DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014
Man kan måske også håbe på at man går ind og analyserer lidt på hvem det egentlig var som ikke dukkede op til kampen. Der var i hvert fald en skarp kontrast mellem en næsten fyldt familietribune og en stort set tom sponsorlangside. Hvor mange sponsorpladser og sæsonkort pladser mon der er på stadion i alt? Jeg kunne da godt forestille mig at det er blandt disse at en rigtig stor del af de der ikke mødte op findes. Ikke at der er noget galt i det, men det system man valgte at gøre det efter, håber jeg til gengæld man indser ikke var særlig optimalt.
Hvorfor er det et problem, at AaB til almindelige kampe kan sælge billetter til folk, der ikke ønsker at bruge dem? Det er da rent ud sagt en kæmpefordel for AaB, hvis der gennemsnitligt er 1.000 tilskuere til hver kamp i en sæson, der ikke udnytter den plads de har købt og betalt for. Det svarer til 19.000 tilskuere på en sæson, og hvis man bare for sjov sætter hver købt men ubenyttet billet til kr. 100 får AaB altså 1.9 mio. mere i kassen. Hvem kan forklare, hvorfor det er en dårlig situation? Jeg har selv sæsonkort, men bruger det når det passer ind i mine planer. Hvorfor må jeg ikke selv bestemme?
Jesper Schmidt skrev:Man kan måske også håbe på at man går ind og analyserer lidt på hvem det egentlig var som ikke dukkede op til kampen. Der var i hvert fald en skarp kontrast mellem en næsten fyldt familietribune og en stort set tom sponsorlangside. Hvor mange sponsorpladser og sæsonkort pladser mon der er på stadion i alt? Jeg kunne da godt forestille mig at det er blandt disse at en rigtig stor del af de der ikke mødte op findes. Ikke at der er noget galt i det, men det system man valgte at gøre det efter, håber jeg til gengæld man indser ikke var særlig optimalt.
Re: Sv: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november
Når du ikke kan komme til en kamp, er det da fint hvis AaB så kunne sælge din plads og tjene ekstra penge.Freddie skrev:Hvorfor er det et problem, at AaB til almindelige kampe kan sælge billetter til folk, der ikke ønsker at bruge dem? Det er da rent ud sagt en kæmpefordel for AaB, hvis der gennemsnitligt er 1.000 tilskuere til hver kamp i en sæson, der ikke udnytter den plads de har købt og betalt for. Det svarer til 19.000 tilskuere på en sæson, og hvis man bare for sjov sætter hver købt men ubenyttet billet til kr. 100 får AaB altså 1.9 mio. mere i kassen. Hvem kan forklare, hvorfor det er en dårlig situation? Jeg har selv sæsonkort, men bruger det når det passer ind i mine planer. Hvorfor må jeg ikke selv bestemme?
Jesper Schmidt skrev:Man kan måske også håbe på at man går ind og analyserer lidt på hvem det egentlig var som ikke dukkede op til kampen. Der var i hvert fald en skarp kontrast mellem en næsten fyldt familietribune og en stort set tom sponsorlangside. Hvor mange sponsorpladser og sæsonkort pladser mon der er på stadion i alt? Jeg kunne da godt forestille mig at det er blandt disse at en rigtig stor del af de der ikke mødte op findes. Ikke at der er noget galt i det, men det system man valgte at gøre det efter, håber jeg til gengæld man indser ikke var særlig optimalt.
Du har jo stadig dit frie valg. Dog skulle du ind og meddele at pladsen ikke bliver brugt. Jo ingen grund til at sæderne er tomme. Alle må vel være interesseret i et mere fyldt stadion:-)
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Men stadion er jo aldrig fyldt. Der står jo ikke 10.000 tilskuere uden for porten, der gerne vil ind og se bold, så hvem skal de sælge min billet til, hvis man skal følge din tankegang, og er den private ejendomsret trådt ud af kraft?
Ringer du til bil-leasingsselskabet hvis du ikke skal bruge din bil i weekenden, eller tager 14 dage til Tenerife? Det kunne jo være dejligt, hvis de havde en kunde, der lige skulle bruge din bil, og når du alligevel ikke gider køre i den. Så kunne de få dobbelt betaling for den samme vare. Du behøver ikke svare på det. Jeg kender allerede svaret.
Så gode Kristian. Jeg passer selv hvornår jeg kommer på stadion. Af og til inviterer jeg gode venner på min billet, men jeg stormer ikke byen rundt for at få den afsat.
Ringer du til bil-leasingsselskabet hvis du ikke skal bruge din bil i weekenden, eller tager 14 dage til Tenerife? Det kunne jo være dejligt, hvis de havde en kunde, der lige skulle bruge din bil, og når du alligevel ikke gider køre i den. Så kunne de få dobbelt betaling for den samme vare. Du behøver ikke svare på det. Jeg kender allerede svaret.
Så gode Kristian. Jeg passer selv hvornår jeg kommer på stadion. Af og til inviterer jeg gode venner på min billet, men jeg stormer ikke byen rundt for at få den afsat.
Kristian skrev: Når du ikke kan komme til en kamp, er det da fint hvis AaB så kunne sælge din plads og tjene ekstra penge.
Du har jo stadig dit frie valg. Dog skulle du ind og meddele at pladsen ikke bliver brugt. Jo ingen grund til at sæderne er tomme. Alle må vel være interesseret i et mere fyldt stadion:-)
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Du må bruge dit sæsonkort lige præcist som du vil, det var slet ikke min pointe. Men kritikken fra AaB (Gaarde) har i denne forbindelse gået på folk som har printet en billet og efterfølgende ikke dukket op til kampen... det er jeg bestemt ikke sikker på er hele sandheden bag de modstridende tal, hvor 7000 pladser ikke blev besat.Freddie skrev:Hvorfor er det et problem, at AaB til almindelige kampe kan sælge billetter til folk, der ikke ønsker at bruge dem? Det er da rent ud sagt en kæmpefordel for AaB, hvis der gennemsnitligt er 1.000 tilskuere til hver kamp i en sæson, der ikke udnytter den plads de har købt og betalt for. Det svarer til 19.000 tilskuere på en sæson, og hvis man bare for sjov sætter hver købt men ubenyttet billet til kr. 100 får AaB altså 1.9 mio. mere i kassen. Hvem kan forklare, hvorfor det er en dårlig situation? Jeg har selv sæsonkort, men bruger det når det passer ind i mine planer. Hvorfor må jeg ikke selv bestemme?
Når det er sagt, så mener jeg nu sådan set man på et eller andet plan har en vis form for forpligtigelse til at benytte sin plads som sponsor eller sæsonkortholder, og derfor kunne man da godt ønske sig der var et eller andet system hvor man nemt kunne give afkald på sin faste plads når man ikke kan komme.
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
Uden at vide det store på området, kunne jeg godt forstille mig at der var regler/lovgivning som gik i mod at AaB kan sælge en allerede solgt billet.Freddie skrev:Men stadion er jo aldrig fyldt. Der står jo ikke 10.000 tilskuere uden for porten, der gerne vil ind og se bold, så hvem skal de sælge min billet til, hvis man skal følge din tankegang, og er den private ejendomsret trådt ud af kraft?
Kristian skrev: Når du ikke kan komme til en kamp, er det da fint hvis AaB så kunne sælge din plads og tjene ekstra penge.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Du er godt klar over at du ikke køber et sæde på stadion ikke? Du benytter dig af en rabatordning som du selv sparer penge på.Freddie skrev:Men stadion er jo aldrig fyldt. Der står jo ikke 10.000 tilskuere uden for porten, der gerne vil ind og se bold, så hvem skal de sælge min billet til, hvis man skal følge din tankegang, og er den private ejendomsret trådt ud af kraft?
Men hør nu her, det ryger lidt ud på et overdrev når du blander ejendomsret osv. ind i en diskussion som opstår fordi vi lige har haft en fodboldkamp hvor et udsolgt stadion endte med kun at blive besøgt af 4000, og der samtidig stod folk udenfor som ikke kunne komme ind til en kamp som der var gratis adgang til. Det var endda en kamp som i princippet slet ikke var nogen AaB hjemmekamp, så at man gav sæsonkortholdere og sponsorer adgang til deres faste pladser var vel i forvejen lidt af en gestus.
Jeg har ikke den forkromede løsning på problemet, men jeg er glad for, at Allan Gaarde (han er i øvrigt ikke helt tosset) har fokus på det; det er mit klare indtryk, at problemet med ikke-benyttede billetter er meget større i Aalborg end andre steder. Jeg brugte eksemplet med Parken; hvis FCK eller landsholdet melder udsolgt til en kamp, er det fordi, der kommer i hvert fald meget tæt på 38.000. Hvis AaB melder alt udsolgt, er mellem 10 og 30 % af sæderne tomme. Lad det nu ligge i forbindelse med Odderkampen, men tilfældet Hobro bør altså være den endegyldige øjenåbner.
Vi er enige om at den alm. Kamp på stadion ikke trækker folk som sådan til. De kampe der så kommer bare lidt tryk på, kunne jeg godt se fidusen i at man så sagde. "jeg kan ikke komme i dag,derfor må en anden godt købe min plads" det jo stort set kun bif og fck vi oplever en udsolgt weber tribuner, hvorefter man ser mange tomme sæder. A.enggaard inkl.Freddie skrev:Men stadion er jo aldrig fyldt. Der står jo ikke 10.000 tilskuere uden for porten, der gerne vil ind og se bold, så hvem skal de sælge min billet til, hvis man skal følge din tankegang, og er den private ejendomsret trådt ud af kraft?
I min tankegang fratager jeg skam ikke din frihed til at komme eller ej.
Lige præcis den pokalkamp mod Odder synes jeg også er træls. Det eneste man kan bruge den til, er, at man nu ved, hvordan den slags ikke skal gøres. Man skulle naturligvis bare have åbnet portene, men jeg kender ikke grunden til, at man har valgt den fremgangsmåde og som åbenlyst var forkert.
Men omkring sædet, så har jeg betalt for billetten for sæsonen. Altså har jeg retten til sædet, og retten til at bestemme om jeg vil bruge det. Det er den aftale jeg har indgået med AaB. Måske skal AaB fra næste sæson indføre et bødesystem hvis man ikke bruger sit sæsonkort, eller melder tilbage at man ikke kan bruge det til den eller den kamp. Men det tror jeg nu ikke at AaB vil. Sandsynligvis vil det få salget til at styrtdykke, men så slipper de sarteste tilskuere for at finde ud af, at der er folk, der ikke har brugt deres pladser, og jeg vil forbeholde mig min stilling i forhold til at forny aftalen.
Det vil bare ikke få flere tilskuere på stadion, det vil heller ikke skabe færre tomme pladser, men det vil sandsynligvis forårsage færre solgte pladser. Det er vel ikke det du advokerer for?
Med hensyn til rabatordning er det jo rigtigt, men det er ikke noget jeg har tigget om. Det er noget AaB meget gerne vil have meget af. For mig er det praktisk at have en fast plads. Jeg kender dem, der sidder omkring mig, jeg har en god og sikker plads når jeg bruger den. Det er sådan det er, og det er salgsargumenterne.
Men jeg skal sige dig noget i al venskabelighed, Jesper. Jeg har haft mit sæsonkort i denne omgang siden stadion blev bygget. Det er i 13. sæson. Jeg er en kernekunde, og jeg fortjener at blive behandlet ordentligt, og ikke skoset af fans, der har en anden indstilling til noget de ikke forstår, og ikke kan sætte sig ind i. Jeg er slet ikke alene, men hvis du kommer frem til den dag, hvor AaB har udsolgt til hver eneste hjemmekamp, vil jeg måske ændre mening.
Men omkring sædet, så har jeg betalt for billetten for sæsonen. Altså har jeg retten til sædet, og retten til at bestemme om jeg vil bruge det. Det er den aftale jeg har indgået med AaB. Måske skal AaB fra næste sæson indføre et bødesystem hvis man ikke bruger sit sæsonkort, eller melder tilbage at man ikke kan bruge det til den eller den kamp. Men det tror jeg nu ikke at AaB vil. Sandsynligvis vil det få salget til at styrtdykke, men så slipper de sarteste tilskuere for at finde ud af, at der er folk, der ikke har brugt deres pladser, og jeg vil forbeholde mig min stilling i forhold til at forny aftalen.
Det vil bare ikke få flere tilskuere på stadion, det vil heller ikke skabe færre tomme pladser, men det vil sandsynligvis forårsage færre solgte pladser. Det er vel ikke det du advokerer for?
Med hensyn til rabatordning er det jo rigtigt, men det er ikke noget jeg har tigget om. Det er noget AaB meget gerne vil have meget af. For mig er det praktisk at have en fast plads. Jeg kender dem, der sidder omkring mig, jeg har en god og sikker plads når jeg bruger den. Det er sådan det er, og det er salgsargumenterne.
Men jeg skal sige dig noget i al venskabelighed, Jesper. Jeg har haft mit sæsonkort i denne omgang siden stadion blev bygget. Det er i 13. sæson. Jeg er en kernekunde, og jeg fortjener at blive behandlet ordentligt, og ikke skoset af fans, der har en anden indstilling til noget de ikke forstår, og ikke kan sætte sig ind i. Jeg er slet ikke alene, men hvis du kommer frem til den dag, hvor AaB har udsolgt til hver eneste hjemmekamp, vil jeg måske ændre mening.
Jesper Schmidt skrev:
Du er godt klar over at du ikke køber et sæde på stadion ikke? Du benytter dig af en rabatordning som du selv sparer penge på.
Men hør nu her, det ryger lidt ud på et overdrev når du blander ejendomsret osv. ind i en diskussion som opstår fordi vi lige har haft en fodboldkamp hvor et udsolgt stadion endte med kun at blive besøgt af 4000, og der samtidig stod folk udenfor som ikke kunne komme ind til en kamp som der var gratis adgang til. Det var endda en kamp som i princippet slet ikke var nogen AaB hjemmekamp, så at man gav sæsonkortholdere og sponsorer adgang til deres faste pladser var vel i forvejen lidt af en gestus.
Nej, det ved jeg godt Kristian. Men det er sådan det kommer til at lyde, fordi der er mange, der ikke evner at se sagen fra andre synsvinkler end deres egen.
Jeg bestemmer mig tit ganske kort før kampen om jeg vil på stadion eller ej. AaB skal have personale på, for at gøre billetter salgbare, selv om der er masser af ledige pladser til langt de fleste hjemmekampe. Det er jo en forretning det her, så kommer der nye udgifter, skal billetterne stige. Det er der ingen der vil være med til. Det her billetsystem skal passe sig selv. Ellers bliver det en kostbar investering, og som det er nu, bliver den aldrig anderledes.
Lær at leve med, at der er tilskuere, der har andre prioriteringer, og vær glad for, at de er villige til at betale for et produkt, som de ikke kan udnytte fuldt ud. Det er gavnligt for AaB, og derfor for os alle.
Jeg bestemmer mig tit ganske kort før kampen om jeg vil på stadion eller ej. AaB skal have personale på, for at gøre billetter salgbare, selv om der er masser af ledige pladser til langt de fleste hjemmekampe. Det er jo en forretning det her, så kommer der nye udgifter, skal billetterne stige. Det er der ingen der vil være med til. Det her billetsystem skal passe sig selv. Ellers bliver det en kostbar investering, og som det er nu, bliver den aldrig anderledes.
Lær at leve med, at der er tilskuere, der har andre prioriteringer, og vær glad for, at de er villige til at betale for et produkt, som de ikke kan udnytte fuldt ud. Det er gavnligt for AaB, og derfor for os alle.
Kristian skrev:
Vi er enige om at den alm. Kamp på stadion ikke trækker folk som sådan til. De kampe der så kommer bare lidt tryk på, kunne jeg godt se fidusen i at man så sagde. "jeg kan ikke komme i dag,derfor må en anden godt købe min plads" det jo stort set kun bif og fck vi oplever en udsolgt weber tribuner, hvorefter man ser mange tomme sæder. A.enggaard inkl.
I min tankegang fratager jeg skam ikke din frihed til at komme eller ej.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg argumenterer såmænd ikke for at du skal tvinges til at afgive din faste plads når du ikke benytter den, det synes jeg faktisk ville være en temmelig dårlig ide, men man kunne vel forestille sig at et eller andet system kunne sættes i verden, hvor man kan besætte tomme pladser når sæderne ikke er i brug - det må da være i alle parters interesse, hvad enten det drejer sig om sæsonkortpladser, eller sponsorpladser. Jeg tror sådan set, at bare det at man havde et system hvor man frivilligt kunne "melde afbud" og fortælle AaB at man ikke agter at benytte sin plads til en given kamp, ville have en rigtig stor effekt.Freddie skrev:Lige præcis den pokalkamp mod Odder synes jeg også er træls. Det eneste man kan bruge den til, er, at man nu ved, hvordan den slags ikke skal gøres. Man skulle naturligvis bare have åbnet portene, men jeg kender ikke grunden til, at man har valgt den fremgangsmåde og som åbenlyst var forkert.
Jesper Schmidt skrev:
Du er godt klar over at du ikke køber et sæde på stadion ikke? Du benytter dig af en rabatordning som du selv sparer penge på.
Men jeg synes det er en spændende snak på det overordnede plan, for min fornemmelse er at der efterhånden er så stor en del af stadionkapaciteten som ikke er til rådighed i løssalg, at det er et problem, og til visse kampe holder marginaltilskueren væk fra stadion. Der er selvfølgelig ikke noget galt i hvis det skyldes mange har købt sæsonkort, tværtimod, men sandheden er nok nærmere at det er blevet så svært at sælge sponsorater, at der ryger flere og flere freebies med i pakken. Det er der sådan set heller ikke noget galt i, for sådan er vilkårene vel i øjeblikket... det gør bare at problemet med ubenyttede sæder vokser. At det for langt de fleste pladsers vedkommende er de bedste pladser på stadion, gør jo ikke problemet mindre. Her tænker jeg på at hele den ene langside er besat af sponsorer, og at en meget stor del af den anden langside er det samme, specielt på midten. En stor del af disse pladser står tit tomme, og når tribunekapaciteten på langsiden ikke er større end den er, så er forholdet mellem antallet af "gode" pladser som er tilgængelige i løssalg til selv mindre attraktive kampe, og de tomme pladser på både syd og nord tribunen altså i mine øjne et problem.
Hvor stor en del af kapaciteten er mon besat i forvejen, hvis vi ser sponsorer og sæsonkortpladser over en kam - nogen der har et bud? Mit eget gæt vil være omkring 5-6000.
Enig med Freddie i forhold til sæsonkortholderne, det er heller ikke til hver kamp jeg bruger mit sæsonkort. Men jeg har købt og betalt pladsen og har derfor ret til at disponere over den som jeg vil. Jeg har heller ikke indtrykket af at det er sæsonkortholderne der er problemet, men nærmere sponsorpladserne
- mindre_gult_og_blåt_tak
- Superliga

- Geografisk sted: Århus
Men hvis du nu med et enkelt klik på AaB's hjemmeside kunne sætte den til salg før de kampe, du valgte fra, ville det da være en win-win for alle.Brent skrev:Enig med Freddie i forhold til sæsonkortholderne, det er heller ikke til hver kamp jeg bruger mit sæsonkort. Men jeg har købt og betalt pladsen og har derfor ret til at disponere over den som jeg vil. Jeg har heller ikke indtrykket af at det er sæsonkortholderne der er problemet, men nærmere sponsorpladserne
- Du får refunderet pengene (eller måske blot en del af dem)
- AaB får flere tilhængere på stadion, bedre stemning til kampen, mere ølsalg (og evt. en del af salget af din billet)
- Hr. Jensen som køber din billet kan komme på et ellers udsolgt stadion og se AaB give FCM klø
Sådan fungerer det fx i Barcelona.
Hvis ikke det var fordi, der så sjældent bliver udsolgt på stadion, var en lignende model påkrævet i Aalborg.