Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 13. apr 2015, 14:11

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:Hold da op en ringe kamp. Der var masser af intensitet, dueller og dødbolde, men teknisk set var det en kamp på et uhørt lavt niveau.
At en kamp ml. de regerende og de kommende mestre er så dårlig siger alt om Superligaen anno 2015. Jeg kan godt forstå at Kuhn var utilfreds i pausen, men det blev da om muligt endnu ringere i 2. halvleg.

Desværre blev kampen på FCMs præmisser da vi på intet tidspunkt fik gang i spillet. Defensiven stod ellers godt, men offensivt var det endnu en i rækken af kampe hvor vi slider voldsomt med at skabe chancer.

Jeg synes endnu engang at Kasper P. spillede stærkt. Det var flot som han var medvirkende til at neutralisere Pusic. Thelander skal ikke vide sig for sikker på pladsen når han er klar igen.
Helenius havde også et fint indhop.

Augu derimod synes jeg var den ringeste. Det er skræmmende så mange bolde han tyrer væk i blinde så snart han er lidt presset. Det gør det meget svært at få sat spillet.

RJ og Thomsen var også under niveau. De lider begge under at de ikke bliver sat ordentligt i scene, samt at spillet slet ikke kører i denne sæson.
Godt nok anden kamp du har set i forhold til mig. Kan slet ikke følge dig i at Thomsen spillede dårligt og at Augo spillede på et uhyggelligt lavt niveau.

Thomsen spillede sq en god kamp og havde flere gode aktioner.

Augo ryddede godt op tog mange slåskampe i dag.

Vi må bare rose FCM for at være gode til at splitte modstandernes spil ad. Det så vi i første halvleg og det var dælme ikke kønt fra nogens side. Vi gav dem kamp til stregen og de havde jo ikke en skid ud over deres evindelige dødbolde, de får ved at falde rundt som små børn.

vinder vi ikke de næste to kampe, hedder det 100 % 6-7 pladsen i år. Realistisk set har vi vel ikke spillet til mere, men vi har dog stadig chancen.
Det er en del af charmen ved fodbold at to der ser samme kamp kan have vidt forskellige opfattelser af kampen.

Jeg er enig i at Augu krigede godt, men det var ikke det jeg henviste til i mit indlæg. Augu erobrede mange bolde hvilket selvfølgelig er godt, men det er godt nok skidt at han næsten smider flere bolde væk i blinde end han erobrer. At vores centrale midtbane (især Augu) smider et utal af bolde væk var stærkt medvirkende til at vi på intet tidspunkt fik gang i spillet. Würtz var savnet da han er bedre til at sætte spillet end Augu er.
Det dårlige spil var også pointen i det Kuhn sagde i halvlegsinterviewet, hvor han udtrykte utilfredshed med at vi krigede for meget og spillede for lidt.

Thomsen er jeg stadigvæk skuffet over. Han har et rigtig højt topniveau, men som jeg ser det har han på intet tidspunkt i denne sæson ramt sidste sæsons høje niveau. Det var meget sigende da Thomsen lavede et godt træk i 2. halvleg og skabte én af vores største chancer. Med masser af tid og ret upresset spillede han en halvdårlig bold til Ene, der skulle afslutte en svær bold der lå lidt bag ham med det kolde venstreben. Det er ikke godt nok i en så gunstig situation at levere en sløset aflevering.
Thomsen og RJ er nok de to spillere der lider mest under, at vi slider voldsomt med vores offensive spil. Jönsson er selvfølgelig delvist undskyldt da han har været langtidsskadet og sikkert stadigvæk leder efter topformen, men i en kamp som i går var han fuldstændig malplaceret. Når vi i store dele af kampen forfalder til planløst losseri, duelbolde og bolde i mavehøjde så er den teknisk stærke svensker ikke meget værd.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 13. apr 2015, 21:12

Højt niveau af nogle herinde... Forsvarer en sang der sviner en modstander til med beskyldninger om pædofili. Seiøst???

Folk der bakker op om sådan en sang og gladeligt synger med burde få hovedet undersøgt. Man er satme under lavmålet for pinlighed når man kan gjalde den slags og synes det hele er en fest. Jeg viste godt der var tumper bag mål, men så mange alligevel :thumbsdown:

Hvad med næste gang? Skal de melodiske begavelser ud i at kvæde kvade og viser om nogle de ønsker ramt af kræft eller lignende? Incest? Sodomi? Er det virkelig nødvendigt at kopiere Europas mest ubegavede fodbold-idioter (englændere!) for at kompensere for at man har en usandsynlig lille pikkemand og dertilhørende intelligens?

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle forsvare nogen fra FCM i almindelighed og slet ikke Kristian Bach Bak i særdeleshed, men det skete så alligevel, takker være en flok debile fjolser der kalder sig AaB-Fans.. Hold kæft en skamplet!!!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 13. apr 2015, 21:33

Henriksen skrev:Højt niveau af nogle herinde... Forsvarer en sang der sviner en modstander til med beskyldninger om pædofili. Seiøst???

Folk der bakker op om sådan en sang og gladeligt synger med burde få hovedet undersøgt. Man er satme under lavmålet for pinlighed når man kan gjalde den slags og synes det hele er en fest. Jeg viste godt der var tumper bag mål, men så mange alligevel :thumbsdown:

Hvad med næste gang? Skal de melodiske begavelser ud i at kvæde kvade og viser om nogle de ønsker ramt af kræft eller lignende? Incest? Sodomi? Er det virkelig nødvendigt at kopiere Europas mest ubegavede fodbold-idioter (englændere!) for at kompensere for at man har en usandsynlig lille pikkemand og dertilhørende intelligens?

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle forsvare nogen fra FCM i almindelighed og slet ikke Kristian Bach Bak i særdeleshed, men det skete så alligevel, takker være en flok debile fjolser der kalder sig AaB-Fans.. Hold kæft en skamplet!!!
Tør man formode at det var den samme gruppe som gjorde os alle til grin med de åndssvage bannere rundt i byen inden kampe? Vides ikke.

Men det var da udtalt mangel på format. Latterligt.
Bienvenu Bassogog!

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 13. apr 2015, 21:34

astonvilla skrev:
Henriksen skrev:Højt niveau af nogle herinde... Forsvarer en sang der sviner en modstander til med beskyldninger om pædofili. Seiøst???

Tør man formode at det var den samme gruppe som gjorde os alle til grin med de åndssvage bannere rundt i byen inden kampe? Vides ikke.

Hold da helt ferie, i er da godt nok nogle gamle nisser. Tag det nu med et smil, det er jo bare fodbold.

Ps: De bannere ved bussen var nok den bedste tifo der er lavet. Godt budskab og stærk gennemslagskraft.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 13. apr 2015, 21:35

Vi kan ligeså godt hive koen tilbage på grønsværen, for formatet er ikke til andet end at være en flok afsporede bonderøve....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 13. apr 2015, 21:46

Sangen om Kristian Bach Bak er ligeså åndssvag som mandens navn. Til gengæld hylder jeg de, som har stået for bannerne rettet mod FCM-bussen. I særlig stor grad endda!
Længe leve arbejderklassen!

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 13. apr 2015, 22:29

Jeg ved ikke om denne video er blevet posted herinde før, men her er KEP's kommentarer om FCM: https://www.youtube.com/watch?v=n90c2RsDMPA

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. apr 2015, 23:30

astonvilla skrev:

Gjorde os til grin?

Det var da en fed, fed aktion rettet mod en klub vi foragter. Engang imellem, så er der altså nogle der har mere travlt med at håne det arbejde der gøres, end støtte op om at nogen rent faktisk gør noget. Måske en af de mest markante forskelle på Sverige hvor tilskuertallet bare stiger og stiger, og Danmark hvor det tilsvarende går den forkerte vej. I Sverige yder man, i stedet for at nyde. Man brokker sig ikke over hånlige bannere. Man accepterer (til dels) pyroteknik som en del af en fed indramning omkring kampene. Alle yder sit, uanset plads på stadion. Vi har meget at lære, og endnu mere at arbejde med.

I går, til en (på papiret) ret vigtig kamp mod vores ærkerivaler er Vest ikke engang fyldt og stemningen er, bortset fra den insisterende kerne på 100-150 mand, under niveau.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2015, 00:21

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at man synes pædofili anklager er over stregen, men harmløse bannere der ikke skader nogen kan jeg ikke se noget forkert i. Havde folk angrebet bussen, kastet sten efter den, og hvad man ellers hører om fra mere aggressive fan grupperinger (ikke i Danmark heldigvis) havde der selvfølgelig været et problem, men at man med bannere og eventuelle råb byder gæsterne "velkomne" til byen synes jeg kun er med til at skabe noget nerve og energi omkring opgøret. Og så er AaB - FCM jo for det meste opgør med høj intensitet og dramatik, noget ligaen i den grad kunne trænge til noget mere af, og disse tiltag med bannere osv er jo kun med til at holde gnisten.

Jeg ved mange FCM fans forsøger at være lidt på den høje hest i de her tider og forsikre os om at vi for dem er komplet ligegyldige, men mon ikke AaB er en af de hold FCM helst vil slå, både fans og spillere? Det tror jeg. Viborg er muligvis den store rival, og FCK den - knap så - store konkurrent til guldet i år, men de to klubber har jo bare ikke så meget at lade hinanden høre for og havde rollerne nu været byttet om havde FCK jo også været rimeligt ligeglade med FCM og formegentligt også omvendt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 14. apr 2015, 04:53

Danni skrev:Sangen om Kristian Bach Bak er ligeså åndssvag som mandens navn. Til gengæld hylder jeg de, som har stået for bannerne rettet mod FCM-bussen. I særlig stor grad endda!
Hørt!!
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2015, 09:54

Jeg er simpelthen lodret uenige i det i skriver omkring de bannere.

I mine øjne trækker vi det hele ned på Disco-Glenn niveau at stå og vifte med sådanne bannere. Det er latterligt og uden format.

For det første, kunne den energi der er gået i at lave de bannere passende bruges på stadion på støtte til vore drenge i stedet.

For det andet, ville vi udvise større format og overskud ved bare at lade være med at lave de bannere.
Nu siger jeg ikke vi ligefrem skal lykønske dem med mesterskabet, men jeg husker da tydeligt på Herfølge stadion i 99 da vi var blevet mestre i næstsidste spillerunde (sidste kamp i Herfølge) - og der havde Herfølges fans lavet et banner som sagde tillykke med mesterskabet AaB.
Vi skal ikke gå så langt - men DET udviste sku da kæmpe overskud og format.

Lad os nu ikke gå ned og deltage i mudderkast på Glenn niveau (som KEP den ***** også bidrager med i hans seneste indslag i TV). Lad os nu bare være lidt mere high-road-agtige, og fokusere på støtte til vore egne. Det kommer vi længst med og det får vi - frem for alt - langt mere respekt og credit ud af i det lange løb.

Det er mit syn - og ikke nogen nedgørelse af fan-arbejdet generelt.
Bienvenu Bassogog!

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 14. apr 2015, 10:18

jonas386 skrev:Jeg kan sagtens sætte mig ind i at man synes pædofili anklager er over stregen, men harmløse bannere der ikke skader nogen kan jeg ikke se noget forkert i. Havde folk angrebet bussen, kastet sten efter den, og hvad man ellers hører om fra mere aggressive fan grupperinger (ikke i Danmark heldigvis) havde der selvfølgelig været et problem, men at man med bannere og eventuelle råb byder gæsterne "velkomne" til byen synes jeg kun er med til at skabe noget nerve og energi omkring opgøret. Og så er AaB - FCM jo for det meste opgør med høj intensitet og dramatik, noget ligaen i den grad kunne trænge til noget mere af, og disse tiltag med bannere osv er jo kun med til at holde gnisten.

Jeg ved mange FCM fans forsøger at være lidt på den høje hest i de her tider og forsikre os om at vi for dem er komplet ligegyldige, men mon ikke AaB er en af de hold FCM helst vil slå, både fans og spillere? Det tror jeg. Viborg er muligvis den store rival, og FCK den - knap så - store konkurrent til guldet i år, men de to klubber har jo bare ikke så meget at lade hinanden høre for og havde rollerne nu været byttet om havde FCK jo også været rimeligt ligeglade med FCM og formegentligt også omvendt.
Jeg vil undlade at kommentere på pædofili sangen til Bak. Tilgengæld sys (synes) jeg, at jeres banner velkomst var en super fed gimmick fra jeres side. Det var netop så ufarlig som du også påpeger men samtidig uden tvivl om hvad man heroppe sys (synes) om FCM, Glen og alt hvad vi står for.. Så respekt for den!

Jeg kan ikke genkende at FCM fans forsøger at forsikre jer om at vi finder jeg komplet ligegyldige? Faktisk er dette da mere et hult postulat jeg mener at kunne huske fra jeres side når snakken kommer til ægte rivalisering. Jeg har da herinde fået fremført holdninger om at man i AaB først og fremmest ønsker at slå AGF, dernæst Brøndby, så Randers osv. Med argumenter i retning af at en ung plastic fusionsklub fra Herning kan slet ikke måle sig med de "ægte" klubber og den rivalisering mig bla. Oplever i "slaget om Jylland". Jeg har netop fundet dette hult og påpeget hvor jeres hadetråde til alle disser klubber gemmer sig og hvorfor man ikke ligefrem kan opleve den ægte rivalisering i hypen omkring eksempelvis AGF kampene.

AaB kan ikke måle sig med det had og den rivalisering man i FCM har til de muggrønne fra fodsports foreningen. Men jeg overbevist om at netop AaB kommer ind på en klar 2. Plads over de klubber vi helst vil slå, det ihvertfald 100% sådan jeg har det. For mit vedkomne startede det da Ståle Solbakken efter et afgørende spark i straffesparkskonkurrence i pokal kvartfinalen i 2001 valgte at "tysse" på hele langsiden på Herning fremad stadion istedet for at juble med sine medspillere. Siden da har AaB jo klart været den klub jeg bedst har kunne sammenligne FCM med iforhold til sportslige resultater, og mange gange har vi jo ligget side om side i tabellen. Så jeg tror du ikke du skal regne med, at nogen i Midtjylland finder AaB komplet ligegyldige.

Mike

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 14. apr 2015, 10:22

Hvorfor er det egentlig lige Viborg der er blevet FCM's hadeklub? Der har jo ikke været noget historisk i fx ishockey, og Silkeborg ligger ikke længere væk, mens Aarhus er hvad, 15 minutter længere væk i bil?

Er det bare sådan lidt "der er ikke rigtig andre, så nu hader vi jer?" Før sammenlægningen mindes jeg da at huske at Ikast og Herning ikke ligefrem var perlevenner, men der var måske allerede der også had til VFF?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2015, 11:13

Mike: Du har sikkert ret, det var egentlig også bare noget jeg så efter kampen hvor en del FCM fans gerne ville forsikre alt og alle om at selvom vi ikke bryder os om jer, så var alle FCM fans helt ligeglade med AaB og om nan vandt eller tabte (forstået som: det er en kamp som alle andre)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 14. apr 2015, 11:35

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Jeg kan sagtens sætte mig ind i at man synes pædofili anklager er over stregen, men harmløse bannere der ikke skader nogen kan jeg ikke se noget forkert i. Havde folk angrebet bussen, kastet sten efter den, og hvad man ellers hører om fra mere aggressive fan grupperinger (ikke i Danmark heldigvis) havde der selvfølgelig været et problem, men at man med bannere og eventuelle råb byder gæsterne "velkomne" til byen synes jeg kun er med til at skabe noget nerve og energi omkring opgøret. Og så er AaB - FCM jo for det meste opgør med høj intensitet og dramatik, noget ligaen i den grad kunne trænge til noget mere af, og disse tiltag med bannere osv er jo kun med til at holde gnisten.

Jeg vil undlade at kommentere på pædofili sangen til Bak. Tilgengæld sys (synes) jeg, at jeres banner velkomst var en super fed gimmick fra jeres side. Det var netop så ufarlig som du også påpeger men samtidig uden tvivl om hvad man heroppe sys (synes) om FCM, Glen og alt hvad vi står for.. Så respekt for den!

Jeg kan ikke genkende at FCM fans forsøger at forsikre jer om at vi finder jeg komplet ligegyldige? Faktisk er dette da mere et hult postulat jeg mener at kunne huske fra jeres side når snakken kommer til ægte rivalisering. Jeg har da herinde fået fremført holdninger om at man i AaB først og fremmest ønsker at slå AGF, dernæst Brøndby, så Randers osv. Med argumenter i retning af at en ung plastic fusionsklub fra Herning kan slet ikke måle sig med de "ægte" klubber og den rivalisering mig bla. Oplever i "slaget om Jylland". Jeg har netop fundet dette hult og påpeget hvor jeres hadetråde til alle disser klubber gemmer sig og hvorfor man ikke ligefrem kan opleve den ægte rivalisering i hypen omkring eksempelvis AGF kampene.

AaB kan ikke måle sig med det had og den rivalisering man i FCM har til de muggrønne fra fodsports foreningen. Men jeg overbevist om at netop AaB kommer ind på en klar 2. Plads over de klubber vi helst vil slå, det ihvertfald 100% sådan jeg har det. For mit vedkomne startede det da Ståle Solbakken efter et afgørende spark i straffesparkskonkurrence i pokal kvartfinalen i 2001 valgte at "tysse" på hele langsiden på Herning fremad stadion istedet for at juble med sine medspillere. Siden da har AaB jo klart været den klub jeg bedst har kunne sammenligne FCM med iforhold til sportslige resultater, og mange gange har vi jo ligget side om side i tabellen. Så jeg tror du ikke du skal regne med, at nogen i Midtjylland finder AaB komplet ligegyldige.

Mike
Sikker på det ikke var i 1998 eller 1999? For i 2001 spillede han i FCK..

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 14. apr 2015, 11:37

Lindmark skrev:
Danni skrev:Sangen om Kristian Bach Bak er ligeså åndssvag som mandens navn. Til gengæld hylder jeg de, som har stået for bannerne rettet mod FCM-bussen. I særlig stor grad endda!
Hørt!!
Den sang er bare så fandens cachy og mærkelig, at det er svært ikke at synge med på den! :)

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 14. apr 2015, 11:51

Så kan vi hermed erklære normal tilstand efter double triumfen. Enkelte Debatside brugere går i selv sving efter nederlag og skal hurtigst muligt finde nogle ting at kværulere over, nogen at skyde skylden på eller bare noget sædvanligt brok over noget de har siddet med siden stadion og bare er ved at dø for at komme hjem og skrive her på siden.

Der er noget galt med de få der synger
Sangene er for svære (Bortset fra når vi vinder guld, så er de nemme nok)
Stadion er bygget forkert
Pølserne er kolde
Der er ikke gratis kakao
Det regner altid

:@

Sammenhold, opbakning til holdet når det møder modgang mv. ville godt nok være fedt at prøve en gang eller to.

Ses i Slagelse

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 14. apr 2015, 11:55

PeterS skrev:Så kan vi hermed erklære normal tilstand efter double triumfen. Enkelte Debatside brugere går i selv sving efter nederlag og skal hurtigst muligt finde nogle ting at kværulere over, nogen at skyde skylden på eller bare noget sædvanligt brok over noget de har siddet med siden stadion og bare er ved at dø for at komme hjem og skrive her på siden.

Der er noget galt med de få der synger
Sangene er for svære (Bortset fra når vi vinder guld, så er de nemme nok)
Stadion er bygget forkert
Pølserne er kolde
Der er ikke gratis kakao
Det regner altid

:@

Sammenhold, opbakning til holdet når det møder modgang mv. ville godt nok være fedt at prøve en gang eller to.

Ses i Slagelse
Du glemte også køen til fadøl er for lange, musikken er for høj, speakeren er træls, maskotten er pinlig!

Alt er generelt bare træls!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 14. apr 2015, 14:56

Califfen skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Sikker på det ikke var i 1998 eller 1999? For i 2001 spillede han i FCK..
Du har ret! Det var i 1999/2000 sæsonen. Det må i givet fald betyde 15 år med "lettere" antiparti fra min side til den skaldede nordmand!

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 14. apr 2015, 15:02

Frygah skrev:Hvorfor er det egentlig lige Viborg der er blevet FCM's hadeklub? Der har jo ikke været noget historisk i fx ishockey, og Silkeborg ligger ikke længere væk, mens Aarhus er hvad, 15 minutter længere væk i bil?

Er det bare sådan lidt "der er ikke rigtig andre, så nu hader vi jer?" Før sammenlægningen mindes jeg da at huske at Ikast og Herning ikke ligefrem var perlevenner, men der var måske allerede der også had til VFF?
Det ikke fordi jeg ikke ønsker at svare dig, men en debat om FCM og Viborgs rivalisering hører vist ikke rigtig til i denne tråd, og et iøvrigt tidligere blevet ret gennemdiskuteret i tråden "hvorfor hade FCM".

Mike

Besvar