OB - AaB, lørdag d. 6. december 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Re: OB - AaB, lørdag d. 6. december 2014

Indlæg af Kunji » 7. dec 2014, 12:59

Jesper Schmidt skrev:Korrekt offside på det annullerede mål???

Jeg er lodret uenig, bolden bliver efter min opfattelse helt klart spillet af OB'eren som med sin glidende tackling forhindrer skuddet fra Helenius i at gå i mål. Der er efter min mening overhovedet ikke tale om at bolden tilfældigt rettes af, når han kaster sig ned og spiller bolden med sin tackling på en afslutning som er på vej i mål, og får en retning som næsten er 90 grader anderledes end da den forlader Helenius' fod. Efter min mening kan der slet ikke være nogen diskussion om at OB'eren spiller bolden, i det han aktivt gør noget for at ramme bolden - han bliver ikke ramt af bolden, men rammer bolden med sin tackling. Jeg synes det er en gigantisk dommerfejl.
Fodboldloven skrev:Når bolden sidst er rørt af en modspiller, skal dommeren vurdere, om denne berøring er tilfældig, eller om berøringen sker som følge af en forsætlig redning. Er blot en af disse ting opfyldt, skal angrebsspilleren straffes. En redning er et forsøg på at afværge et mål - ikke for eksempel et forsøg på at forhindre bolden i at nå frem til en anden spiller.
Da OB-spilleren bevidst søger at hindre en scoring - og ikke en aflevering - er kendelsen altså okay.

Ellers er jeg enig i dit indlæg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. dec 2014, 13:12

Jeg synes altså også offsidekendelsen ser korrekt ud. Vi kan ærge os over, at de normalt stæreblinde linjevogtere fik alle de skarpe kendelser korrekt. Det var nemlig også lige på kanten at Falk var onside på hans scoring. Men vi burde jo ærge os mere over de mange potentielt gode kontraangreb vi havde, som vi ikke fik gjort færdige. Vi havde rigtig mange "lige ved og næsten" angreb, hvor den sidste aflevering eller aktion manglede.

16 mål i 17 kampe taler sit tydelige sprog om, at vi skal arbejde hårdt med offensiven i vinterpausen! Det er svært at forstå, at det hold der ubetinget var superligaens farligste og mest offensivt sprudlende mandskab sidste sæson, nu slet ikke kan finde ud af det. På papiret har vi vel den bedste offensiv vi har haft i ualmindelige tider, men hverken AK, Nicklas eller Ene har for alvor været farlige. Jeg synes personligt at der har været tale om fremgang for Nicklas og Ene ift. det rent spillemæssige, mens det er gået den anden vej for AK. Men fælles for dem alle er, at de kommer til at for få afslutninger og generelt bare har været ufarlige. Spalvis har jo nok lange udsigter, men vi kan håbe, at Jönsson er klar til forårsdebuten.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. dec 2014, 13:26

Jeg synes nærmest ikke der er en finger at sætte på vores indsats igår. OB er et af de mest formstærke hold i ligaen med 3 hjemmesejre i streg. Vi kommer lige fra to liganederlag og stiller med sæsonens yngste hold i Ligaen (!). Vi har et helt nyt midterforsvar og en midtbane, hvor kun Rasmus Würtz ikke er i spil til U/21-EM. Alligevel var vi rigtig tæt på at vinde kampen, hvilket havde været et meget stærkt resultat.

Der blev kæmpet, løbet og investeret. Vi tog slåskampene, fik vundet en hel del dueller og var meget disciplinerede i vores spil. Desværre manglede vi skarpheden i begge felter - ellers havde vi vundet den kamp. I eget felt er der ikke noget at sige til at vi giver nogle chancer væk med et helt nyt stopperpar. Vi tabte mange førstebolde, hvilket gav OB plads til at etablere spillet og få smidt indlæg ind omkring vores to klejne stoppere. De gjorde det udmærket, og kun en sløj retur af Nicolai forhindrede en clean sheet.

Offensivt kan man godt klandre især AK for at der ikke kom nok ud af det. Der blev ikke løbet nok i dybden og ikke spillet med kvalitet nok i omstillingsspillet. Det er jeg sikker på, der vil blive arbejdet hårdt på hen over vinteren.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2014, 14:27

Efter at have set highlights igen, saa bliver jeg noedt til at hylde Wich for de to chanceskabende afleveringer han ligger til Dalle (hvor det ene bliver underkendt). Det er simpelthen saa smukt slaaet, at jeg igen begynder at tro paa Wichmann som potentiel midtbanestarter i fremtiden. Jovist, han har ikke Risgaards vendinger, eller Wurtz' robusthed og aggresivitet, men hvis hans overblik og koncentration har faaet et noek op, saa kan han ikke vaere langt bagefter paa en midtbane der ikke har imponeret voldsomt i aar.

Oejebliksbillede, naturligvis...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. dec 2014, 14:45

MHJ skrev:Efter at have set highlights igen, saa bliver jeg noedt til at hylde Wich for de to chanceskabende afleveringer han ligger til Dalle (hvor det ene bliver underkendt). Det er simpelthen saa smukt slaaet, at jeg igen begynder at tro paa Wichmann som potentiel midtbanestarter i fremtiden. Jovist, han har ikke Risgaards vendinger, eller Wurtz' robusthed og aggresivitet, men hvis hans overblik og koncentration har faaet et noek op, saa kan han ikke vaere langt bagefter paa en midtbane der ikke har imponeret voldsomt i aar.

Jeg synes set over hele efteråret at Wichmann har været klart bedre end Kasper Risgård.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. dec 2014, 15:06

Yankee skrev:
MHJ skrev:Efter at have set highlights igen, saa bliver jeg noedt til at hylde Wich for de to chanceskabende afleveringer han ligger til Dalle (hvor det ene bliver underkendt). Det er simpelthen saa smukt slaaet, at jeg igen begynder at tro paa Wichmann som potentiel midtbanestarter i fremtiden. Jovist, han har ikke Risgaards vendinger, eller Wurtz' robusthed og aggresivitet, men hvis hans overblik og koncentration har faaet et noek op, saa kan han ikke vaere langt bagefter paa en midtbane der ikke har imponeret voldsomt i aar.

Jeg synes set over hele efteråret at Wichmann har været klart bedre end Kasper Risgård.
Helt enig - det skyldes så dels at Risgård har skuffet meget (nok den spiller, der er faldet mest i niveau), og at Wich i mange kampe er steppet op. Det kan også hænge sammen med, at vi har spillet flere kampe, hvor initiativet er blevet overladt til os, og her er Wich bedre med sit store overblik og boldsikkerhed. Han mangler dog stadig arbejdsradius og fart.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. dec 2014, 21:18

Kunji skrev:
Jesper Schmidt skrev:Korrekt offside på det annullerede mål???

Jeg er lodret uenig, bolden bliver efter min opfattelse helt klart spillet af OB'eren som med sin glidende tackling forhindrer skuddet fra Helenius i at gå i mål. Der er efter min mening overhovedet ikke tale om at bolden tilfældigt rettes af, når han kaster sig ned og spiller bolden med sin tackling på en afslutning som er på vej i mål, og får en retning som næsten er 90 grader anderledes end da den forlader Helenius' fod. Efter min mening kan der slet ikke være nogen diskussion om at OB'eren spiller bolden, i det han aktivt gør noget for at ramme bolden - han bliver ikke ramt af bolden, men rammer bolden med sin tackling. Jeg synes det er en gigantisk dommerfejl.
Fodboldloven skrev:Når bolden sidst er rørt af en modspiller, skal dommeren vurdere, om denne berøring er tilfældig, eller om berøringen sker som følge af en forsætlig redning. Er blot en af disse ting opfyldt, skal angrebsspilleren straffes. En redning er et forsøg på at afværge et mål - ikke for eksempel et forsøg på at forhindre bolden i at nå frem til en anden spiller.
Da OB-spilleren bevidst søger at hindre en scoring - og ikke en aflevering - er kendelsen altså okay.

Ellers er jeg enig i dit indlæg.
Jeg må give mig...man kender selvfølgelig reglen fra når en målmand redder og der efterfølgende scores, men at den også gjorde sig gældende i en situation som denne, havde jeg ærlig talt ikke tænkt over. Jeg må lade noget andet blive ramt af min bitterhed, og med dommerpræstationen i dagens kamp på Brøndby stadion i mente, er det sgu egentlig ikke noget man behøver lede længe efter.

Besvar