AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af seamann » 6. jan 2014, 13:34

Poker-One-Kenobi skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Pissegodt. Tag den, København!

Helenius 1 - Cornelius 0.
Jylland 1 - København 0.
Lovers 1 - Haters 0.

Men han scorede vel over evne og målet var billigt til salg...
I forrige uge læste jeg en artikel i Weekendavisen om begrebet Second City Syndrome, som kan spores tilbage til 50'ernes USA. Det er kort fortalt når en mindre by bruger enormt meget krudt på at måle sig op mod en større by og den mindre by har et stort behov for at fremhæve de punkter, hvor den er større, stærkere, bedre end den store by, alt imens storebror ikke helt fatter, hvorfor det er så nødvendigt med den der måle-konkurrence.

I den konkrete artikel var eksempelt Aarhus - København, men man kunne sikkert også finde andre eksempler.
Nu har jeg ikke læst den sikkert udmærkede artikel i Weekendavisen, men det slår mig at tingene nogle gange (ofte) vender den anden vej. Altså at den større by har et (underligt) behov for at hævde sig ift andre byer. Fx som i X-faktor hvor Herning fik kniven af det moderne og kulturelt overlegne København - eller som når betegnelsen Hovedstaden anvendes igen og igen i stedet for København.

Hahaha, ja for Herning har da aldrig fået præcis den samme tur herinde!

Øhh jo - og det ligger vist helt i forlængelse af min pointe - at det ofte er den større by, der ønsker at hævde sig ift den mindre by.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. jan 2014, 13:38

seamann skrev:
Øhh jo - og det ligger vist helt i forlængelse af min pointe - at det ofte er den større by, der ønsker at hævde sig ift den mindre by.
Det er jo netop den lille hund der gør af den store hund, som bare kigger til.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jan 2014, 14:25

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Pissegodt. Tag den, København!

Helenius 1 - Cornelius 0.
Jylland 1 - København 0.
Lovers 1 - Haters 0.

Men han scorede vel over evne og målet var billigt til salg...
I forrige uge læste jeg en artikel i Weekendavisen om begrebet Second City Syndrome, som kan spores tilbage til 50'ernes USA. Det er kort fortalt når en mindre by bruger enormt meget krudt på at måle sig op mod en større by og den mindre by har et stort behov for at fremhæve de punkter, hvor den er større, stærkere, bedre end den store by, alt imens storebror ikke helt fatter, hvorfor det er så nødvendigt med den der måle-konkurrence.

I den konkrete artikel var eksempelt Aarhus - København, men man kunne sikkert også finde andre eksempler.
Nu har jeg ikke læst den sikkert udmærkede artikel i Weekendavisen, men det slår mig at tingene nogle gange (ofte) vender den anden vej. Altså at den større by har et (underligt) behov for at hævde sig ift andre byer. Fx som i X-faktor hvor Herning fik kniven af det moderne og kulturelt overlegne København - eller som når betegnelsen Hovedstaden anvendes igen og igen i stedet for København.

Hahaha, ja for Herning har da aldrig fået præcis den samme tur herinde!
Det minder vel egentlig meget om "racisme-debatten" hvor en hvid mand der siger neger betegnes som racist/djævel mens det er helt tilladt at en sort kalder en anden sort for "nigger". Pointen er vel at man gerne må mobbe sine egne men hvis nogen udenfor gør det så bryder helvede løs. Det er to debatter hvor begge sider vel kan sige at være dybt dobbeltmoralske...
Ja, hvis du virkelig føler at du og FCM-Kent er i samme båd, så har du da en pointe.
Vi er da i høj grad i samme båd når vi snakker Jylland vs København.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jan 2014, 15:13

Køllen I Møllen skrev: Vi er da i høj grad i samme båd når vi snakker Jylland vs København.
Men også når man snakker sådan, nigger til nigger, for nu at bruge din egen sprogblomst? Jeg synes da der er en kæmpe forskel på Herning og Aalborg, ligegyldigt om man ser det med københavnerbrillen på eller ej?

seamann

Indlæg af seamann » 6. jan 2014, 15:35

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev: Vi er da i høj grad i samme båd når vi snakker Jylland vs København.
Men også når man snakker sådan, nigger til nigger, for nu at bruge din egen sprogblomst? Jeg synes da der er en kæmpe forskel på Herning og Aalborg, ligegyldigt om man ser det med københavnerbrillen på eller ej?
Really?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jan 2014, 15:37

Poker-One-Kenobi skrev:
Nej. Min pointe er at jyder gerne må gøre grin med andre jyder men københavnere må ikke.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jan 2014, 17:23

Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Nej. Min pointe er at jyder gerne må gøre grin med andre jyder men københavnere må ikke.
Men er det ikke præcis det hykleri du, udover parkeringspladsen foran IKEA, har dedikeret dit liv til at bekæmpe?!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jan 2014, 18:02

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Men er det ikke præcis det hykleri du, udover parkeringspladsen foran IKEA, har dedikeret dit liv til at bekæmpe?!
Meningen var ikke at forsvare mine egne synspunkter. Meningen var at kaste lys over dobbeltmoralen som sidder dybt i os alle.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. jan 2014, 18:28

Køllen I Møllen skrev: Meningen var ikke at forsvare mine egne synspunkter. Meningen var at kaste lys over dobbeltmoralen som sidder dybt i os alle.
Jeg hader negere, racister og dobbeltmoral.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jan 2014, 18:38

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Meningen var ikke at forsvare mine egne synspunkter. Meningen var at kaste lys over dobbeltmoralen som sidder dybt i os alle.
Jeg hader negere, racister og dobbeltmoral.
Præcis :)

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 6. jan 2014, 22:29

Stenild på klubjagt: http://www.bold.dk/nyt/Stenild-Danmark- ... realistisk" onclick="window.open(this.href);return false;

Synd, at det ikke blev til mere for ham. Han viste gode evner i målet i mesterskabssæsonen, men mangel på tålmodighed kostede ham chancen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. jan 2014, 22:47

A_Strandfelt skrev:Stenild på klubjagt: http://www.bold.dk/nyt/Stenild-Danmark- ... realistisk" onclick="window.open(this.href);return false;

Synd, at det ikke blev til mere for ham. Han viste gode evner i målet i mesterskabssæsonen, men mangel på tålmodighed kostede ham chancen.
Sådan går det, når man har begge fødder solidt plantet i den blå luft!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jan 2014, 00:35

A_Strandfelt skrev:Stenild på klubjagt: http://www.bold.dk/nyt/Stenild-Danmark- ... realistisk" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis han havde haft tålmodighed så havde han været vores målmand nu. Hvis Thelander smutter ser jeg muligheden for et ligende senarie udspiller sig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. jan 2014, 01:42

Pastorius skrev:

Sådan går det, når man har begge fødder solidt plantet i den blå luft!
Ja Stenilds karriere er bestemt ikke gået som ventet. Bortset fra nogle helt afgørende redninger i en kamp mod Viborg i mesterskabssæsonen, husker jeg mest Stenild for at han var ved at koste det europæiske eventyr.

Han kostede et mål i hjemmekampen mod Honka, hvor vi
med lodder og trisser gik videre på udebanemål efter Bheles udligning til 1-1.
Stenild er imidlertid ikke den eneste fra mesterholdet, der kan se tilbage på en forsømt karriere. Steve O , Bræmer og Martin P. har heller ikke ligefrem haft stor succes siden de forlod AaB.

I øvrigt var det god stil, at Helenius var til stede ved træningsopstarten i hallen på Hornevej.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2014, 02:00

I øvrigt var det god stil, at Helenius var til stede ved træningsopstarten i hallen på Hornevej.
Det lyder da en anelse bekymrende. Jeg regner da med at træningen er i fuldt gang i Villa. Men han er måske på vej hjem for resten af sæsonen :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. jan 2014, 03:15

jonas386 skrev:
Det lyder da en anelse bekymrende. Jeg regner da med at træningen er i fuldt gang i Villa. Men han er måske på vej hjem for resten af sæsonen :D
Helenius havde en fridag, som han så delvist brugte ude på Hornevej. I øvrigt har Helenius også udtalt, at de træner mindre, men med større intensitet i Aston Villa i forhold til AaB.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. jan 2014, 09:17

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:
Helenius havde en fridag, som han så delvist brugte ude på Hornevej. I øvrigt har Helenius også udtalt, at de træner mindre, men med større intensitet i Aston Villa i forhold til AaB.
Måske de skulle lave om på det, resultatet og skader taget i betragtning!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 9. jan 2014, 12:30

Artikel med Paul Lambert om bl.a. Helenius, der måske ser ud til at få lidt spilletid nu..

http://www.birminghammail.co.uk/sport/f ... ng-6482111" onclick="window.open(this.href);return false;
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jan 2014, 16:10

Søgaard skrev:Artikel med Paul Lambert om bl.a. Helenius, der måske ser ud til at få lidt spilletid nu..

http://www.birminghammail.co.uk/sport/f ... ng-6482111" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis de hentet en ny angriber så får han jo igen ingen spilletid. Jeg tror desværre han er toast i den klub. Ufortjent.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 9. jan 2014, 23:14

Den næste tid i London for Helenius bliver utrolig spændende - udlejning eller ej!
Så vidt jeg husker var Aston Villa vel nærmest tvunget til at hente en angriber i sommers, pga. skader osv (præcis som nu), og det kommer vel ikke helt som et chock at Helenius ikke har spillet mere end han har (Hvad jeg har forstået på ham, hans agent og Villa).

Jeg tror ikke på at de går ud og henter en permanent angriber ind, så nok nærmere en leje aftale hvis de gør noget. Sker det, så tror jeg også Helenius er på vej ud.
Et Hjerte - En Klub

Besvar