Det er et godt spørgsmål, men den var der jo også før Inge begyndte at sætt sit præg. Poaklfinalen sidste år og kampene op til, starten på 2019/2020 sæsonen, i hele Wieghorst æraen. Det er jo ikke noget nyt det der med, at et AaB hold kommer ufokuserede ud og der ikke er nogen særlig stor inestering i kampene fra spillernes side. Det er sgu røvsygt, at AaB er sådan en hyggelig klub hvor det bare handler om at have det hyggeligt og nyde sin gode løn.Brodernumsi skrev: ↑21. mar 2021, 19:06Hvor stammer den kultur fra? Det er en dårlig undskyldning, vi har nu hentet et hav af folk ind udefra. Træner, assistenttræner, sportschef, et hav af spillere osv osv.Jakobsen skrev: ↑21. mar 2021, 18:31Problemet er bare, at den helt i gennem jammerlige atittude hos spillerne så vi sgu også i perioder under Friis, under Wieghorst og under Feher. AaB har en syg kultur. Det er et åbent spørgsmål om Cifuentes magter at ændre det, men jeg synes også pilen peger rigtigt meget på de spillere.
Ny Træner
Re: Ny Træner
RAUS RAUS SSE!
- Brodernumsi
- Allstar

- Indlæg: 3467
- Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Re: Ny Træner
Ja, vi har været ringe tidligere, mange gange. Men lige nu, er det ikke noget med en dårlig kultur, for klubben flyder over med nye folk. Det handler udelukkende om kvalitet hos spillere og trænere.Jakobsen skrev: ↑21. mar 2021, 19:09Det er et godt spørgsmål, men den var der jo også før Inge begyndte at sætt sit præg. Poaklfinalen sidste år og kampene op til, starten på 2019/2020 sæsonen, i hele Wieghorst æraen. Det er jo ikke noget nyt det der med, at et AaB hold kommer ufokuserede ud og der ikke er nogen særlig stor inestering i kampene fra spillernes side. Det er sgu røvsygt, at AaB er sådan en hyggelig klub hvor det bare handler om at have det hyggeligt og nyde sin gode løn.Brodernumsi skrev: ↑21. mar 2021, 19:06Hvor stammer den kultur fra? Det er en dårlig undskyldning, vi har nu hentet et hav af folk ind udefra. Træner, assistenttræner, sportschef, et hav af spillere osv osv.Jakobsen skrev: ↑21. mar 2021, 18:31Problemet er bare, at den helt i gennem jammerlige atittude hos spillerne så vi sgu også i perioder under Friis, under Wieghorst og under Feher. AaB har en syg kultur. Det er et åbent spørgsmål om Cifuentes magter at ændre det, men jeg synes også pilen peger rigtigt meget på de spillere.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Re: Ny Træner
https://www.odendo.dk/en-dag-med-traene ... -cifuentes
Mon man stadig får en dag med Marti efter corona hvis han er fyret?
Mon man stadig får en dag med Marti efter corona hvis han er fyret?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Re: Ny Træner
Er det ikke hele klubbens spillestil, Cifuentes lige smider væk her:
“Jeg prøver at finde balancen mellem den vej, vi vil som klub og stab, og den, som spillerne har det godt med. Så der prøver jeg at finde en blanding. Holdet har i halvandet år spillet med fokus på et højt pres, hvor jeg gerne vil spille mere boldbesiddende fodbold. Det tager tid at ændre, tilføjer han.”
Så alt der, vi lige har brugt 1+ år på at indlære, skal vi nu droppe igen??!!
Tror ikke, det her går længere. Farvel og tak.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 1ed4c8060b
“Jeg prøver at finde balancen mellem den vej, vi vil som klub og stab, og den, som spillerne har det godt med. Så der prøver jeg at finde en blanding. Holdet har i halvandet år spillet med fokus på et højt pres, hvor jeg gerne vil spille mere boldbesiddende fodbold. Det tager tid at ændre, tilføjer han.”
Så alt der, vi lige har brugt 1+ år på at indlære, skal vi nu droppe igen??!!
Tror ikke, det her går længere. Farvel og tak.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 1ed4c8060b
-
Ibiza Polar
Re: Ny Træner
Nej.Mephisto2 skrev: ↑21. mar 2021, 22:29Er det ikke hele klubbens spillestil, Cifuentes lige smider væk her:
“Jeg prøver at finde balancen mellem den vej, vi vil som klub og stab, og den, som spillerne har det godt med. Så der prøver jeg at finde en blanding. Holdet har i halvandet år spillet med fokus på et højt pres, hvor jeg gerne vil spille mere boldbesiddende fodbold. Det tager tid at ændre, tilføjer han.”
Så alt der, vi lige har brugt 1+ år på at indlære, skal vi nu droppe igen??!!
Tror ikke, det her går længere. Farvel og tak.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 1ed4c8060b
Vi skal kombinere det. Balancen. Søren Krogh og Inge har sammen med trænerteamet vurderet, hvordan vi skal spille fodbold, og Cifuentes er hentet ind til det.
Kan man i øvrigt forvente svar i den anden diskussion, eller stikker du bare af, når du bliver taget i at finde på ting?
Re: Ny Træner
Så har du ikke læst de tidligere udtalelser. Hvor det høje pres før var et primært våben, så er det nu ét af flere virkemidler vi bruger. Under Friis spillede vi f.eks. sjældent direkte med førstegangsafleveringer i længderetningen, det har vi set af flere af kampene i foråret.Mephisto2 skrev: ↑21. mar 2021, 22:29Er det ikke hele klubbens spillestil, Cifuentes lige smider væk her:
“Jeg prøver at finde balancen mellem den vej, vi vil som klub og stab, og den, som spillerne har det godt med. Så der prøver jeg at finde en blanding. Holdet har i halvandet år spillet med fokus på et højt pres, hvor jeg gerne vil spille mere boldbesiddende fodbold. Det tager tid at ændre, tilføjer han.”
Så alt der, vi lige har brugt 1+ år på at indlære, skal vi nu droppe igen??!!
Tror ikke, det her går længere. Farvel og tak.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 1ed4c8060b
Under Friis spillede vi aldrig direkte på en targetspiller, hvilket vi har set flere gange med Samuelsen i foråret.
Cifuentes vil gerne presse mere situationsafhængigt. Som et eksempel gik vi ekstremt højt op mod FC Nordsjælland Friis-style, mens vi i andre kampe er gået mere over til pres i stød. F.eks. hvis en bestemt spiller får bolden, hvis den er i et bestemt område på banen osv.
Det er lidt svært at finde ud af hvad Cifuentes har gjort dig, siden du har behov for at lave en kaskade af negative indlæg.
Re: Ny Træner
Hvis du ser på historikken, så var Mephisto også ganske tidligt ude ifht. at kræve Jacob Friis fyret. Jeg tænker, at det ikke er et tilfælde - og et udtryk for ualmindelig dårlig organisatorisk forståelse - herunder organisationsforandringer og udskiftning af nøglepersonale.Ibiza Polar skrev: ↑21. mar 2021, 22:36Kan man i øvrigt forvente svar i den anden diskussion, eller stikker du bare af, når du bliver taget i at finde på ting?
- Buzz Killington
- Allstar

- Indlæg: 9845
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Ny Træner
Han har tidligere nævnt at han gerne vil spille med højt pres, så pas på med at overfortolke. Det er ikke enten-eller. Men, når det så er sagt, det er presspillet godt nok ikke til at genkende i øjeblikket. Syntes vi presser markant lavere, hvis overhovedet og vi fanger ikke modstanderen i ubalance. Det minder om spillet under Lars Søndergaard. Det går blandt andet udover vores presspiller numero uno - Ferriera. Hans styrker er netop i at vi står solidt og højt i presset, hvor han i stedet nu har langt flere opgaver i det opbyggende, i en rolle hvor han overhovedet ikke trives. Sådan en prioritering forstår jeg simpelthen ikke, heller ikke mere overordnet når det er en spiller vi helst skulle tjene nogle millioner på i fremtiden.Mephisto2 skrev: ↑21. mar 2021, 22:29Er det ikke hele klubbens spillestil, Cifuentes lige smider væk her:
“Jeg prøver at finde balancen mellem den vej, vi vil som klub og stab, og den, som spillerne har det godt med. Så der prøver jeg at finde en blanding. Holdet har i halvandet år spillet med fokus på et højt pres, hvor jeg gerne vil spille mere boldbesiddende fodbold. Det tager tid at ændre, tilføjer han.”
Så alt der, vi lige har brugt 1+ år på at indlære, skal vi nu droppe igen??!!
Tror ikke, det her går længere. Farvel og tak.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 1ed4c8060b
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Re: Ny Træner
I Brøndby-kampen, som er hans suverænt bedste kamp på dansk jord, var det netop hans evner i det opbyggende spil der var fuldstændig uovertrufne, og erobringer på første tredjedel. Han lignede en rigtig spielmacher.Buzz Killington skrev: ↑21. mar 2021, 22:48Syntes vi presser markant lavere, hvis overhovedet og vi fanger ikke modstanderen i ubalance. Det går blandt andet udover vores presspiller numero uno - Ferriera. Hans styrker er netop i at vi står solidt og højt i presset, hvor han i stedet nu har langt flere opgaver i det opbyggende, i en rolle hvor han overhovedet ikke trives.
Problemet tror jeg nærmere det er de transferrygter, som både portugisiske og danske medier var vedholdende med at præsentere for ham. Han har ikke lignet sig selv siden. Usikker på bolden, og rigtigt mange dumme beslutninger og farlige boldtab.
Han gik fra at være en spiller ingen kendte, til en der var under opsyn. Stor medieinteresse i Portugal om ham også.
Det kan godt være steget ham lidt til hovedet. Måske han har lige så meget brug for en sommerpause som alle vi andre har efter denne sæson.
Re: Ny Træner
Synes simpelthen det lyder som et fejlcast, når det i hele rekrutteringsprocessen og ved ansættelsen har været italesat, at AaB’s nye stil var baseret op aggressivt pres, hvor vi fik levende kampe og underholdende bold med mange chancer.. Så står manden gudhjælpemig her og snakker om min stil med boldbesiddelse og kombinationsspil.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Buzz Killington
- Allstar

- Indlæg: 9845
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Ny Træner
Det må være Feher vs. Brøndby du tænker på. For ja, der var han også god fremad. Men det var dog stadig en kamp ud fra Friis' skabelon, med 3 i forsvaret, Børsting i pølerollen (på backen dog), og et mere direkte og risikobetonet spil. Når jeg lige checker op på den, så kan jeg se at Ferreira også smed bolden væk masser af gange, men den slags er jo ikke nær så problematisk når man ikke forsøger at bygge så omstændigt op bagfra og har et helt hold der tonser rundt for at vinde bolden tilbage.Julgranen skrev: ↑21. mar 2021, 22:53I Brøndby-kampen, som er hans suverænt bedste kamp på dansk jord, var det netop hans evner i det opbyggende spil der var fuldstændig uovertrufne, og erobringer på første tredjedel. Han lignede en rigtig spielmacher.Buzz Killington skrev: ↑21. mar 2021, 22:48Syntes vi presser markant lavere, hvis overhovedet og vi fanger ikke modstanderen i ubalance. Det går blandt andet udover vores presspiller numero uno - Ferriera. Hans styrker er netop i at vi står solidt og højt i presset, hvor han i stedet nu har langt flere opgaver i det opbyggende, i en rolle hvor han overhovedet ikke trives.
Problemet tror jeg nærmere det er de transferrygter, som både portugisiske og danske medier var vedholdende med at præsentere for ham. Han har ikke lignet sig selv siden. Usikker på bolden, og rigtigt mange dumme beslutninger og farlige boldtab.
Han gik fra at være en spiller ingen kendte, til en der var under opsyn. Stor medieinteresse i Portugal om ham også.
Det kan godt være steget ham lidt til hovedet. Måske han har lige så meget brug for en sommerpause som alle vi andre har efter denne sæson.
Jeg håber (håber håber håber) forskellen hovedsagligt hedder Lucas/Hilje.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Re: Ny Træner
Det skal gerne være en anden version af ham, end den spiller der dukkede op de første 10 kampe. Der var han saftsuseme under niveau.Buzz Killington skrev: ↑21. mar 2021, 23:09Jeg håber (håber håber håber) forskellen hovedsagligt hedder Lucas/Hilje.
Vi så allerede med Hilje i dag, da han kommer ind at han tager enormt ansvar. Tilbyder sig, er verbal og båder erobrer og afslutter. Det er hvad han er købt til.
Lad os håbe vi får en længere stime af kampe med ham i en vigtig rolle nu her.
Re: Ny Træner
Her en bemærkning fra Ståle, der meget godt illustrerer nyankomne træneres udfordringer:Brent skrev: ↑21. mar 2021, 23:00Synes simpelthen det lyder som et fejlcast, når det i hele rekrutteringsprocessen og ved ansættelsen har været italesat, at AaB’s nye stil var baseret op aggressivt pres, hvor vi fik levende kampe og underholdende bold med mange chancer.. Så står manden gudhjælpemig her og snakker om min stil med boldbesiddelse og kombinationsspil.
Processen blev forsinket af alle de skader fra sidste år, men vi vidste, at der skulle ske noget, da jeg kom til klubben. I sommeren 2014 lavede vi meget om, for der var en del spillere, som jeg havde arvtaget. Truppen var fuldstændig fejlsammensat af mange forskellige trænere, og det måtte vi gøre noget ved. Det var en forudsætning for, at vi kunne bygge noget op over tid, siger Solbakken og fremhæver den foryngelseskur, truppen har været igennem.
Re: Ny Træner
Men det kunne tilsyneladende godt lade sig gøre at spille aggressivt og målsøgende spil under Friis, på trods af Inges fejlsammensatte trupJulgranen skrev: ↑21. mar 2021, 23:26Her en bemærkning fra Ståle, der meget godt illustrerer nyankomne træneres udfordringer:Brent skrev: ↑21. mar 2021, 23:00Synes simpelthen det lyder som et fejlcast, når det i hele rekrutteringsprocessen og ved ansættelsen har været italesat, at AaB’s nye stil var baseret op aggressivt pres, hvor vi fik levende kampe og underholdende bold med mange chancer.. Så står manden gudhjælpemig her og snakker om min stil med boldbesiddelse og kombinationsspil.
Processen blev forsinket af alle de skader fra sidste år, men vi vidste, at der skulle ske noget, da jeg kom til klubben. I sommeren 2014 lavede vi meget om, for der var en del spillere, som jeg havde arvtaget. Truppen var fuldstændig fejlsammensat af mange forskellige trænere, og det måtte vi gøre noget ved. Det var en forudsætning for, at vi kunne bygge noget op over tid, siger Solbakken og fremhæver den foryngelseskur, truppen har været igennem.
Wieghorst havde også et tydeligt koncept, men det var drønkedeligt, og jeg føler desværre, at vi bevæger i samme retning med nuværende træner med hastige skridt
AaB - the Nordic gateway to Europe
Re: Ny Træner
Er problemet ikke snarere end kedeligt/underholdende koncept et fravær af koncept? Det er jo ikke usædvanligt eller uforståeligt, at det halter til en start med at skabe en ny spillestil, men har vi råd til bare at lade den køre i et nedrykningsslutspil? Og er det i grunden en for dårlig spillertrup, der er problemet?Brent skrev: ↑22. mar 2021, 00:03Men det kunne tilsyneladende godt lade sig gøre at spille aggressivt og målsøgende spil under Friis, på trods af Inges fejlsammensatte trupJulgranen skrev: ↑21. mar 2021, 23:26Her en bemærkning fra Ståle, der meget godt illustrerer nyankomne træneres udfordringer:Brent skrev: ↑21. mar 2021, 23:00Synes simpelthen det lyder som et fejlcast, når det i hele rekrutteringsprocessen og ved ansættelsen har været italesat, at AaB’s nye stil var baseret op aggressivt pres, hvor vi fik levende kampe og underholdende bold med mange chancer.. Så står manden gudhjælpemig her og snakker om min stil med boldbesiddelse og kombinationsspil.
Processen blev forsinket af alle de skader fra sidste år, men vi vidste, at der skulle ske noget, da jeg kom til klubben. I sommeren 2014 lavede vi meget om, for der var en del spillere, som jeg havde arvtaget. Truppen var fuldstændig fejlsammensat af mange forskellige trænere, og det måtte vi gøre noget ved. Det var en forudsætning for, at vi kunne bygge noget op over tid, siger Solbakken og fremhæver den foryngelseskur, truppen har været igennem.
Wieghorst havde også et tydeligt koncept, men det var drønkedeligt, og jeg føler desværre, at vi bevæger i samme retning med nuværende træner med hastige skridt
Re: Ny Træner
I guder, hvor er jeg træt af at det konstant er trænerens skyld, når tingene ikke kører!
Vi er blevet nummer 5 som bedste placering siden mesterskabet i 14. Vel og mærke med et utal af trænere ved roret. Og hver gang begynder vi at diskutere om vi skal fyre vores træner og ansætte en ny (der så også bliver max nummer 5) og så kører møllen igen.
Med de sidste 6 års resultater, tror jeg bare vi må erkende at vores klub er en midterklub i dansk fodbold. Det kan ikke være tilfældigt at vi år efter år kæmper om placeringerne 5 til 8.
Der skal helt andre indkøb til, hvis vi skal løfte os ud af det dødvande vi befinder os i. Vi skal ha indkøbt noget kvalitet til truppen! Ikke flere Granli, Rufo, Priovic, Hagelskjær, Prica osv osv indkøb. Spillere som ikke er mærkbart bedre end vores egne spillere, som bliver sendt væk.
Vores ledelse skal snart sætte sig ned og spørge hinanden om, hvad vi vil og skal i den her klub. Vil vi gå efter at blive top 4 klub. Så skal der profiler ind som kan forstærke os mærkbart.
Er vi tilfredse med midterplaceringer. Så spar indkøbene og spil med vores egne unge.
Lige nu siger man et og gør det stik modsatte. Man vil være tophold men køber ind til et midterhold.
Vi er blevet nummer 5 som bedste placering siden mesterskabet i 14. Vel og mærke med et utal af trænere ved roret. Og hver gang begynder vi at diskutere om vi skal fyre vores træner og ansætte en ny (der så også bliver max nummer 5) og så kører møllen igen.
Med de sidste 6 års resultater, tror jeg bare vi må erkende at vores klub er en midterklub i dansk fodbold. Det kan ikke være tilfældigt at vi år efter år kæmper om placeringerne 5 til 8.
Der skal helt andre indkøb til, hvis vi skal løfte os ud af det dødvande vi befinder os i. Vi skal ha indkøbt noget kvalitet til truppen! Ikke flere Granli, Rufo, Priovic, Hagelskjær, Prica osv osv indkøb. Spillere som ikke er mærkbart bedre end vores egne spillere, som bliver sendt væk.
Vores ledelse skal snart sætte sig ned og spørge hinanden om, hvad vi vil og skal i den her klub. Vil vi gå efter at blive top 4 klub. Så skal der profiler ind som kan forstærke os mærkbart.
Er vi tilfredse med midterplaceringer. Så spar indkøbene og spil med vores egne unge.
Lige nu siger man et og gør det stik modsatte. Man vil være tophold men køber ind til et midterhold.
Re: Ny Træner
Det ved jeg nu ikke.
Friis’ AaB-hold lavede i de sidste 15 kampe under hans ledelse 1 mål i snit.
Cifuentes har godt og vel samme facit.
- Buzz Killington
- Allstar

- Indlæg: 9845
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Ny Træner
Det tror jeg nu nok du ved. For det var både aggressivt og målsøgende. Det betyder ikke at spillerne formår at sparke den i kassen. Men vi skabte langt langt flere chancer. Det er indiskutabelt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Re: Ny Træner
Cifuentes skal have mere tid, det er jeg ikke uenig i. Men kan vi snart stoppe med alt den snak om hvor god Inge er i medierne? Han er sportsdirektør, ikke SoMe medarbejder. Det har ingen effekt på spillet, at vores sportsdirektør har charmet sig ind på pressen. Inge rykkede ned i Norge som noget af det første. Jeg frygter lidt at det samme kan ske her.
Inge skal sadle om, og lade være med at tro han har fundet den hellige gral med sit datasystem. Der skal mere ambitiøse folk ind, og det vil som minimum udelukke folk som Granli, Hagelskjær og hvad der ellers kan findes af "spændende" navne der ikke evner at slå igennem på lavere niveau end vores. Ellers overtager vi bare den rolle som OB har haft i så mange år, hvor truppen er blevet proppet med divisionsnavne og niveauet sjovt nok er derefter
Cifuentes skal stoppe med at spille Tom som enlig mand i front, og så må han gerne finde ud af, at der også er en central midtbane på banen når vi bygger op. Jeg er virkelig imponeret over hvor meget mere losse-bold det er blevet til, og hvor lidt struktur der er i vores angreb og opspil. Det er jammerligt at være vidne til. Nu har vi hentet ham den 18 årige i Helsingør, og han er måske ikke klar til superligabold, men hans fysik alene ville være mere værd end det Tom og det meste af den øvrige offensiv bidrager med.
Inge skal sadle om, og lade være med at tro han har fundet den hellige gral med sit datasystem. Der skal mere ambitiøse folk ind, og det vil som minimum udelukke folk som Granli, Hagelskjær og hvad der ellers kan findes af "spændende" navne der ikke evner at slå igennem på lavere niveau end vores. Ellers overtager vi bare den rolle som OB har haft i så mange år, hvor truppen er blevet proppet med divisionsnavne og niveauet sjovt nok er derefter
Cifuentes skal stoppe med at spille Tom som enlig mand i front, og så må han gerne finde ud af, at der også er en central midtbane på banen når vi bygger op. Jeg er virkelig imponeret over hvor meget mere losse-bold det er blevet til, og hvor lidt struktur der er i vores angreb og opspil. Det er jammerligt at være vidne til. Nu har vi hentet ham den 18 årige i Helsingør, og han er måske ikke klar til superligabold, men hans fysik alene ville være mere værd end det Tom og det meste af den øvrige offensiv bidrager med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Re: Ny Træner
Så nu skaber vi færre chancer, men scorer oftere på dem. Ergo er det mere eller mindre det samme.Buzz Killington skrev: ↑22. mar 2021, 09:17Det tror jeg nu nok du ved. For det var både aggressivt og målsøgende. Det betyder ikke at spillerne formår at sparke den i kassen. Men vi skabte langt langt flere chancer. Det er indiskutabelt.
Jeg har kigget lidt på historikken, og det er altså noget vrøvl, at vi skabte massevis af chancer set til de øvrige hold i Superligaen.
Lad os tage grundspilskampene i 19/20 og 20/21:
Vi startede forrygende ud, med at skabe 13-15+ chancer i de første 3 kampe.
Jeg har taget chancer pr. runde, og set på hvor vi ligger ifht. de andre hold i runden, jo højere, jo flere chancer har vi skabt.
De 28 grundspilskampe fordeler sig således:
Flest chancer i runden: 3 gange
2. flest: 2 gange
3. flest: 2 gange
4. flest:
5. flest:
6. flest: 1 gang
7. flest: 2 gange
8. flest: 6 gange
9. flest: 2 gange
10. flest: 2 gange
11. flest: 5 gange
12. flest: 2 gange
13. flest:
14. flest: 1 gang
Det kan altså kraftigt tilbagevises, at Jacob Friis' AaB skabte specielt mange chancer, og var offensivt flyvende. Ikke ifht. de andre hold i Superligaen.
Kvaliteten af chancerne var til tider stor, og det kan Friis takke Kusk og Lucas for. Sidstnævnte skabte flest åbne chancer i 19/20 sæsonen, mens Kusk fører samme stilling i år foran Jesper Lindstrøm.
Men bottomline:
Jacob Friis' AaB-hold skabte meget få chancer set til det offensive potentiale i holdet.
Cifuentes' AaB ligger i snit på omkring 9. pladsen i samme stilling efter han kom til. Så altså marginalt dårligere. Men han har heller ikke Lucas Andersen til rådighed, hvilket Friis havde, og Lucas står alene noteret for mere end 70 chancer de sidste 2 sæsoner.