Et klart bud på et vigtigt element i en forklaring - og man skal da finde en forklaring - er, at man river den rygrad, som måtte have begyndt at indfinde sig på holdet, helt ud igen ved at beslutte sig for at fjerne den defensive stabilitet med en ny, meget mere offensiv opstilling. Og så piller man guddødme Børsting ud af start-11. Bagefter kan John Møller så sidde og snakke om mange skader til de erfarne - og det er jo sandt. Men én af dem havde man også bare valgt at bænke.Kunji skrev: ↑8. maj 2026, 23:11Niveauet i dag kan ikke tilskrives manglende selvtillid i systemet. Det var ikke bare nervøst eller usikkert. Det var et hold, uden vilje uden teknik, uden taktik. Niveauet har aldrig været lavere. Aldrig.Gentleman Finn skrev: ↑8. maj 2026, 22:58Kan forestille mig det handler om manglende selvtillid i det system man spillede i dag, det er jo en træner der leder efter løsninger, og ser kampen i dag som en måde at eksperimentere. 4-4-2 med Helenius på toppen fungerede, men nu hvor han blev skadet så blev det sværere at få til at fungere. Steffen må finde en måde at tilpasse sig den trup han har, 4-3-3 fungerer åbenlyst af røven til når vi ikke har mere fysik i holdet og mangler en kreatør som Bomholt til at binde mere sammenFunky skrev: ↑8. maj 2026, 22:32Har John Møller været rundt før kampen og dele lussinger og fyresedler ud til to tredjedele af truppen, eller hvad skete der lige dér??
Hvis man ihukommer sidste indsats, og Højers klare kritik af den - “sådan en indsats vil vi ikke se igen” - så må alle alarmklokker da ringe. Jeg synes, jeg så en trup, som samlede sig og ville kæmpe for tingene og træneren da man mistede oprykningsspillet. Nu er jeg da på vej til at blive bekymret for, om Højer alligevel har tabt omklædningsrummet.
Der er ingen undskyldning for indsatsen i dag. Ikke skader, ikke taktik. Ingen.
Intet mindre end utroligt, at man kan finde på de to ting efter det, man har lært af nedrykningsspillet indtil nu. Godt nok fantastisk, at man kan være så skråsikker på, at man egentlig ikke har brug for ham dér Børsting, efter at han er kommet ind og har fået skabt lidt samling på et hold, som ellers var kørt helt i grøften på et forfejlet vinter-træningsforløb.