Kendetegnede for anti-lynges personkult, er at alle dårligdomme i AaB skal påduttes Lynge.Fabbe skrev:Kendetegnende for Lynges personkult er, at manden får al æren, når noget går godt, og det er andres skyld, hvis noget går galt. Nu ved jeg slet ikke, om du tilfældigvis tilhører personkulten, men argumentationen kunne tyde på det.
Det er ikke leverandørens ansvar at bedømme, om leverandøren leverer varen eller katten i sækken. I dette tilfælde tilhører ansvaret direktøren. At vælge en forkert leverandør er uansvarlig handling.
Og det er altså meget svært at blive siddende i en direktørstol ude i erhvervslivet, hvis man påfører sin virksomhed så stort et tab, som der her er risiko for. Det kan potentielt blive meget alvorligt for Lynges job. Men som jensemand57 skriver, så er det her fodbold og ikke en hvilken som helst forretning, selv om det var på mode engang at sige, at "fodbold er som enhver anden forretning". Jeg vil ikke personligt dømme Lynge ude, og jeg synes bestemt ikke, at fyring er spor formålstjenstlig, hvis det udelukkende bruges som straf uden fremadrettede perspektiver. Jeg kan bare ikke overskue, om sådan en brøler vil belaste AaB's økonomiske troværdighed yderligere.
Jeg tilhører ikke nogen kult, men qua min egen erfaring med bestyrelser/ledelse, kan jeg måske se tingene mere nuanceret end man nogle gange ser herinde.
Det er faktisk ganske normalt at man stoler på sin leverandør, især hvis det er en leverandør man har brugt gennem mange år.
Jeg kan ikke genkende, at det skulle være normalt at anvende eks. en advokat til vigtige spørgsmål, og så løbende bruge penge på at få andre til at vurdere det udførte arbejde. Jeg kender ikke AaBs leverandør af juridiske ydelser, men jeg har svært ved at se hvordan det kan være en uansvarlig handling, så længe man har benyttet et kendt og respekteret firma.
Lovgivning er sjældent sort/hvid, heller ikke i dette tilfælde, så i min optik har jeg ikke et problem med at en juridisk rådgiver (hvis en sådan har været inde over), har tolket forkert. Det er tilsyneladende sket ret mange steder i forbindelse med denne sag.