Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Pontoppi » 1. jul 2025, 10:32

Lyngehoevdingen skrev:
1. jul 2025, 10:08
Jeg tror, at begrænsningen er ejernes lyst til at putte penge i et firma der ikke har særlig meget held med deres første projekt; at forbedre AaB som klub.

Rige mennesker putter altså ikke penge i ting, bare fordi de har pengene. Så når et firma som SSE22 mislykkes, så øges lysten til at bidrage med kapital jo ikke.
passer også med vores egne nordjyske investorer de sidste mange år…. der heller ikke blev ved med have dybe lommer efter kapiteludvidelse x mange uden andet end underskud :thumbsdown:
hjertet i nord :aabfan:

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 1. jul 2025, 10:36

Pontoppi skrev:
1. jul 2025, 10:32
Lyngehoevdingen skrev:
Jeg tror, at begrænsningen er ejernes lyst til at putte penge i et firma der ikke har særlig meget held med deres første projekt; at forbedre AaB som klub.

Rige mennesker putter altså ikke penge i ting, bare fordi de har pengene. Så når et firma som SSE22 mislykkes, så øges lysten til at bidrage med kapital jo ikke.
passer også med vores egne nordjyske investorer de sidste mange år…. der heller ikke blev ved med have dybe lommer efter kapiteludvidelse x mange uden andet end underskud :thumbsdown:
Men nu snakker vi altså ikke tidligere ejere. Nu snakker vi SSE22, i dag, efter en katastrofal nedrykning, uden træner og sportsdirektør og med en økonomi der stadig er helt smadret.

Hvorfor er det lige det er så vigtigt for dig at blive ved med at snakke om tidligere ledelse? Det er vel irrelevant i forhold til den situation vi står i lige præcis nu, og som kan være afgørende for klubbens fremtid.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 1. jul 2025, 10:42

Frygah skrev:
1. jul 2025, 10:36
Hvorfor er det lige det er så vigtigt for dig at blive ved med at snakke om tidligere ledelse? Det er vel irrelevant i forhold til den situation vi står i lige præcis nu, og som kan være afgørende for klubbens fremtid.
sse og tidligere ledelser har begået samme fejl, de har ikke kunnet drive en forretning….

det afgørende for klubbens fremtid er økonomi og ejere der kan gøre at AaB skal drives fornuftigt.
den økonomi er en møllesten om halsen :thumbsdown:
er sgu gammel nok til at huske, at vi altid har slåsset med det…. lige siden Ole klumpfods tid.
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. jul 2025, 10:54

Pontoppi skrev:
1. jul 2025, 08:20
KongGulerod skrev:
30. jun 2025, 20:34
Hvis vi har forhørt os på Würtz og KEP, så står det godt nok skidt til. Jesus christ…
så husker man vel lige på at Lynges CV var endnu ringere da han blev ansat…. og gaarde’s CV også
Voldsomt elendig sammenligning. Lynge var en helt anden tid i fodboldverdenen. Og han havde evner og personlighed, der hurtigt rykkede ham.
Gaarde var jo voldsomt elendig.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. jul 2025, 10:55

Farveller, Julius.
Ædruelighedens stemme

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 1. jul 2025, 11:01

haghdk skrev:
1. jul 2025, 10:16
Patmand skrev:
1. jul 2025, 10:04
Reyad skrev:
1. jul 2025, 09:52
jonas386 skrev:
1. jul 2025, 09:49
Så er Nagel også ude.
Der må simpelthen være noget under opsejling til det bestyrelsesmøde. Alle SSE22-folkene forlader skuden. For helvede, hvor jeg håber på nye ejere.
Hvilket bestyrelsesmøde?

I morgen bliver der afholdt en ekstraordinær generalforsamling. Den har kun ét punkt på dagsordenen: valg af ny formand til bestyrelsen.
Der sker altså ikke andet ved den ekstraordinære generalforsamling.
Et eller andet foregår der i hvert fald. Hvis SSE22 bare ville køre på som altid, så er det lidt mystisk at alle deres folk smutter og de spillere der kommer ind går imod hvad de vil.
Mente selvfølgelig generalforsamling. Det er meget sandsynligt, at der ikke sker noget. Men jeg synes som, måne og stjerner peger på, at der er ved at ske et eller andet.
Forhåbentlig noget godt. Min største drøm er farvel til SSE22. Farvel til Hamborg-ledelsen og goddag til en lokalt forankret ledelse, der formår at sætte handling bag intentionerne og som har dybe lommer.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 1. jul 2025, 12:13

Patmand skrev:
1. jul 2025, 10:04
Reyad skrev:
1. jul 2025, 09:52
jonas386 skrev:
1. jul 2025, 09:49
Så er Nagel også ude.
Der må simpelthen være noget under opsejling til det bestyrelsesmøde. Alle SSE22-folkene forlader skuden. For helvede, hvor jeg håber på nye ejere.
Hvilket bestyrelsesmøde?

I morgen bliver der afholdt en ekstraordinær generalforsamling. Den har kun ét punkt på dagsordenen: valg af ny formand til bestyrelsen.
Der sker altså ikke andet ved den ekstraordinære generalforsamling.
der er ikke andre punkter på dagsordenen end "ny formand" til den ekstraordinære generalforsamling imorgen MEN det er ikke det samme som AaB ikke kan orientere om evt. nyt i samme ombæring. Det ville lejligheden jo passe fint til.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 1. jul 2025, 12:17

Pontoppi skrev:
1. jul 2025, 10:32
Lyngehoevdingen skrev:

Forskellen er jo antallet af erfarne fordboldprofessionlle, der er tilgængelige. I 90'erne var der jo ikke tale om en fodboldbranche. Der var sportschefer og trænere, og hvis man ikke kunne tage en af de andre klubbers, så måtte man selv opfinde én. I dag er der jo i enhver klub en masse fodboldfaglige ledere, som kan aspirere.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2025, 12:18

R Rosenberg skrev:
1. jul 2025, 10:55
Farveller, Julius.
Hmm tjah…jeg aner intet om, hvordan ansvaret nærmere har været fordelt på køb og salg. På sidste del har AaB bare gjort det ret godt, må man give ham/dem. Nå, videre, og det lader til at være mod en daglig ledelse hvor det, som kom ind med SSE, er helt på vej ud igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 1. jul 2025, 12:25

Funky skrev:
1. jul 2025, 12:18
R Rosenberg skrev:
Farveller, Julius.
Hmm tjah…jeg aner intet om, hvordan ansvaret nærmere har været fordelt på køb og salg. På sidste del har AaB bare gjort det ret godt, må man give ham/dem. Nå, videre, og det lader til at være mod en daglig ledelse hvor det, som kom ind med SSE, er helt på vej ud igen.
Ift. til transfer ud, har vi ikke bare gjort det gennemsnitlig? Er vi ikke bare en del af en generel trend hvor transfers er løbet fuldstændig løbsk i hele Europa?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2025, 12:29

Spanky skrev:
1. jul 2025, 12:25
Funky skrev:
1. jul 2025, 12:18
R Rosenberg skrev:
Farveller, Julius.
Ift. til transfer ud, har vi ikke bare gjort det gennemsnitlig? Er vi ikke bare en del af en generel trend hvor transfers er løbet fuldstændig løbsk i hele Europa?
Tjoh, måske - jeg synes bare, vi plejer at være kronisk dårlige til den del. Salg+leje af Widell var i sig selv også en geni-streg, som vi bare fik alt for lidt ud af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
morten_bertelsen
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Augo
Kontakt:

Indlæg af morten_bertelsen » 1. jul 2025, 13:13

Så mangler bare Pierre Gillo som den sidste tysker/SSE22-soldat på Hornevej :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. jul 2025, 13:22

morten_bertelsen skrev:
1. jul 2025, 13:13
Så mangler bare Pierre Gillo som den sidste tysker/SSE22-soldat på Hornevej :aabfan:
Og IKKE MINDST Jack Cassidy!
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
morten_bertelsen
Lilleput
Lilleput
Kontakt:

Indlæg af morten_bertelsen » 1. jul 2025, 15:00

R Rosenberg skrev:
1. jul 2025, 13:22
Ham glemte jeg ja, James' gode kammerat.. :cheers:

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 1. jul 2025, 15:17

morten_bertelsen skrev:
1. jul 2025, 15:00
R Rosenberg skrev:
Mon ikke også snart Anton Boeckel med dette CV er fortid som international data scout...
https://www.linkedin.com/in/anton-boeck ... bdomain=de
// gwailo

Brugeravatar
morten_bertelsen
Lilleput
Lilleput
Kontakt:

Indlæg af morten_bertelsen » 1. jul 2025, 15:44

gwailo skrev:
1. jul 2025, 15:17
Mon ikke også snart Anton Boeckel med dette CV er fortid som international data scout...
Mon ikke han er en del af Julius' pakke, og ryger sammen med ham, når nu der ryddes så voldsomt op i SSE22 nepotismen. Andet ville næsten være underligt :cheers:

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 1. jul 2025, 16:18

gwailo skrev:
morten_bertelsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Hvordan tror I det påvirker en virksomhed, når der er så voldsom udskiftning af medarbejdere? Dem af jer der har haft et rigtigt arbejde ved det jo godt. I andre må nøjes med at gætte. Det er helt sygeligt, hvor travlt I har med at afskippe samtlige medarbejdere, der har bare det mindste med SSE at gøre. Men fair nok, I skal bare ikke brokke jer, når det fortsætter med at gå ad helvedes til, for I har selv været med til at forårsage det.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. jul 2025, 16:48

KongGulerod skrev:
1. jul 2025, 16:18
gwailo skrev:
morten_bertelsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Hvordan tror I det påvirker en virksomhed, når der er så voldsom udskiftning af medarbejdere? Dem af jer der har haft et rigtigt arbejde ved det jo godt. I andre må nøjes med at gætte. Det er helt sygeligt, hvor travlt I har med at afskippe samtlige medarbejdere, der har bare det mindste med SSE at gøre. Men fair nok, I skal bare ikke brokke jer, når det fortsætter med at gå ad helvedes til, for I har selv været med til at forårsage det.
Har du set Jack Cassidys CV? Altså, man kan jo gå ned på Arbejdsformidlingen og finde bedre med løntilskud.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 1. jul 2025, 17:03

R Rosenberg skrev:
1. jul 2025, 16:48
KongGulerod skrev:
gwailo skrev:
morten_bertelsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Har du set Jack Cassidys CV? Altså, man kan jo gå ned på Arbejdsformidlingen og finde bedre med løntilskud.
Det er sådan set min pointe uvedkommende.

Men hvis jeg skal forholde mig til din kommentar, så er svaret: Nej, det har jeg ikke. Jeg vil aldrig konkludere på en persons egenskaber og evne til at udføre sit job baseret på et CV.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 1. jul 2025, 17:07

KongGulerod skrev:
gwailo skrev:
morten_bertelsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Herr Königskarotte
Sikke noget pis at fyre af..
Men okay - SÅ skal du sgu heller ikke fejre det, når det vender til det positive.

Besvar