AaB - FCK 4. marts 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nik
Landshold
Landshold

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af nik » 6. mar 2012, 16:55

Nogen der ved hvad de engelske erfaringer med at spille højrisikokampene tidligt? vil tror de ikke gør det for sjov, men pga erfaringer, en anden mulighed er jo at lukke for udeholdsfans, intet udeholds afsnit, men det kræver at billetter ikke kan købes på nettet, de vil begrænse problemerne hurtigt. Det kan ikke være rigtigt at fodbolden skal ligge beslag på så stort mill beløb af politiets budget

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 6. mar 2012, 17:17

Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:
nik skrev:Dejligt man politisk side endelig tager fat i det nu og lader politiet bestemme hvornår kampene skal spilles, nu vil højrisikokampene nok blive spillet lige over middag, så er folk nok ikke så fulde
http://m.b.dk/touch/content.pml?guid=ww ... gs-fodbold

At flytte kampe til tidligere tidspunkter virker ikke. Tværtimod.

Kan desuden citere journalist og forfatter af bogen Hooligan - de danske broderskaber, Tom Carstensen, som på facebook i dag skriver:
"Hr. Bødskov. Lyt nu til fagkundskaben. Og med fagkundskab mener jeg ikke politiforeningen. Det er en interesseorganisation.

'formiddagskampe for så er folk ikke så fulde'. Problemet er altså ikke om almindelige fans har fået to, fire eller syv øl. Dem der vil balladen de vil den. Punktum. Og de mennesker der virkelig vil slås de kommer da bare direkte fra byen godt skudt af på diverse hvis man lægger kampene om formiddagen."

Jeg kan desuden anbefale den bog, hvor man følger ledere indenfor FCK, Brøndby og AGF hooligangrupperinger.
Måske skulle man kigge på england hvor man konsekvent ligger højrisiko-kampe klokken 12-13, istedet for at ophøje en dansk "fanforsker" til sandheden. Hvis det ikke virkede i england, tvivler jeg sgu på at de ville gøre det.
Måske du skulle læse artiklen. Dit "stupid scientist" argument klinger ret hult.

"Jonas Havelund tilføjer, at Rigspolitiet netop har efterlyst muligheden for at fremrykke tidspunket for kampstart i forbindelse med en høring om hooliganisme i Folketinget. Argumentet var ifølge Jonas Havelund blandt andet, at tidligere spilletidspunkt havde dæmpet urolighederne i forbindelse med de skotske opgør mellem Glasgow Rangers og Celtic.

- Men det er lidt at overse nogle af deres kollegaers store arbejde oppe i Glasgow, for deroppe er der nemlig arbejdet intensivt på at skabe gode forbindelser og sikre dialog med alle fans for at øge den marginalisering med de fans, der vil lave ballade. Det kræver en stor indsigt i fankultur at forstå, hvad det er, der rør sig for at vide, hvad der virker og ikke virker, siger Jonas Havelund."

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 6. mar 2012, 17:32

Kan jo godt være at man over nogle år kan komme tilbage til aftenslampene igen når der er ordentlig forhold igen omkring fodbolden

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. mar 2012, 17:54

I England spilles højrisikokampene som bekendt tidligt. Jeg er sikker på, at tidligere kampafvikling vil betyde mindre ballade. Det kan godt være, at de relativt få hooligans vil vedblive med deres idioti. Men den almindelige medløber, der bare har fået 12-14 pils for meget vil bliver sorteret fra.

Så det er afgjort en mulighed at ligge vores hjemmekampe mod Brøndby, FCK og AGF kl. 12.00

seamann

Indlæg af seamann » 6. mar 2012, 18:01

Fra FCK forum - ca samme diskussion som her - men et glimrende svar nederst...

Citat Oprindeligt indsendt af chrilleho Se meddelelser
Personligt blev jeg ikke spurgt om awaykort, men det er nu stadig mit indtryk at mange andre skulle vise awaykort!
Og hold da op hvor har jeg intet tilovers for politiet derover. Det er ikke mit indtryk at de startede problemerne, men når først der er problemer så var de godt nok verdensmestre i IKKE at få løst dem, men derimod få problemerne til at eskalerer! 1. episode som i mine øjne er under al kritik: ! 15-årig knægt der ligner alt andet end en ballademager ligger på jorden og er ved at bryde sammen efter at have fået flere slag i brystet med en knippel - politibetjentens reaktion var at han kaldte ham en tøsedreng og at han skulle rejse sig op og gå videre! Episode nummer 2: folk er ude foran stadion blevet bedt om at sætte sig ned, der er så en ung mand der i stedet for at sætte sig på røven sætter sig på signe knæ, en civilbetjent kommer hen og råber at han skal sætte sig ned, han svarer at han jo allerede sidder ned, hvorefter betjenten begynder at slå ham i ryggen med sin knippel!
De to episoder er kun hvad jeg har oplevet, og der er sikkert masser af andre historier om hvor dårligt politiet håndterede situationen! Det lykkes dem i stedet for kun at have få ballademagere imod sig at få alle fans med bare en smule menneskelig sans vendt imod sig!

Buhu.
Jeg sad næsten og ventede på det - det obligatoriske indlæg om, at det i virkeligheden var alle mulige andres skyld, det hele. Sådan er sangen hver gang. Det er altid de andre, der har fejlen. Det er lovgivningens skyld, fordi pyro er forbudt. Det er AaBs skyld, fordi deres kontrollører ikke visiterede godt nok ved indgangen. Det er politiets skyld, fordi de råbte tøsedreng. Det er klubbens skyld, fordi den har indført awaykortet. Det er dommerens skyld, fordi han afbrød kampen.
Det er aldrig de intelligensmæssigt udfordrede voldsromantikeres egen skyld, at de tænder en masse pyro og kaster det ind på banen og generelt opfører sig som fattesvage sinker.
Hvor er det synd for jer, at I altid bliver ofre for andres ondskab og onde vilje.
Buhu.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 19:43

JFL skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:
nik skrev:Dejligt man politisk side endelig tager fat i det nu og lader politiet bestemme hvornår kampene skal spilles, nu vil højrisikokampene nok blive spillet lige over middag, så er folk nok ikke så fulde

Kan desuden citere journalist og forfatter af bogen Hooligan - de danske broderskaber, Tom Carstensen, som på facebook i dag skriver:
"Hr. Bødskov. Lyt nu til fagkundskaben. Og med fagkundskab mener jeg ikke politiforeningen. Det er en interesseorganisation.

'formiddagskampe for så er folk ikke så fulde'. Problemet er altså ikke om almindelige fans har fået to, fire eller syv øl. Dem der vil balladen de vil den. Punktum. Og de mennesker der virkelig vil slås de kommer da bare direkte fra byen godt skudt af på diverse hvis man lægger kampene om formiddagen."

Jeg kan desuden anbefale den bog, hvor man følger ledere indenfor FCK, Brøndby og AGF hooligangrupperinger.
Måske skulle man kigge på england hvor man konsekvent ligger højrisiko-kampe klokken 12-13, istedet for at ophøje en dansk "fanforsker" til sandheden. Hvis det ikke virkede i england, tvivler jeg sgu på at de ville gøre det.
Måske du skulle læse artiklen. Dit "stupid scientist" argument klinger ret hult.

"Jonas Havelund tilføjer, at Rigspolitiet netop har efterlyst muligheden for at fremrykke tidspunket for kampstart i forbindelse med en høring om hooliganisme i Folketinget. Argumentet var ifølge Jonas Havelund blandt andet, at tidligere spilletidspunkt havde dæmpet urolighederne i forbindelse med de skotske opgør mellem Glasgow Rangers og Celtic.

- Men det er lidt at overse nogle af deres kollegaers store arbejde oppe i Glasgow, for deroppe er der nemlig arbejdet intensivt på at skabe gode forbindelser og sikre dialog med alle fans for at øge den marginalisering med de fans, der vil lave ballade. Det kræver en stor indsigt i fankultur at forstå, hvad det er, der rør sig for at vide, hvad der virker og ikke virker, siger Jonas Havelund."

Jonas Havelund klinger ret hult, hvad kvalificerer ham til at vurdere om det er spilletidspunktet eller politiets arbejde som har hjulpet? Mon ikke det er begge dele? Under alle omstændigheder har man taget det i brug rigtigt mange steder og er fortsat med det, som mon ikke det har en effekt trods alt. Politiet i danmark er glade for at kunne arbejde i dagslys, der er færre timer at drikke sig stiv i og der vil være færre fck fans da de helt sikkert vil blive hjemme i endnu en boykot fordi det er SÅ uretfærdigt at blive behandlet kollektivt når de nu er så smukke individer hver især. Sæt igang!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 19:45

seamann skrev: Buhu.
Seamann, vi er sgu enige her! Bu-fuckin'-hu!

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 6. mar 2012, 20:33

Hvorfor taler alle i dag om anderledes, hurtigere og ikke mindst hårdere straffe til de inplicerede.

Da FCK afveg fra den - med politiet - aftalte rute (og værtshus besøg) blev ingen anholdt. Da man efterfølgende drog hærgende igennem byen, udøvede hærværk til højre og venstre, og angreb tilfældige undervejs, blev ingen anholdt. Da man gik til angreb på stadions indgange/kontrollører, blev ingen anholdt. Da FCK gik til angreb på politiet, bla. med brosten (udenfor Asian Bodega) blev ingen anholdt.

Inde på stadion kunne de efterfølgende smadre alt hvad der kunne smadres, åbenbart uden nogen form for reaktion. Toiletterne er så smadrede, at det da må ha larmet gevaldigt, samtidigt har der været antændt ret store "bål" bla. inde på toiletterne (det må nogen sgu da ha opdaget undervejs)

Et andet bål fik lov til at brænde i en 10-15 minutter på selve FCK-tribunen, mens en række hjemmeværnsfolk i camouflage og neon-vest lystigt så på(fra samme tribuneafsnit). Samtidigt ulmede en mindre brand langs med rullereklamerne, imens 3 kontrollører så på i magelig afstand.

Ydermere vælger politiet at parkere en uofficiel FCK-bus på fortovet foran Mallorca-bar, som dog var blevet sikkert afspærret med stribet "politi-tape",...man må da håbe det bare var en tanketorsk...

Godt man fik anholdt 22 AaB-fans, for angiveligt at ville i kontakt med FCKere,..så var dagen da ikke den rene fiasko..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Milfix
2. div
2. div
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Milfix » 6. mar 2012, 21:32

tegner skrev:Hvorfor taler alle i dag om anderledes, hurtigere og ikke mindst hårdere straffe til de inplicerede.

Da FCK afveg fra den - med politiet - aftalte rute (og værtshus besøg) blev ingen anholdt. Da man efterfølgende drog hærgende igennem byen, udøvede hærværk til højre og venstre, og angreb tilfældige undervejs, blev ingen anholdt. Da man gik til angreb på stadions indgange/kontrollører, blev ingen anholdt. Da FCK gik til angreb på politiet, bla. med brosten (udenfor Asian Bodega) blev ingen anholdt.

Inde på stadion kunne de efterfølgende smadre alt hvad der kunne smadres, åbenbart uden nogen form for reaktion. Toiletterne er så smadrede, at det da må ha larmet gevaldigt, samtidigt har der været antændt ret store "bål" bla. inde på toiletterne (det må nogen sgu da ha opdaget undervejs)

Et andet bål fik lov til at brænde i en 10-15 minutter på selve FCK-tribunen, mens en række hjemmeværnsfolk i camouflage og neon-vest lystigt så på(fra samme tribuneafsnit). Samtidigt ulmede en mindre brand langs med rullereklamerne, imens 3 kontrollører så på i magelig afstand.

Ydermere vælger politiet at parkere en uofficiel FCK-bus på fortovet foran Mallorca-bar, som dog var blevet sikkert afspærret med stribet "politi-tape",...man må da håbe det bare var en tanketorsk...

Godt man fik anholdt 22 AaB-fans, for angiveligt at ville i kontakt med FCKere,..så var dagen da ikke den rene fiasko..!!
Hvis ovenstående bare har et gram af sandhed i sig er det satme skræmmende læsning og en falliterklæring uden lige set fra politiets side.

Mon ikke anholdelsen af de 22 AaB fans trods alt var fornuftigt nok men lyder da helt galt at der ikke er blevet anholdt bare en enkelt fuCKer efter alt det der blev lavet af lort i forgårs!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 7. mar 2012, 00:41

Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:

Jonas Havelund klinger ret hult, hvad kvalificerer ham til at vurdere om det er spilletidspunktet eller politiets arbejde som har hjulpet? Mon ikke det er begge dele? Under alle omstændigheder har man taget det i brug rigtigt mange steder og er fortsat med det, som mon ikke det har en effekt trods alt. Politiet i danmark er glade for at kunne arbejde i dagslys, der er færre timer at drikke sig stiv i og der vil være færre fck fans da de helt sikkert vil blive hjemme i endnu en boykot fordi det er SÅ uretfærdigt at blive behandlet kollektivt når de nu er så smukke individer hver især. Sæt igang!
Jeg synes det er ret åbenlyst, hvad der kvalificerer Jonas Havelund til at vurdere dette. Manden er forsker. Han har beskæftiget sig med og forsket i emnet. Hvad mere vil du have? Hvis vi ikke skal lytte til eksperterne indenfor området, hvem skal vi så lytte til?

Det kan godt være, at politiet er glade for at kunne arbejde i dagslys, men det holder jo netop i følge forskningen på området ikke, at dem, der vil slås ikke gør det, fordi det er tidligere på dagen. Det holder ikke, og så er der ikke så meget mere at sige. Tværtimod er der forskning der viser, at det rent faktisk er værre at afholde kampe tidligere på dagen i forhold til fodboldrelateret vold. Det handler ikke om at please politiet det her, men om bedst muligt at håndtere hooliganisme.

Divisionsforeningens formand, Claus Thomsen, er ude at sige det samme. http://www.sporten.dk/fodbold/hooligans ... lper-intet

Så det er ikke kun Jonas Havelund, der klinger hult for dig, det er rent faktisk adskillige danske forskere indenfor området samt andre personer med viden om fodbold og fankultur. Jeg mener, at det er rimeligt at sige, at du tager fuldstændigt fejl her - og i modsætning til dig, så synes jeg kun det er fedt, når der er masser af tilskuere fra udeholdet på stadion.

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 7. mar 2012, 08:05

Poker-One-Kenobi skrev:Olso syndromet, at et undertrykt folk identificerer sig med deres undertrykkere og overtager deres holdninger, sådan ultra forsimplet, opkaldt efter israels osloforhandlinger og perioden efter.
Hvorfor skal AaBs fanclub rende FCKs ærinde, og så endda blot dage efter de har opført sig sådan i vores by og på vores stadion? Så vidt jeg ved arbejder AaBs forskellige fangrupperinger glimrende sammen med både politi og DSB, og det er da også lang tid siden at der har været problemer med AaB fans på udebane, hvorfor skal vores fanclub så til at fjerne ansvar fra FCKs spader og istedet lægge det over på Away ordning og forbud mod blus? Vi har da på ingen måde samme problematik som FCK og Brøndby, vi har måske tidligere haft en minimal smule anløb til det, men hvornår er en kamp sidst blevet stoppet pga AaB fans? Hvornår har AaB fans sidst smadret toiletter eller brændt hundrede sæder af? Synes det er vanvittigt at tage ansvaret fra de 2 klubber som gennem de sidste mange år har stået for langt hoveddelen af problemerne, og istedet gøre det til et generelt problem for alle klubber, for sådan er virkeligheden ikke.
Ok - jeg misforstod din syndrom-teori - synes at den i skyndingen handlede mere om den anden skandinaviske hovedstad - men nok om det! Jeg er blot uenig at vi her i Aalborg ikke har problemer. Det er i hvert fald ikke det jeg hører. Vi sender jo selv politi med til visse kampe - og der er alt ikke idel lykke.

Jeg tænker blandt andet på at vi altid havde problemer i eks. Viborg, her kunne meget hentydes til at der tidligere var problemer, hvilket betød at der bliver problemer igen. Jeg tror på at meget skyldes hvilken forudindtagethed du har, når du møder ind som kontrollør, politi eller tilskuer!

At ASC vælger at køre frem med en det åbenlyst urimelige i AWAY-ordningen samt forbud mod blus hænger netop sammen med, at det nok ikke er noget ASC ønsker! Jeg ved ikke med dig - men jeg synes alt andet lige, at det så fantastisk ud nede hos FCK's tilhængere i søndags, og de bidrog sandt for dyden med en rigtig god stemning derude - det synes jeg er fedt ved fodbold.

Det åbenlyst farlige ved blus er at de ikke er tilladte - og at man derfor smider dem! Derfor tænker jeg om den bedste løsning er at man fortsætter med en konfronterende kurs, som ikke virker - eller om der ikke vil være mere ide i, at man finder en løsning!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. mar 2012, 08:08

tegner skrev:Hvorfor taler alle i dag om anderledes, hurtigere og ikke mindst hårdere straffe til de inplicerede.

Ikke sagt at der ikke er begået fejl, men politiet har selv sagt, at de ikke havde ressourcer nok til at "tage kampen". Og jeg kan sgu godt forstå, at der ikke var nogen der havde lyst til at skride ind over for de som lavede bål og brand. Hvordan tror du det var blevet modtaget, hvis der var kommet en kontrollør der var gået ind for at slukke den ulmende flamme ved banderne? Tror du de havde klappet af ham?

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det var en nøgtern vurdering af, hvor meget konflikten kunne eskalere... og når jeg ser lidt tilbage i trådene herinde, så plejer der også at lyde ramaskrig, hver gang der er enten kontrollører eller politi der prøver at blande sig, når supportere udøver deres "ret" til at fyre blus og røg af...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. mar 2012, 08:09

JFL skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:

Jeg synes det er ret åbenlyst, hvad der kvalificerer Jonas Havelund til at vurdere dette. Manden er forsker. Han har beskæftiget sig med og forsket i emnet. Hvad mere vil du have? Hvis vi ikke skal lytte til eksperterne indenfor området, hvem skal vi så lytte til?

Det kan godt være, at politiet er glade for at kunne arbejde i dagslys, men det holder jo netop i følge forskningen på området ikke, at dem, der vil slås ikke gør det, fordi det er tidligere på dagen. Det holder ikke, og så er der ikke så meget mere at sige. Tværtimod er der forskning der viser, at det rent faktisk er værre at afholde kampe tidligere på dagen i forhold til fodboldrelateret vold. Det handler ikke om at please politiet det her, men om bedst muligt at håndtere hooliganisme.

Divisionsforeningens formand, Claus Thomsen, er ude at sige det samme. http://www.sporten.dk/fodbold/hooligans ... lper-intet

Så det er ikke kun Jonas Havelund, der klinger hult for dig, det er rent faktisk adskillige danske forskere indenfor området samt andre personer med viden om fodbold og fankultur. Jeg mener, at det er rimeligt at sige, at du tager fuldstændigt fejl her - og i modsætning til dig, så synes jeg kun det er fedt, når der er masser af tilskuere fra udeholdet på stadion.
Det er tydeligt at det er vigtigere for dig at have masser af udebanetilskuere på stadion end at komme problemet til livs. Jeg synes man skulle kigge på hvordan man har tacklet det i England, og her er tidlige højrisiko kampe altså noget af løsningen hver eneste gang de spilles! Det på trods af hvad en dansk fanforsker og en divisionsformand gætter på virker. Man kunne jo prøve det en sæson, for det er tydeligt at dialog og samarbejde og hvad man ellers har prædiket ikke virker.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 7. mar 2012, 08:12

Poker-One-Kenobi skrev: Det er tydeligt at det er vigtigere for dig at have masser af udebanetilskuere på stadion end at komme problemet til livs. Jeg synes man skulle kigge på hvordan man har tacklet det i England, og her er tidlige højrisiko kampe altså noget af løsningen hver eneste gang de spilles! Det på trods af hvad en dansk fanforsker og en divisionsformand gætter på virker. Man kunne jo prøve det en sæson, for det er tydeligt at dialog og samarbejde og hvad man ellers har prædiket ikke virker.
Det afførder så bare en problematik i forhold til TV pengene, som en klub som AaB overhovedet ikke kan undvære. Direktøren fra Viashit var ude og sige, at de ikke vil betale samme penge til TV aftalen, hvis kampene spilles tidligere, da de vil miste rigtigt mange reklameindtægter.
Ska' vi hak'?

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 7. mar 2012, 08:13

seamann skrev:Fra FCK forum - ca samme diskussion som her - men et glimrende svar nederst...

Citat Oprindeligt indsendt af chrilleho Se meddelelser
Personligt blev jeg ikke spurgt om awaykort, men det er nu stadig mit indtryk at mange andre skulle vise awaykort!
Og hold da op hvor har jeg intet tilovers for politiet derover. Det er ikke mit indtryk at de startede problemerne, men når først der er problemer så var de godt nok verdensmestre i IKKE at få løst dem, men derimod få problemerne til at eskalerer! 1. episode som i mine øjne er under al kritik: ! 15-årig knægt der ligner alt andet end en ballademager ligger på jorden og er ved at bryde sammen efter at have fået flere slag i brystet med en knippel - politibetjentens reaktion var at han kaldte ham en tøsedreng og at han skulle rejse sig op og gå videre! Episode nummer 2: folk er ude foran stadion blevet bedt om at sætte sig ned, der er så en ung mand der i stedet for at sætte sig på røven sætter sig på signe knæ, en civilbetjent kommer hen og råber at han skal sætte sig ned, han svarer at han jo allerede sidder ned, hvorefter betjenten begynder at slå ham i ryggen med sin knippel!
De to episoder er kun hvad jeg har oplevet, og der er sikkert masser af andre historier om hvor dårligt politiet håndterede situationen! Det lykkes dem i stedet for kun at have få ballademagere imod sig at få alle fans med bare en smule menneskelig sans vendt imod sig!

Buhu.
Jeg sad næsten og ventede på det - det obligatoriske indlæg om, at det i virkeligheden var alle mulige andres skyld, det hele. Sådan er sangen hver gang. Det er altid de andre, der har fejlen. Det er lovgivningens skyld, fordi pyro er forbudt. Det er AaBs skyld, fordi deres kontrollører ikke visiterede godt nok ved indgangen. Det er politiets skyld, fordi de råbte tøsedreng. Det er klubbens skyld, fordi den har indført awaykortet. Det er dommerens skyld, fordi han afbrød kampen.
Det er aldrig de intelligensmæssigt udfordrede voldsromantikeres egen skyld, at de tænder en masse pyro og kaster det ind på banen og generelt opfører sig som fattesvage sinker.
Hvor er det synd for jer, at I altid bliver ofre for andres ondskab og onde vilje.
Buhu.
Lad os gå ud fra den tese at beretningerne er korrekte - er det så i orden?

For mig at se, så understreger det her - samt vores egen beretning om hærgen og utryghed, at man fra alle sider griber det her helt forkert an.

Lures
Cx

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 7. mar 2012, 08:18

Cx skrev:Lad os gå ud fra den tese at beretningerne er korrekte - er det så i orden?

For mig at se, så understreger det her - samt vores egen beretning om hærgen og utryghed, at man fra alle sider griber det her helt forkert an.

Lures
Cx
Der er bare ikke nok substans i bare at sige "det nuværende virker ikke". Der er simpelthen brug for kvalificerede alternativer, og så længe der ikke er nogen der kan komme op med det, så er der heller ikke noget der bliver ændret.
Selv vores Lynge er ude at sige "hvad er det der skal til"?
Ska' vi hak'?

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 7. mar 2012, 08:19

Poker-One-Kenobi skrev:Det er tydeligt at det er vigtigere for dig at have masser af udebanetilskuere på stadion end at komme problemet til livs. Jeg synes man skulle kigge på hvordan man har tacklet det i England, og her er tidlige højrisiko kampe altså noget af løsningen hver eneste gang de spilles! Det på trods af hvad en dansk fanforsker og en divisionsformand gætter på virker. Man kunne jo prøve det en sæson, for det er tydeligt at dialog og samarbejde og hvad man ellers har prædiket ikke virker.
Nu har du beskrevet, hvordan man har håndteret det i England, som sandhed - og afvist enhver dokumentation og meninger om det modsatte!

Hvor er det beskrevet, at det udelukkende er flytningen af kampen, der har hjulpet på problemerne i England?

Nu har man i England en noget andet kultur og fankultur end i DK. Kan det med samme effektivitet overføres til DK - og er det eneste blot at man flytter kampene til tidligere på dagen??

Lures
Cx

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 7. mar 2012, 08:22

MrBangDK skrev:
Cx skrev:Lad os gå ud fra den tese at beretningerne er korrekte - er det så i orden?

Lures
Cx
Der er bare ikke nok substans i bare at sige "det nuværende virker ikke". Der er simpelthen brug for kvalificerede alternativer, og så længe der ikke er nogen der kan komme op med det, så er der heller ikke noget der bliver ændret.
Er det ikke netop det JFL har beskrevet i sine indlæg?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 7. mar 2012, 08:24

Cx skrev:
MrBangDK skrev:

Lures
Cx
Er det ikke netop det JFL har beskrevet i sine indlæg?
Øhhhh... at modargumentere en flytning af kampe er vel ikke argument for noget der skal være anderledes?
Ska' vi hak'?

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 7. mar 2012, 08:34

MrBangDK skrev:Øhhhh... at modargumentere en flytning af kampe er vel ikke argument for noget der skal være anderledes?
Nej - enig. Men ved ikke om du har læst det helt igennem!

Forbud har ikke hjulpet. Eksperter på området vurderer at kampflytninger ikke er løsningen, men istedet foreslår:
- Men det er lidt at overse nogle af deres kollegaers store arbejde oppe i Glasgow, for deroppe er der nemlig arbejdet intensivt på at skabe gode forbindelser og sikre dialog med alle fans for at øge den marginalisering med de fans, der vil lave ballade. Det kræver en stor indsigt i fankultur at forstå, hvad det er, der rør sig for at vide, hvad der virker og ikke virker, siger Jonas Havelund.

Besvar