AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Indlæg af Hanga » 18. aug 2024, 19:50

Nå, det endte i det mindste ikke med at blive tennis cifre eller sådan noget. Væsentligt bedre 2 halvleg men svært at sige hvor meget der er vores egen skyld og hvor meget det er Brøndby der letter trykket fra speederen. Rigtig skidt dag hvor vores svagheder bliver tydelige, men jeg kan godt li at vi holder os tro mod konceptet. Det er så vigtigt at vi bliver ved selv når disse kampe kommer. Og så håber jeg at Gow og ledelsen kan se at vi har brug for en afløser for Højholt.

Det der irriterer mig mest er at AaB altid skal skuffe når stadion er fyldt og der er lagt op til fest.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2024, 19:54

Så blev det skåret ud i pap. Vi mangler i høj grad kvalitet på den defensive midtbane....samt flere andre pladser, men proces og alt det der.
Vores defensiv er mildest talt katastrofal.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 18. aug 2024, 19:54

Mange har været ringe i dag, men Kramer - hold da helt kæft en ringe indsats.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 18. aug 2024, 19:54

Måske de gode folk fra SSE22 også bør kunne se, man svært kan klare sig i SL med gratis lejesvende fra fjerne verdenshjørner.

SL er ikke uden kvalitet, og det kostet at ville være med. Kunsten er så at få tilstrækkeligt med indtægter.

Uden de nødvendige udgifter er AaB kun på kort besøg i SL!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 19:55

Ja, så er det en af indskifterne som ikke dækker op på en høj bold. 0-4.

Det bliver nok ikke på målscore, vi skal redde os.

Denne kamp viser virkelig, at vi slet ikke er i mål med et faststøbt koncept endnu. Det ville også være tumpet at forvente.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 18. aug 2024, 19:58

Pinligt at man leverer så ringe foran et udsolgt stadion.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. aug 2024, 20:00

bonanza skrev:
18. aug 2024, 19:58
Pinligt at man leverer så ringe foran et udsolgt stadion.
Det er virkelig en AaB klassiker. Når der er lagt op til fest så er det ikke den gode udgave af AaB der dukker op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 18. aug 2024, 20:04

white splash skrev:
18. aug 2024, 19:54
Mange har været ringe i dag, men Kramer - hold da helt kæft en ringe indsats.
Der er ingen, der kan være indsatsen bekendt.

Det var en kollektiv offday - lige fra taktikken til udførelsen heraf.

Det her lort skal glemmes og videre.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2024, 20:05

Efter at have været (nok meget naiv) optimist på baggrund af de første 4 kampe, er jeg lidt bange for, at vi i dag får sat i relief, hvor meget et oprykkerhold vi er, og hvor langt der er op til at kunne være et "selvfølgeligt" superligahold igen.
Virkeligheden banker på.

Det kan jo også godt give nogle tanker om, hvorvidt strategien fra SSE22 med at hente gratis, unge spillere fra hele verden kommer til at holde i længden, eller om de indser, at man simpelthen er nødt til at få pumpet nogle alvorlige penge i projektet for, at det skal være bæredygtigt i længden.

Mest akut er dog, at vi har et forsvar, der sejler. Og som har gjort det i alle 5 kampe. Og at vi mangler en seriøs leder med en masse rutine på den defensive midtbane. Og gerne én, der er på et højere niveau end Højholt.

Jeg er nok, efter den naive optimisme, skudt lidt tilbage til, at det handler om overlevelse, selvom jeg var begyndt at håbe, at vi kunne undgå at skulle pøle helt nede ved stregen igen.

Men nu må vi se mod de andre bundhold, som jo er det, der kommer til at afgøre sæsonen i den sidste ende.
Ædruelighedens stemme

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 18. aug 2024, 20:07

Funky skrev:
18. aug 2024, 19:55
Ja, så er det en af indskifterne som ikke dækker op på en høj bold. 0-4.

Det bliver nok ikke på målscore, vi skal redde os.

Denne kamp viser virkelig, at vi slet ikke er i mål med et faststøbt koncept endnu. Det ville også være tumpet at forvente.
Vi har stadig meget arbejde foran os, før vi overhovedet kan være i nærheden af top 4 niveau i SL. Det er helt, som det skal være og så kommer snitterne også, men den største udfordring er nok at holde fast i troen på konceptet, når vi får høvl af de bedre hold. Jeg tror ikke Menno eller SSE22 vakler men gør spillerne og fans?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 18. aug 2024, 20:11

I det mindste har vi mulighed for at få oprejsning allerede på fredag. Begge vores centrale midt fik 2 (tynde) gule kort, det gjorde også betingelserne sværere. Men der skal kigges på noget til midtbanen, vi har ikke meget at skyde med derinde nu, ingen der kan komme ind og hjælpe defensivt.

Bif var virkeligt gode på kuglen i dag, måden de spiller på var gift for vores system, i hvert fald sådan som systemet ser ud i dag.

Vestergaard
Miniput
Miniput

Indlæg af Vestergaard » 18. aug 2024, 20:15

1: Otoa er og bliver aldrig til en back. Få ham ind i det centerforsvar til næste kamp.

2: shit vi mangler et anker inde på den defensive midtbane efter Højholt er smuttet

3: drop Iredale som primær angriber. Helenius må virkelig banke på til en startplads (eller en ny angriber udefra, men sker nok næppe)

4: savner Posavec. Han havde vitterlig nok snuppet minimum 2 af målene fra Brøndby på hans reaktioner.

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 18. aug 2024, 20:16

FIDEL skrev:
Så blev det skåret ud i pap. Vi mangler i høj grad kvalitet på den defensive midtbane....samt flere andre pladser, men proces og alt det der.
Vores defensiv er mildest talt katastrofal.
Det ville måske være en ide og starte med en angriber, Ross er ikke angriber i min optik, som om man var bange for spillet, det lignede lidt det var drenge mod mænd
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. aug 2024, 20:19

Kampen i dag afspejlede nøjagtigt den følelse, jeg havde med AaB - før sæsonstart. AaBs holdopstilling kunne jeg bedst beskrive med et dybfølt WTF, og på papiret råder AaB over en endda markant svagere og dertil langt mindre sammenspillet trup end tilfældet var, da vi for lige præcis ét år siden på dato spillede 1-1 - mod Næstveds skadesdecimerede nedrykkere (fra 1. division!) foran et måbende publikum i Aalborg...

Om end resultaterne nogenlunde afspejlede forventningerne, slap vi godt fra de to svære udebanekampe mod FCN og FCM, hvor det primært var uheld, der forhindrede i hvert fald ét point. Vi skal heller ikke undervurdere de ganske rigtigt knebne sejre over Silkeborg og Viborg. Silkeborg har således vundet 4 af de 5 første kampe, og Viborg har altså dd. spillet uafgjort i Parken og sæsonpremierede med 3-3 hjemme mod dagens modstander Brøndby. I begge tilfælde var Viborg sågar tættest på sejren.

AaBs spillertrup repræsenterer Danmarkshistoriens største eksperiment. I dag blev vi godt nok banket ind i virkeligheden, for det er vel alene de 2-3 værste oplevelser gennem tiden i Parken, der tangerer den her. Forud er imidlertid gået fire kampe med et langt mere positivt billede, og AaB har været et temmelig pudsigt bekendtskab i denne sæsons Superliga.

Uanset hvad kan AaB ikke i det nuværende setup tilsidesætte universets fysiske love: Der må og skal investeres fra tysk side i et helt andet omfang end det nuværende, hvis AaB skal tilbage til det niveau, vi kendte og konstant jamrede over fra 2014 til 2022.

Vi skal ikke glemme, at meningen med en ekstern investor var at bringe os over "Gaardeniveauet".

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 18. aug 2024, 20:19

Mephisto2 skrev:
Måske de gode folk fra SSE22 også bør kunne se, man svært kan klare sig i SL med gratis lejesvende fra fjerne verdenshjørner.

SL er ikke uden kvalitet, og det kostet at ville være med. Kunsten er så at få tilstrækkeligt med indtægter.

Og jeg kunne også godt tænke mig at vinde i lotto. Vi kører med underskud på 20-30 millioner om året. Og du vil have dem til at bruge endnu flere penge. Vågn op til virkeligheden

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 18. aug 2024, 20:26

Det eneste jeg hænger hatten på, det er, at vi har mødt det, der kan kaldes etablerede hold og tophold i suppen.

Fcn
Fcm
Silkeborg
Team Lim
Viborg.

Vi har 6 point og det er godkendt.

Jeg har nogle meget store spørgsmålstegn ved flere spillere - dem der skal tage ansvar og gå forrest.

Jeg synes ikke, at Iredale ligner en afslutter. Jeg synes Diakhite ser ok ud, men med mangler.
Vi havde en Højholt, der tog ansvar, så det lederskab er også væk.

Når vi skal møde de hold, så vi skal måle os med, så får vi svarene på, om de enkelte spillere kan levere og udvikle sig yderligere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 18. aug 2024, 20:30

Vi har ikke penge til at hente profiler udefra, vi kører med gigantiske underskud, så drop nu bare den tanke, medmindre i kender en der kan undvære hundrede millioner.

I dag var der klasseforskel, og det er heldigvis første gang vi for alvor har oplevet det denne sæson.

Vi kommer til at kæmpe for overlevelse, det burde alle AaB fans med realitetssans være klar over, at vi allerede har 6 point er mere end hvad jeg havde forventet.
Vi må op på hesten igen, og gå efter tre point på fredag!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 18. aug 2024, 20:35

Alexis skrev:
18. aug 2024, 20:19
Mephisto2 skrev:

Og jeg kunne også godt tænke mig at vinde i lotto. Vi kører med underskud på 20-30 millioner om året. Og du vil have dem til at bruge endnu flere penge. Vågn op til virkeligheden
Tja, der skal jo kun ét godt spillersalg til at dække det. Men det sker kun, hvis materialet er godt nok. FC det ene og FC det andet bygger på netop det koncept.

Det er lidt lettere at tjene 20 mio på en spiller, du selv har givet 20 mio for end en til 0,5 mio.

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 18. aug 2024, 20:37

Erasmus Montanus skrev:
18. aug 2024, 19:13
Mephisto2 skrev:
18. aug 2024, 19:07
1885Cricket skrev:
18. aug 2024, 18:46
I en kamp hvor vi er så presset, skal Ross ikke spille på toppen. Vi har brug for en, der kan holde i bilden deroppe, og gerne kunne modtage med ryggen mod mål.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ross skal aldrig spiller 9er. Aldrig
Jo han skal. Godt set af Menno. Måske ikke mod topholdene dog.

Ærgerligt det var ham presspilleren fra Australien, der fik den afslutningmulighed, og ikke Ross.
Ross er ikke angriber, noget andet er at døde spillerne så med støvlerne på kunne man måske acceptere det men det var så meget drenge mod mænd
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 18. aug 2024, 20:42

troelsh skrev:
18. aug 2024, 20:30
Vi har ikke penge til at hente profiler udefra, vi kører med gigantiske underskud, så drop nu bare den tanke, medmindre i kender en der kan undvære hundrede millioner.

I dag var der klasseforskel, og det er heldigvis første gang vi for alvor har oplevet det denne sæson.

Vi kommer til at kæmpe for overlevelse, det burde alle AaB fans med realitetssans være klar over, at vi allerede har 6 point er mere end hvad jeg havde forventet.
Vi må op på hesten igen, og gå efter tre point på fredag!
Der var niveauforskel og det virker heldigvis til de fleste AaB fans havde realitetssansen med på stadion, for der var ingen buen, selvom vi fik tæv. De her udsving vil komme - og hvem ved hvilken kamp det ville være blevet hvis Otoa havde sat den ind i første halvleg.
Vil gerne se mere til Diagne…

Besvar