AaB - Middelfart den 8. maj

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: AaB - Middelfart den 8. maj

Indlæg af Funky » 8. maj 2026, 23:37

Kunji skrev:
8. maj 2026, 23:11
Gentleman Finn skrev:
8. maj 2026, 22:58
Funky skrev:
8. maj 2026, 22:32
Har John Møller været rundt før kampen og dele lussinger og fyresedler ud til to tredjedele af truppen, eller hvad skete der lige dér??

Hvis man ihukommer sidste indsats, og Højers klare kritik af den - “sådan en indsats vil vi ikke se igen” - så må alle alarmklokker da ringe. Jeg synes, jeg så en trup, som samlede sig og ville kæmpe for tingene og træneren da man mistede oprykningsspillet. Nu er jeg da på vej til at blive bekymret for, om Højer alligevel har tabt omklædningsrummet.
Kan forestille mig det handler om manglende selvtillid i det system man spillede i dag, det er jo en træner der leder efter løsninger, og ser kampen i dag som en måde at eksperimentere. 4-4-2 med Helenius på toppen fungerede, men nu hvor han blev skadet så blev det sværere at få til at fungere. Steffen må finde en måde at tilpasse sig den trup han har, 4-3-3 fungerer åbenlyst af røven til når vi ikke har mere fysik i holdet og mangler en kreatør som Bomholt til at binde mere sammen
Niveauet i dag kan ikke tilskrives manglende selvtillid i systemet. Det var ikke bare nervøst eller usikkert. Det var et hold, uden vilje uden teknik, uden taktik. Niveauet har aldrig været lavere. Aldrig.

Der er ingen undskyldning for indsatsen i dag. Ikke skader, ikke taktik. Ingen.
Et klart bud på et vigtigt element i en forklaring - og man skal da finde en forklaring - er, at man river den rygrad, som måtte have begyndt at indfinde sig på holdet, helt ud igen ved at beslutte sig for at fjerne den defensive stabilitet med en ny, meget mere offensiv opstilling. Og så piller man guddødme Børsting ud af start-11. Bagefter kan John Møller så sidde og snakke om mange skader til de erfarne - og det er jo sandt. Men én af dem havde man også bare valgt at bænke.

Intet mindre end utroligt, at man kan finde på de to ting efter det, man har lært af nedrykningsspillet indtil nu. Godt nok fantastisk, at man kan være så skråsikker på, at man egentlig ikke har brug for ham dér Børsting, efter at han er kommet ind og har fået skabt lidt samling på et hold, som ellers var kørt helt i grøften på et forfejlet vinter-træningsforløb.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 8. maj 2026, 23:39

R Rosenberg skrev:
8. maj 2026, 23:27
Har klubben været ude at undskylde endnu?
Både Steffen Højer og John Møller er relativt afklarede i ridpodsten om, at det var elendigt.

Steffen Højer, synes jeg, virker som en gabende kedelig træner uden nogen som helst idé om, hvordan han skal løse det her. Det handler mest om at vi skal lægge et større pres og have mere fart. Eneste taktiske ændring han ville lave var, at spille William fra starten af.

John Møller virker til at sige, at der mangler ledere på holdet, og det er et fokus i vinduet. Og så siger han at holdes skal løftes både gennem træning og rekruttering.

Spørgsmålet er så, hvad han reelt har at gøre med ift. penge. Det har tidligere været fremme, at han gerne vil skralde truppen ned til 17-18 spillere. Det virker usandsynligt, at han kan smide 10-12 spillere ud fra bunden og fylde på med 3-4 til toppen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 9. maj 2026, 00:16

Kristian skrev:
8. maj 2026, 22:21
RufusTheDog skrev:
8. maj 2026, 21:29
Storken skrev:
8. maj 2026, 21:28
baresi skrev:
8. maj 2026, 21:07
R Rosenberg skrev:
8. maj 2026, 21:01
Jeg tænker, at vi nok skal til mentalt at forberede os på, at vi ikke, som frygtet, er det nye Vejle. Det er meget værre.

AaB kan sagtens gro fast i dette morads i mange år, hvis ikke følgende ting alle opfyldes:

1. Der kommer nyt ejerskab med en dygtig og visionær bestyrelse i tasken, og klubben befries aldeles fra det tyske regime.
2. Der ansættes mindst en håndfuld dybt kompetente mennesker på hele stykket fra direktør til træner.
3. Der tilføres klubben min. en kvart milliard kr.
det er nok ikke helt langt væk fra virkeligheden faktisk. altså hvis man vil i superligaen og som er står i regnskabet igen blive en del af toppen (top 6) i dansk forbold.
men altså - jeg savner nordjyske stiller AaB mere til ansvar og spørger mere ind til hvad planen egentlig er i AaB. for ingen snakker om det. der er ingen strategiske udmeldinger.
nu begynder der snart at være 3-4000 tilskuere max og så halverer man også tilskuer omsætning. alt er i en ond cirkel. og det spil der på banen gider ingen da længere at kigge på.
Hvor mange tilskuere var der i aften?

Vi ligger med 5.022 i snit før denne runde. Medmindre AaB får en god start på næste sæson og kan spille med i toppen, så kommer vi et godt stykke under 4.000. Det bliver dyrt..

4200.
Jeg synes det er flot med 4000 tilskuere i øjeblikket.

Der er så meget negativitet og ud ad til viser AaB bare ikke pt, at man kan eller vil.
Vi har før været på snit 5000 i superligaen, så det er egentlig flot i 1 div og absolut intet at spille for.
Sindssygt flot med 4000 i øjeblikket. Aalborg har virkelig vist moral og loyalitet gennem lang tid, især taget alt kaosset og de her konstante clusterfucks i betragtning.

Men man frygter selvfølgelig også, hvor længe det kan holde til det her. Når selv Vesttribunen stopper støtten det sidste kvarter, så ved man godt, at den er helt gal.

Og alligevel møder folk op. Det siger egentlig alt.

Tænk hvad det kunne blive til med bare 3-4 gode og stabile år for klubben igen. Potentialet er jo stadig kæmpestort.

Jeg har sagt det mange gange før, men siger det gerne igen: Fanscenen er det største aktiv AaB har lige nu. Forsvinder den gnist også, så glider klubben endnu længere ud i glemslen. Det bedste vi kan gøre er stadig at møde op og støtte trods alt det her fæces.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. maj 2026, 07:18

Kunji skrev:
8. maj 2026, 23:39
R Rosenberg skrev:
Både Steffen Højer og John Møller er relativt afklarede i ridpodsten om, at det var elendigt.

Steffen Højer, synes jeg, virker som en gabende kedelig træner uden nogen som helst idé om, hvordan han skal løse det her. Det handler mest om at vi skal lægge et større pres og have mere fart. Eneste taktiske ændring han ville lave var, at spille William fra starten af.

John Møller virker til at sige, at der mangler ledere på holdet, og det er et fokus i vinduet. Og så siger han at holdes skal løftes både gennem træning og rekruttering.

Spørgsmålet er så, hvad han reelt har at gøre med ift. penge. Det har tidligere været fremme, at han gerne vil skralde truppen ned til 17-18 spillere. Det virker usandsynligt, at han kan smide 10-12 spillere ud fra bunden og fylde på med 3-4 til toppen.

De står begge overfor en kampe opgave i sommerpausen.

Præstationen var under alt kritik. Man er enormt skadesplaget og stiller op med et elendigt midterforsvar. Men Middelfart må aldrig nogensinde slå os. Punktum.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 9. maj 2026, 07:35

Kunji skrev:
R Rosenberg skrev:

I interviewet med Højer på Rishøjs Corner der synes jeg da at Højer mellem linjerne siger at spillerne må til at vise om de vil være med i det her projekt. Havde det været min chef der havde brugt det ordvalg, så ville jeg tage det som at jeg skulle tage mig gevaldigt sammen hvis jeg ikke skulle ryge ud ved næste organisationsændring.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 9. maj 2026, 08:38

haghdk skrev:
9. maj 2026, 07:35
Kunji skrev:
R Rosenberg skrev:

I interviewet med Højer på Rishøjs Corner der synes jeg da at Højer mellem linjerne siger at spillerne må til at vise om de vil være med i det her projekt. Havde det været min chef der havde brugt det ordvalg, så ville jeg tage det som at jeg skulle tage mig gevaldigt sammen hvis jeg ikke skulle ryge ud ved næste organisationsændring.
Og jeg erindrer bestemt, at det offentligt er blev sagt før nedrykningsspillets start, at nu skulle man kigge på hvem der skulle med videre efter sæsonen.

Så jeg gætter på, at man i grove træk har taget beslutninger om dette, og så er det herefter de muliges kunst for John Møller og Michael Tuxen Boll.

I går var for mig at det største lavpunkt siden hjemmekampen mod Kolding, og de efterfølgende interviews antød heldigvis store panderynker. Forhåbentlig antænder det trods elendigheden også noget trodsighed hos mulige stabile investorer.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 9. maj 2026, 08:57

Hvorfor stillede vi op i 433 igår?
Var det pga skader eller endnu en direkte ordre fra Hamborg?

Og hvorfor skal Højer konsekvent lave så mange ændringer?
Klubben og holdet er ikke komplet ubalance og han bliver ved med at trække lod om pladserne.

Sikke en frygtelig tilstand vores elskede klub befinder sig i
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 9. maj 2026, 09:12

Kasper skrev:
9. maj 2026, 08:57

Klubben og holdet er ikke komplet ubalance og han bliver ved med at trække lod om pladserne.

Det var Højers eget valg. Han ville gerne beholde Adededji og Kubel på banen og give John en pause, og så ville han gerne gå højt på Middelfart, så derfor 4-1-4-1. I ridpodsten påpeger de, at han dropper de to defensive midtbanespillere, men det vurderer han ikke har betydning i går. Han siger, at de kunne have stillet med 9 defensiv spillere i går, og så havde der stadig været hul igennem, fordi de var så vage.

Måske har han ret. Jeg synes dog godt man kan overveje, om man er en kompetent træner, når man kigger på de sidste 5-6 kampe, og så når frem til, at den her defensiv (som var yderligere svækket i går) sagtens kan klare sig med én defensiv midt og at vi bør satse på at stå højere og presse mere pt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. maj 2026, 09:29

Kunji skrev:
9. maj 2026, 09:12
Kasper skrev:

Det var Højers eget valg. Han ville gerne beholde Adededji og Kubel på banen og give John en pause, og så ville han gerne gå højt på Middelfart, så derfor 4-1-4-1. I ridpodsten påpeger de, at han dropper de to defensive midtbanespillere, men det vurderer han ikke har betydning i går. Han siger, at de kunne have stillet med 9 defensiv spillere i går, og så havde der stadig været hul igennem, fordi de var så vage.

Måske har han ret. Jeg synes dog godt man kan overveje, om man er en kompetent træner, når man kigger på de sidste 5-6 kampe, og så når frem til, at den her defensiv (som var yderligere svækket i går) sagtens kan klare sig med én defensiv midt og at vi bør satse på at stå højere og presse mere pt.
Det antyder en grov undervurdering af modstanderen, som givetvis mødte op med fin motivation for at vise, at man kunne stikke en kæp i hjulet på arrogante AaB. Nej, jeg havde heller ikke forventet, man ville tro, vores ekstremt skrøbelige trup kunne håndtere et sådant stilskifte væk fra det, der dog har fungeret okay de sidste kampe. Men det troede man altså. Ligesom man troede, det var smart at droppe Børsting fra start-11. Eller bruge en Anderson på højre back, som har været helt ved siden af sig selv og i øvrigt efter al forventning er færdig i klubben. Hvorfor dog bruge ham frem for Maarup, som med større sandsynlighed er i klubben efter sommeren?
Spørgsmålene står i kø.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 9. maj 2026, 09:37

Patmand skrev:
2. maj 2026, 17:47
Funky skrev:
2. maj 2026, 14:33
Patmand skrev:
2. maj 2026, 13:51
Funky skrev:
2. maj 2026, 12:56
Hanga skrev:
2. maj 2026, 10:01
Det er rigtigt at vi er ramt af skader i defensiven. men vi var jo ikke en pind bedre før skaderne kom. Det er ikke en valid undskyldning efter min mening.

Vi spiller i bund 6 i 1 division, et niveau hvor vores reserver skal kunne træde ind uden at man behøver parkere bussen på hjemmebane. Som jeg skrev tidligt i tråden så skuffer vores tilgang til spillet mig. Er det klogt? Måske, men det er ikke AaB værdigt at have så lave ambitioner for sig selv, og held og lykke med at få lokket folk ud på stadion hvis det er vores tilgang til hjemmekampe mod klubber som Hobro. Ud fra hvad jeg kan se på highlights, så var Hobro tættere på sejren end vi var, så helt godt fungerede det heller ikke.

Jeg er enig med @R Rosenberg i at stimen er svær at blive begejstret over. Den har været essentiel for at undgå nedrykningsfaren så jeg er naturligvis lykkelig for pointene, men præstationerne lover ikke markant bedring, og det er i kampe mod rækkens dårligste hold. For mig at se vinder vi stadig point hovedsageligt på individuel kvalitet hos visse spillere fremfor et hold der fungerer spillemæssigt.
Jo for nu lige at blive ved fakta, så var der faktisk en periode, før skaderne kom, og efter holdet blev forstærket, hvor vi var bedre og vandt kampe. Det var heller ikke prangende, nej, men der var alligevel en anerkendelse af, at AaB prøvede at bygge noget op på en måde, man havde forsømt under første nedrykning. Men man prøvede altså ikke med vores bedste besætning at spille med de taktiske justeringer, man har lavet nu.

Hvad angår “værdighed”, så foretrækker jeg langt værdigheden i at stå solidt og kæmpe og bygge på derudfra, nu med point og sejre som resultat, end “værdigheden” i at løbe lige ind i modstanderens kniv.
Du mener seriøst, at AaB er i gang med at bygge noget op?

Det kan jeg overhovedet ikke se. Jeg aner simpelthen ikke hvilken spillestil Højer er i gang med med at implementere. Jeg kan overhovedet ikke se nogen positiv udvikling.

Vi har mødt hold i 1. division, der for langt færre penge, er i stand til at spille sammen, det ligner de har et koncept m.v.

Jeg tror vi skal være glade for vi er havnet i bund-6, så vi i det mindste ikke taber en masse kampe.

Der er intet der tyder på, at denne trup/træner i nær fremtid kan blive aktuelle ift. oprykning.
Ja, det gør jeg da.

Pt ser du den spillestil, Højer havde regnet med, man i hvert fald måtte overgå til ved en oprykning. Den er under udvikling, med en besætning som på ingen måde er på plads lige nu, så selvfølgelig er der meget, der ikke spiller. Du kan deraf aflæse en “dialog” eller “forhandling” eller “armlægning” internt i AaB om, hvor religiøse man egentlig skal være om den 4-3-3 med meget aggressivt, højt pres, som Højer har været ret åben om, at han har måttet købe ind på ved ansættelsen.

Sammenligningen med andre 1.div. Hold på økonomi bliver lidt flad, fordi den totalt ignorerer, hvor meget kaos AaB på alle mulige måder kom ned i rækken med, hvor vel alle andre hold har startet med mere indarbejdede koncepter.

Nu ved jeg ikke, hvordan du definerer “nær fremtid”, men målet er nok at være relevante til oprykning omkring december i år. Truppen er ikke på plads, nej, det markerede Møller også i Ripodsten i går aftes.

Så jeg behøver ikke hensygne helt i tristesse, selv om det virkelig var en dårlig kamp i går.
Nær fremtid er som minimum næste sæson. Hvis vi taler om at styrke truppen, så husk lige på at målet for transfers er at opnå et overskud på transfers på kr. 30 mio. i 2026. Det er for at begrænse det samlede underskud til kr. 50 mio.

Så med det i baghovedet, så har jeg lidt svært ved at se hvordan man forbedrer truppen så markant, at vi simpelthen kan spille med om oprykning om blot et år.
Man skal også have en træner til rådighed der rent faktisk kan få holdet til at fungere. Jeg har ikke set Højer forbedre noget som helst indtil videre. Jeg syntes jeg forholder mig til virkeligheden, hvor du er fuld af bortforklaringer på hvorfor det går af helvede til.
Déjà vu (ovenstående er fra Hobro kampen)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 9. maj 2026, 10:47

Kunji skrev:
Kasper skrev:

Han mener vel forhåbentlig ikke at vi gik højt. Vi stod med 11 mand omkring midten.
Adedeji lavede som ventet intet i det defensive, de to brede 8'ere var brede - alt for brede og Håpnes stod som ene mand og beskyttede forsvaret. Alt imens Kakeeto, deres 6'er, umarkeret kunne fordele spillet indtil han udgik.

Jeg er simpelthen rystet over den tilgang og efterfølgende analyse af slagets gang.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 9. maj 2026, 11:18

Kasper skrev:
9. maj 2026, 10:47
Kunji skrev:
Kasper skrev:

Han mener vel forhåbentlig ikke at vi gik højt. Vi stod med 11 mand omkring midten.
Adedeji lavede som ventet intet i det defensive, de to brede 8'ere var brede - alt for brede og Håpnes stod som ene mand og beskyttede forsvaret. Alt imens Kakeeto, deres 6'er, umarkeret kunne fordele spillet indtil han udgik.

Jeg er simpelthen rystet over den tilgang og efterfølgende analyse af slagets gang.
Jeg tror ikke, at han mente, at han lykkedes. Men planen var at gå højt på dem og spille bredt med vores hurtige wings. Det var planen.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 9. maj 2026, 11:47

RufusTheDog skrev:
9. maj 2026, 00:16
Kristian skrev:
8. maj 2026, 22:21
RufusTheDog skrev:
8. maj 2026, 21:29
Storken skrev:
8. maj 2026, 21:28
baresi skrev:
8. maj 2026, 21:07
R Rosenberg skrev:
8. maj 2026, 21:01
Jeg tænker, at vi nok skal til mentalt at forberede os på, at vi ikke, som frygtet, er det nye Vejle. Det er meget værre.

AaB kan sagtens gro fast i dette morads i mange år, hvis ikke følgende ting alle opfyldes:

1. Der kommer nyt ejerskab med en dygtig og visionær bestyrelse i tasken, og klubben befries aldeles fra det tyske regime.
2. Der ansættes mindst en håndfuld dybt kompetente mennesker på hele stykket fra direktør til træner.
3. Der tilføres klubben min. en kvart milliard kr.
det er nok ikke helt langt væk fra virkeligheden faktisk. altså hvis man vil i superligaen og som er står i regnskabet igen blive en del af toppen (top 6) i dansk forbold.
men altså - jeg savner nordjyske stiller AaB mere til ansvar og spørger mere ind til hvad planen egentlig er i AaB. for ingen snakker om det. der er ingen strategiske udmeldinger.
nu begynder der snart at være 3-4000 tilskuere max og så halverer man også tilskuer omsætning. alt er i en ond cirkel. og det spil der på banen gider ingen da længere at kigge på.
Hvor mange tilskuere var der i aften?

Vi ligger med 5.022 i snit før denne runde. Medmindre AaB får en god start på næste sæson og kan spille med i toppen, så kommer vi et godt stykke under 4.000. Det bliver dyrt..

4200.
Jeg synes det er flot med 4000 tilskuere i øjeblikket.

Der er så meget negativitet og ud ad til viser AaB bare ikke pt, at man kan eller vil.
Vi har før været på snit 5000 i superligaen, så det er egentlig flot i 1 div og absolut intet at spille for.
Sindssygt flot med 4000 i øjeblikket. Aalborg har virkelig vist moral og loyalitet gennem lang tid, især taget alt kaosset og de her konstante clusterfucks i betragtning.

Men man frygter selvfølgelig også, hvor længe det kan holde til det her. Når selv Vesttribunen stopper støtten det sidste kvarter, så ved man godt, at den er helt gal.

Og alligevel møder folk op. Det siger egentlig alt.

Tænk hvad det kunne blive til med bare 3-4 gode og stabile år for klubben igen. Potentialet er jo stadig kæmpestort.

Jeg har sagt det mange gange før, men siger det gerne igen: Fanscenen er det største aktiv AaB har lige nu. Forsvinder den gnist også, så glider klubben endnu længere ud i glemslen. Det bedste vi kan gøre er stadig at møde op og støtte trods alt det her fæces.
Ja, lige præcis. Altså der findes jo righoldigt perspektiv i denne klub; beklageligvis vel at mærke alene på papiret, for der findes i den nuværende konstruktion ikke den blotte antydning af en konkret plan i forhold til at rette op på de sidste to års bizarre økonomiske og sportslige forfald. Af samme årsag er jeg forlængst faldet fra, hvad angår støtte til det nuværende foretagende, som i mine øjne faktisk intet har med AaB at gøre.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 9. maj 2026, 11:49

R Rosenberg skrev:
Jeg har ærlig talt mere behov for handling - og vel at mærke handling her, der og allevegne og i døgndrifts døgndrift - end for en undskyldning. Det udgør ikke ligefrem det primære problem for AaB, at holdet har tabt og leveret elendigt i en komplet ligegyldig kamp, ligesom en brandkamp og sejr på 8-1 heller ikke havde rykket det fjerneste.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. maj 2026, 12:18

Kunji skrev:
9. maj 2026, 11:18
Kasper skrev:
Kunji skrev:
Kasper skrev:

Jeg tror ikke, at han mente, at han lykkedes. Men planen var at gå højt på dem og spille bredt med vores hurtige wings. Det var planen.
Giver han så sit bud på hvorfor det ikke skete, udover at insinuere at der er problemer med indstillingen? Det var jo også helt håbløst i sidste uge.

Det er tider som disse at jeg godt kunne tænke mig at man havde en mere assertiv og levende cheftræner type. Dernæst kan jeg for gud ved hvilken gang konstatere, at jeg ville ønske man havde mere kontinuitet i taktik og holdsætning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 9. maj 2026, 12:53

Hanga skrev:
9. maj 2026, 12:18
Kunji skrev:
Kasper skrev:
Kunji skrev:
Kasper skrev:

Giver han så sit bud på hvorfor det ikke skete, udover at insinuere at der er problemer med indstillingen? Det var jo også helt håbløst i sidste uge.

Det er tider som disse at jeg godt kunne tænke mig at man havde en mere assertiv og levende cheftræner type. Dernæst kan jeg for gud ved hvilken gang konstatere, at jeg ville ønske man havde mere kontinuitet i taktik og holdsætning.
Nope. “Det handler om at give det sidste. Om at give det sidste for hinanden. Og det handler om kvaliteten.”

Ikke et ord om, hvad der skal ske herfra. Det er heller ikke sikkert, det skal komme i en en podcast lige efter slutfløjt, men der kom i hvert fald ingenting. Ud over at vi skal være mere aggressive og få flere bold i feltet.

Når det er sagt, så hører jeg også mellem linjerne, at han slet ikke har de typer på holdet, som han gerne vil.

Steffen Højer eller ej, så tror jeg vi skal igennem 3-4 vinduer, før John Møller har haft mulighed for at få ryddet op og skiftet ud. Det er simpelthen en vanvittig svag og skæv trup med nogle forfærdelige kontrakter i mellem.

Det er utopi at tro, at han både kan få smidt 10-12 spillere ud fra bunden og hentet 2-4 ind til toppen medmindre vi bliver tilført en betydelig sum. Han kalder det også selv “et langt, sejt træk”.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. maj 2026, 14:18

Kunji skrev:
9. maj 2026, 12:53
Hanga skrev:
Kunji skrev:
Kasper skrev:
Kunji skrev:
Kasper skrev:

Nope. “Det handler om at give det sidste. Om at give det sidste for hinanden. Og det handler om kvaliteten.”

Ikke et ord om, hvad der skal ske herfra. Det er heller ikke sikkert, det skal komme i en en podcast lige efter slutfløjt, men der kom i hvert fald ingenting. Ud over at vi skal være mere aggressive og få flere bold i feltet.

Når det er sagt, så hører jeg også mellem linjerne, at han slet ikke har de typer på holdet, som han gerne vil.

Steffen Højer eller ej, så tror jeg vi skal igennem 3-4 vinduer, før John Møller har haft mulighed for at få ryddet op og skiftet ud. Det er simpelthen en vanvittig svag og skæv trup med nogle forfærdelige kontrakter i mellem.

Det er utopi at tro, at han både kan få smidt 10-12 spillere ud fra bunden og hentet 2-4 ind til toppen medmindre vi bliver tilført en betydelig sum. Han kalder det også selv “et langt, sejt træk”.
Satme utroligt, hvor hurtigt man kan få smadret sådan en trup, og hvor lang tid det tager at skabe en ny, endsige spille den sammen. Det er lidt ligesom kønsvorter.

Jeg har absolut nul viden om John Møllers evner, men lad os sige, at han er voldsomt god, så må vi krydse alt for, at han en dag inden længe kunne få 50 mio at lege med.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. maj 2026, 16:05

Kunji skrev:
9. maj 2026, 12:53
Hanga skrev:
Kunji skrev:
Kasper skrev:
Kunji skrev:
Kasper skrev:

Enig i at han naturligvis skal tænke sig om hvad han siger i en podcast umiddelbart efter kampen, men jeg kunne godt tænke mig at han virkede rødglødende af raseri, for det er den eneste passende følelse ovenpå den præstation og vores mange offdays i sæsonen i det hele taget. Jeg tror du har ret i at han gerne ville skifte en del ud i truppen, det ville vi alle, men at gå på banen med den rette indstilling og motivation er det vi som minimum skal kunne forvente - og når det ikke sker, skal træneren lægge taktisk analyse til side, for så har vi et helt andet og langt mere alvorligt problem, som man både internt og eksternt skal vide er dybt uacceptabelt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 9. maj 2026, 17:39

Håbløst interview af Højer
Det er ikke formationen det er alt det andet.
Jamen tåbe altså. Du har ikke tabt 7 kampe i streg med 2 centrale midt.
Inden da tabte du alt med 1 6er - så går du igen over til 1 6 er og SKal have Møller med fra start fordi de unge skal spille
Men han er kun med i kampen når han selv lige har bolden - han yder intet ellers…
Højer du tabte igen igen igen på taktikken og det med at komme frem i feltet med 5 mand så vi jo intet til. Du blev kørt rundt på taktik brættet af Middelfart..

Desuden håbløst at man har haft en snak om at Middelfart jo nok skal vinde en af de sidste kampe.. hvorfor skulle Middelfart pludselig vinde…
Håbløs kommunikation.
Og taktisk opgave spil mæssigt der slår Højer mig som en totalt amatør… og nej vi kan ikke beskytte at det var de unge og vi manglede erfaring og og og og …. Vi mødte Middelfart - det ringeste hold nogensinde vi nærmest har spillet mod i en liga kamp.
Ingen kæmpede ingen lavede en glidende takling .. det virker som om han har tabt spillerne.

Da vi mødte Middelfart dernede sidst var vi bagud 2-0 ved halvleg fordi vi spillede 4-3-3 og fordi holdet simpelthen ikke magter det…
Så gør han det kraftedeme igen … ja eller 4-1-4-1
Same same
Han er en wannabee træner og får aldrig forløst AaB ..
hen sejler rundt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. maj 2026, 19:46

baresi skrev:
9. maj 2026, 17:39
Håbløst interview af Højer
Det er ikke formationen det er alt det andet.
Jamen tåbe altså. Du har ikke tabt 7 kampe i streg med 2 centrale midt.
Inden da tabte du alt med 1 6er - så går du igen over til 1 6 er og SKal have Møller med fra start fordi de unge skal spille
Men han er kun med i kampen når han selv lige har bolden - han yder intet ellers…
Højer du tabte igen igen igen på taktikken og det med at komme frem i feltet med 5 mand så vi jo intet til. Du blev kørt rundt på taktik brættet af Middelfart..

Desuden håbløst at man har haft en snak om at Middelfart jo nok skal vinde en af de sidste kampe.. hvorfor skulle Middelfart pludselig vinde…
Håbløs kommunikation.
Og taktisk opgave spil mæssigt der slår Højer mig som en totalt amatør… og nej vi kan ikke beskytte at det var de unge og vi manglede erfaring og og og og …. Vi mødte Middelfart - det ringeste hold nogensinde vi nærmest har spillet mod i en liga kamp.
Ingen kæmpede ingen lavede en glidende takling .. det virker som om han har tabt spillerne.

Da vi mødte Middelfart dernede sidst var vi bagud 2-0 ved halvleg fordi vi spillede 4-3-3 og fordi holdet simpelthen ikke magter det…
Så gør han det kraftedeme igen … ja eller 4-1-4-1
Same same
Han er en wannabee træner og får aldrig forløst AaB ..
hen sejler rundt
Højer tænkte vel “nu er vi rykket op, og det er jo bare Middelfart, så kan vi godt forsøge med den gamle taktik”
Men vi kan tabe til hvem som helst i den opstilling, fordi vi er bliver så nemme at skabe chancer imod, specielt når så ovenikøbet har to teenagere i det centrale forsvar.

Gad vide hvordan de forestiller sig vi skal spille næste sæson?

Men uanset taktik, opstilling osv, så er kvaliteten bare for lav, vi lige nu milevidt fra at kunne snakke oprykning, der skal 6-7 spillere ud fra bunden af hierakiet og 4-5 spillere ind til toppen af hierakiet, hvis oprykning skal være realistisk.

Det kommer bare ikke til at ske, desværre.

Besvar