Kamptråd - Aalborg Boldspilklub vs. FK Dynamo Kijev

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd - Aalborg Boldspilklub vs. FK Dynamo Kijev

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2014, 23:30

Califfen skrev: Ubegribeligt for mig, at Sampdoria-kampene slet ikke er blevet nævnt. Første gang nogensinde et dansk hold slår et italiensk hold ud i en europæisk turnering. Det var stort.
Synes den bedrift var større end vores 2-0 sejr mod City, for det var jo i sidste ende ikke rigtigt en sejr alligevel.
"cassano, cassano, cassano sutte p*k!"

Helt klart en af de største i mit unge liv. Det var vidst også første gang et dansk hold kom i den dengang ret nye europa league hvis jeg ikke tager fejl (det gør jeg nok). Men de par år med toto-cup sejr, europa league of champions league var helt igennem vanvittige. Der var så mange store kampe. Selv 2-3 i Tottenham var en klassiker, selvom vi ikke vandt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 24. okt 2014, 23:42

Sejren i går var for mig på højde med kampene i europa i 08-09 :-) SL kampe slår ikke sådan et resultat:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2014, 06:38

Califfen skrev: Ubegribeligt for mig, at Sampdoria-kampene slet ikke er blevet nævnt. Første gang nogensinde et dansk hold slår et italiensk hold ud i en europæisk turnering. Det var stort.
Synes den bedrift var større end vores 2-0 sejr mod City, for det var jo i sidste ende ikke rigtigt en sejr alligevel.
City-kampen står for mig som den største præstation nogensinde af et dansk hold.

Hvornår har et dansk hold sidst spillet et hold med den økonomiske baggrund ud af banen. Det er kun B1903's bayern München-sejr der minder om det, og det er så længe siden.

I hele anden halvleg mod City sad vi fuldstændig på dem, og de fik et ikke et ben til jorden. Det var helt fortjent at vi vandt. (Og hamrende ufortjent at vi ikke gik videre).

I alle andre kampe der er nævnt er der kommet gode resultater på trods af overmagten fra modstanderen, med OB's kamp mod Real Madrid som det mest lysende eksempel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 25. okt 2014, 06:52

Pastorius skrev:
City-kampen står for mig som den største præstation nogensinde af et dansk hold.

Hvornår har et dansk hold sidst spillet et hold med den økonomiske baggrund ud af banen. Det er kun B1903's bayern München-sejr der minder om det, og det er så længe siden.

I hele anden halvleg mod City sad vi fuldstændig på dem, og de fik et ikke et ben til jorden. Det var helt fortjent at vi vandt. (Og hamrende ufortjent at vi ikke gik videre).

I alle andre kampe der er nævnt er der kommet gode resultater på trods af overmagten fra modstanderen, med OB's kamp mod Real Madrid som det mest lysende eksempel.
Det var flot mod City, men de var ikke i naerheden af at vaere hvor de er i dag. Det var ogsaa den saeson hvor tre danske hold fik et fint resultat mod dem (FCM, FCK, AaB) og hvor FCM (ad) ogsaa praesterede en sejr over dem, for saa ogsaa at tabe paa straffespark. Det var stadig en flot returkamp af os, men ikke noget helt vildt IMHO. Saa var ydmygelsen af Depor langt stoerre.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. okt 2014, 09:11

Pastorius skrev:

Jeg vil ikke tage noget fra OBs præstation i Madrid som ubetinget står som den allerstørste præstation. Men det hører med til historien at de først scorede til 2-0 i overtiden dernede og var spillet ned under gulvbrædderne i samtlige 90 min. Det var ikke, som i AaB-City et dansk hold der udspillede en overlegen modstander. Men resultatet er meget større end AaB-City.
Man kan drømme den skal lister udfra mange kriterier. Spillemæssigt er AaB-City samt Brøndby-Frankfurt i top men resultatmæssigt er OBs sejr uovertruffen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2014, 09:14

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:

Jeg vil ikke tage noget fra OBs præstation i Madrid som ubetinget står som den allerstørste præstation. Men det hører med til historien at de først scorede til 2-0 i overtiden dernede og var spillet ned under gulvbrædderne i samtlige 90 min. Det var ikke, som i AaB-City et dansk hold der udspillede en overlegen modstander. Men resultatet er meget større end AaB-City.
Man kan drømme den skal lister udfra mange kriterier. Spillemæssigt er AaB-City samt Brøndby-Frankfurt i top men resultatmæssigt er OBs sejr uovertruffen.
Ja, helt enig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. okt 2014, 13:45

Jeg kan kun sige, at jeg bøjer mig i støvet for det fantastiske resultat og den indsats især i 2. halvleg. Heldige med ikke at indkassere et par mål i første halvleg men havde helt styr på dem defensivt i anden halvleg og leverede mange gode offensive aktioner og flotte mål. 2 ting er chokerende: Tilskuertallet og hvor lidt medierne har gjort ud af, hvor stort et resultat det her er.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2014, 14:41

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kan kun sige, at jeg bøjer mig i støvet for det fantastiske resultat og den indsats især i 2. halvleg. Heldige med ikke at indkassere et par mål i første halvleg men havde helt styr på dem defensivt i anden halvleg og leverede mange gode offensive aktioner og flotte mål. 2 ting er chokerende: Tilskuertallet og hvor lidt medierne har gjort ud af, hvor stort et resultat det her er.
Din positive omtale af din hjerteklub her på siden er nok ikke nået ud i alle afkroge af supportermiljøet endnu, når det kommer, tror jeg nok på der skal blive fulde huse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 25. okt 2014, 18:40

MHJ skrev:
"cassano, cassano, cassano sutte p*k!"

Helt klart en af de største i mit unge liv. Det var vidst også første gang et dansk hold kom i den dengang ret nye europa league hvis jeg ikke tager fejl (det gør jeg nok). Men de par år med toto-cup sejr, europa league of champions league var helt igennem vanvittige. Der var så mange store kampe. Selv 2-3 i Tottenham var en klassiker, selvom vi ikke vandt.
Haha fantastiske Cassano, som altid har været meget hypet, men sjældent levet op til det.
De havde også Montella, Palombo og Maggio. Stærkt mandskab!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. okt 2014, 20:43

Nu kan jeg ikke mindes, at der fra "københavnerpressens" side skulle have været særligt fokus på Brøndbys sejr over Bayer Leverkusen i 1991.

Listen lider under, at enkeltstående resultater pilles ud af enten en turnering eller et dobbeltopgør, såsom FCK-Barcelona og Manchester United-AaB. I så fald skal FCKs sejr over Manchester United i 2006 og Brøndbys sejr over Bayern München i 1998 naturligvis også medtages. Helt umuligt er det at komme udenom Brøndbys samlede sejr over Liverpool i 1995, ligesom "københavnerpressen" sikkert også ville karakterisere samme Brøndbys samlede sejr over Schalke 04 i 2004 som en større præstation end vores egen samlede sejr over Dinamo Zagreb, der selvfølgelig ikke hører hjemme på en top 10 - liste over de største danske præstationer i europæisk sammenhæng.

Det ville i det hele taget være mere relevant at vurdere den "samlede" pakke, altså resultaterne af dobbeltopgørene eller præstationen i CL eller EL. Derfor kan vi heller ikke helt vurdere betydningen af torsdagens sejr over Dynamo Kiev. Der er jo ikke meget ved den, hvis vi taber de 3 efterfølgende kampe.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 25. okt 2014, 21:03

Synes vores præstation mod Deportivo i 2009 er top 10. De var et godt hold og den måde vi gjorde det med at styre kampen hjemme og til sidst køre dem ned under græstæppet med en sikker 3-0. Sidenhen tager vi derned og de trykker os i bund og kommer foran og holdet svarer helt cool ved at score tre mål på cirka 10 minutter så vidt jeg husker. Tror, at mange andre danske hold ville vakle voldsomt, hvis de kom bagud under så højt tryk mod et La Liga hold efter ganske kort tid af kampen. Derudover var holdet knivskarpe i det direkte pasningsspil. Tænk hvils f.eks. Anders Due og Michael Jakobsen havde holdt deres niveau fra dengang eller Johansson.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. okt 2014, 23:01

Pastorius skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kan kun sige, at jeg bøjer mig i støvet for det fantastiske resultat og den indsats især i 2. halvleg. Heldige med ikke at indkassere et par mål i første halvleg men havde helt styr på dem defensivt i anden halvleg og leverede mange gode offensive aktioner og flotte mål. 2 ting er chokerende: Tilskuertallet og hvor lidt medierne har gjort ud af, hvor stort et resultat det her er.
Din positive omtale af din hjerteklub her på siden er nok ikke nået ud i alle afkroge af supportermiljøet endnu, når det kommer, tror jeg nok på der skal blive fulde huse.
Hvis du mener, at dét at have en hjerteklub er ensbetydende med ikke at kunne forholde sig kritisk til de ting, der ikke fungerer, og der personer, som ikke leverer optimalt i klubben, står vi meget langt fra hinanden. Og fra hvor jeg står - hvor der så godt nok er ret langt over til hvor du står - virker din tilværelse sgu lidt kedelig og trist.

Og husk nu på, at vi meget vel kan ligge under stregen efter denne runde, hvor over en tredjedel af ligaen er spillet. Gaarde, Kent og mange medløber-fans går med stor sandlighed rundt og siger, at vi ikke kan rykke ned med det her hold, der jo blev meste. Og den slags attitude er gift i en drabelig nedrykningskampe. Spørg bare de aarhusianske gymnaster - flere gange.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2014, 23:06

AaB 85 95 99 08 skrev:
Pastorius skrev:
Hvis du mener, at dét at have en hjerteklub er ensbetydende med ikke at kunne forholde sig kritisk til de ting, der ikke fungerer, og der personer, som ikke leverer optimalt i klubben, står vi meget langt fra hinanden. Og fra hvor jeg står - hvor der så godt nok er ret langt over til hvor du står - virker din tilværelse sgu lidt kedelig og trist.

Og husk nu på, at vi meget vel kan ligge under stregen efter denne runde, hvor over en tredjedel af ligaen er spillet. Gaarde, Kent og mange medløber-fans går med stor sandlighed rundt og siger, at vi ikke kan rykke ned med det her hold, der jo blev meste. Og den slags attitude er gift i en drabelig nedrykningskampe. Spørg bare de aarhusianske gymnaster - flere gange.
Jeg prøver bare at påpege at positiv omtale gør noget godt for at markedsføre AaB, negativ omtale gør noget skidt.

Det er dit valg hvordan du vælger at ytre dig, og det er mit valg hvad jeg vælger at synes om det - og omvendt.
Jeg synes du er dobbeltmoralsk (og en helt masse mere), når du brokker dig over tilskuertallet, samtidig med at du offentligt gør alt hvad du kan for at tale det ned.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar