Det er en del af charmen ved fodbold at to der ser samme kamp kan have vidt forskellige opfattelser af kampen.Kristian skrev:Godt nok anden kamp du har set i forhold til mig. Kan slet ikke følge dig i at Thomsen spillede dårligt og at Augo spillede på et uhyggelligt lavt niveau.frederikshavneren skrev:Hold da op en ringe kamp. Der var masser af intensitet, dueller og dødbolde, men teknisk set var det en kamp på et uhørt lavt niveau.
At en kamp ml. de regerende og de kommende mestre er så dårlig siger alt om Superligaen anno 2015. Jeg kan godt forstå at Kuhn var utilfreds i pausen, men det blev da om muligt endnu ringere i 2. halvleg.
Desværre blev kampen på FCMs præmisser da vi på intet tidspunkt fik gang i spillet. Defensiven stod ellers godt, men offensivt var det endnu en i rækken af kampe hvor vi slider voldsomt med at skabe chancer.
Jeg synes endnu engang at Kasper P. spillede stærkt. Det var flot som han var medvirkende til at neutralisere Pusic. Thelander skal ikke vide sig for sikker på pladsen når han er klar igen.
Helenius havde også et fint indhop.
Augu derimod synes jeg var den ringeste. Det er skræmmende så mange bolde han tyrer væk i blinde så snart han er lidt presset. Det gør det meget svært at få sat spillet.
RJ og Thomsen var også under niveau. De lider begge under at de ikke bliver sat ordentligt i scene, samt at spillet slet ikke kører i denne sæson.
Thomsen spillede sq en god kamp og havde flere gode aktioner.
Augo ryddede godt op tog mange slåskampe i dag.
Vi må bare rose FCM for at være gode til at splitte modstandernes spil ad. Det så vi i første halvleg og det var dælme ikke kønt fra nogens side. Vi gav dem kamp til stregen og de havde jo ikke en skid ud over deres evindelige dødbolde, de får ved at falde rundt som små børn.
vinder vi ikke de næste to kampe, hedder det 100 % 6-7 pladsen i år. Realistisk set har vi vel ikke spillet til mere, men vi har dog stadig chancen.
Jeg er enig i at Augu krigede godt, men det var ikke det jeg henviste til i mit indlæg. Augu erobrede mange bolde hvilket selvfølgelig er godt, men det er godt nok skidt at han næsten smider flere bolde væk i blinde end han erobrer. At vores centrale midtbane (især Augu) smider et utal af bolde væk var stærkt medvirkende til at vi på intet tidspunkt fik gang i spillet. Würtz var savnet da han er bedre til at sætte spillet end Augu er.
Det dårlige spil var også pointen i det Kuhn sagde i halvlegsinterviewet, hvor han udtrykte utilfredshed med at vi krigede for meget og spillede for lidt.
Thomsen er jeg stadigvæk skuffet over. Han har et rigtig højt topniveau, men som jeg ser det har han på intet tidspunkt i denne sæson ramt sidste sæsons høje niveau. Det var meget sigende da Thomsen lavede et godt træk i 2. halvleg og skabte én af vores største chancer. Med masser af tid og ret upresset spillede han en halvdårlig bold til Ene, der skulle afslutte en svær bold der lå lidt bag ham med det kolde venstreben. Det er ikke godt nok i en så gunstig situation at levere en sløset aflevering.
Thomsen og RJ er nok de to spillere der lider mest under, at vi slider voldsomt med vores offensive spil. Jönsson er selvfølgelig delvist undskyldt da han har været langtidsskadet og sikkert stadigvæk leder efter topformen, men i en kamp som i går var han fuldstændig malplaceret. Når vi i store dele af kampen forfalder til planløst losseri, duelbolde og bolde i mavehøjde så er den teknisk stærke svensker ikke meget værd.