AaB - FCK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: AaB - FCK

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2025, 21:13

Alpa Chino skrev:
3. mar 2025, 20:56
YES! Fuck det er vigtigt!
Det værste ved de sidste par års deroute er, at jeg aktivt skal sidde og håbe Brøndby scorer to gange i overtiden.. For to uger siden skulle jeg sidde og håbe FCM kunne holde en føring. Det er utilgiveligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 3. mar 2025, 21:23

Fedt og fortjent point mod FCK. Ærgerligt med Lyngby´s point i Brøndby, men de kunne sagtens have fået tre, så det hjalp da lidt på det, at Brøndby udlignede i overtiden.

Jeg synes faktisk, at Lyngby er et godt og solidt hold og jeg er ikke helt tryg ved at de faktisk på det sidste har leveret ret gode præstationer. I forhold til deres spil, synes jeg egentlig, at de burde have fået flere points, end de har. Så de kan godt være farlige, hvis de begynder at udvise større effektivitet.

Men som en anden også er inde på, kan det godt ende med, at f.eks. Lyngby redder sig og Sønderjyske rykker ned. Jeg synes stadig, at AaB spillemæssigt viser nogle lovende takter, som gør, at jeg tror det nok skal gå. Men det er også en fejl, hvis man påstår at AaB ikke kan rykke ned. For det troede man jo også for to år siden. Kampen i Haderslev bliver virkeligt fondamental.

Tilførelsen af de to unge nordmænd på midtbanen, altså Hernes og Hansen, synes jeg er et frisk pust. De virker begge ret gode og overskudsagtige med bolden og jeg tror nok, at de vil kunne bidrage fint her i foråret. Dog havde jeg stadig gerne set en rutineret gammel ræv på midtbanen også, men en sådan kunne man åbenbart ikke lige finde frem til.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. mar 2025, 21:50

R Rosenberg skrev:
2. mar 2025, 20:46
Funky skrev:
2. mar 2025, 20:35
doukas skrev:
2. mar 2025, 20:34
Funky skrev:
2. mar 2025, 20:19
R Rosenberg skrev:
2. mar 2025, 20:11
Et kampbillede som det forventede. Eller nok en tand bedre end det forventede. Men hvor er det dog bittert og bundholdsagtigt, at vi ikke får den i rusen på én af de par giga chancer. Tre af de der uventede point havde virkelig lunet.

En stærk præstation, hvor vi også får gang i vores kontraer. Denne kamp kan godt give god energi til næste søndag.

Jeg er meget fjollet med Hermes og Aarøen.
Jeg havde frygtet, defensiven ville se mere hullet ud omkring Noel og KJ - det var ikke tilfældet. Så kampbilledet var faktisk bedre, end jeg havde forventet. Jeg synes endda, vi kan sige, at FCK har været små-heldige i TO kampe imod os nu. Og jeg bemærker pludselig, at det var som om, vi helt glemte, Widell ikke var med.
Det var altså en fremragende stikning fra Ross til MJ.
Jeg havde forventet en ren gavebod i forsvaret med den ene foræring efter den anden. Kramer og Pudel leverede en virkelig flot koncentreret indsats.
Spørgsmålet er, hvem der skal spille ved siden af Pudel efter sommerferien. Diakhité?
Malmö-duden. Ham har jeg, af uvisse årsager, store forhåbninger til.
Og forhåbentlig kommer diakhete aldrig på holdet igen - han er bare ikke god nok

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 3. mar 2025, 22:07

Det er sgu lidt sørgeligt. Vi spiller en sindssyg god kamp mod nr 1 og debatten herinde går næsten i stå. Nordjyder har intet at give sig til hvis ikke de kan være utilfredse, bedst illustreret ved at man vælger at kommentere negativt på tifo med den sædvanlige nedladende tone. Let nu røven og kom på stadion på søndag! Holdet har brug for os!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. mar 2025, 22:16

RicoBR02 skrev:
3. mar 2025, 22:07
Det er sgu lidt sørgeligt. Vi spiller en sindssyg god kamp mod nr 1 og debatten herinde går næsten i stå. Nordjyder har intet at give sig til hvis ikke de kan være utilfredse, bedst illustreret ved at man vælger at kommentere negativt på tifo med den sædvanlige nedladende tone. Let nu røven og kom på stadion på søndag! Holdet har brug for os!
Hippie.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 3. mar 2025, 22:36

R Rosenberg skrev:
3. mar 2025, 22:16
RicoBR02 skrev:
3. mar 2025, 22:07
Hippie.
❤️

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 3. mar 2025, 22:44

Om AaB er i spil til nedrykning eller ej, ja det vil man bedst kunne se, når spillerne skal i gang med kampene mod de andre nedrykningskandidater.

I nedrykningssæsonen viste AaB igen og igen det, som man også havde set i sæsonerne op til: Spillerne faldt helt sammen, når der var noget på spil.. De blev forkrampet og passive..

Jeg er spændt på at se holdet mod Vejle, Lyngby og Haderslev..
Kommer der et hold ud, som reelt håber at kunne fedte sæsonen hjem ved at hold fast i det uafgjort resultat, som man har fra kampstart, eller tør man gå ud og jagt de tre point i 80 minutter..

Jeg håber(!) at de unge løver, som vi efterhånden læner os op af, ja de er indstillet på, at glemme alt om fedtspilleri, og hiver resten med op i mentalitet!

Ja og Menno.. Han skal også formå at tage konsekvensen, hvis nogle spillere bliver forkrampet.. Hvis folk begynder at spille sidelæns, ja så må de ud og så forhåbentlig forstå, at det er ikke det som skal til..

Pyyyyha nogle måneder vi kigger ind i!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. mar 2025, 23:13

Dalbjerg skrev:
3. mar 2025, 22:44
Om AaB er i spil til nedrykning eller ej, ja det vil man bedst kunne se, når spillerne skal i gang med kampene mod de andre nedrykningskandidater.

I nedrykningssæsonen viste AaB igen og igen det, som man også havde set i sæsonerne op til: Spillerne faldt helt sammen, når der var noget på spil.. De blev forkrampet og passive..

Kommer der et hold ud, som reelt håber at kunne fedte sæsonen hjem ved at hold fast i det uafgjort resultat, som man har fra kampstart, eller tør man gå ud og jagt de tre point i 80 minutter..

Jeg håber(!) at de unge løver, som vi efterhånden læner os op af, ja de er indstillet på, at glemme alt om fedtspilleri, og hiver resten med op i mentalitet!

Ja og Menno.. Han skal også formå at tage konsekvensen, hvis nogle spillere bliver forkrampet.. Hvis folk begynder at spille sidelæns, ja så må de ud og så forhåbentlig forstå, at det er ikke det som skal til..

Indtil videre synes jeg intet antyder mentaliteten er et issue på det her hold. Vi har set et par trelse kampe, hvor holdet var overmatchet eller sat forkert op, men jeg har svært ved at pege på kampe, hvor de ikke har gjort alt hvad de kunne. Det arbejdsraseri vi så i onsdags har jeg svært ved at se curlingedrenge som Lucas, Kusk, Fossum osv. levere.
Dermed ikke sagt, at vi kommer til at gå ubesejrede igennem slutspillet for så meget bedre er vores hold ikke, men jeg tror på vi kommer til at se positive præstationer og kommer til at vinde mere.
Jeg håber ikke, at man decideret fedtspiller, men der vil komme kampe hvor uafgjort er et klogt resultat. Jeg synes dog også man skal komme ud over stepperne i grundspillet. Kan vi hurtigt få en afstand, hvor vi kan spille frit samtidig med SønderjyskE, Lyngby og Vejle fucker det op for hinanden i deres indbyrdes kampe kan det blive sjovt.
RAUS RAUS SSE!

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 4. mar 2025, 07:07

Synes egentlig det er meget godt klaret af Kasper Davidsen at komme på rundens hold, når der blev skrevet under kampen at manden ikke har niveau til Superliga ;)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 4. mar 2025, 08:03

Martino1 skrev:
4. mar 2025, 07:07
Synes egentlig det er meget godt klaret af Kasper Davidsen at komme på rundens hold, når der blev skrevet under kampen at manden ikke har niveau til Superliga ;)
Kan se, at Anorson er kommet på tv2s rundens hold, men kan ikke lige finde det med Kalle.

Synes Pudel havde fortjent en plads.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 4. mar 2025, 08:04

doukas skrev:
4. mar 2025, 08:03
Martino1 skrev:
Kan se, at Anorson er kommet på tv2s rundens hold, men kan ikke lige finde det med Kalle.

Pudel havde bestemt fortjent en plads. Det var på Bolds rundens hold at Davidsen var på.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. mar 2025, 08:04

Martino1 skrev:
Davidsens indsats kan deles op i 2 elementer, hvoraf den ene del er mere end godkendt til suppen og den anden del ikke er godkendt.

Hvis indsatsen vurderes ud fra et defensivt perspektiv, så er der ikke tvivl om, at han er en stabil superliga spiller.

Ses der i stedet på den offensive del, så er det tydeligt, at der er tekniske og tempomæssige mangler.

Så handler det "bare" om, hvad øjet ser og vægter højest. Nu har jeg ikke set rundens hold, men er Hernes på?

Han havde, i min optik, en mere kvalificeret indsats. Fyldte også godt defensivt og bedre i spillet med bolden.

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 4. mar 2025, 10:37

doukas skrev:
Martino1 skrev:

Jeg synes egentlig også at Noel får for lidt kredit for hans defensive indsats. Han er stadig næsten ikke i kampform, men han står direkte overfor Elyounoussi, der er fuldstændig anonym gennem hele kampen.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 4. mar 2025, 10:40

Jakobsen skrev:
3. mar 2025, 23:13
Dalbjerg skrev:
3. mar 2025, 22:44

Indtil videre synes jeg intet antyder mentaliteten er et issue på det her hold. Vi har set et par trelse kampe, hvor holdet var overmatchet eller sat forkert op, men jeg har svært ved at pege på kampe, hvor de ikke har gjort alt hvad de kunne. Det arbejdsraseri vi så i onsdags har jeg svært ved at se curlingedrenge som Lucas, Kusk, Fossum osv. levere.
Dermed ikke sagt, at vi kommer til at gå ubesejrede igennem slutspillet for så meget bedre er vores hold ikke, men jeg tror på vi kommer til at se positive præstationer og kommer til at vinde mere.
Jeg håber ikke, at man decideret fedtspiller, men der vil komme kampe hvor uafgjort er et klogt resultat. Jeg synes dog også man skal komme ud over stepperne i grundspillet. Kan vi hurtigt få en afstand, hvor vi kan spille frit samtidig med SønderjyskE, Lyngby og Vejle fucker det op for hinanden i deres indbyrdes kampe kan det blive sjovt.
Jeg har aldrig forstået det med at gøre folk til curlingdrenge. Slet ikke Lucas. Der er en tendens blandt ikke så fodboldkyndige til, at hvis man er tekniker, så bliver man også set som én der ikke kæmper. Og det er helt off med Lucas. Han gav alt hav havde. Han ramte ikke sit topniveau i nedrykningssæsonen men alle der så han indhop kunne se, at han kæmpede for overlevelse med alt han havde.

Dernæst: Hvis et hold ser ud ud som det ikke kæmper, er det oftere fordi holdet ikke er afstemt eller ikke har niveauet. Måske passer spillerne ikke til taktikken, måske er taktikken et dårlig match til modstanderen, eller måske har modstanderen bare bedre spillere.

Men det er meget udbredt blandt fans, at hvis man taber, så er det fordi "de ikke vil det nok".
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. mar 2025, 10:54

Breezer skrev:
4. mar 2025, 10:37
doukas skrev:
Martino1 skrev:

Jeg synes egentlig også at Noel får for lidt kredit for hans defensive indsats. Han er stadig næsten ikke i kampform, men han står direkte overfor Elyounoussi, der er fuldstændig anonym gennem hele kampen.
Enig.

Vanvittigt talent i mine øjne. Ham forventer jeg mig virkelig meget af. Han er bundsolid defensivt og bygger langsomt på offensivt.

Han bliver sjældent fanget, kanterne dribler ikke forbi og han virker dejlig rolig i sin tilgang.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 4. mar 2025, 10:59

Og kasper Jørgensen er på tipsbladets Ugens hold

Ift. Kalle så slap han fint fra defensive indsatser og skrallede godt igennem. Men der er virkelig 2 steder han er max udfordret og det skal forbedres
1 - han stresser let, og det går sgu for stærkt endnu - men det kommer med erfaringen så det er jeg ikke så bange for
2 - hans boldomgang er for dårlig til at være start 11er - han laver for mange fejl der enten er eller kan blive afgørende
bolde der fejlafleveres på tværs foran eget felt. Bolde der for let tabes fordi han ikke kan modtage den. Han skal blive bedre til både at modtage bolde og slippe af med dem, og det kræver mere end blot erfaring. Men han har en spænende pakke.

Til gengæld så synes jeg bomholt ser mere og mere spændende ud - han er virkelig på vej

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 4. mar 2025, 11:08

Dennis Nielsen skrev:
4. mar 2025, 10:54
Breezer skrev:
doukas skrev:
Martino1 skrev:

Enig.

Vanvittigt talent i mine øjne. Ham forventer jeg mig virkelig meget af. Han er bundsolid defensivt og bygger langsomt på offensivt.

Han bliver sjældent fanget, kanterne dribler ikke forbi og han virker dejlig rolig i sin tilgang.
Ja det er jo faktisk vanvittigt at tænke på, knægten er 18 år gammel, har lige været langtidsskadet, og har spillet noget der ligner 3 halvege for u19 efter sin skade.

Kommer ind og lukker fuldstændig ned for FCK's højreside, indtil han nærmest ikke kunne løbe mere og til sidst lade sig udskifte.

Voldsomt talent og fed type vi har der :cheers:

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 4. mar 2025, 13:03

Dennis Nielsen skrev:
4. mar 2025, 10:54
Breezer skrev:
doukas skrev:
Martino1 skrev:

Enig.

Arnorson var ugens hold på TV2

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 4. mar 2025, 13:34

Jeg husker ham i hans 3 superligakamp mod Midtjylland, hvor en FCM spiller falder i feltet, og 17-årige Arnorsson råber ham direkte ned i hovedet at han skal rejse sig op.

Det var fedt at se.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2025, 13:47

Synes bestemt Arnor spillede en fin kamp, hvilket han også gjorde imod FCN, og der kan dårligt være to meninger om hvorvidt han skal starte foran en Marc Nielsen, men synes dog ikke han var så iøjnefaldende at jeg tænkte rundens hold, men det er da fint hvis andre begynder at få øjnene op for vores unge drenge.

Som jeg husker det, er Arnor oprindeligt stopper, og jeg synes godt man kan se det er de defensive egenskaber der er bedst, men han er egentlig lidt bedre offensivt end jeg havde troet. På et hold hvor der er en Dalsgaard-lignende spiller i højresiden kan jeg dog godt se ham udgøre en rigtig fin balance. Måske det også var med til at gøre Kasper Jørgensen bedre, at vi ikke var totalt blottet i begge sider, når han gik med frem?

Det bekymrer mig i øvrigt en anelse, at kommentatorer og eksperter allerede har fået øjnene op for Hernes. Det betyder at han ikke skal spille mange gode kampe før mediekampagnen for at få ham til FCM, FCK, AGF eller BIF begynder...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar