Aha. Hvad har det med mig at gøre? Det er ikke mig der påstår, at han ikke kunne hentes fordi konen har job i Stockholm. Jeg har skrevet at jeg tror det handler om økonomi, og det har så også været en knast i Göteborg
Ny Træner
Re: Ny Træner
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er ret usædvanligt med så hård en underliggende kritik ift en kandidat der ikke blev til noget. Det ville det i hvert fald være i DK udenfor heden, jeg tænker det er endnu mere bemærkelsesværdigt i Sverige.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Det virker meget meget underligt. Det virker lidt som en bestyrelse, der står og vasker hænder. Jeg kender ikke noget til de forhandlinger, men det lyder som ham gutten, der bagte på den lækre tøs og da han blevet afvist, så var hun måske ikke lige så lækker alligevel.
Det er ikke kun en klub der har udtalt at forhandlingerne blev lækket.Dennis Nielsen skrev: ↑8. maj 2021, 11:54Det virker meget meget underligt. Det virker lidt som en bestyrelse, der står og vasker hænder. Jeg kender ikke noget til de forhandlinger, men det lyder som ham gutten, der bagte på den lækre tøs og da han blevet afvist, så var hun måske ikke lige så lækker alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
DenGamleMand
- 1. div

Måske der ikke (modsat rygterne herinde) er den helt store splid blandt trænerne alligevel:
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fehe ... 2ff4a9d6f0
SSE22 RAUS!
Lad det regne med tennisbolde.
Lad det regne med tennisbolde.
Det er jeg overrasket over, for dem jeg har fået de info af, har haft ret med så meget andet. Men dejligt at høre! Men det virker underligt at Fehrer var så opsat på at stoppe i AaB til sommer for nogle mdr siden, og nu er åben for at forsætte?DenGamleMand skrev: ↑10. maj 2021, 06:32Måske der ikke (modsat rygterne herinde) er den helt store splid blandt trænerne alligevel:
Men der står også det her:
Så det kunne da godt type på der har været et eller andet?Peter Feher lignede i begyndelsen af året blind passager i AaB’s daglige træning. Der var ikke mange opgaver til AaB’s assistenttræner
Som er blevet løst ved
Der er ingen tvivl om, at Peter Feher har fået mere ansvar i de seneste uger, og det er en udvikling, som han også selv kan bekræfte, uden at det dog har vakt grund til undren hos hovedpersonen selv.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er vel altid problemet ved at være ny chef og ikke komme indefra.
1) Man vil gerne diktere sin egen linje og netop få tingene gjort på en meget præcis måde. Derfor vil en cheftræner hurtig være i opposition til "plejer" og det kan jo godt opfattes som modvilje.
2) Og det er nok den væsentligste. Som ny chef ved du ikke om noget om omgivelserne. I det konkrete tilfælde var Cifuentes nød til at finde ud af om f.eks. Feher vil arbejde for et Cifuentes projekt eller han blot ville være kalif istedet for kaliffen(nu han havde smagt kalifjobbet) ?
Og der har Cifuentes jo nok fundet ud af, at Feher vil AaB-projektet og derfor været mere inddragende.
Det vil iøvrigt være et kedeligt signal, hvis både Feher og Würtz bliver sparket ud til sommer. For så kunne vi ligeså have ansat Cifuentes med hele hans egen trænerstab fra start.
1) Man vil gerne diktere sin egen linje og netop få tingene gjort på en meget præcis måde. Derfor vil en cheftræner hurtig være i opposition til "plejer" og det kan jo godt opfattes som modvilje.
2) Og det er nok den væsentligste. Som ny chef ved du ikke om noget om omgivelserne. I det konkrete tilfælde var Cifuentes nød til at finde ud af om f.eks. Feher vil arbejde for et Cifuentes projekt eller han blot ville være kalif istedet for kaliffen(nu han havde smagt kalifjobbet) ?
Og der har Cifuentes jo nok fundet ud af, at Feher vil AaB-projektet og derfor været mere inddragende.
Det vil iøvrigt være et kedeligt signal, hvis både Feher og Würtz bliver sparket ud til sommer. For så kunne vi ligeså have ansat Cifuentes med hele hans egen trænerstab fra start.
- FlæskeFrank
For satan hvor havde jeg gerne set Thomasberg i AaB, en taktisk dygtig træner der får rigtig meget ud af lidt
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig, de spiller agressivt og målsøgende under ham
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
R Rosenberg
- Allstar

Sammenbidt!Brent skrev: ↑13. maj 2021, 18:27Enig, de spiller agressivt og målsøgende under ham
Ædruelighedens stemme
altså jeg er ikke tilhænger af Cifuentes her på den korte bane ift. hvordan han har grebet det an, og synes bestemt udsvingene er alt for store. Der er få lyspunkter. Men jeg er enig i at han skal have chancen og at der nu kommer et sommervindue hvor IAO skal optimere truppen både ud og ind. Næste år er der til gengæld ingen undskyldninger - der skal præsteres. Målsætningen er sat og det skal han leve op til. Håber jeg bestemt lykkes.
MEN thomasberg er jeg ret positiv overfor. synes han præsterer flot med Randers og får meget ud af den enkelte mand. Han er tydelig og så synes jeg ikke Randers længere spiller så destruktivt som man tidligere har gjort dem til.
Kan huske at Morten Bruun i et tidligere indlæg om trænere til pegede på Thomasberg. Jeg kunne sagtens se det.
MEN hvis man får de rette spillere ind og ud og at Cifuentes bliver skarp på hvordan han vil spille, så er jeg da ret spændt. Men der er ikke plads til så store svipsere når den ny sæson starter. Der er ikke flere muligheder for at forsvare ham så. Der har man haft nok tid til at udarbejde en ny spillestil og sætte sig ind i superligaen og modstanderne. Spændende.
Tror altså også noget af det er, at Randers har skabt kontinuitet ved at give Thomasberg tid og ro. Som vi også så med både Hamren og Kent, så kan 3-4 år med samme træner give positiv afkast.baresi skrev: ↑14. maj 2021, 09:07altså jeg er ikke tilhænger af Cifuentes her på den korte bane ift. hvordan han har grebet det an, og synes bestemt udsvingene er alt for store. Der er få lyspunkter. Men jeg er enig i at han skal have chancen og at der nu kommer et sommervindue hvor IAO skal optimere truppen både ud og ind. Næste år er der til gengæld ingen undskyldninger - der skal præsteres. Målsætningen er sat og det skal han leve op til. Håber jeg bestemt lykkes.
MEN thomasberg er jeg ret positiv overfor. synes han præsterer flot med Randers og får meget ud af den enkelte mand. Han er tydelig og så synes jeg ikke Randers længere spiller så destruktivt som man tidligere har gjort dem til.
Kan huske at Morten Bruun i et tidligere indlæg om trænere til pegede på Thomasberg. Jeg kunne sagtens se det.
MEN hvis man får de rette spillere ind og ud og at Cifuentes bliver skarp på hvordan han vil spille, så er jeg da ret spændt. Men der er ikke plads til så store svipsere når den ny sæson starter. Der er ikke flere muligheder for at forsvare ham så. Der har man haft nok tid til at udarbejde en ny spillestil og sætte sig ind i superligaen og modstanderne. Spændende.
Vi var højere end Randers i grundspillet i både 18/19 (Thomasbergs første sæson) og 19/20.
Det vi har brug for nu er at fastholde træneren og kernen på holdet i en årrække og at spillerne hele tiden bliver bedre til at forstå og omsætte hans ideer.
Samtidig med at der i hver transfervindue komme få ny spillere til, der kan løfte holdet en lille smule. Og tilsvarende at der bliver mindre fyld hver halvsæson.
// gwailo
FRiis kommer lige kort ind i den her tråd (vidste ikke hvor jeg skulle placere det)
men Gaarde skal jo hjælpe med at finde OBs nye træner, og jeg hører at der PT er 3 klubber ude efter Friis som træner (ikke assistent)
OB
Esbjerg
Hobro
Det er da spændende, og kunne da være fedt for Friis hvis han lykkes med at lande et job han selv synes er spændende. Tror han er træner igen efter sommerferien.
men Gaarde skal jo hjælpe med at finde OBs nye træner, og jeg hører at der PT er 3 klubber ude efter Friis som træner (ikke assistent)
OB
Esbjerg
Hobro
Det er da spændende, og kunne da være fedt for Friis hvis han lykkes med at lande et job han selv synes er spændende. Tror han er træner igen efter sommerferien.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ja, hvis jeg skulle gætte ville jeg nok også starte med de tre højst rangerende klubber der pt er uden træner.baresi skrev: ↑15. maj 2021, 08:25FRiis kommer lige kort ind i den her tråd (vidste ikke hvor jeg skulle placere det)
OB
Esbjerg
Hobro
Tror dog ikke på OB. Det ender nok med en aftale med Hobro
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Med en træner så dedikeret til sit job, som samtidig står med den familiemæssige situation, har jeg svært ved at se Friis tage til Odense eller Esbjerg.baresi skrev: ↑15. maj 2021, 08:25FRiis kommer lige kort ind i den her tråd (vidste ikke hvor jeg skulle placere det)
OB
Esbjerg
Hobro
Jeg tror, hans professionalisme forbyder ham at pendle/ikke være tæt på klubben. Og jeg tvivler på, at han flytter fra familien eller hiver familien med.
Ergo kan jeg kun se Hobro for mig lige nu. Men det ville også være et godt match.
Ædruelighedens stemme
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Artiklen er bag på en betalingsmur så jeg kan ikke læse hvilken funktion Friis er tiltænkt
Artiklen er bag på en betalingsmur så jeg kan ikke læse hvilken funktion Friis er tiltænkt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/
Friis som mulig kandidat som assistent træner. Jeg ved ikke rigtig om det er særlig smart at hente en tidligere cheftræner ind som assistent. Friis har dog uden tvivl nogle gode egenskaber, men tror squ dynamikken kan blive lidt giftig.
Friis som mulig kandidat som assistent træner. Jeg ved ikke rigtig om det er særlig smart at hente en tidligere cheftræner ind som assistent. Friis har dog uden tvivl nogle gode egenskaber, men tror squ dynamikken kan blive lidt giftig.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/Aalborg frederikshavner skrev: ↑29. maj 2021, 16:59Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Jeg er overrasket over at det er en mulighed må jeg sige. Er det smart at hente den tidligere chef ind for at være assistent for afløseren? Jeg ser flere mulige problemstillinger ved det i hvert fald.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Lige præcis Friis med hans personlighed slår mig dog som en der ville være verdensmester i at affinde sig.Hanga skrev: ↑29. maj 2021, 17:01https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/Aalborg frederikshavner skrev: ↑29. maj 2021, 16:59Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Jeg er overrasket over at det er en mulighed må jeg sige. Er det smart at hente den tidligere chef ind for at være assistent for afløseren? Jeg ser flere mulige problemstillinger ved det i hvert fald.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus