæg af Hovedet » 27. okt 2014, 22:05

634 skrev:Gider i ikke nok stoppe jeres, vild med dans attityde, om at kampe skal vurderes på alt andet end mål.
Wichmann har et godt indhop og Helenius har et godt pres på Runje ved målscoringen, hvis ikke Runje forsøger at parere bolden væk, er der jo oplagt mål-chance til Helenius. Det er et flot målscoring af AaB i sidste øjeblik, som viser at der var vilje til sejr hele kampen igennem med tillægstid.
Fodbold er et simpelt spil om at lave et solidt forsvarspil, som beskytter egen målmand meget, og gør hans målmandsspil enkelt at overskue, samt at føre spillet godt fremad banen til nogle gode angreb på modstanders mål, som med god sandsynlighed kan give mål. Her var AaB idag bedst og vandt kampen korrekt 1-0.

Jeg kan sagtens forestille mig at AaB er Ligaens bedste i sidste to-tredjedele af turneringen, spørgsmålet er så bare hvor langt AaB kommer op.
Ah, hvis FCN eller et andet hold havde lavet et tilsvarende stunt på Aalborg Stadion, havde vi nok ikke siddet på dette tidspunkt og rost modstanderen til skyerne...

Gu var vi heldige, og gu spillede vi for guderne må vide hvilken gang i denne sæson en gedigen omgang lortebold. Det er imidlertid første gang, at vi får presset 3 point ud af sådan en type kamp, og man kan håbe, at det sammen med Kievkampen markerer et vendepunkt. Selv om det er to forskellige turneringer, er det faktisk første gang siden maj, at AaB vinder 2 kampe i træk.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. okt 2014, 22:09

MrBangDK skrev:Lorte skod bane i Farum!!! Folk skøjter rundt!

Pik og patter at drengen skulle tisse i 1,5 minuts overtid uden mulighed for at holde sig!! Men han hørte da brølet :S
Det var så altid noget, at du hørte brølet hehe

Vi skal nu ikke glemme, at vi har spillet fremragende på den samme bane de sidste 2 gange, vi har optrådt der (altså før denne kamp, vil jeg lige tilstå). Vi vandt 4-2 i maj og tabte ganske vist 1-2 tidligere i mesterskabssæsonen i Farum, men spillede aldeles fremragende. Så det er bestemt ikke sådan, at AaB ikke kan spille fodbold på den bane.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 27. okt 2014, 22:13

Hjemvendt fra stadion. Skrækkelig kamp, men endelig med marginalerne på vores side - det er så skønt lige at få lidt point på kontoen igen. Farum Skøjtearena er og bliver en elendig bane og Jens Maae lagde en mærkelig linje. Men vi spiller altså også en dårlig omgang bold, self. også med en EL kamp i bagagen og en del skader, samt megen respekt for Bech/John.

AK får ikke meget hjælp fra SF, der løber i vejen, og resten af holdet der står defensivt. Han spiller oveni ikke så godt for tiden, og så er det nok bare svært at komme i gang. SF som angriber, det duer bare ikke.

Ris kæmper meget godt, men får lagt en helt masse afleveringer af h. til. Det er igen heller ikke nemt for ham, når der ikke rigtig er så meget bevægelse omkring ham.

Jeg vil rose KEP og Thelander. Nu har jeg kritiseret KEP meget på det seneste, men synes han står ganske godt dernede i dag og får afværget en del, sammen med Thelander, der bare står stærkt i duelspillet. En smule ros til Ando også - han er frisk på at tage bolden til sig og sætte en mand - det er noget vi kan bruge. Det må han ikke stoppe med, han har et let tråd/flow med bolden og der er sådan lidt light Kusk/Lucas over ham, bare mere konsistent men mindre spektakulær i sit spil og virker også til at kunne være bedre med defensivt. Han bliver rigtig fornuftig, hvis han fortsætter sådan. Til sidst: Nicolai Larsen er tilbage! Ja tak!

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. okt 2014, 22:35

Martino skrev:
gravballe skrev:Og så wichman på banen så er man da sikker på der ikke kommer til at se noget frem af.
Avs...
Jeg tænkte faktisk da jeg skrev det, at nu var han nok indblandet i noget igen. lige meget hvad, var det et heldigt mål, og Wichman er ikke en kant, han er en erstatning for risgaard, jeg havde heller set gili! Jeg er godt klar over at indskiftningen af wichman var et forsøg på at holde vores ene point, ved at stabilisere midtbanen.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. okt 2014, 22:39

Oldager skrev:
gravballe skrev:
Pippo skrev:Nogen der kender til status på Jönsson? Vi har i den grad mangel på kvalificerede angribere. Vi når ikke 30 mål denne sæson med AK og Helenius fremme.
Rygterne siger han tidligst er klar til marts. Der skulle stadig være problemer efter hans operation.
Hvor har du dog hørt det?
fra en person der har sin gang der ude.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 27. okt 2014, 22:49

Farum smadrer helt sig selv!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 27. okt 2014, 22:53

Hovedet skrev:
634 skrev:Gider i ikke nok stoppe jeres, vild med dans attityde, om at kampe skal vurderes på alt andet end mål.
Wichmann har et godt indhop og Helenius har et godt pres på Runje ved målscoringen, hvis ikke Runje forsøger at parere bolden væk, er der jo oplagt mål-chance til Helenius. Det er et flot målscoring af AaB i sidste øjeblik, som viser at der var vilje til sejr hele kampen igennem med tillægstid.
Fodbold er et simpelt spil om at lave et solidt forsvarspil, som beskytter egen målmand meget, og gør hans målmandsspil enkelt at overskue, samt at føre spillet godt fremad banen til nogle gode angreb på modstanders mål, som med god sandsynlighed kan give mål. Her var AaB idag bedst og vandt kampen korrekt 1-0.

Jeg kan sagtens forestille mig at AaB er Ligaens bedste i sidste to-tredjedele af turneringen, spørgsmålet er så bare hvor langt AaB kommer op.
Ah, hvis FCN eller et andet hold havde lavet et tilsvarende stunt på Aalborg Stadion, havde vi nok ikke siddet på dette tidspunkt og rost modstanderen til skyerne...

Gu var vi heldige, og gu spillede vi for guderne må vide hvilken gang i denne sæson en gedigen omgang lortebold. Det er imidlertid første gang, at vi får presset 3 point ud af sådan en type kamp, og man kan håbe, at det sammen med Kievkampen markerer et vendepunkt. Selv om det er to forskellige turneringer, er det faktisk første gang siden maj, at AaB vinder 2 kampe i træk.
Nej vi havde ikke rost modstanderen til skyerne og det forventer jeg heller ikke at Farum gør nu, de fleste af os ville se indad, og ærgre os over ikke at kunne holde buret rent hele kampen med tillægstid.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 27. okt 2014, 23:03

budo skrev:Og det er jo helt vildt, som ham Ronja får lov at bruge albuer. Det er femte gang han slår en i græsset :@
Han har er godt nok sygt svinsk. Og det er FCN generelt blevet efterhånden. Gal de laver mange frispark, og mange af dem er direkte svinestreger og eftertacklinger. Dommeren ser self ikke en brøkdel af det. Det lagt sammen med deres lorte skøjtebane, så er det godt nok en klam klub. Tæt på ny hadeklub nummer 1!

Ellers lækre detaljer af Wichmann på kanten op til målet. Sad bare og tænkte: "Neeej nu dræber han tempoet igen." Men på en eller anden måde fik han lullet et par fcn'ere i søvn og slap igennem og laver det bedste indlæg i sin karriere. Gode ting!

P.S. Augo var god.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 27. okt 2014, 23:05

Herligt med 3 point (heldigt eller ej)

Forstår slet ikke at banen i Farum kan godkendes i sin nuværende tilstand. Det ødelægger jo kampene og er jo uværdig for spillerne at de skal opføre sig som Bambi på glatis.

Synes også det er som om banen er blevet dårligere i dette efterår.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 27. okt 2014, 23:22

Pollack2 skrev:
Gnu skrev:Uanset resultatet i aften og den aktuelle stilling i tabellen, har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at vi for alvor bliver en del af nedrykningskampen. Dertil har vi trods alt for meget kvalitet i truppen, og der er andre hold, som simpelthen er ringere.
Megen elendighed og tåbelige handlinger kan undgås ved netop at bruge sin fantasi, lade være med at overvurdere egne evner og udvise rettidig omhu - spørg bare AGF...
Vi har et langt bedre hold end det AGF-hold som rykkede ned, og derudover er der heldigvis ingen fare for, at AaB træffer så håbløse beslutninger som AGF: Undlade at fyre træneren og giver ham hele vinterpausen til at få styr på truppen, fyrer ham alligevel efter to-tre kampe og hyrer en tilfældig praktikant uden erfaring som erstatning. Det er en hel kædereaktion af hjælpeløshed.
frederikshavneren skrev:I Brann Bergen snakkede klub, fans og medier før sæsonen om guld bl.a. fordi nordmændene hentede Malmö FFs guldtræner, Rikard Norling. Med 2 runder tilbage af Tippeligaen skal Brann nu kæmpe benhårdt for at undgå nedrykning.
Ja, det er jo fuldstændig det samme, det kan jeg godt se. Vi rykker ned.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. okt 2014, 23:26

Fedt med lidt marginaler for en gangs skyld og vigtigt med tre point. Med det spil, vi viser, er vi dog et sted, hvor der bør være fuld fokus på nedrykningsstregen. Vi skaber jo så endeligt få chancer - første skud på mål efter godt 30 minutter - og er så uendeligt ineffektive, når chancerne endeligt opstår.

Til gengæld fedt, at Nicolai Larsen igen viste sit gamle jeg og leverede en brandkamp. Klart banens bedste. Og selvom vi lod dem skabe en del farlige situationer, synes jeg faktisk, bagkæden gjorde det fornuftigt.

Risgård var klart banens ringeste. Han har i det hele taget leveret en forfærdelig sæson. Ham må der helt bestemt blive arbejdet på at få fundet en afløser for i næste vindue (ud over et par angribere).
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 27. okt 2014, 23:35

AaB 85 95 99 08 skrev:Fedt med lidt marginaler for en gangs skyld og vigtigt med tre point. Med det spil, vi viser, er vi dog et sted, hvor der bør være fuld fokus på nedrykningsstregen. Vi skaber jo så endeligt få chancer - første skud på mål efter godt 30 minutter - og er så uendeligt ineffektive, når chancerne endeligt opstår.

Til gengæld fedt, at Nicolai Larsen igen viste sit gamle jeg og leverede en brandkamp. Klart banens bedste. Og selvom vi lod dem skabe en del farlige situationer, synes jeg faktisk, bagkæden gjorde det fornuftigt.

Risgård var klart banens ringeste. Han har i det hele taget leveret en forfærdelig sæson. Ham må der helt bestemt blive arbejdet på at få fundet en afløser for i næste vindue (ud over et par angribere).
Sludder. Der skal helt klart fokuseres på sølv nu. Kun 6 points op, og vi har endnu ikke ramt en stime i denne sæson. Plus der er mange knoldesparkerhold, som er ved at løbe tør for krudt, så vi skal helt klart kigge opad i tabellen.

Jo jo fcn var da nok bedre i dag, men de har også fordel af banen og en dommer som ikke straffer deres svinestreger. Vingaard er pludselig også blevet et svin på banen. Sørgelig udvikling for ham.

Tjahh både Rissi og Würtz kunne ligne nogen, der har brug for en pause. Men så er det jo godt vi har Augo. Synes han gør det rigtig godt i dag. Han får i den grad stabiliseret midtbanen, efter han kommer ind.

AK er helt forfærdelig. Send ham nu en tur ned på reserveholdet. Vi bør ændre hans kaldenavn til "Ak", for det er den følelse man sidder med hver gang han får bolden tæt på mål.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2014, 00:05

Virkelig vigtig sejr og lækkert at få bare en lille smule medvind med marginalerne :money: Billede

Det her giver forhåbentligt noget mere overskud til næste superligakamp!

På positivsiden stod forsvaret godt da vi først fik indrettet os efter kampforløbet, og så var det et okay pres til sidst, der så gav et mål. Ellers var det lort. Jeg kunne forestille mig den centrale midt bliver skiftet ud med Wich og Augo imod vejle, ellers må vi se hvem der er klar

AK har brug for noget selvtillid, han er en typisk angriber der er flyvende når den første ryger ind, hvis han er klar har jeg intet imod at han spiller imod Vejle. Han får sikkert muligheden for at vende bøtten og hakke en pind ind der

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 28. okt 2014, 04:15

Gentleman Finn skrev:Virkelig vigtig sejr og lækkert at få bare en lille smule medvind med marginalerne :money: Billede

Det her giver forhåbentligt noget mere overskud til næste superligakamp!

På positivsiden stod forsvaret godt da vi først fik indrettet os efter kampforløbet, og så var det et okay pres til sidst, der så gav et mål. Ellers var det lort. Jeg kunne forestille mig den centrale midt bliver skiftet ud med Wich og Augo imod vejle, ellers må vi se hvem der er klar

AK har brug for noget selvtillid, han er en typisk angriber der er flyvende når den første ryger ind, hvis han er klar har jeg intet imod at han spiller imod Vejle. Han får sikkert muligheden for at vende bøtten og hakke en pind ind der
Upgrading

Billede

3 point og så skal vi videre herfra.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 28. okt 2014, 06:10

http://sporten.tv2.dk/2014-10-27-forloe ... redder-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. okt 2014, 06:25

AaB 85 95 99 08 skrev:Fedt med lidt marginaler for en gangs skyld og vigtigt med tre point. Med det spil, vi viser, er vi dog et sted, hvor der bør være fuld fokus på nedrykningsstregen. Vi skaber jo så endeligt få chancer - første skud på mål efter godt 30 minutter - og er så uendeligt ineffektive, når chancerne endeligt opstår.

Kig du bare nedad....
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. okt 2014, 06:28

Farum gik i øvrigt stemningsamok!! Der blev udleveret "klappepølser" (foldede papirdimser), og hver gang de fik hjørne/frispark, så kom der en film på storskærmen med 3 personer i FCN trøjer som instruerede i hvordan man klapper med dem. Og på skærmen stod der "stemningsskaber"... (Hele lortet sponsoreret af Opel)

Tåkrummende!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2014, 08:12

Hovedet skrev: Ah, hvis FCN eller et andet hold havde lavet et tilsvarende stunt på Aalborg Stadion, havde vi nok ikke siddet på dette tidspunkt og rost modstanderen til skyerne...
Det har FCN så gjort mere end én gang på Aalborg stadion. Jeg er helt på linje med Kent her. Vi har haft marginalerne imod i mange kampe i år, så fanden da stå i det, hvis vi skulle lade som om vi kede af det, når de er med os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2014, 08:15

Califfen skrev: Tjahh både Rissi og Würtz kunne ligne nogen, der har brug for en pause. Men så er det jo godt vi har Augo. Synes han gør det rigtig godt i dag. Han får i den grad stabiliseret midtbanen, efter han kommer ind.
Tja, Kent blev spurgt om hvem han troede ville være MOM hvis det var en AaB'er i studiet efter kampen. Han valgte Risgaard, men var også sådan lidt "nå ja, selvfølgelig" da han hørte de havde valgt Nicolai.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2014, 08:48

Har lige set redningen på onside. Det viser bare Nicolai Larsens topniveau. Overrasker mig igen og igen.

Får Wichmann assist for scoringen ?
- FlæskeFrank

Besvar