Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nik
Landshold
Landshold

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af nik » 22. sep 2012, 10:07

Nu har spillerne fået et alibi for at sige ja tak til pengene

Brugeravatar
GregersP
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Københavnstrup

Indlæg af GregersP » 22. sep 2012, 11:05

Fabbe skrev:Processen er grundig, fordi perspektiverne er alvorlige og fordi der er penge på spil. Det manglede også bare. Men afgørelsen er lige så tydelig, som overenskomsten. Overenskomsten er ikke svær at forstå. Stridspunktet var, om man kunne påberåbe sig at overholde overenskomsten ved at praktisere den på anderledes måder, end de gængse og anerkendte måder.
Nu er dommen jo ikke så tydelig, der har været uenighed mellem dommerne, som også kommer til udtryk i de tre dommeres udtalelser i dommen. Spørgsmålet om om det har været til spillerens fordel eller ej (og om det derfor er en lovlig undtagelse fra overenskomsten) deler jo dommerne. Derfor synes jeg også, at det må blive spændende - især i de sager hvor spilleren ikke er uenig i fordelen, som de jo var i prøvesagen.
<--- GregersP, Herfølge, 1. maj 2005

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Walther » 22. sep 2012, 13:19

Man kan jo ikke andet end at holde af sådan en fyr.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... -paa-penge" onclick="window.open(this.href);return false;
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. sep 2012, 14:03

GregersP skrev:
Fabbe skrev:Processen er grundig, fordi perspektiverne er alvorlige og fordi der er penge på spil. Det manglede også bare. Men afgørelsen er lige så tydelig, som overenskomsten. Overenskomsten er ikke svær at forstå. Stridspunktet var, om man kunne påberåbe sig at overholde overenskomsten ved at praktisere den på anderledes måder, end de gængse og anerkendte måder.
Nu er dommen jo ikke så tydelig, der har været uenighed mellem dommerne, som også kommer til udtryk i de tre dommeres udtalelser i dommen. Spørgsmålet om om det har været til spillerens fordel eller ej (og om det derfor er en lovlig undtagelse fra overenskomsten) deler jo dommerne. Derfor synes jeg også, at det må blive spændende - især i de sager hvor spilleren ikke er uenig i fordelen, som de jo var i prøvesagen.
Det er altså ikke så usædvanligt i en voldgift, hvor to af dommerne er udpeget af parterne. Det er meget tvivlsomt om der kommer flere sager ud af det, dommen er meget klar, og hovedkonklusionen er at overenskomsten skal overholdes uanset hvad man aftaler parterne imellem - som det forøvrigt fra starten har været spillerforenings påstand.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
GregersP
Superliga
Superliga

Indlæg af GregersP » 22. sep 2012, 14:58

Pastorius skrev:
GregersP skrev:
Det er altså ikke så usædvanligt i en voldgift, hvor to af dommerne er udpeget af parterne. Det er meget tvivlsomt om der kommer flere sager ud af det, dommen er meget klar, og hovedkonklusionen er at overenskomsten skal overholdes uanset hvad man aftaler parterne imellem - som det forøvrigt fra starten har været spillerforenings påstand.

Det var jeg såmænd klar over (dommerfordelingen altså). Måske ser jeg bare spøgelser, men jeg læste af samme grund kommentaren på den præmis: altså at den var så klar at alle var enige...

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 22. sep 2012, 15:18

Walther skrev:Man kan jo ikke andet end at holde af sådan en fyr.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... -paa-penge" onclick="window.open(this.href);return false;
man må sige at han virkelig har hjertet på rette sted!
lynge er gud!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. sep 2012, 16:08

GregersP skrev: Det var jeg såmænd klar over (dommerfordelingen altså). Måske ser jeg bare spøgelser, men jeg læste af samme grund kommentaren på den præmis: altså at den var så klar at alle var enige...
Ah ok. Nej, der var jo så dissens, men min pointe er at det er naturligt og dommen er trods det meget klar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 22. sep 2012, 16:15

hvis de penge går til spillerforeningen.. hvis ikke spillerne vælger at tage i mod dem.
så kan man jo håbe der er et AaB hjerte derude et sted som tager imod pengene.. og så bagefter donerer dem tilbage til klubben.

det at de afslår er simpelthen ikke nok.. også langt ude at spillerne ligefrem skal til og igennem en process hvis de ønsker AaB skal beholde de penge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 22. sep 2012, 16:27

Måske har jeg overset et link eller lign. men hvor står der at spillerforeningen overtager pengene, hvis spilleren ikke vil have dem?

Hvis jeg ikke afhenter mine feriepenge, så går de jo ikke til min fagforening, men til feriefonden.

Noget helt andet, hvis spillerne ikke ønsker at modtage pengene, kan AaB så ikke oprette sin egen feriefond? http://www.turistnyt.dk/news/Rejsenyt/13955.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pengene skal naturligvis stadigvæk sættes ind på kontoen, men mon ikke nogle forskellige rejsebureauer osv. gerne tegner et sponsorat, hvis AaB tilgengæld køber rejser af dem?

Brugeravatar
GregersP
Superliga
Superliga

Indlæg af GregersP » 22. sep 2012, 18:03

Pastorius skrev:
GregersP skrev: Det var jeg såmænd klar over (dommerfordelingen altså). Måske ser jeg bare spøgelser, men jeg læste af samme grund kommentaren på den præmis: altså at den var så klar at alle var enige...
Ah ok. Nej, der var jo så dissens, men min pointe er at det er naturligt og dommen er trods det meget klar.
Hmm, jeg læste den da den blev lagt op, men var der ikke enighed om at overenskomsten kunne fraviges, hvis klub og spiller var enige om at det ubetinget var til spillerens fordel? Som jeg husker det, var uenigheden her netop om spilleren (nu) var enig i dette?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 22. sep 2012, 18:51

Så er 2. Pladsen da sikret efter de 11 runder med FCNs resultat. Det hjælper jo alt sammen (og sportsligt en ufattelig bedrift!).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. sep 2012, 18:52

astonvilla skrev:Så er 2. Pladsen da sikret efter de 11 runder med FCNs resultat. Det hjælper jo alt sammen (og sportsligt en ufattelig bedrift!).
Med 99,95 % sikkerhed.... ;)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 22. sep 2012, 19:24

doukas skrev:
astonvilla skrev:Så er 2. Pladsen da sikret efter de 11 runder med FCNs resultat. Det hjælper jo alt sammen (og sportsligt en ufattelig bedrift!).
OB skal i hvert fald pænt frem i skoene de næste 2 kampe hvis de skal hente vores målscore. Skal vi ikke sige 99,99%?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. sep 2012, 19:30

astonvilla skrev:
doukas skrev:
OB skal i hvert fald pænt frem i skoene de næste 2 kampe hvis de skal hente vores målscore. Skal vi ikke sige 99,99%?
Eller også skal vi have monster smæk!

Men altså, efter at have stået på Haderslev Stadion i sidste runde af sidste sæson, og set os smide en sikker 6. plads væk, så vælger jeg at sige, at den stadig er åben :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 22. sep 2012, 20:08

12mand skrev: man må sige at han virkelig har hjertet på rette sted!
Ja, det er yderst sjælden at finde spillere som ham idag. Augo er en af dem, men ellers hænger de desværre ikke på træerne.

Jennum
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Jennum » 22. sep 2012, 20:30

Hanga skrev:
astonvilla skrev:
doukas skrev:
Eller også skal vi have monster smæk!

Men altså, efter at have stået på Haderslev Stadion i sidste runde af sidste sæson, og set os smide en sikker 6. plads væk, så vælger jeg at sige, at den stadig er åben :P
Arh, åben er den ikke. Vi taler om et scenarie hvor OB skal vinde med ti overskudende mål i to kampe (de har scoret ni indtil nu i sæsonen) og vi skal så tabe med elleve mål i to kampe (vi hat lukket ni ind). Den tør jeg godt sælge...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. sep 2012, 00:49

GregersP skrev: Hmm, jeg læste den da den blev lagt op, men var der ikke enighed om at overenskomsten kunne fraviges, hvis klub og spiller var enige om at det ubetinget var til spillerens fordel? Som jeg husker det, var uenigheden her netop om spilleren (nu) var enig i dette?
Jeg har ikke lige genlæst den, men jeg mener at have læst at alle tre dommere er enige om at nogle punkter er ufravigelige. Praksis i BIF med at nogle spillere ikke fik feriepenge og pension, selvom det var til deres ulempe, gjorde så at argumentet om at det kunne have været til spillernes fordel faldt helt til jorden.

Jeg læste det som om (og det er altså en lægmands udlægning) at hvis der skulle have været nogen som helst chance for at man kunne retfærdiggøre klubbernes praksis, så skulle det have været ubetinget til spillernes fordel - men det var det ikke engang. Der er flere andre krav der heller ikke var opfyldt - blandt andet at bonusaftalerne skulle være aftalt entydigt med den enkelte spiller og spillerne skulle være udtrykkeligt klar over at de havde fået pension og feriepenge udbetalt forlods.

Jeg tror det klubberne havde håbet på, var at slippe med en bod for ikke at have fulgt lovlig praksis, men at retten havde accepteret at spillerne havde fået udbetalt pengene én gang. Jeg tror ikke de har været det mindste i tvivl om - på noget tidspunkt - at den måde de gjorde det på ikke var i orden ift reglerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

tegnuj123
Drenge
Drenge

Indlæg af tegnuj123 » 24. sep 2012, 15:59

astonvilla skrev:
Super Hansen skrev:
Dot Bot skrev:
AllanPedersen skrev:og i den glade ende.. var min 5000krs aktier jeg købte for ca 2 uger siden.. i dag 6300kr værd da markedet lukkede ;)

både min chef, kollega, og sågar min far har sagt det er hjernedødt at købe aktier i AaB.. (købte dem til 1.39)

med de tv penge der kommer ind af døre nu og et eventuelt salg af Helenius til sommer.. glæder jeg mig til (forhåbentlig) at kunne flashe
en omgang penge i ansigtet på dem..
og kan jeg ikke det.. så har jeg da støttet vores fattige klub.
Ok.
Hmmmm, den går da helt amok den kære aktie er oppe i 2,10 og ligger på andenpladsen i Top 5... på EPN.dk.
Når man hører til gruppen der købte hæftigt op i forbindelse med den oprindelige børsintroduktion, er "amok" nok lige et voldsomt udtryk at bruge, når den ligger i 2,10..

;)

Ja ja, træerne vokser jo nok ikke ind i himlen - men alligevel:

http://www.business.dk/investor/AaB-akt ... tabellerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Red0fox
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Red0fox » 24. sep 2012, 16:41

Der er godt nok stor forskel på tv-pengene. Så hvis AaB havde bugeteret med en 8-9 plads, så ser det da ud til at de henter en del penge her om 2 runder

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/26 ... erligaklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af nulle666 » 24. sep 2012, 17:30

Red0fox skrev:Der er godt nok stor forskel på tv-pengene. Så hvis AaB havde bugeteret med en 8-9 plads, så ser det da ud til at de henter en del penge her om 2 runder

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/26 ... erligaklub" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ligner 7,3 mio til AaB. Ikke dårligt. Men hold da ferie der er en ulig fordeling. Esbjerg kan jo risikerer at modtage 1,5 for en hel sæson mens FCK kan få 28. Jeg vil, grundet vores placering, dog ikke klage, men forbeholde mig retten til at synes det er noget lort hvis vi ryger ned i tabellen over de næste 11 runder. En mere fair fordeling ville have været at dele suppen i 3 dele(1-4, 5-8, 9-12), hvor der stadig ville opstå et konkurrenceelement, men ikke en komplet skævvridning.....Men fedt for os lige nu :O)
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Besvar