3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Vi vinder uden problemer 2-0.
Spalvis og Mr.Europacup (selvfølgelig) laver en basse hver.
Zagreb uden og Zagreb hjemme er to vidt forskellige ting, og jeg tror seriøst ikke de er så stærke når de kommer væk fra egen (korrupte) liga og hjemmebane
Spalvis og Mr.Europacup (selvfølgelig) laver en basse hver.
Zagreb uden og Zagreb hjemme er to vidt forskellige ting, og jeg tror seriøst ikke de er så stærke når de kommer væk fra egen (korrupte) liga og hjemmebane
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- doukas
- Allstar

Så tror jeg ikke du forstår hvad jeg mener med underspilning af egne evner og egne chancer.frederikshavneren skrev:Muligvis men det er da ret tydeligt at PEA frygter, at vi bliver kørt over tempomæssigt Derudover anser han kroaterne som favoritterdoukas skrev:Som jeg læser det, så er det en lang underspilning af egen evner og chancer.....frederikshavneren skrev:PEAs syn på kroaterne som han anser som klare favoritter http://www.bold.dk/nyt/AaB-zagreb-spill ... oejt-tempo" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ikke videre opmuntrende læsning, men den snu spion har forhåbentlig afluret et par kroatiske svagheder.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Helt enig med doukas. Der er slet ingen grund til at underspille vores eget hold så meget. Når man ser på Dinamos resultater og transferaktivitet er det tydeligt at de befinder sig på samme internationale hylde som FCK. Hvis det var FCK, vi skulle møde over to kampe, ville vi heller ikke være favoritter, men bestemt heller ikke frygte at de ville skille os ad.
Dinamo er et godt hold, men det er ikke en modstander fra en højere vægtklasse. Vi skal ud og spille vores eget spil og forsøge at slå dem på den måde.
Når det er sagt vil et kryds bestemt ikke være noget dårligt udgangspunkt. En sejr er selvfølgelig det optimale, men det er også svært at skulle derned og forsvare en 2-0-føring, eksempelvis. Kan vi levere en god præstation og spille 0-0 eller 1-1 vil jeg være udmærket tilfreds.
Dinamo er et godt hold, men det er ikke en modstander fra en højere vægtklasse. Vi skal ud og spille vores eget spil og forsøge at slå dem på den måde.
Når det er sagt vil et kryds bestemt ikke være noget dårligt udgangspunkt. En sejr er selvfølgelig det optimale, men det er også svært at skulle derned og forsvare en 2-0-føring, eksempelvis. Kan vi levere en god præstation og spille 0-0 eller 1-1 vil jeg være udmærket tilfreds.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg fryyyyyyyyyyyyyygter du har ret. Eksistentiel angst, paranoia. dødsangst. højdeskræk. tandlægeskræk. Alt sammen på samme tid. Moar, jeg er bange.doukas skrev:Så tror jeg ikke du forstår hvad jeg mener med underspilning af egne evner og egne chancer.frederikshavneren skrev:Muligvis men det er da ret tydeligt at PEA frygter, at vi bliver kørt over tempomæssigt Derudover anser han kroaterne som favoritterdoukas skrev:Som jeg læser det, så er det en lang underspilning af egen evner og chancer.....frederikshavneren skrev:PEAs syn på kroaterne som han anser som klare favoritter http://www.bold.dk/nyt/AaB-zagreb-spill ... oejt-tempo" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ikke videre opmuntrende læsning, men den snu spion har forhåbentlig afluret et par kroatiske svagheder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Sammenligningen med FCK I like.
Sidst vi var i Parken vandt vi 4-2 og kommentatorerne snakkede om striptease i Parken.
Kom Dinamo Zagreb, så skal vi ydmyge jer.
Sidst vi var i Parken vandt vi 4-2 og kommentatorerne snakkede om striptease i Parken.
Kom Dinamo Zagreb, så skal vi ydmyge jer.
- FlæskeFrank
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Det første er jeg meget enig i - vi er ikke ligefrem favoritter over to kampe, men vi er bestemt heller ikke uden muligheder for samlet avancement.Yankee skrev:Helt enig med doukas. Der er slet ingen grund til at underspille vores eget hold så meget. Når man ser på Dinamos resultater og transferaktivitet er det tydeligt at de befinder sig på samme internationale hylde som FCK. Hvis det var FCK, vi skulle møde over to kampe, ville vi heller ikke være favoritter, men bestemt heller ikke frygte at de ville skille os ad.
Det sidste forstår jeg dog ikke - det bliver da noget sværere i udekampen hvis hjemmekampen er endt 1-1 end hvis vi har en 2-0-føring med derned?
Lindmark / Vendelbokartellet
- doukas
- Allstar

2-0 er altid den farligste føring.Lindmark skrev:Det første er jeg meget enig i - vi er ikke ligefrem favoritter over to kampe, men vi er bestemt heller ikke uden muligheder for samlet avancement.Yankee skrev:Helt enig med doukas. Der er slet ingen grund til at underspille vores eget hold så meget. Når man ser på Dinamos resultater og transferaktivitet er det tydeligt at de befinder sig på samme internationale hylde som FCK. Hvis det var FCK, vi skulle møde over to kampe, ville vi heller ikke være favoritter, men bestemt heller ikke frygte at de ville skille os ad.
Det sidste forstår jeg dog ikke - det bliver da noget sværere i udekampen hvis hjemmekampen er endt 1-1 end hvis vi har en 2-0-føring med derned?
Jeg er med på den optimistiske bølge. Som jeg også tidligere har givet udtryk for, mener jeg, at vores hold har vist, at det spiller bedst i mod stærke modstandere der gerne vil have bolden og som presser højt ved boldtab. Netop her er der gode muligheder for at finde de små lommer imellem modstandernes kæder, som vi var så gode til sidste år.
- doukas
- Allstar

Min optimisme bunder mest i vores store styrke i forsvaret. Målet er nu blevet rent i 4 kampe i streg. Er der nogen der ved hvad AaB's rekord for flest clean sheet i træk er?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg var rimelig tilfreds efter lodtrækningen, det eneste der for alvor ærgrede mig er at vi starter på hjemmebane.limey skrev:Jeg er med på den optimistiske bølge. Som jeg også tidligere har givet udtryk for, mener jeg, at vores hold har vist, at det spiller bedst i mod stærke modstandere der gerne vil have bolden og som presser højt ved boldtab. Netop her er der gode muligheder for at finde de små lommer imellem modstandernes kæder, som vi var så gode til sidste år.
Som tiden er gået er jeg blevet mere nervøs. Jeg tror bestemt ikke at vi skal undervurdere D. Zagreb. De har altså en kæmpe europæisk erfaring, hvilket vi ikke har.
Derudover ud fra de få sporadiske klip jeg har set så har DZ overrasket mig. De ser stærkere ud end jeg havde forestillet mig.
Der er nogle der tror at PEA underspiller AaBs muligheder. Det gør han måske, men det kan jo også være at han oprigtig talt tror at det bliver meget svært.
Dennis Søndergaard skal åbenbart kommentere kampen. Han har set kroaternes seneste kampe og han er ikke just optimist på AaBs vegne. Chancemæssigt har jeg læst på Twitter at han vil vurdere opgørene til
ca. 70-30 i kroaternes favør.
Skal jeg gætte så tror jeg at DZ vinder 2-0 på onsdag.
-
jensemand57
- Allstar

Jeg må indrømme, at jeg er ikke særlig optimistisk. Det grunder ikke så meget i modstanderen, men mere i hvilket hold vi er i stand til at stille med. De skader, der i truppen er altså spillere, der er ekstrem vigtige for styrken på holdet. Det gik fint i lørdags mod FCM og jeg var også imponeret af Børsting, men der er altså langt fra superligaen til cl. Kval.
Nu var min kommentar ikke møntet så meget på Dinamo Zagrebs evner, men mere på AaB's. Og jeg holder fast i, at vi, i hvert fald sidste år, spillede godt imod gode hold - også hold der på papiret var en tand bedre end vores. Derfor betød lodtrækningen heller ikke det helt store i min optik. Hvis vi rammer dagen kan vi slå de fleste hold i CL-kval og sådan bør det også være. Ellers ville vi jo heller ikke have noget at skulle gøre i selve turneringen.frederikshavneren skrev:Jeg var rimelig tilfreds efter lodtrækningen, det eneste der for alvor ærgrede mig er at vi starter på hjemmebane.limey skrev:Jeg er med på den optimistiske bølge. Som jeg også tidligere har givet udtryk for, mener jeg, at vores hold har vist, at det spiller bedst i mod stærke modstandere der gerne vil have bolden og som presser højt ved boldtab. Netop her er der gode muligheder for at finde de små lommer imellem modstandernes kæder, som vi var så gode til sidste år.
Som tiden er gået er jeg blevet mere nervøs. Jeg tror bestemt ikke at vi skal undervurdere D. Zagreb. De har altså en kæmpe europæisk erfaring, hvilket vi ikke har.
Derudover ud fra de få sporadiske klip jeg har set så har DZ overrasket mig. De ser stærkere ud end jeg havde forestillet mig.
Haha, det overrasker mig ikke. Lad os nu se.frederikshavneren skrev: Skal jeg gætte så tror jeg at DZ vinder 2-0 på onsdag.
Det er svært at spå om hvordan de vil være uden for banen på onsdag. Der kan være en aktion i gære, som jeg har intet kendskab til.. Min umiddelbare tanke er at BBB vil sende en del. Det vil være med henblik på at ytre sin mening mod Mamic og fodboldforbundet.jensemand57 skrev: Godt skrevet. Det fortæller, hvordan modstanderen er udenfor banen. Jeg ved sgu ikke, men hvorfor kommer der tanker om Brøndby og deres kvaksalver frem i mit hoved?
Jeg formoder at de vil komme til Aalborg med en nogenlunde fredelig indstilling på trods af deres rygte – de vil nok bruge kræfterne et helt andet sted end på os. Selvfølgelig kan der opstå uventede situationer, hvor at man laver ballade i det ene eller andet omfang hvis det bliver ”nødvendigt”, men de har efterhånden indset at der er større chance for at blive hørt fra omverdenen, hvis man ikke laver de ting man gjorde før i tiden. Protester imod fifa for ikke at gribe ind over for det her galehus, har på ingen måde gavnet bekæmpelsen af korruption indtil videre, uanset om budskabet er kommet fra Split, Rijeka eller Zagreb, og selvom protesterne har indeholdt pyro på tribunen, så har de på ingen måde være voldelige eller farlige.
Det er blot en påstand, og der er en mulighed for at jeg tager grueligt fejl over hvordan de vil være på onsdag.
Har man egentlig tænkt sig at tage sagen med matchfixing op, i Kroatien, eller hvordan. Kan se du er lidt mere inde i kroatisk fodbold end jeg er, ikke det siger det store selvfølgelig.
Undrer mig en smule at FIFA, eller UEFA, ikke har tænkt sig at følge lidt op nu de skal spille i deres turneringer.
Undrer mig en smule at FIFA, eller UEFA, ikke har tænkt sig at følge lidt op nu de skal spille i deres turneringer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Måske ikke alligevel http://shop.aabsport.dk/AaB-billetter/U ... tionsrunde" onclick="window.open(this.href);return false;Klaus skrev:Så er der udsolgt på Spar Nord
Ifølge oversigten er der 735 billetter tilbage til vesttribunen, men det lyder lidt underligt. Er der ikke kun plads til ca. 1.000-1.500 tilskuere bag mål til europæiske kampe? Der må være solgt en del billetter til vesttribunen derfor undrer det mig hvis der er så mange ledige pladser.
Anyway så har AaB skruet op for markedsføringen af kampen på hjemmesiden. Det ser desværre ud til at være nødvendigt, der er godt nok mange ledige billetter i skrivende stund
Fodboldmyndighederne gør vel hvad de er bedst til, nemlig at feje ind under gulvtæppet... Især når det kommer til matchfixing i de større turneringer.jonas386 skrev:Har man egentlig tænkt sig at tage sagen med matchfixing op, i Kroatien, eller hvordan. Kan se du er lidt mere inde i kroatisk fodbold end jeg er, ikke det siger det store selvfølgelig.
Jeg er lettere chokeret efter at have læst "Fodbold og Forbrydelse" af journalisten Declan Hill på min ferie.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Der var da kun 150 billetter tilbage til vest i går, da jeg købte. Jeg er også ret sikker på, at Der var udsolgt i går aftes. Hvordan er der pludselig så mange pladser frie?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Udvidelse af stadion henover natten?Oldager skrev:Der var da kun 150 billetter tilbage til vest i går, da jeg købte. Jeg er også ret sikker på, at Der var udsolgt i går aftes. Hvordan er der pludselig så mange pladser frie?
Tilbage til kampen:
Dinamo er betydeligt bedre end både Dila Gori og Sarajevo, som har ødelagt vore europæiske drømme de sidste to gange. Men det er vi heldigvis også.
Opstillingen kommer sandsynligvis til at ligne FCM, og så kan Helenius og Thomsen bringes i spil i løbet af kampen. Dalsgaard er nok et nummer for tidligt.
Vi skal virkelig gøre alt for at spille til nul, så hellere en spinkel 1-0 sejr på noget Spalvis i feltet end flot fodboldspil.
I modsætning til sidste år har vi Risgård og Enevoldsens europæiske rutine at trække på. Det gør forhåbentlig den forskel, at vi lever til returkampen.
Vel nærmere 2.500-3.000.. Kan der ikke være omkring 4.000 stående tilskuere? Så meget plads kan de sæder heller ikke tage..frederikshavneren skrev:Måske ikke alligevel http://shop.aabsport.dk/AaB-billetter/U ... tionsrunde" onclick="window.open(this.href);return false;Klaus skrev:Så er der udsolgt på Spar Nord
Ifølge oversigten er der 735 billetter tilbage til vesttribunen, men det lyder lidt underligt. Er der ikke kun plads til ca. 1.000-1.500 tilskuere bag mål til europæiske kampe? Der må være solgt en del billetter til vesttribunen derfor undrer det mig hvis der er så mange ledige pladser.
Anyway så har AaB skruet op for markedsføringen af kampen på hjemmesiden. Det ser desværre ud til at være nødvendigt, der er godt nok mange ledige billetter i skrivende stund
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordjyske_Arena" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, jeg var ikke meget ved siden af..
Hvis der kan være 1296 siddepladser + 1000 ståpladser på 3F, så svarer det vel til knap 2.000 siddepladser i alt på Spar Nord..
Jo, jeg var ikke meget ved siden af..
Hvis der kan være 1296 siddepladser + 1000 ståpladser på 3F, så svarer det vel til knap 2.000 siddepladser i alt på Spar Nord..