VFF - AaB (Generalprøven)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Re: VFF - AaB (Generalprøven)

Indlæg af Kokkefar » 14. jul 2025, 13:23

Pollack2 skrev:
14. jul 2025, 12:45
bonanza skrev:
14. jul 2025, 11:50
AaBWanKenobi skrev:
13. jul 2025, 14:40
Funky skrev:
12. jul 2025, 17:17
Raptorr skrev:
12. jul 2025, 17:03
Funky skrev:
12. jul 2025, 13:42

Jeg prøver selv at både rose og kritisere. I en sammenblanding af begge vil jeg bedømt ud fra dagens kamp sige, at Pudel får svært ved at generobre en plads i centerforsvaret, hvis Olsson og Makolli fortsætter spillet fra de første 60 minutter. Og så ligger en tilgang mere, måske af Dalsgaard, endda også og roder i den ligning.
Pudel har før været dårlig i træningskampe og så hævet niveauet, når det gjaldt.
Yep, men nu er han ude med karantæne de første par kampe, og nu ligner det, at det bliver Olsson og Makolli, som starter mod Kolding. Hvis nu de gør det lige så godt som i dag, og man til og med går efter en spiller mere i Dalsgaard-klassen - så skal han virkelig også uppe sit gæjm ret markant.
Jeg var ikke klar over, at karantænepoint blev trukket med ind i en ny sæson. Det giver på en måde mening, og så alligevel ikke. Selv om jeg i princippet er fortaler for, at fodbold skal være et enkelt spil (modsat amerikansk fodbold), synes jeg alligevel, at en del regler er blevet overhalet indenom af fx kampes og penges betydning i sporten.
Det er en afsporing af tråden - men det blev bare igen relevant ift. Pudels karantæne.
Disciplinær point kommer så vidt jeg ved ikke med ind i en ny sæson, hvorimod allerede udløste karantæner gør. Pudel fik en spegepølsemad i sidste turneringskampe og har så vidt jeg ved 2 dages karantæne med ind i 1. Division da de er udløst.
Pudel bestemte sig for at få et rødt kort i 84. minut af den sidste ikke-betydende kamp i sæsonen. Det er egentlig et meget godt billede på rigets tilstand i AaB.
Inden vi sender Pudel i gabestok, skal vi så ikke blive enige om, at det er vanvittigt han fik rødt på den? Det var én af de eneste gange i sæsonen, hvor dommeren stod fast trods uenighed fra VAR-dommeren.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. jul 2025, 14:17

Kokkefar skrev:
14. jul 2025, 13:23
Pollack2 skrev:
14. jul 2025, 12:45
bonanza skrev:
14. jul 2025, 11:50
AaBWanKenobi skrev:
13. jul 2025, 14:40
Funky skrev:
12. jul 2025, 17:17
Raptorr skrev:
12. jul 2025, 17:03

Pudel har før været dårlig i træningskampe og så hævet niveauet, når det gjaldt.
Yep, men nu er han ude med karantæne de første par kampe, og nu ligner det, at det bliver Olsson og Makolli, som starter mod Kolding. Hvis nu de gør det lige så godt som i dag, og man til og med går efter en spiller mere i Dalsgaard-klassen - så skal han virkelig også uppe sit gæjm ret markant.
Jeg var ikke klar over, at karantænepoint blev trukket med ind i en ny sæson. Det giver på en måde mening, og så alligevel ikke. Selv om jeg i princippet er fortaler for, at fodbold skal være et enkelt spil (modsat amerikansk fodbold), synes jeg alligevel, at en del regler er blevet overhalet indenom af fx kampes og penges betydning i sporten.
Det er en afsporing af tråden - men det blev bare igen relevant ift. Pudels karantæne.
Disciplinær point kommer så vidt jeg ved ikke med ind i en ny sæson, hvorimod allerede udløste karantæner gør. Pudel fik en spegepølsemad i sidste turneringskampe og har så vidt jeg ved 2 dages karantæne med ind i 1. Division da de er udløst.
Pudel bestemte sig for at få et rødt kort i 84. minut af den sidste ikke-betydende kamp i sæsonen. Det er egentlig et meget godt billede på rigets tilstand i AaB.
Inden vi sender Pudel i gabestok, skal vi så ikke blive enige om, at det er vanvittigt han fik rødt på den? Det var én af de eneste gange i sæsonen, hvor dommeren stod fast trods uenighed fra VAR-dommeren.
Det var komplet latterligt, og med “rigets tilstand” kan kun forstås niveauet i den danske dommerstand.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 14. jul 2025, 14:33

Jeg synes det var fair nok, at han ikke trak det røde kort tilbage.
Og så lover jeg, at holde mig fra det negative i et par dage.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 15. jul 2025, 19:09

Det ser ud til at vores norske ven var med til træning i dag, så mon ikke han er klar til at starte på lørdag

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. jul 2025, 20:18

KongGulerod skrev:
15. jul 2025, 19:09
Det ser ud til at vores norske ven var med til træning i dag, så mon ikke han er klar til at starte på lørdag
Det bemærkede jeg også, godt at se!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 16. jul 2025, 09:35

Funky skrev:
15. jul 2025, 20:18
KongGulerod skrev:
15. jul 2025, 19:09
Det bemærkede jeg også, godt at se!
Ifølge Nordjyske udgik han af træningen, men håber at være klar til lørdag. I min optik er det ret vigtigt han er klar på lørdag. Selvom vi kun så ham i 40 min var der en helt anden ro med ham end Jimenez.

Besvar