Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af doukas » 4. mar 2014, 16:26

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
tommas jensen skrev:Jeg vil gerne snart ha nogle gode nyheder fra hjerteklubben :aabfan:
Jeg mener - helt alvorligt - at nyheden i går var en god nyhed!
Den kan jeg faktisk godt følge. Dels har vi fået - nogenlunde - klarhed over, hvor meget feriepengesagen koster, dels er det officielt udmeldt, at der faktisk er interesserede investorer.

Rigtig godt bliver det, når følgende meldes ud - formentlig samme dag:

"AaB indgår forlig med Spillerforeningen"

"AaB tilføres markant millionbeløb"

"AaB investerer i sydafrikansk guldmine"
Er punkt 3 Nomvethes afkom?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2014, 16:43

doukas skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
tommas jensen skrev:Jeg vil gerne snart ha nogle gode nyheder fra hjerteklubben :aabfan:
Den kan jeg faktisk godt følge. Dels har vi fået - nogenlunde - klarhed over, hvor meget feriepengesagen koster, dels er det officielt udmeldt, at der faktisk er interesserede investorer.

Jaja, punkt 3 var selvfølgelig en lille spøg, men resten var nu ment i ramme alvor. AaBs øjeblikkelige situation er meget alvorlig, men det er fortidens synder, man bøvler med, og klubben - såfremt den altså tilføres et eksternt beløb, for det er og bliver en forudsætning -er bedre rustet end mange andre danske klubber.

Der er pænt styr på den daglige drift (i den forbindelse mener jeg, det er urealistisk, at klubben nogensinde kan gøre sig helt uafhængig af spillersalg, med mindre man vender tilbage til en mere koncernagtig tilgang, hvad naturligvis ikke kommer til at ske i nærmeste fremtid), og der er udviklet et glimrende talentgrundlag. Dog kommer der for få tilskuere på stadion, men det er et problem, man må tage hånd om senere - og som måske er uløseligt forbundet med klubbens aktuelle økonomiske tilstand.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 4. mar 2014, 17:33

doukas skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:

Nej det er bare Søndergaard der har fundet nye investeringsprojekter, som AaB kan kaste penge efter :money:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. mar 2014, 20:14

Godt vi er kommet videre - i gamle dage havde overskrifterne nok været:

"AaB investerer i messe center"

"AaB åbner isboder på havnen i Aalborg"

"AaB køber gammelt skib og vil indrette det til restaurant"

"AaB har behov for ny likviditet"

"AaB ansætter varmluftsballon med fesent CV som ny Adm. Direktør"

"AaB erhverver 49% af Jomfru Ane Gade"

"AaB bruger 7 millioner på opførelse af 9 meter høj Per Søndergaard statue foran stadion"

"AaB køber bordtennishold, åbner cykelhold og satser massivt på Curling"

"AaB køber reklamebureau"

"AaB vil tjene penge på salg af elbiler"

Hvorefter Tom Mathiesen fra AaB-kirkegården messer "Synergi, Synergi, Synergi, Synergi"

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. mar 2014, 20:18

Pastorius skrev: Jeg tror (det er rent gætværk) at AaB kun vil give oplysninger om spillere der har gjort krav på pengene (eller er medlem af spillerforeningen) og spillerforeningen vil have oplysninger om alle kontrakter i perioden.
Var Øland ikke ude og udtale at Agger ikke havde et krav, da han ikke var medlem af spillerforeningen. Hvilket også er sådan reglerne (som udgangspunkt) er, hvis jeg ikke husker mine arbejdsretlige fag helt forkert.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2014, 20:25

Viva i cazzi rossi skrev:
Pastorius skrev: Jeg tror (det er rent gætværk) at AaB kun vil give oplysninger om spillere der har gjort krav på pengene (eller er medlem af spillerforeningen) og spillerforeningen vil have oplysninger om alle kontrakter i perioden.
Var Øland ikke ude og udtale at Agger ikke havde et krav, da han ikke var medlem af spillerforeningen. Hvilket også er sådan reglerne (som udgangspunkt) er, hvis jeg ikke husker mine arbejdsretlige fag helt forkert.
Jo, der var vist noget med Agger, men han har i hvert fald snakket om at kradse alle feriepenge ind, fordi spillerforeningen har fået overdraget hele kravet af feriefonden. Jeg mener også det er er nævnt som et stridspunkt i sagsfremstillingen fra den oprindelige dom. Ferieloven gælder jo som udgangspunkt for alle, og ikke kun dem der er organiserede. Men det kan godt være at den twist allerede er forhandlet på plads. Som jeg husker det, var Agger-snakken noget senere end dommen i sin tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 4. mar 2014, 21:10

Var der ikke også snak om at udenlandske spillere der havde været her i et par år, og som aldrig havde været med i spillerforeningen, netop bare kunne melde sig ind, og så ville deres krav også gælde med tilbagevirkende kraft? Der var flere forskellige diskussioner kørende på det tidspunkt i hvert fald.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. mar 2014, 22:41

thomasjn skrev:Godt vi er kommet videre - i gamle dage havde overskrifterne nok været:

"AaB investerer i messe center"

"AaB åbner isboder på havnen i Aalborg"

"AaB køber gammelt skib og vil indrette det til restaurant"

"AaB ansætter varmluftsballon med fesent CV som ny Adm. Direktør"

"AaB erhverver 49% af Jomfru Ane Gade"

"AaB bruger 7 millioner på opførelse af 9 meter høj Per Søndergaard statue foran stadion"

"AaB køber bordtennishold, åbner cykelhold og satser massivt på Curling"

"AaB køber reklamebureau"

"AaB vil tjene penge på salg af elbiler"

Hvorefter Tom Mathiesen fra AaB-kirkegården messer "Synergi, Synergi, Synergi, Synergi"
Hehe, så blev dagen lige lidt sjovere :-) Tak

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2014, 23:11

thomasjn skrev: "AaB erhverver 49% af Jomfru Ane Gade"
Den der fik du lige sneget ind mellem alle vittighederne. Den er der da perspektiv i.

Hvis man nu sørger for at scoute de rette spillertyper, så kan man sørge for at langt de fleste penge man giver ud i lønninger kommer tilbage i kassen igen (den skal lige stemmes af med spillerforeningen først, vi er vel blevet klogere). Den første ligger lige til højrebenet. Han er ikke slidt op, han har vel spillet lidt mere på landsholdet i denne sæson end han har på sit klubhold.

Jeg håber ikke I tager mig ilde op, men det er sgu da en synergieffekt der er til at tage og måle på. Ikke noget luftigt eller varmt ved den!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. mar 2014, 23:22

Pastorius skrev:
thomasjn skrev: "AaB erhverver 49% af Jomfru Ane Gade"
Den der fik du lige sneget ind mellem alle vittighederne. Den er der da perspektiv i.

Hvis man nu sørger for at scoute de rette spillertyper, så kan man sørge for at langt de fleste penge man giver ud i lønninger kommer tilbage i kassen igen (den skal lige stemmes af med spillerforeningen først, vi er vel blevet klogere). Den første ligger lige til højrebenet. Han er ikke slidt op, han har vel spillet lidt mere på landsholdet i denne sæson end han har på sit klubhold.

Jeg håber ikke I tager mig ilde op, men det er sgu da en synergieffekt der er til at tage og måle på. Ikke noget luftigt eller varmt ved den!
Du har fat i noget - er også sikker på Duncan til enhver tid hellere vil komme tilbage, hvis han har turpas i gaden end at forfølge en lille CL chance med FCM.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2014, 23:28

Vi kan vel hive det halve af norges landshold med sådan en ordning. Eller Sveriges for den sags skyld.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 5. mar 2014, 07:41

50mill tilsyneladende på vej... Så AllanPedersens påstande om at ingen storinvestor vil skyde penge i foretagendet bliver nok gjort til skamme. Not surprising!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2014, 08:11

MrBangDK skrev:50mill tilsyneladende på vej... Så AllanPedersens påstande om at ingen storinvestor vil skyde penge i foretagendet bliver nok gjort til skamme. Not surprising!!
Noget konkret?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div

Indlæg af OlleBruun » 5. mar 2014, 08:12

MrBangDK skrev:50mill tilsyneladende på vej... Så AllanPedersens påstande om at ingen storinvestor vil skyde penge i foretagendet bliver nok gjort til skamme. Not surprising!!

Kilde??

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 5. mar 2014, 08:21

Det blev sagt i P3 Sporten kl. 07.30... En investorgruppe omkring et firma i Brønderslev (kan ikke lige huske navnet). BT blev nævnt som kilde.
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2014, 08:29

Det vil absolut ikke gøre min dag dårligere. Jeg tror man skal sende en stille hilsen til Stefan Schoors, Lynge, Gaarde, Kent og hvem der ellers har formået at gøre AaB til en overskudsforretning og samtidig skabt nogenlunde resultater. Jeg tror ikke det her kunne lade sig gøre såfremt man stadig havde underskud på driften og rodede rundt omkring 10. pladsen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 5. mar 2014, 08:30

MrBangDK skrev:Det blev sagt i P3 Sporten kl. 07.30... En investorgruppe omkring et firma i Brønderslev (kan ikke lige huske navnet). BT blev nævnt som kilde.
Hørte det også 7:30 på P3 i bilen (var ved at køre galt!!).

De lovede at følge op på sagen i P3 morgen her mellem 8:30 og 9.

Sidder i møder fra nu af, så hvis nogen kan lytte med og give en update ville det være rart!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2014, 08:33

jonas386 skrev:
Det vil absolut ikke gøre min dag dårligere. Jeg tror man skal sende en stille hilsen til Stefan Schoors, Lynge, Gaarde, Kent og hvem der ellers har formået at gøre AaB til en overskudsforretning og samtidig skabt nogenlunde resultater. Jeg tror ikke det her kunne lade sig gøre såfremt man stadig havde underskud på driften og rodede rundt omkring 10. pladsen.
Ikke for at tage noget fra de nævnte, men det dem der har de største aktier i oprydningen er nok bestyrelsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2014, 08:37

Lyder dejligt, hvis det er tilfældet. Men undrer mig over, at det ikke figurerer på nogen nyhedsside overhovedet; har lige skimmet de største igennem.

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div

Indlæg af OlleBruun » 5. mar 2014, 08:42

http://www.bold.dk/nyt/AaB-i-dialog-med-mulig-investor" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke noget nyt som sådan og endnu ikke et konkret tal.

Besvar