Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
Worminator skrev:
Nogen steder hvor man også kan se det fra udlandet? Kæmpede en desperat og desværre forgæves kamp for at finde et godt live stream.
Det kan du tro!
Ved ikke om I ikke har adgang til Superliga.dk's (
http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;), men ellers ligger det på YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=J_ZwskRwznY" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
-
Worminator
- Landshold

- Geografisk sted: Ho Chi Minh City
Takker mange gange. Det var jo en sand fornøjelse at se.
Worminator
Mattæus 27.46.
-
AllanPedersen
- Allstar

Spillede på AaB vandt med mindste 2 mål..
Kunne så have taget 3, men også svært at vide.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
AllanPedersen skrev:Spillede på AaB vandt med mindste 2 mål..
Og?
Ska' vi hak'?
-
12mand
- Allstar

- Favoritspiller: ene
- Geografisk sted: 9000
jeg fik taget min århus stadion mødom i går. og er du sindssyg en ,mødom at få taget. pisse fed kamp, og mega god stemning på tribunen.
men kan folk ikke godt lade være at snakke om guld?! inden grund til at jinxe det. hvis vi vinder på søndag, tør jeg godt begynde at snakke om medaljer. men der er altså mange kampe endnu. så ro på folkens. :-)
lynge er gud!
-
AllanPedersen
- Allstar

MrBangDK skrev:AllanPedersen skrev:Spillede på AaB vandt med mindste 2 mål..
Og?
MrBangDK.. Hvis du er så bitter over vores debat i den økonomiske tråd at du skal jagte mig rundt i andre tråde.
Så må vi tage den med admin?
Ellers kan du jo bare springe mine indlæg over, det synes jeg du havde sagt flere gange du ville
-
AllanPedersen
- Allstar

12mand skrev:jeg fik taget min århus stadion mødom i går. og er du sindssyg en ,mødom at få taget. pisse fed kamp, og mega god stemning på tribunen.
men kan folk ikke godt lade være at snakke om guld?! inden grund til at jinxe det. hvis vi vinder på søndag, tør jeg godt begynde at snakke om medaljer. men der er altså mange kampe endnu. så ro på folkens. :-)
Kan ikke huske hvem men var en GF spiller i går der snakkede om at nu fik de i hvert fald ikke medaljer
Kun AGF spillere kan blive trynet så meget, og ligge så lavt i tabellen, og stadig forholde sig til guldet.

-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
AllanPedersen skrev:MrBangDK skrev:AllanPedersen skrev:Spillede på AaB vandt med mindste 2 mål..
Og?
MrBangDK.. Hvis du er så bitter over vores debat i den økonomiske tråd at du skal jagte mig rundt i andre tråde.
Ellers kan du jo bare springe mine indlæg over, det synes jeg du havde sagt flere gange du ville
Tjek lige retninglinjerne... Indlæg skal være debatskabende eller have relevans for tråden. Tror folk er pænt ligeglad med dine indsatser!
Ska' vi hak'?
-
AllanPedersen
- Allstar

MrBangDK skrev:AllanPedersen skrev:MrBangDK skrev:AllanPedersen skrev:Spillede på AaB vandt med mindste 2 mål..
Og?
Tjek lige retninglinjerne... Indlæg skal være debatskabende eller have relevans for tråden. Tror folk er pænt ligeglad med dine indsatser!
ok tak

-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Sindssygt ringe indslag!!! Eneste formildende er, at Børge Bach fik sig en god griner.
-
sulakvelidze
- Allstar

Køllen I Møllen skrev:Fabbe skrev:sulakvelidze skrev:Køllen I Møllen skrev:sulakvelidze skrev:Lidt statistik:
Sejren var den første i syv superligakampe mod AGF. Dermed forhindrede AaB, at AGF tangerede AaB's rekordstime på syv indbyrdes opgør uden nederlag. Den blev sat i perioden 2005-2008.
Sejren var den største af udeholdet i de 68 indbyrdes opgør mellem klubberne fra jyllands to største byer i Superligaens historie. Og den var den største i det hele taget tiden siden 1980, da AGF vandt 5-2 i Aalborg. Dengang rykkede taberne ud.
Sejren var AaB's største over AGF i Aarhus siden 5-1 i 1973. Den sejr er også den største udesejr nogensinde i kampene mellem de to klubber, der i danmarksturneringen mødtes første gang i 1930. Et enkelt AaB-mål mere i dag havde altså været rekord for 84 års jyllandsslag.
Jeg synes at erindre at vi engang tabte 6-1 dernede? I starten af 90'erne?
Det gjorde vi i 1991 og 1996. Men det var jo så hjemmesejre til AGF. Jeg kiggede på de største udesejre i de indbyrdes opgør. Det mangler dog At blive præciseret i en sætning, kan jeg se. Opdaterer lige....
Uha. Ja det var i '91, at mere end halvdelen af stamspillerne var ude med skader. Ib Simonsen svarede i et interview efter kampen: "Øh, hva' gør vi, hvad ka' vi gøre?"
Jeg er ret sikker på at det interview var efter 0-2 i Lyngby hvor TV2 (Ankerdahl) jordede os for at spille defensivt.
Bytter du ikke om på det med koen på Aalborg Stadion? Ankerdal hev en ko ind på stadion for at lave en kobling til de nordjyske bønder. Og Flemming Toft jordede AaB for at spille defensivt i stedet for at lade sig køre over af Lyngby. Og pludselig husker man, hvor meget man hadede TV2 dengang.
-
jonas386
- Allstar

Det er revy humor når det er værst, så tror ikke det handler om alder.
Hvornår gik TV-Nord egentlig fra at have så meget fokus på AaB til at være den gang ynk med frygtelige værter, ligegyldige programmer og lamme indslag som det er i dag.
EDIT, nu har jeg set den episode med koen fortalt en del gange efterhånden. Men er ikke gammel nok til selv at kunne huske den, nogen der kan opklare, eller andet.
-
sulakvelidze
- Allstar

jonas386 skrev:Det er revy humor når det er værst, så tror ikke det handler om alder.
Hvornår gik TV-Nord egentlig fra at have så meget fokus på AaB til at være den gang ynk med frygtelige værter, ligegyldige programmer og lamme indslag som det er i dag.
EDIT, nu har jeg set den episode med koen fortalt en del gange efterhånden. Men er ikke gammel nok til selv at kunne huske den, nogen der kan opklare, eller andet.
Med fare for, at jeg husker den forkert....
I min erindring handlede det om spilletidspunktet, som for alle klubber var søndag klokken 15. AaB havde gode erfaringer med aftenkampe og var derfor ikke tilfredse med at spille om eftermiddagen og syntes vist i grunden også, at det var tovligt, at alle kampe skulle spilles samtidig. Det lavede Ankerdal så et interview med en AaB-leder (Børge Bach?) om på selve græsplænen. Af en eller anden grund gav nogen ham lov til at hive en ko ind på stadion. Så vidt jeg husker var TV2-logikken noget med, at nordjyder jo gerne ville sove om eftermiddagen, fordi de havde været tidligt oppe og malke køer. Så der stod gudhjælpemig en ko og tyggede drøv, mens der sad en københavnsk journalist og gjorde sig morsom over det.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

sulakvelidze skrev:Køllen I Møllen skrev:Fabbe skrev:sulakvelidze skrev:Køllen I Møllen skrev:sulakvelidze skrev:Lidt statistik:
Sejren var den første i syv superligakampe mod AGF. Dermed forhindrede AaB, at AGF tangerede AaB's rekordstime på syv indbyrdes opgør uden nederlag. Den blev sat i perioden 2005-2008.
Sejren var den største af udeholdet i de 68 indbyrdes opgør mellem klubberne fra jyllands to største byer i Superligaens historie. Og den var den største i det hele taget tiden siden 1980, da AGF vandt 5-2 i Aalborg. Dengang rykkede taberne ud.
Sejren var AaB's største over AGF i Aarhus siden 5-1 i 1973. Den sejr er også den største udesejr nogensinde i kampene mellem de to klubber, der i danmarksturneringen mødtes første gang i 1930. Et enkelt AaB-mål mere i dag havde altså været rekord for 84 års jyllandsslag.
Jeg synes at erindre at vi engang tabte 6-1 dernede? I starten af 90'erne?
Det gjorde vi i 1991 og 1996. Men det var jo så hjemmesejre til AGF. Jeg kiggede på de største udesejre i de indbyrdes opgør. Det mangler dog At blive præciseret i en sætning, kan jeg se. Opdaterer lige....
Uha. Ja det var i '91, at mere end halvdelen af stamspillerne var ude med skader. Ib Simonsen svarede i et interview efter kampen: "Øh, hva' gør vi, hvad ka' vi gøre?"
Jeg er ret sikker på at det interview var efter 0-2 i Lyngby hvor TV2 (Ankerdahl) jordede os for at spille defensivt.
Bytter du ikke om på det med koen på Aalborg Stadion? Ankerdal hev en ko ind på stadion for at lave en kobling til de nordjyske bønder. Og Flemming Toft jordede AaB for at spille defensivt i stedet for at lade sig køre over af Lyngby. Og pludselig husker man, hvor meget man hadede TV2 dengang.
Med "DET interview" mente jeg den hvor Ib Simonsen siger "Hvad skal vi gøre, hvad kan vi gøre?" som jeg er ret sikker på var efter 0-2 i Lyngby hvor vi havde 30 mand skadet og Fl Toft alligevel på pinagtig vis skulle jorde os for ikke at angribe da vi kom på 0-2.
Jeg husker også godt den med koen. Dengang var det Ankerdahl man hadede som pesten. Fuck han var retarderet. AaBs fans skulle fremstilles som ene bønder der ikke kunne nå på stadion hvis kampene ikke længere skulle spilles kl 19. For der skulle jo malkes og høstes i hele Nordjylland først.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Køllen I Møllen
- Allstar

sulakvelidze skrev:jonas386 skrev:Det er revy humor når det er værst, så tror ikke det handler om alder.
Med fare for, at jeg husker den forkert....
I min erindring handlede det om spilletidspunktet, som for alle klubber var søndag klokken 15. AaB havde gode erfaringer med aftenkampe og var derfor ikke tilfredse med at spille om eftermiddagen og syntes vist i grunden også, at det var tovligt, at alle kampe skulle spilles samtidig. Det lavede Ankerdal så et interview med en AaB-leder (Børge Bach?) om på selve græsplænen. Af en eller anden grund gav nogen ham lov til at hive en ko ind på stadion. Så vidt jeg husker var TV2-logikken noget med, at nordjyder jo gerne ville sove om eftermiddagen, fordi de havde været tidligt oppe og malke køer. Så der stod gudhjælpemig en ko og tyggede drøv, mens der sad en københavnsk journalist og gjorde sig morsom over det.
Præcist. Kan dog heller ikke huske om det lige var Børge Bach. Men vi var sateme rasende over det dengang. Og da der ikke var noget der hed internet måtte man så ned efter kuverter og frimærke for at sende læserbreve til aviserne med posten. Tror faktisk mit kom i BT.
Iøvrigt fik jeg også et læserbrev i EB efter at Faxe havde spyttet på Calle Facius. En uge senere modtog jeg en "dødstrussel" fra en Brøndby-fan med posten

Det er lidt nemmere idag med internettet

Janteloven eksisterer IKKE!
-
jonas386
- Allstar

Tak for opklaringen.
En uge senere modtog jeg en "dødstrussel" fra en Brøndby-fan med posten
Det overrasker mig af en eller anden grund slet ikke. Også smart at gøre, der var vel afsender på og alt det der.
-
sulakvelidze
- Allstar

Køllen I Møllen skrev:Med "DET interview" mente jeg den hvor Ib Simonsen siger "Hvad skal vi gøre, hvad kan vi gøre?" som jeg er ret sikker på var efter 0-2 i Lyngby hvor vi havde 30 mand skadet og Fl Toft alligevel på pinagtig vis skulle jorde os for ikke at angribe da vi kom på 0-2.
Ok, jeg husker ikke det med Ib Simonsen. Men Flemming Toft glemmer jeg aldrig. Når jeg engang dør som en bitter gammel mand, bliver hans Lyngby-indslag nok det sidste jeg tænker på, inden jeg i vrede lukker mine øjne.

-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
sulakvelidze skrev:
Sindssygt ringe indslag!!! Eneste formildende er, at Børge Bach fik sig en god griner.
Helt og aldeles absurd set med nutidens briller. Hele AaB's hold sidder i studiet i jakkesæt, men kommer ikke til orde og får snakket bold, for efter to minutter overtages interviewet totalt af Per Pallesen der laver promo på Hjørring-revyen.
-
SeaSideSupport
- 1. div

- Geografisk sted: 8210
Krage skrev:Helenius på stadion :-)
Ham kunne jeg godt tænke mig at se i AaB trøjen næste sæson. Bare på en leje, det vil være fint!
Ved sq ikke. Lejer vi ham til sommer, får vi en spiller, der ikke har spillet kampe et helt år, bortset fra da han flashede hylerne.... Det tror jeg ikke er optimalt. Der kan nemt gå en halvsæson, før han er nogenlunde skarp igen.
Den stiveste pik i saunaen
-
Funky
- Allstar

SeaSideSupport skrev:Krage skrev:Helenius på stadion :-)
Ham kunne jeg godt tænke mig at se i AaB trøjen næste sæson. Bare på en leje, det vil være fint!
Ved sq ikke. Lejer vi ham til sommer, får vi en spiller, der ikke har spillet kampe et helt år, bortset fra da han flashede hylerne.... Det tror jeg ikke er optimalt. Der kan nemt gå en halvsæson, før han er nogenlunde skarp igen.
Lyder som beskrivelsen af lige netop den type klasse-spillere AaB vil have råd til at låne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."