AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dampbarn
Junior
Junior

Re: AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Indlæg af Dampbarn » 18. aug 2024, 20:58

Kan vores målmand ikke hoppe..?
Syntes der er flere mål i de her 5 kampe, hvor det ser ud som om han har bly i hans støvler.
Ikke at jeg direkte vil kalde dem drops, men flere mål ville en god målmand tage

ps_vb
2. div
2. div

Indlæg af ps_vb » 18. aug 2024, 21:04

Dampbarn skrev:
18. aug 2024, 20:58
Kan vores målmand ikke hoppe..?
Syntes der er flere mål i de her 5 kampe, hvor det ser ud som om han har bly i hans støvler.
Ikke at jeg direkte vil kalde dem drops, men flere mål ville en god målmand tage
Du ved lige præcis ingenting om målmandsspil, når du skriver sådan.
Det er fuldstændigt umuligt at komme til en bold i en blød bue som ved mål 1 i dag.

Der er en tendens til at alle mål, der går ind skal tilskrives AaBs keepere - uanset hvem der står.
Nogle gange må man også acceptere et godt mål - selv det kom af tilfældigheder.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 21:14

Vestergaard skrev:
18. aug 2024, 20:15
1: Otoa er og bliver aldrig til en back. Få ham ind i det centerforsvar til næste kamp.

2: shit vi mangler et anker inde på den defensive midtbane efter Højholt er smuttet

3: drop Iredale som primær angriber. Helenius må virkelig banke på til en startplads (eller en ny angriber udefra, men sker nok næppe)

4: savner Posavec. Han havde vitterlig nok snuppet minimum 2 af målene fra Brøndby på hans reaktioner.
1. Enig. Altså, Otoa spiller en udmærket back, men han skal ind i det midterforsvar, og så må Kramer tilbage på bænken.
2. Enig, forhåbentlig er der en ny mand på plads hurtigst muligt.
3. Iredale fyldte altså mere en Ross i angrebet, da han kom ind, og han kommer stadig til chancer. Men ja, Helenius banker vel på.
4. Det er muligt, men vi skal grundlæggende ikke tage så mange chancer imod, uanset hvem der står i kassen. Derimod skal vi spille et spil, hvor Müllers evner med bolden gør en forskel. Det skete ikke i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 18. aug 2024, 21:28

0-4 havde jeg ikke lige set komme. Vel var BIF favoritter, men jeg troede faktisk at AaB kunne have gjort større modstand. Men måske var jeg naiv.

Jeg vil dog sige, at selvom BIF var klart bedst og vandt fortjent, var de også mere skarpe. AaB havde dog 4-5 ret gode chancer, som burde have givet mindst ét mål. Så jeg tænker, at 0-4 også var et lidt stort nederlag efter spil og chancer. 2-3 mål havde passet bedre. Men ja, ingen tvivl om at der VAR klasseforskel i dag.

Var det BIF der spillede en superkamp eller var det AaB der havde en Off Day? Svært at sige. Måske ligger sandheden midtimellem. Jeg synes jo ikke, at BIF på nogen måde imponerede mig mod AGF og Legia i sidste uge, mens AaB faktisk indtil i dag havde spillet nogle ret gode kampe. Jeg vil sige overraskende gode.

Vi må bare se de kommende kampe an og se om det her bare var en Off Day eller om alarmklokkerne for alvor bør ringe. Jeg har nu ikke haft de store illusioner, da jeg også efter de første to flotte sejre mod Silkeborg og Viborg har holdt fast i, at det primært handler om overlevelse. Og om at bygge holdet op.

Den defensive midtbane er et stort problem. Der er for store rum mellem midtbane og forsvar og det skaber en masse plads til modstanderne at boltre sig på. Jeg synes egentlig ikke, at Kramer og i hvert fald slet ikke Diakhité er så ringe endda i dag - men de får svære arbejdsbetingelser, fordi der ikke rigtigt er nogen støtte fra den defensive midtbane.

Jeg synes nogle af jer er lidt hårde ved Vincent Müller. Han har også 4-5 ret gode redninger. Han har været lidt op og ned indtil nu, men det er i hvert fald for tidligt at droppe ham. Husk at især for en målmand tager det lidt tid at blive spillet ind sammen med et nyt forsvar, derfor må man også være lidt tålmodig med Müller og forsvaret. Jeg synes han viser gode takter, dog laver han også nogle fejl. Men nogen dårlig målmand synes jeg ikke han ser ud til at være.

Selvom resultatet var skuffende, var det stadig fedt at være på et NÆSTEN fyldt stadion. Ja, for selvom der var udsolgt, var der som altid mere end 1000, der ikke dukkede op. Men sådan er det åbenbart bare. Vi får aldrig fyldt stadion helt op, for der er altid nogle der bliver væk. 11.700 er dog stadig et fint tilskuertal.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 18. aug 2024, 21:31

Vi møder et godt spillende Brøndby hold idag. De får os til at se dårlige ud over hele linjen. Det lyder lidt, herinde, som om mange tror at vi ville vade igennem superligaen. Det kommer ikke til at ske, mange af vores spillere spiller superliga for første gang nogensinde. Vi har en gennemsnitsalder på 22. Vi er børn der skal kæmpe mod etablerede hold. Vi kommer til at rende ind i nogle røvfulde, men holdet skal have alt den opbakning de kan få. Vi skal være 10000 igen på fredag, de unge drenge skal føle at byen står bag dem.
Idag fik vi en lektion på banen, på fredag står vi der igen!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 21:35

Det kan ikke nytte noget at gå i sort over dagens kamp. Vi har så meget kvalitet på holdet, som ikke kommer til udtryk i dagens kamp - det er jo alle spillere, som har svært ved at sætte sig igennem med deres spidskompetencer, inklusive folk som Mathias Jørgensen og Widell. På den måde er jeg rolig - kvaliteten er der jo. Det hér var en temperaurmåling på, hvor vi er i arbejdet med at indarbejde en ny spillestil med et nærmest helt nyt hold, og det kan nok nøgternt set ikke overraske, at et meget dyrere hold og mere sammenspillet hold, som er vant til at ligge i top-6, kan få os til at se usammenhængende ud. De kom også med noget at revanchere, og var lige blevet pumpet op på europæisk niveau og tempo.

Gode hold og trænere lærer vel mere af nederlag end sejre, og vi har nu de begyndende tegninger til et billede af, at vi kan lave chancer i alle kampe, inklusiv så elendig en kamp som den i aftes, men vi giver pt også mange væk, og indtil videre har vi tabt stort, når vi har tabt, og vundet smalt, når vi har vundet. Det kan så skyldes det, som andre peger på, at vi også har mødt nogle af de store drenge i klassen, og så skal vi bruge de erfaringer til at være så meget desto bedre når vi møder nogle andre hold i den lidt lettere genre.

Vi kan selvfølgelig håbe på, vi meget hurtigt får tilført en klar defensiv forstærkning på midtbanen, som er klar fra første færd. Men inden for rammerne af det nuværende hold vil jeg nok gå tilbage til Otoa og Diakhite i centerforsvaret, satse hårdt på, at Kasper Jørgensen er meget mere klar til kamp på fredag end han var i dag, og så må Arnorsson tage vb indtil vores nyindkøb til pladsen er klar. det undrer mig egentlig lidt, han ikke er klar til start endnu. På midtbanen vil det rigtige i forhold til Davidsen være at give ham chancen fortsat, og så er jeg mere indstillet på lige at trække stikket lidt på Jiminez, for han er altså kommet halvskævt i gang, og kunne måske have godt af et par indhop. Han virker presset og oversatsende.
Ross skal simpelthen ikke spille spids.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2024, 21:39

RicoBR02 skrev:
18. aug 2024, 21:31
Vi møder et godt spillende Brøndby hold idag. De får os til at se dårlige ud over hele linjen. Det lyder lidt, herinde, som om mange tror at vi ville vade igennem superligaen. Det kommer ikke til at ske, mange af vores spillere spiller superliga for første gang nogensinde. Vi har en gennemsnitsalder på 22. Vi er børn der skal kæmpe mod etablerede hold. Vi kommer til at rende ind i nogle røvfulde, men holdet skal have alt den opbakning de kan få. Vi skal være 10000 igen på fredag, de unge drenge skal føle at byen står bag dem.
Er du sikker på, at du er pædagog og ikke køwtch?

Ellers enig. Men man kommer dog til at gruble lidt over, om vi generelt er SÅ langt efter top 4-hold, som tilfældet var i dag.

Jeg erindrer som sagt aldrig at have set os spillet så meget ud af brættet i 90 minutter før.
Ædruelighedens stemme

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 18. aug 2024, 21:39

Mephisto2 skrev:
18. aug 2024, 20:36
Alexis skrev:
18. aug 2024, 20:19
Mephisto2 skrev:
18. aug 2024, 19:54
Måske de gode folk fra SSE22 også bør kunne se, man svært kan klare sig i SL med gratis lejesvende fra fjerne verdenshjørner.

SL er ikke uden kvalitet, og det kostet at ville være med. Kunsten er så at få tilstrækkeligt med indtægter.

Uden de nødvendige udgifter er AaB kun på kort besøg i SL!
Og jeg kunne også godt tænke mig at vinde i lotto. Vi kører med underskud på 20-30 millioner om året. Og du vil have dem til at bruge endnu flere penge. Vågn op til virkeligheden
Tja, der skal jo kun ét godt spillersalg til at dække det. Men det sker kun, hvis materialet er godt nok. FC det ene og FC det andet bygger på netop det koncept.

Det er lidt lettere at tjene 20 mio på en spiller, du selv har givet 20 mio for end en til 0,5 mio.
Nåh ja lad os da ringe til Lars Seier eller Anders Holch og spørge om de vil give os 100 millioner også. Fed realitetssans. Det giver vidst ikke mening med mere debat når tankerne er så milevidt væk fra virkeligheden

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 18. aug 2024, 21:40

Alexis skrev:
18. aug 2024, 21:39
Mephisto2 skrev:
Alexis skrev:
Mephisto2 skrev:
Måske de gode folk fra SSE22 også bør kunne se, man svært kan klare sig i SL med gratis lejesvende fra fjerne verdenshjørner.

SL er ikke uden kvalitet, og det kostet at ville være med. Kunsten er så at få tilstrækkeligt med indtægter.

Og jeg kunne også godt tænke mig at vinde i lotto. Vi kører med underskud på 20-30 millioner om året. Og du vil have dem til at bruge endnu flere penge. Vågn op til virkeligheden
Tja, der skal jo kun ét godt spillersalg til at dække det. Men det sker kun, hvis materialet er godt nok. FC det ene og FC det andet bygger på netop det koncept.

Det er lidt lettere at tjene 20 mio på en spiller, du selv har givet 20 mio for end en til 0,5 mio.
Nåh ja lad os da ringe til Lars Seier eller Anders Holch og spørge om de vil give os 100 millioner også. Fed realitetssans. Det giver vidst ikke mening med mere debat når tankerne er så milevidt væk fra virkeligheden
Tja, når de andre er på finansiel doping, er det naivt at tro, vi kan klare os uden.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2024, 21:42

Funky skrev:
18. aug 2024, 21:14
Vestergaard skrev:
1: Otoa er og bliver aldrig til en back. Få ham ind i det centerforsvar til næste kamp.

2: shit vi mangler et anker inde på den defensive midtbane efter Højholt er smuttet

3: drop Iredale som primær angriber. Helenius må virkelig banke på til en startplads (eller en ny angriber udefra, men sker nok næppe)

4: savner Posavec. Han havde vitterlig nok snuppet minimum 2 af målene fra Brøndby på hans reaktioner.
1. Enig. Altså, Otoa spiller en udmærket back, men han skal ind i det midterforsvar, og så må Kramer tilbage på bænken.
3. Iredale fyldte altså mere en Ross i angrebet, da han kom ind, og han kommer stadig til chancer. Men ja, Helenius banker vel på.
4. Det er muligt, men vi skal grundlæggende ikke tage så mange chancer imod, uanset hvem der står i kassen. Derimod skal vi spille et spil, hvor Müllers evner med bolden gør en forskel. Det skete ikke i dag.
Sådan en dag som i dag, hvor BIF presser på en måde, som vi kun kan glo misundeligt på, undrede det mig flere gange, at vi spillede korte afleveringer fra Müller og frem, hvorefter der straks var ballade igen og igen. Altså, hvorfor erkender man ikke, efter for 50. gang at have smidt bolden på egen halvdel på vej frem, at I en kamp som i dag, så dur det ikke, og så skal den måske bare serves længere frem.

Det irriterede mig også under Cifuentes.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 21:47

R Rosenberg skrev:
RicoBR02 skrev:

Ellers enig. Men man kommer dog til at gruble lidt over, om vi generelt er SÅ langt efter top 4-hold, som tilfældet var i dag.

Jeg erindrer som sagt aldrig at have set os spillet så meget ud af brættet i 90 minutter før.
Årh, jeg synes, jeg kan huske nogle hjemmekampe gennem årene, hvor det har været absolut røvsygt. Vi skal såmænd ikke så langt tilbage for at finde et i mine øjne endnu mere forsmædeligt hjemmebanenederlag til Viborg (under Lars Friis, ham keglen vi var alt for fed en klub til at kunne bruge mere end 6 måneder, og som resten af verden nu har konspireret om at få til at fremstå som en dygtig træner, bare for at kaste smuds på vores tidligere ledelses overlegne strategiske tænkning) - var det 1-5, den endte? Og vi var om muligt endnu mere forsvarsløse. Så er der diverse kampe, hvor nogle procenter nok har været anderledes og målene imod færre, men kun fordi vi stod permanent parkeret 10 meter fra midterlinien og end ikke forsøgte at angribe gennem hele kampen.

Her er noget, jeg synes er okay fedt ved opfølgningen på dagens kamp: Davidsen fik bare at vide straight-up i pausen, at han blev trukket, ikke kun pga. det gule kort, men også fordi han havde spillet dårligt. Bum. Det siger mig, at man tror rigtig meget på den unge mand derude.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... de-darligt

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 18. aug 2024, 21:51

R Rosenberg skrev:
RicoBR02 skrev:

Jeg synes faktisk ikke brøndby var så dominerende som det nok nærmere var os der haltede i på første halvdel af banen. Kunne vi for helvede da bare spille den ud uden en fejlaflevering så var vi langt.
Jeg har set os tabe 5-0 i Silkeborg (eller var det randers) dér var vi satme ringe...

Fantastisk tifo i dag iøvrigt. Og stærkt kæmpet af vesttribunen. Brøndbys fans er nogle nederen rotter, men er du gal de har styr på deres shit og har ALLE med.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 21:52

R Rosenberg skrev:
18. aug 2024, 21:42
Funky skrev:
18. aug 2024, 21:14
Vestergaard skrev:

Sådan en dag som i dag, hvor BIF presser på en måde, som vi kun kan glo misundeligt på, undrede det mig flere gange, at vi spillede korte afleveringer fra Müller og frem, hvorefter der straks var ballade igen og igen. Altså, hvorfor erkender man ikke, efter for 50. gang at have smidt bolden på egen halvdel på vej frem, at I en kamp som i dag, så dur det ikke, og så skal den måske bare serves længere frem.

Det irriterede mig også under Cifuentes.
Mja, den er bare lidt svær at parkere på Müller, for jeg forestiller mig, han har fået klar besked på, hvordan der skal spilles. Det er vel også meningen, at folk på midten skal kunne modtage bolden under pres og få den godt videre, for at vi skal kunne lykkes med taktikken. I dag var hverken midtbanefolkene eller de spillere, som skulle modtage bolden fra dem, på et godt nok niveau, og det handler som du rigtigt peger på meget om BIF's gode pres.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 18. aug 2024, 21:56

Det er lidt vildt at se xG i den her kamp

AaB: 1.2
BIF: 1.5

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke andet end vi bestemt havde vores chancer i den her kamp, selvom vi slet slet slet ikke fik vores styrker sat i spil. Vi havde også kun bolden i 33% af tiden, så det er også med til at man sidder med en følelse af, at vi blev spillet bag ud af banen. Men den her kamp kunne godt havde være lidt mere spændende hvis vi havde mere kvalitet i afslutningerne og i vores forsvarsspil.

Og lige omkring forsvarsspillet, I Viborg kunne vores midtbanespillere ikke følge deres mand ned i halvrum bag vores backs, og der blev scoret der og skabt mange farlige chancer. I aften var det vores midterforsvar der ikke sideskubbet ud og dækket af for vores backs og der var så meget rum mellem backs og midterforsvar at det var helt vildt.

Men ja, lærepenge idag...store lærepenge...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. aug 2024, 21:58

R Rosenberg skrev:
RicoBR02 skrev:

Jeg tænkte hele vejen fra stadion hvornår eller om jeg nogensinde har set AaB være så langt bagefter modstanderen i alle facetter af spillet. Mit bedst bud er at vi skal tilbage til sen firserne og et Brøndby hold som udgjorde halvdelen af EM 92.

Vi var møg langt fra i dag og jeg håber det viste især Otoa og Widell hvad der skal til for at hæve sig fra middelmådig superliga spiller til toppen af superligaen.

Jeg tror ikke det får en negativ indvirkning på holdets moral eller tro på sig selv. De er unge og Menno skal nok få dem rejst.
Vi må simpelthen ikke glemme at målet for den her sæson er at holde to hold under os og udvikle spillere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 22:07

Maglau skrev:
18. aug 2024, 21:58
R Rosenberg skrev:
RicoBR02 skrev:

Jeg tænkte hele vejen fra stadion hvornår eller om jeg nogensinde har set AaB være så langt bagefter modstanderen i alle facetter af spillet. Mit bedst bud er at vi skal tilbage til sen firserne og et Brøndby hold som udgjorde halvdelen af EM 92.

Vi var møg langt fra i dag og jeg håber det viste især Otoa og Widell hvad der skal til for at hæve sig fra middelmådig superliga spiller til toppen af superligaen.

Jeg tror ikke det får en negativ indvirkning på holdets moral eller tro på sig selv. De er unge og Menno skal nok få dem rejst.
Vi må simpelthen ikke glemme at målet for den her sæson er at holde to hold under os og udvikle spillere.
Som skrevet overfor, jeg synes nok, der har været andre kampe, også i nyere tid, hvor vi har set absolut håbløse ud, og oven i købet som om vi var mødt op for allerhøjst at fedte os til en heldig uafgjort. Derudover tror jeg bestemt, du har ret, Menno og co. skal nok få folk trukket op igen. Men han skal sgu også selv lære af kampen, for noget var ikke optimalt sat op, og han begynder også at få nogle svar om nogle spillere i fht. om og hvor de skal spille.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2024, 22:11

Alexis skrev:
Mephisto2 skrev:
Alexis skrev:
Mephisto2 skrev:

Men det er jo ikke det, der er pointen, at man nødvendigvis skal have en enkelt rigperson ind over.

Pointen er, at AaB er på røven økonomisk, og man er i gang med en turnaround, hvilket er særdeles tiltrængt, men at man i det lange løb simpelthen er nødt til at øge sine indtægter markant, medmindre man vil friste en tilværelse, hvor man ligger og pøler omkring stregen.

Du kan ikke fx skabe et stabilt top 6-hold ved at nøjes med gratis spillere, der fx max har spillet 3./4. bedste række i Tyskland eller er blevet siet fra et eller andet stort akademi i Europa. Det er ikke sportsligt bæredygtigt.

Her og nu er det en kurs, man har valgt i forbindelse med ovenstående turnaround, men tag et kig på samtlige klubber i verden og så tag et kig på pengekassen hos samtlige klubber i verden. Du vil sjovt nok finde en klar sammenhæng mellem de to ting.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 18. aug 2024, 22:16

raekkeettre skrev:
18. aug 2024, 21:56

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke andet end vi bestemt havde vores chancer i den her kamp, selvom vi slet slet slet ikke fik vores styrker sat i spil. Vi havde også kun bolden i 33% af tiden, så det er også med til at man sidder med en følelse af, at vi blev spillet bag ud af banen. Men den her kamp kunne godt havde være lidt mere spændende hvis vi havde mere kvalitet i afslutningerne og i vores forsvarsspil.

Og lige omkring forsvarsspillet, I Viborg kunne vores midtbanespillere ikke følge deres mand ned i halvrum bag vores backs, og der blev scoret der og skabt mange farlige chancer. I aften var det vores midterforsvar der ikke sideskubbet ud og dækket af for vores backs og der var så meget rum mellem backs og midterforsvar at det var helt vildt.

På flashscore tæller de farlige angreb. Hvordan ved jeg ikke... Mens 2. Halvleg var nogenlunde lige vandt Brøndby første halvleg med 54 - 3.. De havde i øvrigt bolden 76,% af tiden... Der passer ret godt med min oplevelse af et virkelig godt spillende Brøndby hold, der skabte rigtig meget i første halvleg... Jeg synes det var en skam, at man havde sat Arnason på bænken.. Otoa er ikke back og slet ikke i venstre side...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2024, 23:06

Klaus skrev:
18. aug 2024, 22:16
raekkeettre skrev:
18. aug 2024, 21:56

På flashscore tæller de farlige angreb. Hvordan ved jeg ikke... Mens 2. Halvleg var nogenlunde lige vandt Brøndby første halvleg med 54 - 3.. De havde i øvrigt bolden 76,% af tiden... Der passer ret godt med min oplevelse af et virkelig godt spillende Brøndby hold, der skabte rigtig meget i første halvleg... Jeg synes det var en skam, at man havde sat Arnason på bænken.. Otoa er ikke back og slet ikke i venstre side...
Ja, gad vide, om man var blevet lidt forblændet af Kramers gode 2. halvleg mod Viborg...?
Nå, mon ikke, Otoa er tilbage ved siden af Diakhité på fredag mod AGF. Vigtigere er dog, hvad man stiller op med midtbanen. Har Jimenez mon i øvrigt karantæne på fredag?

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 18. aug 2024, 23:29

R Rosenberg skrev:
18. aug 2024, 22:11
Alexis skrev:
Mephisto2 skrev:
Alexis skrev:
Mephisto2 skrev:

Men det er jo ikke det, der er pointen, at man nødvendigvis skal have en enkelt rigperson ind over.

Pointen er, at AaB er på røven økonomisk, og man er i gang med en turnaround, hvilket er særdeles tiltrængt, men at man i det lange løb simpelthen er nødt til at øge sine indtægter markant, medmindre man vil friste en tilværelse, hvor man ligger og pøler omkring stregen.

Du kan ikke fx skabe et stabilt top 6-hold ved at nøjes med gratis spillere, der fx max har spillet 3./4. bedste række i Tyskland eller er blevet siet fra et eller andet stort akademi i Europa. Det er ikke sportsligt bæredygtigt.

Her og nu er det en kurs, man har valgt i forbindelse med ovenstående turnaround, men tag et kig på samtlige klubber i verden og så tag et kig på pengekassen hos samtlige klubber i verden. Du vil sjovt nok finde en klar sammenhæng mellem de to ting.
Ja selvfølgelig da. Men det er ikke en mulighed nu. Vi har ikke 30 millioner ekstra vi kan bruge på en klasse 6er og en klasse 9er. Uanset hvor meget folk råber på det. Så der er ingen grund til at tude efter hvert eneste nederlag om at sse ikke bruger nok penge. De har ikke flere. De dækker 20-30 millioners underskud. Og folk er stadig ikke tilfredse. Så har man en naiv tanke om andre folks penge. Indse vi er en fattig klub lige nu. Tager rigtig længe inden/hvis nogensinde vi bliver det modsatte

Besvar