At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. jul 2013, 13:39

At hade københavn er at være nærsynet. Next topic.

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Geografisk sted: 9000

Indlæg af LarsNor » 22. jul 2013, 21:12

Poker-One-Kenobi skrev:At hade københavn er at være nærsynet. Next topic.

Haha nej...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 22. jul 2013, 22:08

eksil skrev:For at komme lidt tilbage, så bør AaB overveje om det skal være 442 eller om en offensiv midt mere (eks Wichman i 4411) kunne skabe mere spil og overtal end de to angribere?
Det kunne være en idé, også en af grundene til at jeg tænker en evt. angriber der hentes ikke nødvendigvis behøver at være afslutter, men en kreativ, driblestærk en af slagsen. Risgård, Kusk og Frederiksen (Curth) og den nye mand kunne man forestille så fordele målene mellem sig. Vi kan godt blive endnu bedre til at benytte os af vores backs offensive kvaliteter og skabe bedre flow i opbygningsspillet når særligt Thomsen (Due), Risgård og Kusk er omkring ham, det ville en iscenesættende angriber ved siden af Frederiksen kunne. Risgård lagde nogle fine afleveringer til vores backs i går, og fortsætter han med at ligge så gode baller ud til backsne når de tager de offensive løb, så vil en stærk afslutter dog nok være at foretrække. Uanset håber jeg Gaarde har is i maven, og skulle der ikke komme noget attraktivt, behøver han for min skyld ikke at bruge løs af mønterne. Det nuværende hold er konkurrencedygtigt nok til suppen, selvom en angriber vil pynte.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. jul 2013, 22:39

Man kan jo også argumentere for, at vi lige nu har 4 angribere. 2 af dem scorede i går, og de spillede begge en god kamp. Jeg synes Curth ofte bliver udsat for en useriøs kritik, og man glemmer helt at rose ham, når han gør det godt. I går spillede han en rigtig god kamp, og det var ikke kun på grund af målet. At han blev stemt ind som MOM, er jeg ikke enig i, men han spillede en super kamp. Såfremt Frederiksen og Curth kan holde niveau, ville jeg hellere man brugte penge på en gardering i forsvaret. Vi er godt nok på den, hvis vi får 2 skader i den bagerste kæde og måske også rammes af en karantæne.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 22. jul 2013, 22:51

Klaus skrev:Man kan jo også argumentere for, at vi lige nu har 4 angribere. 2 af dem scorede i går, og de spillede begge en god kamp. Jeg synes Curth ofte bliver udsat for en useriøs kritik, og man glemmer helt at rose ham, når han gør det godt. I går spillede han en rigtig god kamp, og det var ikke kun på grund af målet. At han blev stemt ind som MOM, er jeg ikke enig i, men han spillede en super kamp. Såfremt Frederiksen og Curth kan holde niveau, ville jeg hellere man brugte penge på en gardering i forsvaret. Vi er godt nok på den, hvis vi får 2 skader i den bagerste kæde og måske også rammes af en karantæne.
Det var noget af en overraskelse, at du mener Curth spillede en super-kamp...

Kan han udfordre mand-mand? Nej. Han gør det i hvert fald aldrig.
Kan han oversprinte de fleste af forsvarsspillerne i ligaen? Næppe.
Har han teknikken til at lave et mål som det Van Buren laver for Esbjerg i dag? Nej.
Er han stabilt scorende? Nej.
Har han et godt skud? Nej.

Han er en utroligt begrænset angriber med et hovedspil der har reddet ham store dele af hans professionelle karriere, men han er ikke løsningen som 1. angriber.

Vi SKAL hente en angriber, der kan træde ind som nummer 1 i hierarkiet. Kvalitetsmæssigt hænger vi efter de fleste andre hold på angriber-pladserne, og igen, Søren Frederiksen er altså mere kantspiller end angriber, hvilket hans spillestil også vidner om. Han trækker ekstremt ofte ned i banen, og på kant af centerforsvaret. Jeg kan godt lide ham dog, især fordi han er så dynamisk - han er svær at holde styr på, og det skaber plads til de andre spillere.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. jul 2013, 22:57

AalborgTrendies skrev:
Klaus skrev:Man kan jo også argumentere for, at vi lige nu har 4 angribere. 2 af dem scorede i går, og de spillede begge en god kamp. Jeg synes Curth ofte bliver udsat for en useriøs kritik, og man glemmer helt at rose ham, når han gør det godt. I går spillede han en rigtig god kamp, og det var ikke kun på grund af målet. At han blev stemt ind som MOM, er jeg ikke enig i, men han spillede en super kamp. Såfremt Frederiksen og Curth kan holde niveau, ville jeg hellere man brugte penge på en gardering i forsvaret. Vi er godt nok på den, hvis vi får 2 skader i den bagerste kæde og måske også rammes af en karantæne.

Har han teknikken til at lave et mål som det Van Buren laver for Esbjerg i dag? Nej.

Han er en utroligt begrænset angriber med et hovedspil der har reddet ham store dele af hans professionelle karriere, men han er ikke løsningen som 1. angriber.

Vi SKAL hente en angriber, der kan træde ind som nummer 1 i hierarkiet. Kvalitetsmæssigt hænger vi efter de fleste andre hold på angriber-pladserne, og igen, Søren Frederiksen er altså mere kantspiller end angriber, hvilket hans spillestil også vidner om. Han trækker ekstremt ofte ned i banen, og på kant af centerforsvaret. Jeg kan godt lide ham dog, især fordi han er så dynamisk - han er svær at holde styr på, og det skaber plads til de andre spillere.

Nyder han stor tillid hos klub og trænere, til træning og i kampe? Ja. Go figure.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2013, 23:08

Poker-One-Kenobi skrev:
AalborgTrendies skrev:

Nyder han stor tillid hos klub og trænere, til træning og i kampe? Ja. Go figure.
Er han den 3. mest scorende for AaB i superligaens historie? Ja, det tror jeg også nok han er...

Man kan altså sagtens være en glimrende superligaangriber, uden man nødvendigvis er guds gave til fodboldspillet på alle områder. Jeg synes også Curth spillede en rigtigt glimrende kamp, og hvis det er hans niveau mener jeg heller ikke der er nogen grund til at tro han ikke kommer til at spille rigtigt mange kampe i denne sæson, uanset om vi henter en ny angriber eller ej.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 22. jul 2013, 23:15

Poker-One-Kenobi skrev: Nyder han stor tillid hos klub og trænere, til træning og i kampe? Ja. Go figure.
Det er nu sandsynligvis nok i mangel af bedre, han blev jo degraderet til 3.-4. angriber sidste sæson, da Søren Frederiksen kom til.

Ville debatsiden nogensinde stille sig tilfreds med et indkøb af en angriber der på 5 hele sæsoner har lavet 20 mål? Not a chance in hell.

Og Jesper Schmidt, det er det mest tåbelige argument jeg nogensinde har hørt. Jeg tror også det er stærkt begrænset hvor mange angribere vi har haft i klubben i 8 år... Og det er i sig selv også temmelig ubegribeligt, når han kun 1 år ud af de 8 år han har spillet har lavet et acceptabelt antal mål.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 22. jul 2013, 23:17

Poker-One-Kenobi skrev:
AalborgTrendies skrev:

At Curth får spilletid pt. handler vist mere om, at kan man ikke få den man elsker må man elske den man kan få. Toft virker til at være endnu mindre Kent Nielsens kop te og Spalvis er ikke klar til startopstillingen. Curth har hidtil ikke virket til at være Kent Nielsens kop te. I foråret var det gængse angreb SF og Helenius eller evt. med Kusk som hængende angriber og i den gode periode i efteråret var frontduoen Lucas og Helenius. Derudover har både Gaarde og Kent udtalt, at vi mangler en angriber - var de så glade for Curth havde de nok undladt denne udtalelse. Jeg er ikke i tvivl om, at Curth er en begavet og sympatisk fyr som er god at have i en trup, men det ændrer altså ikke på han set over de sidste fem år har været horribelt ringe og ledelsens udtalelser indikerer også, at man meget nødig vil satse på Curth.

Derudover ændrer ét mål i én kamp ikke på alle de skuffende præstationer vi har været vidne til med Curth som jævnlig førsteangriber de sidste fem år og er ej heller et bevis for bedre tider. Alle jer der har så har travlt med at forsvare Curth fortæl mig venligst, hvordan i mener manden på magisk vil kunne hæve sit niveau efter fem års tilbagegang og dårlige præstationer? Han var god i 2008, men har været en skændsel siden.

@Jesper Schmidt
Det der er jo useriøst. Han har været her i 8 år og med en plads i angrebet vil han jo score en sjælden gang imellem. Men at udråbe ham til nogen bomber er dælme en koger af rang. Hans scoringssnit er 0,23 mål pr. kamp, hvilket er langt fra at være en førsteangriber værdigt. Derudover har han de sidste fem sæsoner ikke scoret over fem mål på en sæson. Det er useriøst at kalde Jeppe Curth en bomber

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. jul 2013, 23:42

At han er den 3. mest scorende i AaBs histore handler ligesåmeget om at vi aldrig har kunnet holde på vores bombere. Gør det Curth til den 3. bedste angriber i AaBs historie? Nej, ikke ligefrem.

Curth har dog heller aldrig været rendyrket angriber, så ham gerne som 10'er (forreste midtbane), men der har bare været folk der har været mere kvalificerede til de pladser mens han har været her. Greven, Ericcson, Lucas osv.

Betyder det så Curth ikke har været vigtig for AaB, nej bestemt ikke, og han er også en af mine favoritter gennem AaB tiden, og en af de folk der har betydet mest for AaB fra 2005 - 2009.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 23. jul 2013, 01:47

Jammen jeg skal da gerne indrømme, at Curth har en stor stjerne hos mig. Jeg synes han er en vigtig spilstation, og han har en god teknik, der gør, at man kan spille bolden op på ham, og han kan få noget fornuftigt ud af det. Jeg ville da også ønske, at han fik en plus 20 måls sæson, men mindre kan gøre det. Hvem der laver målene er ikke nødvendigvis det vigtigste. Der findes spillere som gør de andre bedre, og det er sådan jeg ser Curth. I foråret lavede han også en serie gode indhop, så jeg tror ikke han nødvendigvis er færdig. Samtidig har han også været så,længe i truppen, at han er med til at sikre noget stabilitet. Mens vores unge spillere drømmer om at komme videre til udlandet, er det vigtigt, at vi også har en stamme som rent faktisk gerne vil blive i AaB. Spillere som KEP, Augu og Curth kan vi regne med, den loyalitet skal man også have lov til at glæde sig over.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 23. jul 2013, 10:15

Jeg vil også være med. Syntes også at man skal være opmærksom på andre af Curths kvaliteter. Han er ekstremt god til at gøre plads til andre spiller foran målet, f.eks. er det ham som trækker FCKer forsvaren frem, så SF kan kommer til at stå så fri ved hans mål. Dette er ikke første gang man har set det. Derudover er hans thumbs-up verdensklasse og giver verifikation til hele holdet.

Om det så udligner at han måske er den langsommeste angriber i superligaen og utroligt uskarp, skal jeg ikke kunne svare på.

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 23. jul 2013, 11:19

Jesper Schmidt skrev:Er han den 3. mest scorende for AaB i superligaens historie? Ja, det tror jeg også nok han er...

Man kan altså sagtens være en glimrende superligaangriber, uden man nødvendigvis er guds gave til fodboldspillet på alle områder. Jeg synes også Curth spillede en rigtigt glimrende kamp, og hvis det er hans niveau mener jeg heller ikke der er nogen grund til at tro han ikke kommer til at spille rigtigt mange kampe i denne sæson, uanset om vi henter en ny angriber eller ej.
Curth har været udsat for en masse kritik, både berettiget og uberettiget.
Han mangler i den grad målene, men omvendt kæmper han altid for sagen. Det gjorde en vis Martin Pedersen også, og ham var mange folk vilde med og ville nærmest have livstidskontrakt til ham. Forskellen i mine øjne er dog, at Curth er en bedre fodboldspiller. Spørgsmålet er så om han er det rigtige sted på banen, han er ikke boksspilleren, men skal måske nærmere fungere som mellemstation. Da Augo i sin tid blev flyttet tilbage på banen, blev hans præstationer jo i den grad forbedret, måske det samme kunne ske med Curth.

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 23. jul 2013, 11:26

jonas386 skrev:At han er den 3. mest scorende i AaBs histore handler ligesåmeget om at vi aldrig har kunnet holde på vores bombere. Gør det Curth til den 3. bedste angriber i AaBs historie? Nej, ikke ligefrem.

Curth har dog heller aldrig været rendyrket angriber, så ham gerne som 10'er (forreste midtbane), men der har bare været folk der har været mere kvalificerede til de pladser mens han har været her. Greven, Ericcson, Lucas osv.

Betyder det så Curth ikke har været vigtig for AaB, nej bestemt ikke, og han er også en af mine favoritter gennem AaB tiden, og en af de folk der har betydet mest for AaB fra 2005 - 2009.
Det gør det måske ikke, men han hører da til i toppen. Hvad har vi af spillere, der lå over ham?
Prica
Strandli
Søren Frederiksen
Måske Peter Rasmussen
Erik Bo scorede masser af mål, men Curth er en bedre spiller

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2013, 11:33

Kaare Sagan Larsen skrev: Erik Bo scorede masser af mål, men Curth er en bedre spiller
Du er jo helt væk.

En angribers værd måles på mål. EBA er sikkert den farligste angriber AaB har haft, nogensinde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 23. jul 2013, 11:37

Ja, da først PEA fik lært ham at løbe med og ikke fra bolden
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 23. jul 2013, 11:44

Provst i Brovst skrev:Du er jo helt væk.

En angribers værd måles på mål. EBA er sikkert den farligste angriber AaB har haft, nogensinde.
Der ser vi noget forskelligt på det. En angriber måles OGSÅ på mål, men eks. en Strandli var jo ekstrem farlig selvom han ikke scorede, for han trak som regel 1-2 spillere til sig, så holdkammeraterne fik mere plads.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 23. jul 2013, 12:02

Kaare Sagan Larsen skrev: Der ser vi noget forskelligt på det. En angriber måles OGSÅ på mål, men eks. en Strandli var jo ekstrem farlig selvom han ikke scorede, for han trak som regel 1-2 spillere til sig, så holdkammeraterne fik mere plads.
En angriber SKAL da primært måles på sine mål. Det er det han er ansat til. Hvad nytter det at du har 2 angribere der er gode til at skabe plads for de andre, hvis de ikke kan lave mål? Det er sjældent du ser midtbanespillere der laver mere end 8-10 mål pr. sæson.

Strandli scorede 24 mål i sine 53 kampe, endda iberegnet en lang periode hvor han ikke scorede. Curth har brugt det dobbelte antal kampe, til at score 4 mål færre.

Jeg vil vove den påstand at Steffen Højer, Søren Andersen, Mikkel Beck, Rade Prica, Søren Frederiksen og til dels David Nielsen alle var bedre angribere end Curth. Målt på mål, så var en type som Christian Lundberg også langt bedre.

Hvis man ser isoleret set på mål pr. kampe, så er Curth sandsynligvis en af de angribere i AaB's historie, sammen med Andres Oper, der har scoret færrest mål målt op imod effektiv spilletid.

Du er velkommen til at vise mig en klub, der har opnået gode resultater med en 1.-angriber der har været god for 4-6 mål pr. sæson.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 23. jul 2013, 12:09

Curth har jo heller ikke fået så meget spilletid den seneste tid. Mål synes jeg egentlig, han laver nok af målt på spilletid. Det fik jeg også bekræfet ved at kigge på superstats. Den fortæller, at Curth har spillet 13907 minutter i superligaen og lavet 51 mål. 13907/51 er 272. Dvs. han i gennemsnit ligger på et mål i hver 3. kamp. Fik han fuld spilletid, ville han i gennemsnit lave 11 mål pr sæson. Så dårligt er det altså heller ikke. Hvis man kigger samlet på de otte år, han har været her, synes jeg absolut ikke målfarligheden fejler noget. Og er er da ingen tvivl om, han skal kaldes for bomber!
Længe leve arbejderklassen!

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 23. jul 2013, 12:23

Danni skrev:Curth har jo heller ikke fået så meget spilletid den seneste tid. Mål synes jeg egentlig, han laver nok af målt på spilletid. Det fik jeg også bekræfet ved at kigge på superstats. Den fortæller, at Curth har spillet 13907 minutter i superligaen og lavet 51 mål. 13907/51 er 272. Dvs. han i gennemsnit ligger på et mål i hver 3. kamp. Fik han fuld spilletid, ville han i gennemsnit lave 11 mål pr sæson. Så dårligt er det altså heller ikke. Hvis man kigger samlet på de otte år, han har været her, synes jeg absolut ikke målfarligheden fejler noget. Og er er da ingen tvivl om, han skal kaldes for bomber!
Nej, i gennemsnit ligger han på 3 x 90 minutter pr. mål, der er en vis forskel. De seneste 5 sæsoner har han skullet bruge 393 minutters effektiv spilletid pr. mål. Angribere spiller sjældent 90 minutter, således er Curth godt og vel blevet skiftet ud i over halvdelen af de kampe han er startet ind, typisk efter 65-70 minutters spil. Dermed er vi oppe på godt og vel 5 kampe fra start pr. mål.

Er 5 mål i gennemsnit pr. sæson over 5 år nok til at kalde en spiller for en bomber? Det tror jeg de fleste sportsdirektører ville klaske sig på lårene over at høre. Den dag vi henter en angriber der har scoret 5 mål gennemsnitligt pr. sæson, og han bliver kaldt for en bomber, så tror jeg egentlig også debatsiden vil koge over af raseri...

Besvar