Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015
Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015
Det hjælper ikke en FUCKING skid når Helenius nu står og siger "jeg kommer i bedre og bedre form uge efter uge". SÆSONEN ER OVRE!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
Har vi ikke købt en ung svensker til den plads?Kristian skrev:KEPfrederikshavneren skrev:Der skal ske noget til sommer. Som jeg ser det trænger truppen til pæn udskiftning, det er ikke nok kun at skille sig af med et par marginalspillere
Helenius
Enevoldsen
Disse skal som minimum væk
Helenius's attitude kan vi ikke bruge til en skid.
Så ved jeg virkelig ikke om der skal hentes en ny profil til midten i stedet for risgård.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Du har ret. Ham må vi hellere få i gang.Brent skrev:Har vi ikke købt en ung svensker til den plads?Kristian skrev:KEPfrederikshavneren skrev:Der skal ske noget til sommer. Som jeg ser det trænger truppen til pæn udskiftning, det er ikke nok kun at skille sig af med et par marginalspillere
Helenius
Enevoldsen
Så ved jeg virkelig ikke om der skal hentes en ny profil til midten i stedet for risgård.
Men som poul hansen siger: AaB skal bruge sine penge andre steder end Helenius.
Det har han jo tyvstjålet fra mit indlæg for fire dage siden i transfer trådenKristian skrev:Du har ret. Ham må vi hellere få i gang.Brent skrev:Har vi ikke købt en ung svensker til den plads?Kristian skrev:KEPfrederikshavneren skrev:Der skal ske noget til sommer. Som jeg ser det trænger truppen til pæn udskiftning, det er ikke nok kun at skille sig af med et par marginalspillere
Helenius
Enevoldsen
Men som poul hansen siger: AaB skal bruge sine penge andre steder end Helenius.
I sidste runde leverede AaB tre spillere til rundens flophold. Jeg gruer for hvor mange det bliver til i denne omgang, men realistisk set en 7-8 stykker.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Afgang:Brent skrev:Helenius ud
Ene ud
Kenneth Emil udløb til udgangen af 15 - ud
Kent selvfølgelig ud
Ene
Helenius
Gorter
Thomsen
Dalsgaard
Ahlmann (udlån)
Jeg tror såmænd ikke, der er nogen, der skal væk. Bevares, jeg kunne da godt tænke mig en angriber, som kunne finde ud af at score på en kæmpechance som den, AK har i 1. minut, men det er jo ikke det, der afgør det. Vi står, som nogle nævner, elendigt, nosseløst defensivt hele kampen, spillerne tænker langsomt, der træffes et væld af tåbelige beslutninger i det offensive spil, og vi er totalt ufarlige på dødbolde.
Det er en kombination af A) metaltræthed, B) mangel på selvtillid (jeg tror virkelig holdet fik et grimt knæk i Esbjerg pokalen), C) den konkrete situation, hvor Kent ikke har samme gennemslagskraft. Jeg synes også man må spørge, om Allan Kuhn måske skal til at lade nogle andre træne dødbolde med holdet.
Ny sæson, lidt nyt blod til truppen, og vigtigst af alt: En ny træner. Jeg synes egentlig, det er for ringe, at spillerne ikke kan sætte sig mere op, men man kan altså ikke fyre hele holdet. Sådan er det bare.
Det er en kombination af A) metaltræthed, B) mangel på selvtillid (jeg tror virkelig holdet fik et grimt knæk i Esbjerg pokalen), C) den konkrete situation, hvor Kent ikke har samme gennemslagskraft. Jeg synes også man må spørge, om Allan Kuhn måske skal til at lade nogle andre træne dødbolde med holdet.
Ny sæson, lidt nyt blod til truppen, og vigtigst af alt: En ny træner. Jeg synes egentlig, det er for ringe, at spillerne ikke kan sætte sig mere op, men man kan altså ikke fyre hele holdet. Sådan er det bare.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Gamen
Nu hvor Kents tid er ved at være ovre, så kan vi ligeså godt også lukke trolden ud af æsken. Kent var allerede til stor debat i spillertruppen efter det første halvår - spillerne var utilfredse med træningsmetoder og en håbløst kedelig spillestil.
I denne sæson er vi tilbage ved status quo. Vi har været helt håbløse i store dele af sæsonen, uden et tydeligt spilkoncept, og uden at han (særligt efter vinterpausen) har kunnet sætte spillerne op.
Det er rigtigt af AaB at skille sig af med Kent, og jeg håber Lars Søndergaard kan byde ind med noget helt andet. Hvis ikke Kent havde leveret sidste år, så var han nok også blevet fyret i AaB. Han har aldrig været træneren der udviklede på de unge spillere - PEA har til gengæld spillet en helt central rolle i det arbejde.
I denne sæson er vi tilbage ved status quo. Vi har været helt håbløse i store dele af sæsonen, uden et tydeligt spilkoncept, og uden at han (særligt efter vinterpausen) har kunnet sætte spillerne op.
Det er rigtigt af AaB at skille sig af med Kent, og jeg håber Lars Søndergaard kan byde ind med noget helt andet. Hvis ikke Kent havde leveret sidste år, så var han nok også blevet fyret i AaB. Han har aldrig været træneren der udviklede på de unge spillere - PEA har til gengæld spillet en helt central rolle i det arbejde.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det var Kent der droppede AaB, det var ikke omvendt. Gaarde lagde ikke skjul på at han gerne havde set Kent fortsætte i AaBGamen skrev:Nu hvor Kents tid er ved at være ovre, så kan vi ligeså godt også lukke trolden ud af æsken. Kent var allerede til stor debat i spillertruppen efter det første halvår - spillerne var utilfredse med træningsmetoder og en håbløst kedelig spillestil.
-
Gamen
Ja, men som jeg skriver: Havde han ikke leveret sidste sæson, så havde han nok siddet på vippen. Og havde PEA ikke været så vigtig for arbejdet med de unge spillere omkring førsteholdet, så havde vi heller ikke opnået det vi opnåede sidste sæson.frederikshavneren skrev:[
Det var Kent der droppede AaB, det var ikke omvendt. Gaarde lagde ikke skjul på at han gerne havde set Kent fortsætte i AaB
Det her er simpelthen det største flophold i Superligaens historie (for AaBs vedkommende), og vi ligger nu i meget skarp konkurrence med os selv om at levere det næstringeste titelforsvar nogensinde. Herfølge er uopnåelige; til gengæld indtager vi de fire næste pladser aldeles suverænt og kan ved at tabe de resterende 3 kampe undergå vores 2008/2009 - sæson!
Jeg selv og flere andre anså før sæsonstart det nuværende hold som et af de stærkeste AaB-hold nogensinde; ja, hold da op, hvor har vi ramt jorden med et brag, og havde det ikke været for en ualmindelig heldig aften i Zagreb tilbage i begyndelsen af august, kunne vi allerede nu dømme denne sæson som dumpet. Afhængig af de sidste 3 runder - og tænk sig, vi kan guddødemig stadig nå at rykke ud, sådan rent teoretisk - svæver vi i min verden lige nu mellem karaktererne 00 og 02. Sidstnævnte kommer alene i betragtning som følge af Europa Cuppen.
Det ærgrer mig, at vi i realiteten starter helt fra 0 efter sommerferien og skal bygge et helt nyt hold op, når det nu tydede på, at vi var ved at bygge et storhold op i juli i fjor. Vores lejede spillere har ikke vist noget, der berettiger til kontrakt, og vurderet på denne sæson har vi ikke mange spillere i den nuværende trup, der hører hjemme i en top 3 - klub. Vores lovpriste talentudvikling til trods har vi pt. ikke ungdomsspillere, der er bedre, end hvad man kan finde alle mulige andre steder, og så er vi tvunget til at kigge udover naboens have og købe os til noget reel kvalitet. Det her kan man simpelthen ikke være tilfredse med i AaB, og det må gerne afspejle sig i udmeldinger og sommerens transfervindue.
Jeg selv og flere andre anså før sæsonstart det nuværende hold som et af de stærkeste AaB-hold nogensinde; ja, hold da op, hvor har vi ramt jorden med et brag, og havde det ikke været for en ualmindelig heldig aften i Zagreb tilbage i begyndelsen af august, kunne vi allerede nu dømme denne sæson som dumpet. Afhængig af de sidste 3 runder - og tænk sig, vi kan guddødemig stadig nå at rykke ud, sådan rent teoretisk - svæver vi i min verden lige nu mellem karaktererne 00 og 02. Sidstnævnte kommer alene i betragtning som følge af Europa Cuppen.
Det ærgrer mig, at vi i realiteten starter helt fra 0 efter sommerferien og skal bygge et helt nyt hold op, når det nu tydede på, at vi var ved at bygge et storhold op i juli i fjor. Vores lejede spillere har ikke vist noget, der berettiger til kontrakt, og vurderet på denne sæson har vi ikke mange spillere i den nuværende trup, der hører hjemme i en top 3 - klub. Vores lovpriste talentudvikling til trods har vi pt. ikke ungdomsspillere, der er bedre, end hvad man kan finde alle mulige andre steder, og så er vi tvunget til at kigge udover naboens have og købe os til noget reel kvalitet. Det her kan man simpelthen ikke være tilfredse med i AaB, og det må gerne afspejle sig i udmeldinger og sommerens transfervindue.
Jeg forstår simpelthen ikke at små mange har travlt med at ville af med KEP. Mod OB spillede vi det dårligste forsvarsspil i mange, mange år da KEP havde karantæne. I dag var det en kombination af en skrækkelig clearing fra Patrick og en dårlig indsats af Dalle, der kostede målet. Kasper Pedersen var især i første halvleg meget mere usikker end KEP som rent defensivt spillede en nogenlunde kamp...
Jeg synes vores problemer på midtbanen er meget mere alvorlige. Vi skaber jo ret beset ingenting. Risgård, som jeg i øvrigt er fan af, er jo ikke længere i stand til at sætte angrebene op. Og da slet ikke når vores kanter er så dårlige, som de var i dag. Specielt Thomsens bundniveau er skræmmende, og vi har ikke noget alternativ. Får vi ikke Ene permanent står vi med et gigantisk problem på kanterne. Tør vi satse på en svingende Børsting og en Bruhn, der i den grad mangler gennembrud???
Helenius var heller ikke god. Men ret beset var Jønsons indsats lige så dårlig. Hvad er der dog sket med svenskeren. Vi ved alle sammen hvor god han er. Men han er altså ikke manden der kan bære et helt hold på sine skuldre. Han falder tungt når spillerne omkring ham ikke fungerer... Det samme med AK, som vel brænder en chance af dem man bør score på... Men så alligevel.
Det er i den grad deprimerende, at vi åbenbart aldrig er i stand til at spille to gode sæsoner efter hinanden. Vi har scoret dejligt mange point i Europa. Og endnu engang får vi ikke maksimalt udbytte af dem. øv.
Jeg synes vores problemer på midtbanen er meget mere alvorlige. Vi skaber jo ret beset ingenting. Risgård, som jeg i øvrigt er fan af, er jo ikke længere i stand til at sætte angrebene op. Og da slet ikke når vores kanter er så dårlige, som de var i dag. Specielt Thomsens bundniveau er skræmmende, og vi har ikke noget alternativ. Får vi ikke Ene permanent står vi med et gigantisk problem på kanterne. Tør vi satse på en svingende Børsting og en Bruhn, der i den grad mangler gennembrud???
Helenius var heller ikke god. Men ret beset var Jønsons indsats lige så dårlig. Hvad er der dog sket med svenskeren. Vi ved alle sammen hvor god han er. Men han er altså ikke manden der kan bære et helt hold på sine skuldre. Han falder tungt når spillerne omkring ham ikke fungerer... Det samme med AK, som vel brænder en chance af dem man bør score på... Men så alligevel.
Det er i den grad deprimerende, at vi åbenbart aldrig er i stand til at spille to gode sæsoner efter hinanden. Vi har scoret dejligt mange point i Europa. Og endnu engang får vi ikke maksimalt udbytte af dem. øv.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det tror jeg simpelthen ikke på, overhovedet.Gamen skrev:Nu hvor Kents tid er ved at være ovre, så kan vi ligeså godt også lukke trolden ud af æsken. Kent var allerede til stor debat i spillertruppen efter det første halvår - spillerne var utilfredse med træningsmetoder og en håbløst kedelig spillestil.
Det var dengang han lige havde reddet os fra nedrykning, og sæsonen efter spillede vi blændende med en periode med masser af mål, og masser af unge spillere der brød frem. Kent er også manden der hev både Lucas, Kusk og delvist Helenius permanent op i førsteholdsstruppen, og begyndte at spille med omvendte kanter, så at han ikke udviklede spillerene er en vanvittig påstand. At PEA har haft meget med det at gøre er almen kendt, men det er også en leders opgave at udnytte de resurser der er i klubben, og derfor har Kent fornuftigt lyttet til PEA.
Og som frede siger, så var det Kent der valgte AaB fra, ikke omvendt.
Hvem er din kilde i øvrigt (uden du nødvendigvis bliver helt specifik)?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Amen! Spot on! Kunne ikke have sagt det bedre selv!Hovedet skrev:Det her er simpelthen det største flophold i Superligaens historie (for AaBs vedkommende), og vi ligger nu i meget skarp konkurrence med os selv om at levere det næstringeste titelforsvar nogensinde. Herfølge er uopnåelige; til gengæld indtager vi de fire næste pladser aldeles suverænt og kan ved at tabe de resterende 3 kampe undergå vores 2008/2009 - sæson!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
Her midt i frustrationerne er det altså stadig grotesk at underkende Kents arbejde i AaB på den måde du gør der. Hans arbejde med vores hold, fra han tog over, og til det, der kulminerede sidste sæson, er intet mindre end fremragende! Ja, der er mange dygtige folk i staben, der også har andel i succesen, men det er Kent der har ført de mange unge spillere ind på holdet og fået dem til at blomstre, i en spillestil der sidste år gav os alle sammen stiv pjovert i langt de fleste kampe. Så er jeg fuldstændig ligeglad med, hvad spillerne mente efter den første halvsæson.Gamen skrev:Nu hvor Kents tid er ved at være ovre, så kan vi ligeså godt også lukke trolden ud af æsken. Kent var allerede til stor debat i spillertruppen efter det første halvår - spillerne var utilfredse med træningsmetoder og en håbløst kedelig spillestil.
At Kent skal slutte af med denne sæson er skuffende, og ligesom han havde stor andel i succesen, må han også have stor andel i den nedtur vi er i gang med... men det ændrer ikke på, at Kent har været en fremragende træner for AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Lige havde reddet os fra nedrykning? Det var næppe hans skyld vi blev reddet - det kan vi vist takke de højere magter, og et par gode signings for. Han leverede et par middelmådige måneder efter han blev ansat, kulminerende med ydmygelsen i Odense, hvor vi tabte 6-0 og spillerne slog totalt op i banen.Buzz Killington skrev: Det tror jeg simpelthen ikke på, overhovedet.
Det var dengang han lige havde reddet os fra nedrykning, og sæsonen efter spillede vi blændende med en periode med masser af mål, og masser af unge spillere der brød frem. Kent er også manden der hev både Lucas, Kusk og delvist Helenius permanent op i førsteholdsstruppen, og begyndte at spille med omvendte kanter, så at han ikke udviklede spillerene er en vanvittig påstand. At PEA har haft meget med det at gøre er almen kendt, men det er også en leders opgave at udnytte de resurser der er i klubben, og derfor har Kent fornuftigt lyttet til PEA.
I halvsæsonen efter startede vi skidt, hentede et par heldige sejre i de sidste 5-6 kampe og Tim Janssen reddede os så på sidste spilledag.
Kent opfandt ikke nogen af de unge spillere - det var PEA der var ansvarlig for at vurdere deres udvikling og integrere dem på førsteholdet. Det afspejler sig meget godt i, at det altid har været Kuhn og PEA der har taget de fleste samtaler med spillerne.
AaB's spil under Kent var blevet alt for stationært, og det passede ikke ind ifht. de spillere AaB hev op. Typer som Thomsen, Andersen og ikke mindst Kusk havde aldrig fået succes i den formation vi spillede det første halve år under Kent.
Det kan være fuldstændigt lige meget, men det blev nu insinueret kraftigt at der var sportslig uro i AaB på samme tid, hvor vores økonomi også sejlede helt og aldeles. Ingen ville skabe blæst om klubben i en periode hvor vi i forvejen var økonomisk hårdt prøvede.
Og jeg underkender ikke Kent's præstationer i AaB men han har høstet (for meget) ros, for ændringer som han næppe selv havde foretaget, hvis ikke han var blevet kraftigt opfordret til det.
Han var på ingen måde revolutionerende for klubben som Hamrén f.eks. var det. Tværtimod. Det var back to basics under Kent, og måske var det dét nogle af de ældre spillere reagerede på.
- Buzz Killington
- Allstar

Vi er alle skuffet. Men selvom du fint saetter ord paa denne skuffelse, saa halter konklusionen i mine oejne. Det kan simpelthen ikke blive gentaget nok gange, men vi er ikke en top 3 klub, og vi kan paa ingen maade trylle os derop vha. indkoeb. FCK, BIF og FCM er alle foran os. Og selvom du ikke er imponeret af vores talenter (Blaabjerg, Gilli, Kasper P, Boersting, Spalvis, Blomquist og Bruhn), saa kraever det en stor tegnedreng at hente spillere der er markant bedre, eller i hvert fald tilstraekkeligt bedre til at hive os op i top 3, og som samtidig vil have en alder hvor deres videresalgspotentiale er relativt smaat mens de ovenikoebet belaster vores budget i ekstrem grad sammenlignet med talenter paa en faktakontrakt.Hovedet skrev:Det her er simpelthen det største flophold i Superligaens historie (for AaBs vedkommende), og vi ligger nu i meget skarp konkurrence med os selv om at levere det næstringeste titelforsvar nogensinde. Herfølge er uopnåelige; til gengæld indtager vi de fire næste pladser aldeles suverænt og kan ved at tabe de resterende 3 kampe undergå vores 2008/2009 - sæson!
Ikke at indkoeb i det hele taget er aandsvage, for vi mister jo nok en del efter sommeren, bl.a. lejespillerne, og evt. Thomsen.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gamen
Problemet er lidt, at vi nu 6-7 år i træk ikke har fået andet ind end dyre lejeaftaler, spillere vi kendte i forvejen eller spillere til minimale transfersummer. AaB tørster i den grad efter en revolution af sin måde at scoute på også, og de tider hvor vi var vingeskudte og lejede Dickson Nwakaeme for 200.000 er altså forbi.Buzz Killington skrev:
Vi er alle skuffet. Men selvom du fint saetter ord paa denne skuffelse, saa halter konklusionen i mine oejne. Det kan simpelthen ikke blive gentaget nok gange, men vi er ikke en top 3 klub, og vi kan paa ingen maade trylle os derop vha. indkoeb. FCK, BIF og FCM er alle foran os. Og selvom du ikke er imponeret af vores talenter (Blaabjerg, Gilli, Kasper P, Boersting, Spalvis, Blomquist og Bruhn), saa kraever det en stor tegnedreng at hente spillere der er markant bedre, eller i hvert fald tilstraekkeligt bedre til at hive os op i top 3, og som samtidig vil have en alder hvor deres videresalgspotentiale er relativt smaat mens de ovenikoebet belaster vores budget i ekstrem grad sammenlignet med talenter paa en faktakontrakt.
Ikke at indkoeb i det hele taget er aandsvage, for vi mister jo nok en del efter sommeren, bl.a. lejespillerne, og evt. Thomsen.
Vi skal til at bevise at vi kan agere på transfermarkedet igen - ellers fortsætter vi med at være de der grå mus der er inderligt ligegyldige i 8 sæsoner ud af 10.
- Buzz Killington
- Allstar

Der er utroligt meget spekulation i dit indlaeg, og ikke ret meget andet. Og siden du ikke naevner din kilde kommer jeg nok til at antage at der ikke er saa meget hold i dit rygte alligevel.
Stillingen da Kent overtog

Stillingen fra Kent overtog, til saeson slut

Ja, fra nedrykning. Det aendrer Tom Janssen og nederlaget til Odense intet paa. Overordnet set praesterede holdet fint under Kent, ogsaa i de turbulente foerste 22 kampe, jf. nedestaaende. Virkeligheden er uenig med din kilde.Gamen skrev: Lige havde reddet os fra nedrykning? Det var næppe hans skyld vi blev reddet - det kan vi vist takke de højere magter, og et par gode signings for. Han leverede et par middelmådige måneder efter han blev ansat, kulminerende med ydmygelsen i Odense, hvor vi tabte 6-0 og spillerne slog totalt op i banen.
I halvsæsonen efter startede vi skidt, hentede et par heldige sejre i de sidste 5-6 kampe og Tim Janssen reddede os så på sidste spilledag.
Stillingen da Kent overtog
Stillingen fra Kent overtog, til saeson slut
Det er jo ren spekulation det der. Jeg tvivler ikke paa at Kent de foerste 22 kampe var meget afhaengig folkene omkring ham, eller at de altid har spillet en stor rolle i at opdyrke spillerne. Men det er nu stadig Kent der saetter holdet, og han har paa ingen maade vist sig som en der ikke toer at kaste unge spillere for loeverne. Bla. 16 aarige Lucas og 18 aarige Thomsen. Og jeg tror ikke et sekund paa at PEA har kunne tvinge en traener som Kent til at aendre spilsystem, selvom Kent naturligvis har forhoert sig hos ham. Det virker som om du laster Kent at han ikke ogsaa er ungdomstraener i klubben. Det er nu engang bare ikke hans rolle. Hans rolle er at tilpasse spillet i forhold til spillerne, og vinde kampe. Det har han gjort, samtidig med han turde satse paa de unge.Gamen skrev:Kent opfandt ikke nogen af de unge spillere - det var PEA der var ansvarlig for at vurdere deres udvikling og integrere dem på førsteholdet. Det afspejler sig meget godt i, at det altid har været Kuhn og PEA der har taget de fleste samtaler med spillerne.
Det var også PEA der var manden bag ændringen i vores spilsystem, helt i tråd med det arbejde der foregik på ungdomsholdene. Mest af alt fordi AaB's spil var blevet alt for stationært, og ikke passede ind i de spillere AaB hev op. Typer som Thomsen, Andersen og ikke mindst Kusk havde aldrig fået succes i den formation vi spillede det første halve år under Kent.
Insinueret af hvem, og havde denne uro noget med Kent at goere? Hvem er din kilde frans?Gamen skrev:Det kan være fuldstændigt lige meget, men det blev nu insinueret kraftigt at der var sportslig uro i AaB på samme tid, hvor vores økonomi også sejlede helt og aldeles.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Haha. Jeg er også forbandet over vores nederlag i aften, men come on. Det er Kent, som har det overordnede ansvar for fodboldholdet. En træner er også en leder. Selvfølgelig bidrager Kuhn og Poul Erik med deres kompetencer og kvaliteter, men det er Kent, som har haft det overordnede svar. Kent har i hans tid formået at få Lasse Nielsen, Nikolaj Thomsen, Rasmus Würtz, Jakob Ahlmann, Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Nicolai Larsen udtaget til landsholdet og til at blive profiler på vores hold. Det er imponerende og godt stykke arbejde. Han har vundet The Double og spillet noget seværdigt fodbold, som Morten Olsen begyndte at praktisere på landsholdet. Han har fået os i et Euro League gruppespil, hvor vi formåede at gå videre til knockout-fasen.Gamen skrev:Lige havde reddet os fra nedrykning? Det var næppe hans skyld vi blev reddet - det kan vi vist takke de højere magter, og et par gode signings for. Han leverede et par middelmådige måneder efter han blev ansat, kulminerende med ydmygelsen i Odense, hvor vi tabte 6-0 og spillerne slog totalt op i banen.Buzz Killington skrev: Det tror jeg simpelthen ikke på, overhovedet.
Kent opfandt ikke nogen af de unge spillere - det var PEA der var ansvarlig for at vurdere deres udvikling og integrere dem på førsteholdet. Det afspejler sig meget godt i, at det altid har været Kuhn og PEA der har taget de fleste samtaler med spillerne.
AaB's spil under Kent var blevet alt for stationært, og det passede ikke ind ifht. de spillere AaB hev op. Typer som Thomsen, Andersen og ikke mindst Kusk havde aldrig fået succes i den formation vi spillede det første halve år under Kent.
Det kan være fuldstændigt lige meget, men det blev nu insinueret kraftigt at der var sportslig uro i AaB på samme tid, hvor vores økonomi også sejlede helt og aldeles. Ingen ville skabe blæst om klubben i en periode hvor vi i forvejen var økonomisk hårdt prøvede.
Og jeg underkender ikke Kent's præstationer i AaB men han har høstet (for meget) ros, for ændringer som han næppe selv havde foretaget, hvis ikke han var blevet kraftigt opfordret til det.
Han var på ingen måde revolutionerende for klubben som Hamrén f.eks. var det. Tværtimod. Det var back to basics under Kent, og måske var det dét nogle af de ældre spillere reagerede på.
I denne sæson har vi haltet på grund af mange kampe, mange skader og mange unge spillere, som aldrig har spillet i Europa før. Det er virkelig ikke Kents skyld.
Jeg læste dit andet indlæg med transfervinduet i 6-7 år har været for dårlige. Der er dårlige debatindlæg herinde, men dette er virkelig noget af det mest unuancerede, som jeg har læst. Vi har været i økonomisk krise siden finanskrisen, og har været nødt til at sadle om, således at vi var nødt til at satse på vores egen talentudvikling for ikke at gå konkurs. Vi kunne ikke købe eller leje spillere, som vi havde lyst til. Herudover var sidste års transfervindue med tilføjelse af Kasper Risgård, Rasmus Jönsson og AK et fantastisk transfervindue.
I år har vi ligeledes haft et stærkt transfervindue, da Nicklas Helenius har lavet 12 mål i alle turneringer, mens Thomas Enevoldsen har lavet 6 kasser. Der er ikke nogen tvivl om, at de svinger rigtig meget i niveau. Hvis de ikke gjorde det, så spillede de ikke i AaB. Danny Gorter var også et fremragende lejemål på venstre back, men blev korsbåndsskadet, ligesom Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis har været i år. Rasmus Jönsson er blevet skadesfri og han bliver et gevinst for os til næste sæson.
Det er præmissen i AaB, og Kent kan ikke lave mirakler. I dag spillede vi virkelig en dårlig kamp, men hvornår har vi sidst spillet med de samme 11 i bare to kampe i streg? Vi stillede med PK inde i midten og Gilli Sørensen på venstre back. Gilli spillede fremragende, men han er virkelig ikke back. PK har alt for lidt fysik til nogensinde at blive central midtbanespiller.
Næste kamp!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
Gamen
AaB skal spille en af de vigtigste kampe i sensommeren sidste år mod APOEL, og vi henter 3 spillere der er ude af kampform og i virkeligheden ude af stand til at bidrage positivt i de kampe. Det var uansvarligt - uagtet, at det var "gamle" AaB-spillere.Arendt skrev:
Jeg læste dit andet indlæg med transfervinduet i 6-7 år har været for dårlige. Der er dårlige debatindlæg herinde, men dette er virkelig noget af det mest unuancerede, som jeg har læst. Vi har været i økonomisk krise siden finanskrisen, og har været nødt til at sadle om, således at vi var nødt til at satse på vores egen talentudvikling for ikke at gå konkurs. Vi kunne ikke købe eller leje spillere, som vi havde lyst til. Herudover var sidste års transfervindue med tilføjelse af Kasper Risgård, Rasmus Jönsson og AK et fantastisk transfervindue.
I år har vi ligeledes haft et stærkt transfervindue, da Nicklas Helenius har lavet 12 mål i alle turneringer, mens Thomas Enevoldsen har lavet 6 kasser. Der er ikke nogen tvivl om, at de svinger rigtig meget i niveau. Hvis de ikke gjorde det, så spillede de ikke i AaB. Danny Gorter var også et fremragende lejemål på venstre back, men blev korsbåndsskadet, ligesom Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis har været i år. Rasmus Jönsson er blevet skadesfri og han bliver et gevinst for os til næste sæson.
Det var et klassisk AaB-vindue, hvor vi ikke agerer før vi er tvunget til det og vælger det "sikre". Den klassiske trefarvede is i maven, der når at tø op.
Det var lidt på linje med da vi havde et par måneder til at hente en angriber til CL i 2008, og ender med at signe en uddateret spiller på 33 et par dage før vinduet lukker.
Jeg synes ikke særligt Helenius har ramt noget der minder om tidligere tiders niveau, og med Ene har det været op og ned. Håbløs før vinterpausen, ret god efter vinterpausen.
Gorter var en fin signing, mens Jönsson nu i snart mange kampe ikke har vist skyggen af det spil han viste i mestersskabssæsonen.
Synes du helt ærligt, det har været et godt transfervindue?
Jönsson mangler for mig både speed og nærkampsstyrke i forhold til hans tid i Helsingborg, og man kan med rette være bekymret for om han overhovedet genfinder det niveau. Han har trods alt været meget skadet.