Silkeborg - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af limey » 2. mar 2013, 11:47

Hvor vigtigt er det? Holdet var meget ungt og delvist urutineret, men det var ikke kun det som afgjorde det til Silkeborgs fordel.

Spillere som Helenius, Kusk, Würtz og især Wichmann træder ikke ordenligt i karakter og går forrest i en svær kamp. Samtidig synes jeg, at Silkeborg spiller en fornuftig gang bold og er dygtige til at holde presset over hele banen, samt at brede spillet ud når de har bolden, så vi bliver sårbare imellem kæderne. Når vi så samtidig ikke kan ligge en ordenlig aflevering frem ad banen, eller holde på bolden i mere end 5 sekunder af gangen, skal det bare gå galt. Der er meget der skal rettes op på hos trænerteamet indtil næste kamp, for ellers kan vi risikere en snitter.

Og så ved jeg ikke hvad der irriterer mig mest. Silkeborgs grimme stadion med dens elendige away-afsnit, eller det faktum at vi aldrig spiller godt der.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 2. mar 2013, 12:18

limey skrev:Hvor vigtigt er det? Holdet var meget ungt og delvist urutineret, men det var ikke kun det som afgjorde det til Silkeborgs fordel.

Spillere som Helenius, Kusk, Würtz og især Wichmann træder ikke ordenligt i karakter og går forrest i en svær kamp. Samtidig synes jeg, at Silkeborg spiller en fornuftig gang bold og er dygtige til at holde presset over hele banen, samt at brede spillet ud når de har bolden, så vi bliver sårbare imellem kæderne. Når vi så samtidig ikke kan ligge en ordenlig aflevering frem ad banen, eller holde på bolden i mere end 5 sekunder af gangen, skal det bare gå galt. Der er meget der skal rettes op på hos trænerteamet indtil næste kamp, for ellers kan vi risikere en snitter.

Og så ved jeg ikke hvad der irriterer mig mest. Silkeborgs grimme stadion med dens elendige away-afsnit, eller det faktum at vi aldrig spiller godt der.
Jeg tror nu, at holdets manglende rutine samt fysik, var afgørende for udfaldet af denne kamp. Lasse Nielsens skade under opvarmningen samt det faktum at der bliver sat en urutineret ind i stedet skaber usikkerhed op igennem banen, hvilket også meget muligt påvirker de mere rutinerede spillere. Min anke er stadig, at Kent desværre ikke gør brug af Augo. Han kunne selvfølgelig ikke spille en hel kamp, men havde han nu startet inde i stedet for Lasse Nielsen i midterforsvaret, hvor han jo før har vikaeret, kunne det have skabt noget mere fysik samt rutine og dermed måske også en større sikkerhed op igennem banen. Så kunne man have skiftet ham ud i pausen evt. Vi får selvfølgelig aldrig vished for om vi så havde vundet, men vi havde fået noget mere rutine og fysik ind på holdet.
Ja, det er sgu da også noget lort, at vi altid spiller dårligt nede på det elendige stadion. :@

Bisgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af Bisgaard » 2. mar 2013, 12:24

Ja æv et lorte resultat, men nok hvad man kunne forvente. AaB har aldrig haft det godt på Silkeborg Stadion. Dertil skal man huske på at AaB også traditionelt har det svært her mens banerne er dårlige. AaB har simpelthen ikke fysisk styrke til at spille på de nuværende vilkår. Frygter desværre også at vi bliver tromlet ned af OB på onsdag. Fysisk matcher vi slet ikke OB.

MEN !! Det værste ved kampen igår er at man nu på Ekstrabladet kan læse at der IGEN har været BALLADE med såkalde AaB-fans (Casual eller hvad de nu kalder sig). Fuck hvor jeg syntes at de er latterlige og man skammer sig sku over at sådan nogle fjolser følger AaB - bare for at komme ud at slås :-( Hvis ikke disse idioter stoppes, så ender det snart med at det er AaB der skal spille kampe for tomme tribuner - nok ikke lige hvad AaB har brug for lige pt.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 2. mar 2013, 12:37

Bisgaard skrev:Ja æv et lorte resultat, men nok hvad man kunne forvente. AaB har aldrig haft det godt på Silkeborg Stadion. Dertil skal man huske på at AaB også traditionelt har det svært her mens banerne er dårlige. AaB har simpelthen ikke fysisk styrke til at spille på de nuværende vilkår. Frygter desværre også at vi bliver tromlet ned af OB på onsdag. Fysisk matcher vi slet ikke OB.

MEN !! Det værste ved kampen igår er at man nu på Ekstrabladet kan læse at der IGEN har været BALLADE med såkalde AaB-fans (Casual eller hvad de nu kalder sig). Fuck hvor jeg syntes at de er latterlige og man skammer sig sku over at sådan nogle fjolser følger AaB - bare for at komme ud at slås :-( Hvis ikke disse idioter stoppes, så ender det snart med at det er AaB der skal spille kampe for tomme tribuner - nok ikke lige hvad AaB har brug for lige pt.
Hold nu op..

seamann

Indlæg af seamann » 2. mar 2013, 13:02

Dot Bot skrev:
Bisgaard skrev:Ja æv et lorte resultat, men nok hvad man kunne forvente. AaB har aldrig haft det godt på Silkeborg Stadion. Dertil skal man huske på at AaB også traditionelt har det svært her mens banerne er dårlige. AaB har simpelthen ikke fysisk styrke til at spille på de nuværende vilkår. Frygter desværre også at vi bliver tromlet ned af OB på onsdag. Fysisk matcher vi slet ikke OB.

Hold nu op..
Hvorfor skulle han dog holde op. Artiklen fortæller da på udmærket vis om ca 50 personer, der kalder sig AaB tilhængere, og som opfører sig så gak, gak at det før eller siden får nogle konsekvenser.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 2. mar 2013, 13:06

seamann skrev:
Dot Bot skrev:

Hold nu op..
Hvorfor skulle han dog holde op. Artiklen fortæller da på udmærket vis om ca 50 personer, der kalder sig AaB tilhængere, og som opfører sig så gak, gak at det før eller siden får nogle konsekvenser.
Skal man tro på alt hvad man læser?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. mar 2013, 14:07

Holm-o1 skrev:
seamann skrev:
Dot Bot skrev:

Hold nu op..
Det skal man naturligvis ikke. Men kan alt afvises, og var der tale om et imponerende effekt arbejde under en direkte udsendelse når jeg så et banner der var ved at gå ild i igår?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. mar 2013, 14:08

Holm-o1 skrev:
seamann skrev:
Dot Bot skrev:

Hold nu op..
Ja, specielt hvis det står i Ekstra Bladet!
Og man kan ihvertfald ikke slå og samtidig gå op i fodbold. Så de er ikke AaB-fans. Og bla bla bla....

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 2. mar 2013, 14:39

Altid noget det ikke var inde på stadion der blev lavet ballade, med de konsekvenser det kunne have

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2013, 14:52

Det er selvfølgelig ærgeligt vi tabte igår, men jeg synes nu heller ikke det var uventet, eller ufortjent. Og i stedet vil jeg se på det positive, nemlig at der er mere pres på BIF, at vores 2 debutanter ikke faldt igennem, og spillede en hæderlig kamp. Jeg vil ikke have noget imod at se lidt mere til de 2 i løbet af efteråret. Måske ikke sammen men ved en evt karantæne. De virker begge som værende rigtigt spændende spillere. Især Blåbjerg virkede som en helt udmærket spillende forsvarsspiller. Og jeg er overbevist m vi nok skal få set noget mere til ham. Jeg er sikker på det nok skal blive et godt forår. Med KEP, Lasse, Thelander eller Augo på banen havde det jo nærmest været en helt anden kamp.

Selvfølgelig havde det været lækkert med en sejr, men det er absolut ikke den værste kamp at tabe. Og jeg bebrejder ikke nogen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. mar 2013, 17:12

Pisse koldt på det bette stadion i aftes og en trels oplevelse.
Jeg synes vores midtbane bærer skylden og pilen peger især på Würtz, da det er ham der skal sørge for, at det hele hænger sammen i sådan en kamp. Würtz kunne være en fantastisk midtbaneterrier, men hans mentalitet er forkert. F.eks. var det først efter der var spillet 80 minutter, at manden laver et proft frispark og gør noget for at stoppe SIFs angreb. Selvfølgelig kan Würtz ikke løbe og tackle for de andre, men som anfører og holdest mest rutinerede på dagen har ansvar for at dirigere med dem og få folk til at stå rigtigt ifht. at lukke proppen i. Wichmann bør derudover aldrig spille defensiv/central midt igen. Han er fin bredde som offensiv midt eller kant der trækker ind, men medmindre han ændrer sit mindset totalt ifht. hvad han skal gøre så skal han ikke være derinde. Som det mindste kan man da forlange, at han gør hvad han kan for at lukke af og igår vil jeg mene, at en spiller med den profil skulle have taget et større ansvar ifht. at bygge spillet op så det ikke blev det planløse losseri. Wichmann har været så længe på holdet, at man sagtens kan forlange, at han begynder at tage ansvar.
Især i aftes, hvor den centrale midtbane havde ansvar for at hjælpe de nye unge stoppere ind på holdet. Kort sagt, kujonagtig indsats af Würtz og Wichmann. De to dannede den centrale midtbane som var med til at sende AaB ned på 12. pladsen og de er åbenbarrt ikke blevet bedre siden.

Jeg synes ikke det er fair, at gå efter de to unge. Det er nødløsninger - Blåbjerg vurderer man først er klar til sommer og Kasper P er amatør og ikke en man i første gang satsede på. Og når midtbanen så totalt sælger dem ved at melde sig ud af kampen så er det satme utaknemmeligt at komme ind som amatør der nok ikke er i form til at spille Superliga eller ungdomsspiller.

Derudover kunne Kent måske have justeret lidt på taktikken og stillet holdet i en diamant så vi matchede SIF en for en. Würtz til at tage sig kærligt af Jesper Bech og Kasper Kusk til at holde deres defensive beskæftiget. Wichmann kunne så få en mere kantagtig rolle og måske PK til den anden centrale kant.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 2. mar 2013, 19:15

Det eneste jeg kan konkludere på baggrund af gårsdagens kamp er, at det er noget lort at mangle 90% af de rutinerede kræfter i startopstillingen.
Vi har stort set ingen rutine på banen ud over Würtz, når Lasse, KEP, Due, Augo er væk. Og Curth startende på bænken. Så er Würtz altså undskyldt i forhold til at skulle tackle og fighte for alle de unge drenge vi stiller med. Det er ulempen ved alle disse unge talenter: Ud over rutinen så mangler de fysikken til at slås med modstanderen, når det er på de præmisser kampene spilles.

Hvis jeg skal pege på noget, som skuffede mig, er det vores angreb - primært fordi Søren Frederiksen, Kusk og Helenius har vist godt sammenspil i de par træningskampe jeg har set. Helenius virkede til at være helt væk, og så bliver jeg lidt irriteret, når han har travlt med at overbevise omverdenen om, at han er god nok til landsholdet. Der skal bare være 100% fokus på klubben, og så skal det andet nok komme af sig selv, hvis det er.

Men primært var nederlaget et resultat af, at Silkeborg var gode til at presse boldholderen, og vi havde ikke køligheden til at spille os ud af presset. Det frygter jeg bliver vores helt store problem dette forår, hvis ikke de rutinerede snart er klar igen.

Så min pessimistiske side siger 5.-6.-plads ved udgangen af runde 22, og så ryger der altså en ellers tiltrængt portion præmie-penge på den konto.

At sejren til Silkeborg er noget lårt for BIF er en fattig trøst.
Glæder mig i øvrigt til, at de får nyt stadion, for det gamle er da åbenbart forhekset for AaB.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 3. mar 2013, 01:14

Hvad fanden sker der?

http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-til ... 68a/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbsdown:

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 3. mar 2013, 01:57

sender ASC folk med karantæne med på busturene....????

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 3. mar 2013, 02:10

Hajen skrev:sender ASC folk med karantæne med på busturene....????
Det var, naturligvis, ikke ASC's bus.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 3. mar 2013, 02:30

A_Strandfelt skrev:
Hajen skrev:sender ASC folk med karantæne med på busturene....????
Det var, naturligvis, ikke ASC's bus.
tak :thumbsup:

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 3. mar 2013, 11:40

Og inden der er flere der begynder og tro det, som de tåber der sidder og kommentere på tv2nord's facebook side har det heller intet med hverken de busser som Auxilia via Vesttribunen har sendt til silkeborg.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 3. mar 2013, 12:09

Imponerende, at TV2 Nord tror på at nogen vil medvirke i det bonderøvs-medie.

Efter det usmagelige svineri omkring stadion-drabet, hvor de forsøgte at hænge den tragiske hændelse op på såkaldt "ekstreme" AaB-fans, så har de i min bog befundet sig på det laveste journalistiske niveau man overhovedet kan komme i nærheden af.
Det var i øvrigt Dennis Søndergaard der bragte det til torvs i sin tid - og til et kraftigt og øjeblikkeligt dementi fra politiets side efterfølgende.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2013, 13:13

Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. mar 2013, 13:31

jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.

Besvar