Jamen, hvad er det, der egentlig sker med AaB? Jeg kan, taler vi noget helt konkret og på et lidt mere overordnet niveau end organisation i træningskampe, ikke øjne nogen som helst form for selv marginal fremdrift hverken sportsligt eller økonomisk. End ikke forsøg derpå. 7 point efter de første 4 kampe er misvisende eller dog det maximalt mulige udbytte af spillets kvalitet. Intet tyder på forstærkninger, om end det da , bevares, pynter med Helenius og navnlig Tiedemann tilbage (i form). Men vi er jo stadig langt fra bare en seriøs oprykningskandidat og lysår fra selv Gaarde - benchmark. Økonomien sejler i et episk omfang og står blot til yderligere hug , i takt med at tilskuere og sponsorer forsvinder, og transferindtægter bliver tilsvarende mindre, i takt med at spillertruppen bliver ringere og ringere kombineret med stadigt mere desperat behov for at sælge. Den halvhjertede ungdomssatsning er allerede lagt på hylden, før den havde rykket sig ud af starthullet. Læg dertil, at klubben efterhånden har et ry som sendt fra det sorteste sorte helvede.Funky skrev: ↑18. aug 2026, 22:30Jeg har mest af alt meget lave forventninger til danske "fodboldeksperter". Mediano holdt jeg eksempelvis op med at lytte til, fordi det simpelthen blev for overfladisk, letkøbt og uoplyst, det, de bød på om 1.div.FlemmingG skrev: ↑18. aug 2026, 17:37Vi må bare forholde os til at adskillige “fodboldeksperter”, har meget lave forventninger til os i den kommende sæson. En har endda udtalt at han forventer at vi kommer til at kæmpe for at undgå nedrykning..Pontoppi skrev: ↑18. aug 2026, 16:31det må være vildt at leve med det negative verdens billede hver evig eneste dag…. og bruge dagen på at overveje om man skal skriver fra bruger 1 2 eller 3 !Superior skrev: ↑18. aug 2026, 14:47Skulle man være lidt spids, har Fredericia på sæt og vis levet op til den profeti via to uafgjorte kampe mod oprykkerne AB og Vendsyssel. Mod sidstnævnte på hjemmebane en mand i overtal i størstedelen af 2. halvleg!
Og så kom ellers forløsningen: På Aalborg Stadion mod Nordic Football Groups fka. Sport Strategi og Excellences med omhu og bæredygtighed udvalgte 11![]()
AB har været blandt de bedst spillende hold ind til videre, og Fredericia - Vendsyssel var århundredets tyveri med skudstatistikken 35-1…. men alt det er du jo ligeglad med….
man forstår godt at mange saglige debattøre ikke gider bruge deres tid herinde mere…. man kan undre sig hvad formålet er med det her evige negative fokus
Jeg siger ikke at de “eksperter” er sandhedsorakler, men jeg synes det er meget tankevækkende og bekymrende at omgivelsernes forventninger til os er så lave. Vi er på vej til at blive en ligegyldig parentes i dansk fodbold. At AaB ikke engang bliver nævnt som en potentiel oprykker i den her sæson, siger jo alt.. vi har gravet os ned i et dybt hul - spændt på om vi formår at komme op af det
Det er ikke for at afvise, at det ikke kan gå skævt for AaB igen denne sæson - det kan da godt være - men det er sgu kun vores lokale journalister, som laver benarbejdet til seriøst at kunne sige noget om, hvad der egentlig sker med AaB.
Aab-Frederica 14/8-2026 19:00
Re: Aab-Frederica 14/8-2026 19:00
-
Alpa Chino
- Superliga

Hvis vi vinder på fredag er vi stadig med.
Forhåbentlig er det ikke Grønkjær der skal stå.
Nåda. Javel ja.Superior skrev: ↑19. aug 2026, 00:24Jamen, hvad er det, der egentlig sker med AaB? Jeg kan, taler vi noget helt konkret og på et lidt mere overordnet niveau end organisation i træningskampe, ikke øjne nogen som helst form for selv marginal fremdrift hverken sportsligt eller økonomisk. End ikke forsøg derpå. 7 point efter de første 4 kampe er misvisende eller dog det maximalt mulige udbytte af spillets kvalitet. Intet tyder på forstærkninger, om end det da , bevares, pynter med Helenius og navnlig Tiedemann tilbage (i form). Men vi er jo stadig langt fra bare en seriøs oprykningskandidat og lysår fra selv Gaarde - benchmark. Økonomien sejler i et episk omfang og står blot til yderligere hug , i takt med at tilskuere og sponsorer forsvinder, og transferindtægter bliver tilsvarende mindre, i takt med at spillertruppen bliver ringere og ringere kombineret med stadigt mere desperat behov for at sælge. Den halvhjertede ungdomssatsning er allerede lagt på hylden, før den havde rykket sig ud af starthullet. Læg dertil, at klubben efterhånden har et ry som sendt fra det sorteste sorte helvede.Funky skrev: ↑18. aug 2026, 22:30Jeg har mest af alt meget lave forventninger til danske "fodboldeksperter". Mediano holdt jeg eksempelvis op med at lytte til, fordi det simpelthen blev for overfladisk, letkøbt og uoplyst, det, de bød på om 1.div.FlemmingG skrev: ↑18. aug 2026, 17:37Vi må bare forholde os til at adskillige “fodboldeksperter”, har meget lave forventninger til os i den kommende sæson. En har endda udtalt at han forventer at vi kommer til at kæmpe for at undgå nedrykning..Pontoppi skrev: ↑18. aug 2026, 16:31det må være vildt at leve med det negative verdens billede hver evig eneste dag…. og bruge dagen på at overveje om man skal skriver fra bruger 1 2 eller 3 !Superior skrev: ↑18. aug 2026, 14:47Skulle man være lidt spids, har Fredericia på sæt og vis levet op til den profeti via to uafgjorte kampe mod oprykkerne AB og Vendsyssel. Mod sidstnævnte på hjemmebane en mand i overtal i størstedelen af 2. halvleg!
Og så kom ellers forløsningen: På Aalborg Stadion mod Nordic Football Groups fka. Sport Strategi og Excellences med omhu og bæredygtighed udvalgte 11![]()
AB har været blandt de bedst spillende hold ind til videre, og Fredericia - Vendsyssel var århundredets tyveri med skudstatistikken 35-1…. men alt det er du jo ligeglad med….
man forstår godt at mange saglige debattøre ikke gider bruge deres tid herinde mere…. man kan undre sig hvad formålet er med det her evige negative fokus
Jeg siger ikke at de “eksperter” er sandhedsorakler, men jeg synes det er meget tankevækkende og bekymrende at omgivelsernes forventninger til os er så lave. Vi er på vej til at blive en ligegyldig parentes i dansk fodbold. At AaB ikke engang bliver nævnt som en potentiel oprykker i den her sæson, siger jo alt.. vi har gravet os ned i et dybt hul - spændt på om vi formår at komme op af det
Det er ikke for at afvise, at det ikke kan gå skævt for AaB igen denne sæson - det kan da godt være - men det er sgu kun vores lokale journalister, som laver benarbejdet til seriøst at kunne sige noget om, hvad der egentlig sker med AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Hvis vi ikke vinder på fredag er vi stadig med, men det ville da virkelig være rart at se holdet genfinde noget af den modstandskraft, det viste i de første kampe. Det har været for sløjt de sidst par 2.halvlege. Man kan håbe på en meget hurtig Dalle-effekt, og så må Tiedemann virkelig gerne se at blive klar. For usikkerhederne i defensiven spreder sig om ringe i vandet, og jeg tror, man endda ret præcist kan identificere det øjeblik i kampen mod Kolding, hvor forsvaret begyndte at spille usikkert, og holdet derfor samlet mistede momentum.Alpa Chino skrev: ↑19. aug 2026, 08:28Hvis vi vinder på fredag er vi stadig med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14: