AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jun 2014, 21:47

Kjetil Wæhler spillede her til aften for IFK Göteborg mod OB.

Han blev vel kaldt glasben og over the hill af nogen, da han forlod os i 2012.

Nu er han 38 og spiller stadig på højeste plan. Imponerende.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. jun 2014, 22:00

FlæskeFrank skrev:Kjetil Wæhler spillede her til aften for IFK Göteborg mod OB.

Blev han ikke kaldt glasben og over the hill, da han kom til?

Synes han forlod med stor respekt, men for dyr til en klub på vej ned af bakke hurtigt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jun 2014, 01:13

Han pjækkede ihvertfald konstant husker jeg tydeligt...

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. jun 2014, 11:09

Jesper Schmidt skrev:Han pjækkede ihvertfald konstant husker jeg tydeligt...
Enig. Hans brækkede næse var Hesten noget fortørnet over, og det blev set som endnu et tegn på at Lynge havde hentet en spiller lavet af glas.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. jun 2014, 01:02

FlæskeFrank skrev:Kjetil Wæhler spillede her til aften for IFK Göteborg mod OB.

Der var alt for meget hysteri omkring Wæhlers holdbarhed ifht. hvad virkeligheden viste. Han var en af de bedre stoppere vi har haft i nyere tid og vel egentlig bedre spiller end nogen af de centrerforsvarerer vi havde med i 07/08 eller 13/14. Men hver gang vi har skillet os af med en stopper i de senere år er en ny gudskelov trådt i karakter. Først Wæhler og KEP i år nul efter nærdød i foråret 2011, så smuttede Wæhler, hvorefter KEP og Lasse blev gode og Lasse blev til sidst erstattet af Thelander. Tilbage i nullerne synes jeg tit vi havde bøvl med midterforsvaret, men vi har så sandelig præsteret at bruge ressourcerne godt de seneste år.

Ift. Wæhler holder han sig godt i gang, men syntes dog jeg havde læst noget om en formnedgang i IFK, men var vidst i starten og kan self. skyldes de skulle spilles sammen i deres forsvar.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. jul 2014, 09:07

Zaza drager med Laudrup til dennes nye klub i Qatar. Money talks det må være den eneste årsag til at ikonet Laudrup har valgt en så mystisk klub og det tilmed i et rædselsfuldt land (hvor bl.a. stadion arbejdere i forbindelse med opførelsen af VM stadions behandles som slaver eller endnu værre).

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 1. jul 2014, 09:17

frederikshavneren skrev:Zaza drager med Laudrup til dennes nye klub i Qatar. Money talks det må være den eneste årsag til at ikonet Laudrup har valgt en så mystisk klub og det tilmed i et rædselsfuldt land (hvor bl.a. stadion arbejdere i forbindelse med opførelsen af VM stadions behandles som slaver eller endnu værre).
Fedt for Zaza, ufedt for Laudrup. Tør slet ikke tænke på hvordan folk der behandles endnu værre end slaver har det.
Lindmark / Vendelbokartellet

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 1. jul 2014, 14:44

Så har man set det med. David roser ligefrem Gaarde... http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/da ... -er-i-form" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2014, 19:37

Bomberen slår til. Curth scorede 2 mål i Viborgs 5-0 nedslagtning i deres træningskamp mod Silkeborg.
:thumbsup:

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af fish » 6. jul 2014, 08:05

frederikshavneren skrev:Så har man set det med. David roser ligefrem Gaarde... http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/da ... -er-i-form" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi bliver jo alle voksne før eller siden :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 6. jul 2014, 18:37

Lindstrøm bragte Helsingborgs IF foran 0-1 i udekampen mod IFK Göteborg. Kort inde i
2. halvleg fører IFK imidlertid 4-1.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 11:25

http://www.bt.dk/fodbold/broendby-og-fc ... se-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er virkelig ikke et skifte jeg håber vi kommer til at se. Dog frygter jeg det heller ikke synderligt da Lasse uden tvivl gerne vil blive i udlandet. Han var træt af at se de samme stadions gang på gang og ønskede en oplevelse i udlandet da han forlod AaB så det ville ikke give meget mening hvis han et halvt år senere tager hjem til DK igen, og så endda til en så ussel klub som BIF/FCM
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 7. jul 2014, 11:30

Forza skrev:http://www.bt.dk/fodbold/broendby-og-fc ... se-nielsen

Det er virkelig ikke et skifte jeg håber vi kommer til at se. Dog frygter jeg det heller ikke synderligt da Lasse uden tvivl gerne vil blive i udlandet. Han var træt af at se de samme stadions gang på gang og ønskede en oplevelse i udlandet da han forlod AaB så det ville ikke give meget mening hvis han et halvt år senere tager hjem til DK igen, og så endda til en så ussel klub som BIF/FCM
bvadr... jeg vil miste meget for Lasse hvis han skifter til Pestegnen eller Muh
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. jul 2014, 11:32

Kan Gaarde ikke hjælpe ham til en serie B klub eller lignende? Malmø er også fint, men det ville godt være kedeligt at se ham for en anden dansk topklub.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 11:34

Lasse er en super god centerforsvarer uanset hvad de kloge hoveder herinde mener. Men mon ikke han vælger udlandet selvom BIF jo næsten er udlandet. God vind til ham!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 14:43

Jeg håber, at der en videresalgsklausul i Lasses kontrakt. Det ville være dejligt for AaB økonomisk. Ellers må vi nøjes med de 5 procent, som moderklubben får vedrørende et salg.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 7. jul 2014, 17:18

Provst i Brovst skrev:

Lasse er en super god centerforsvarer uanset hvad de kloge hoveder herinde mener. Men mon ikke han vælger udlandet selvom BIF jo næsten er udlandet. God vind til ham!
Der er vist heller ikke nogen, der siger, at han ikke er god, uanset hvor han ender. I øvrigt er jeg enig i det hele - han er god, og det vil være ulækkert, hvis han allerede vender tilbage til DK (og en anden klub), når nu han virkelig bare ikke gad være her mere for ½ år siden.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 8. jul 2014, 00:37

Ville virkelig være en faliterklæring af Lasse at tage tilbage til DK efter et halvt år. Skulle det dog ske håber jeg sgu han tager til Esbjerg af de nævnte klubber. Ville være ulideligt at se en af vores drenge i den gule Pestegns uniform eller farmerdragt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 9. jul 2014, 12:00

thomasjn skrev:Ville virkelig være en faliterklæring af Lasse at tage tilbage til DK efter et halvt år. Skulle det dog ske håber jeg sgu han tager til Esbjerg af de nævnte klubber. Ville være ulideligt at se en af vores drenge i den gule Pestegns uniform eller farmerdragt.
Det er jo set før, når en spiller bare vil til udlandet for enhver pris.
Valget af NEC var jo hovedløst, og stank af desparation.
Synd for Lasse, som jeg tror de flester har stor sympati for, men han ligger sku som han har redt.
Sporene burde jo skræmme.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 9. jul 2014, 16:05

Det ville ikke være helt tosset også at få ham hjem. Lasse spiller også en fin højre back, så PK i påkomne tilfælde kan gå ind på venstre. Jeg ved godt det ikke kommer til at ske, men vi mangler altså noget dybde i vores forsvarskæde...

Besvar