Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Hanga » 22. feb 2015, 21:53

Funky skrev:
Hanga skrev:Der er ikke meget der er bedre end en sen sejr over de pisgule :aabfan:

Vigtigt at komme i gang med en sejr, men vi må være ærlige at sige, at vi nok skulle have været tilfredse med uafgjort. Vi står godt defensivt og giver ikke mange store chancer væk, men offensivt hang vi slet slet ikke sammen. Pånær den gode mulighed til Ene så skaber vi ikke en reel målchance. Det var vores store problem i efteråret og lader ikke til at være blevet meget bedre. Forhåbentlig bliver det bedre, når/hvis spillere som Jönsson og Ene for alvor finder formen.

Min MOM: Carsten Christensen
Tror den afgørende faktor var Risgård - altså, at han var fraværende i det meste af kampen. Samtidig var Blåbjerg en decideret hæmsko i offensiven, hvor vi ellers har været vant til solide offensive præstationer fra Ahlman og Gorter.
Vi blev bedre da Ris kom ind ja, på trods af at jeg egentlig synes Augu gjorde det fornuftigt i dag.
Risgaard var dog med hele efteråret hvor vi ligeledes havde offensive problemer. Han var nok den spiller, der faldt mest i niveau hen over sommerferien. Vi må håbe, at han kommer stærkt igen!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 22. feb 2015, 21:54

Ha ha ha :D :D Fra tipsbladet....den har ham Oliver Okstrøm vist skrevet før overtiden ;)

Daniel Agger. Det er som regel svært, at bevise sig som banens bedste, hvis man er i den bagerste række, men Daniel Agger tillader ikke fejl hos sig selv. Samtidig kan han skubbe spillet frem og havde endda muligheden for at bringe Brøndby foran. Samtidig kan han igen skrive et clean sheet på statistikken i Brøndby.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div

Indlæg af OlleBruun » 22. feb 2015, 21:59

Hvornår har vi sidst scoret på hjønespark??

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 22. feb 2015, 22:07

Lækker sejr, men Blåbjerg var en katastrofe på backen, et hav af fejlafleveringer og så blev han overløbet gang på gang. Håber snart Patrick er klar til at afløse ham.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. feb 2015, 22:10

Pudsigt at halvdelen synes det var fedt at AK ikke mener at det er noget specielt at score mod Brøndby mens den anden halvdel netop pointerer hvor fedt det er at vinde iver lige netop Brøndby...

Ikke at jeg på nogen måde er uenig i nogle af de to :)
Janteloven eksisterer IKKE!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 22. feb 2015, 22:21

Augu spillede en solid kamp mens Würtz først for alvor spillede sig op i anden halvleg. Godt at se, at Augu stadig kan! :)
Derudover så Helenius god ud, han virker mere frisk og spiller med mere gejst. Samtidig er hans tekniske niveau blevet markant bedre.
Afslutningsvis vil jeg næsten give MOM til CC grundet den sublime redning i anden halvleg og sikker og risikofri behandling af bolden på tilbagelægninger.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. feb 2015, 22:23

Fedt resultat!
God kamp af Børsting, Würtz (især i 2. halvleg) og Dalle.
Kæft hvor er det rart at se Jönsson tilbage - selv på 50%, er han et niveau over de fleste.

Ved ikke hvorfor folk kaldet det pisse ufortjent og hvorfor Brøndbyfans skriger på straffespark, men highlights vil måske kunne belyse dette for mig.
'
Jeg har været nok så træt af dem (thomasjn ;) ), som mener at Børsting og Bruhn er middelmådige og aldrig bliver til noget. Dette er mest af alt fordi Bruhn tørrede røv i mangt en superligaspiller i efteråret, mens at Børsting har vist fine takter, selvom han har været meget skadet og desuden er 1.-års senior.

Jeg lagde desuden mærke til, at Blåbjerg havde problemer rent defensivt og at han hang i forhold til de andre i forsvarslinjen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2015, 22:27

Nå ja, men hvorfor skulle AK synes det var specielt fedt at score mod BIF? Jeg tror da ikke han har noget specielt had til Brøndby ifht andre klubber.

Det er dog iøvrigt positivt at Brøndby spillede så godt som de gjorde, man kan jo håbe de kan skabe problemer for FCM i næste uge. FCK ser jo heldigvis dejligt stærke ud.

Ifht talenterne er det jo heller ikke dem man skal kaste ansvaret på i sådanne kampe. Børsting havde fejl idag, men havde mange gode aktioner som kunne være blevet til mere. Blåbjerg lavede en del fejl og så slet ikke godt ud, men mon ikke han kommer igen næste gang. Han har jo gjort det godt tidligere.
Godt indhop Thrane iøvrigt. Holdte godt fast i bolden og lavede ikke rigtigt nogen fejl, og var også med til vi holdte bedre fast i bolden de sidste 20 minutter
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 22. feb 2015, 22:29

OlleBruun skrev:Hvornår har vi sidst scoret på hjønespark??

Det føles som en evighed? 3 dejlige point,direkte ind på nedrykningskontoen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. feb 2015, 22:30

Statistik for skud på mål vil altid være misvisende når AaB spiller som vi gør, der er jo væsentligt færre skud på mål når taktikken er at spille bolden over målstregen. Her tænker jeg primært for den statistik med skud for mål for hele sæsonen.

For denne kamp vil jeg dog sige at BIF kun havde to farlige forsøg lige som AaB havde før målet. I øvrigt læg mærke til at hvis AK ikke havde scoret så var Thelander også fri lige bag ham.

Forresten er der nogen der ved hvad Kahlenberg laver lige nu, jeg synes der mangler en update fra medierne?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. feb 2015, 22:41

Meget retfærdig sejr! Måske ikke den mest fortjente vurderet på spil og chancer, men set i et større perspektiv sker retfærdigheden altid fyldest, når AaB slår Brøndby.

Målt på antal af afslutninger havde Brøndby fortjent point, men bortset fra kampens begyndelse og en periode i anden halvleg følte jeg mig tryg ved AaB's defensiv. Problemet var offensiven og den manglende evne til at spille sig ud af pres, men det helt vanvittige tyveri kan jeg ikke få øje på. Ekstra Bladets livereporter nøjedes da også med at konstatere scoringen i stedet for at gentage fadæsen fra sidste år og skrive: "NEJNEJNEJ!!! 1-0 til AaB!!!" Til gengæld havde han vist gerne set rødt til Thelander og straffe til Brøndby.

Men dejlig sejr! Næsten på niveau med den fra efteråret 2013, da vi vendte 0-1 til 2-1 i slutfasen. Og at slå et godt spillende Brøndby-hold, selv om man er uden profiler som Nicolai Larsen, Ahlmann, Thomsen og Risgård (fra start) samt Jönsson et stykke fra topformen skal man bare være glad og taknemmelig over. Det hele kunne have set meget værre ud lige nu!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2015, 22:44

Jeg kan huske et par stykker i en kamp i Maj.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. feb 2015, 22:46

Pastorius skrev:...og ja, det er belastende at se AaB-BIF med to Brøndbysupportere som kommentatorer.
Jeg synes faktisk ikke, de var så slemme denne gang, som jeg har oplevet dem tidligere. I hvert fald ikke Sæbye, som er blevet bedre til at skjule sin BIF-kærlighed.

Der var dog et par sjove bemærkninger. Jesper Grønkjær kom med aftenens dummeste, da han konstaterede, at Brøndby er meget upopulære i Aalborg, og at det skyldes, at de var så gode i 90'erne. Imponerende at man i en og samme sætning kan sige noget, der er fuldstændig korrekt og derefter analysere så jammerligt forkert på årsagen.

Komisk var det også at høre Sæbye kategorisere mødet mellem AaB og Brøndby som efterhånden en Superliga-klassiker. Så vidt jeg lige kan regne ud har ingen hold mødt hinanden så mange gange i Superligaens historie som AaB og Brøndby, så hvornår det bliver en rigtig klassiker, hvis det ikke er det nu, er lidt svært at regne ud.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 22:59

Sikke en afslutning. Fantastisk sejr!
Vi stod godt defensivt og gav ikke mange chancer væk, offensiven derimod var virkelig dårlig. Man skulle næsten tro at det var Brøndby der havde spillet i torsdags og var kommet op i tempo.

Synd at Ene ikke scorede efter det fantastiske opspil i 1. halvleg, men bortset fra dette geniale opspil så var det skræmmende at vi skabte nul og niks i etableret spil. Der var om muligt endnu ringere end i efteråret.

CC greb chancen og stod en god kamp, men han havde en skovtur hvor vi var meget heldig med at det ikke kostede en scoring. Jeg er enig i at Blåbjerg spillede en skidt kamp, duoen Würtz - Augu syntes jeg ikke fungerede offensivt. Helenius spillede en svag kamp, han smed alt for mange bolde væk.

Tilbage til suppedasen: Torsdag aften mødte vi et stærkt Club Brugge mandskab trods de stillede med den offensive B kæde, i den sammenligning var aftenens modstander Brøndby godt nok ringe, men spillede alligevel bedre end os :S

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 22. feb 2015, 23:11

Til gengæld er tilskuertallet på godt 7800 simpelthen en pinlig historie. Det må vi simpelthen kunne gøre bedre, Nordjylland!

Set fra stadion var dommerens linje fuldstændig håbløs. Thelander skal vel enten have direkte rødt, eller også skal der ikke være noget? En albue i fjæset må vel enten katagoriseres som en bevidst handling, eller som en tilfældig kamp om bolden? Dernæst får Würtz gult for at forhindre Pukki i at løbe kontra, men da samme sker mod en AaB'er 5 minutter senere er der ikke gult. Så laver Ene to kæmpe frispark, og der blev heller ikke givet gult. Så brokker Helenius sig over et manglende hjørne, og får et gult. Lige bagefter brokker Agger sig i nok 40 sekunder, uden at han trækker et kort. Det gav slet ingen mening.

Men fucking vigtig sejr, selvom frederikshavneren og Hesten nok skal finde noget pessimistisk at fremhæve - fx. antal gule kort vi trækker. :D
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 22. feb 2015, 23:14

Jeg synes virkelig, at det var en langgaber i dag, hvor Brøndby var mindst ringe. Vi præsterede intet offensivt, bortset fra det fantastisk kombinerede angreb, hvor vi fans i halv ironi, halv hån mod BIF oléede alle afleveringerne frem til afslutningen. Jeg synes, at Tømrer-Carsten, Thelander og KEP præsterede en god kamp, hvorimod vores backs (især Blåbjerg) og midtbane leverede en svag indsats. Midtbanen var glimrende defensivt, men alle offensive aktioner var tvivlsomme. Dalsgaard gør det egentlig ok defensivt på backen, men for pokker han er meget lidt udfordrende, hvilket var tilfældet mod Brügge.

Hverken Jönsson, Helenius eller AK havde meget at arbejde med i dag, men hvor er det skønt, at Helenius virker sikker med bolden, og at Jönsson søger ned efter bolden. Skønt!

Vi spillede os op de sidste 10 minutter. Würtz viste vildskab, Thrane ville fremad og AK løb ind i bolden, lige efter man havde bandet af hans håbløse forsøg på at aflevere bolden med hælen.

Men hey, vi var amputerede, og vi vandt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 22. feb 2015, 23:19

sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:...og ja, det er belastende at se AaB-BIF med to Brøndbysupportere som kommentatorer.
Jeg synes faktisk ikke, de var så slemme denne gang, som jeg har oplevet dem tidligere. I hvert fald ikke Sæbye, som er blevet bedre til at skjule sin BIF-kærlighed.

Der var dog et par sjove bemærkninger. Jesper Grønkjær kom med aftenens dummeste, da han konstaterede, at Brøndby er meget upopulære i Aalborg, og at det skyldes, at de var så gode i 90'erne. Imponerende at man i en og samme sætning kan sige noget, der er fuldstændig korrekt og derefter analysere så jammerligt forkert på årsagen.

Komisk var det også at høre Sæbye kategorisere mødet mellem AaB og Brøndby som efterhånden en Superliga-klassiker. Så vidt jeg lige kan regne ud har ingen hold mødt hinanden så mange gange i Superligaens historie som AaB og Brøndby, så hvornår det bliver en rigtig klassiker, hvis det ikke er det nu, er lidt svært at regne ud.
Wåt?!? Jeg er der, hvor jeg efterhånden bare at vælge at ignorere kommentatorer, men Sæbye er simpelthen en umulighed. Manden er jo nødt til at trække stolen væk fra bordet når han omtaler Brøndby (og det gør han ca. i 95% af sin tale tid) så han ikke banker sin lem op i bordpladen. Kahlenberg. Sidder urolig på stolen. Kahlenberg piller næse, nu varmer Kahlenberg op. Det ser ud til Kahlenberg kan komme i spil. Nu har Kahlenberg smidt alt tøjet på nær kampdragten. Nu stopper dommeren spillet så Kahlenberg kan komme på banen. Nu er Kahlenberg på banen. Hvad kan vi sige om Kahlenberg Jesper? Måske scorede AaB på deres eneste chance, men Brøndby var bedst, havde alt spille og alle forsøgene. Synes du ikke det skulle give minimum et point. Hva' hva' hva' Jesper?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 23:26

Frygah skrev:Til gengæld er tilskuertallet på godt 7800 simpelthen en pinlig historie. Det må vi simpelthen kunne gøre bedre, Nordjylland!

Set fra stadion var dommerens linje fuldstændig håbløs. Thelander skal vel enten have direkte rødt, eller også skal der ikke være noget? En albue i fjæset må vel enten katagoriseres som en bevidst handling, eller som en tilfældig kamp om bolden? Dernæst får Würtz gult for at forhindre Pukki i at løbe kontra, men da samme sker mod en AaB'er 5 minutter senere er der ikke gult. Så laver Ene to kæmpe frispark, og der blev heller ikke givet gult. Så brokker Helenius sig over et manglende hjørne, og får et gult. Lige bagefter brokker Agger sig i nok 40 sekunder, uden at han trækker et kort. Det gav slet ingen mening.

Men fucking vigtig sejr, selvom frederikshavneren og Hesten nok skal finde noget pessimistisk at fremhæve - fx. antal gule kort vi trækker. :D
Hvis du læser mit forrige indlæg så skrev jeg om flere positive ting.

Når det er sagt så var det en ringe kamp. Du synes måske at vi spillede godt? At skabe en chance i etableret spil i hele kampen siger vel alt

henrik
Junior
Junior

Indlæg af henrik » 22. feb 2015, 23:30

KEP mod fiskerne i august http://www.superstats.dk/kampe/4528

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. feb 2015, 23:33

Naturligvis er man påvirket af resultatet. Men selvom sejren måske nok var lidt heldig, har jeg nu grumme svært ved at se, at Brøndby blev snydt for straffespark. Samtidig synes jeg, det var en fornøjelse at se spillernes vilje i dag. Spillet kørte ikke, men der blev godt nok fightet. Det er lige nøjagtig den indstilling man som tilskuer nyder at se. Når bare viljen er der, og spillerne skralder igennem, ja så må vi også leve med, at det hele ikke altid kører i olie.

Og findes der noget bedre end at slå Brøndby på et mål i overtiden????

:cheers:

Besvar