som udgangspunkt er jeg enig.MR er den rigtige vinder skrev:Man vinder som hold og man taber som hold, hverken mere eller mindre. I dag kunne vi f.eks starte med at skabe nogle chancer og score nogle mål, hvis vi gerne ville vinde.Munken skrev: I dag taber vi pga. to helt individuelle fejl, og det er dér, den skal parkeres, hverken mere eller mindre.
FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30
-
Munken
- Junior

- Favoritspiller: Henning Munk Jensen
- Geografisk sted: Aalborg
Re: FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30
Nej, det gør det ikke. På din liste er indbyrdes kampe vigtigere end måldifference, og det gælder ikke i Superligaen. Men jo, flest scorede mål er kriterie nr. 2 i SL.Buzz Killington skrev:Ja, det fremgår af punkt 6). Men ved samme måldifference, gælder da ikke flest scorede mål?Yankee skrev:Det gør de ikke. Samlet måldifference har altid vægtet højere end indbyrdes kampe i Danmarksturneringen.Buzz Killington skrev:Det kan jeg sgu ikke lige få til at give mening. Det bliver vist bare en lidt teoretisk diskussion, men hvorfor gør det faktum at vi havde svært ved at score jf. din logik ikke netop mål mere værdigfulde, end mål imod?FlæskeFrank skrev: Dejligt at han rettede op på fejlen med et mål. Det vil jeg gerne give ham kredit for. Men i min bog giver et straffespark af en midtbanespiller et langt større minus end et mål giver plus. Særligt når vi lige havde overstået en sæson, hvor vi havde notorisk svært ved at score, så skal man for alt i verden ikke give straffe.
Anyway, du tager fejl, i hvert fald hvis man ser på hvordan superligaplaceringer afgøres ved pointlighed. Her er flest scorede mål nemlig et af kriterierne, godt nok et stykke ned på listen.http://www.dbujylland.dk/Nyheder/2007/O ... ointlighed1) Færrest udeblivelser
2) Flest kamppoint indbyrdes
3) Bedste måldifference indbyrdes
4) Flest mål indbyrdes
5) Flest udebanemål indbyrdes
6) Bedste måldifference
7) Flest scorede mål
8) Flest scorede udebanemål
9) Flest vundne kampe
10) Lodtrækning
Hvis altså samme regler gælder for superligaen, som det gjorde i JBU-regi i 2007 (kunne ikke google mig frem til nyere regler).
Vil sgu også være underlige kriterier med indbyrdes kampe, når der er ulige antal kampe ude og hjemme...
Mon ikke regelsættet bliver ændret til næste år...
Mon ikke regelsættet bliver ændret til næste år...
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvordan var det nu argumentet var? Det var rent faktisk godt at vi fik solgt Rasmus Thelander for småpenge, for han var alligevel blevet overhalet af supertalentet Kasper Pedersen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Egentlig er der ingen grund til at tage Thelander-sagen op igen, men når du nu ikke kan huske hvordan det gik i hans sidste kamp, bliver en eller anden nødt til at fortælle dig det. Det var kampen på hjemmebane mod Sønderjyske, hvor han forærede dem en udligning til 1-1 på akkurat samme måde som Kasper Pedersen desværre gjorde i Farum i går.Gnu skrev:Hvordan var det nu argumentet var? Det var rent faktisk godt at vi fik solgt Rasmus Thelander for småpenge, for han var alligevel blevet overhalet af supertalentet Kasper Pedersen.
-
Gnu
- Allstar

Ikke desto mindre var det decideret tåbeligt at sælge manden så billigt.Freddie skrev:Egentlig er der ingen grund til at tage Thelander-sagen op igen, men når du nu ikke kan huske hvordan det gik i hans sidste kamp, bliver en eller anden nødt til at fortælle dig det. Det var kampen på hjemmebane mod Sønderjyske, hvor han forærede dem en udligning til 1-1 på akkurat samme måde som Kasper Pedersen desværre gjorde i Farum i går.Gnu skrev:Hvordan var det nu argumentet var? Det var rent faktisk godt at vi fik solgt Rasmus Thelander for småpenge, for han var alligevel blevet overhalet af supertalentet Kasper Pedersen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Men I må begge to huske, at det kun er KEP, der laver personlige fejl.Freddie skrev:Egentlig er der ingen grund til at tage Thelander-sagen op igen, men når du nu ikke kan huske hvordan det gik i hans sidste kamp, bliver en eller anden nødt til at fortælle dig det. Det var kampen på hjemmebane mod Sønderjyske, hvor han forærede dem en udligning til 1-1 på akkurat samme måde som Kasper Pedersen desværre gjorde i Farum i går.Gnu skrev:Hvordan var det nu argumentet var? Det var rent faktisk godt at vi fik solgt Rasmus Thelander for småpenge, for han var alligevel blevet overhalet af supertalentet Kasper Pedersen.
Nu er det ikke min stil at jorde nogen fordi de har lavet en enkelt fejl, og jeg har den største respekt for det Thelander har ydet i AaB. Jeg kan bare konstatere, at i den rigtige verden uden for Football Manager, har AaB ment, at det var en god ide at indgå den handel.Gnu skrev:Ikke desto mindre var det decideret tåbeligt at sælge manden så billigt.Freddie skrev:Egentlig er der ingen grund til at tage Thelander-sagen op igen, men når du nu ikke kan huske hvordan det gik i hans sidste kamp, bliver en eller anden nødt til at fortælle dig det. Det var kampen på hjemmebane mod Sønderjyske, hvor han forærede dem en udligning til 1-1 på akkurat samme måde som Kasper Pedersen desværre gjorde i Farum i går.Gnu skrev:Hvordan var det nu argumentet var? Det var rent faktisk godt at vi fik solgt Rasmus Thelander for småpenge, for han var alligevel blevet overhalet af supertalentet Kasper Pedersen.
Dog er det fantastisk, at de, der mente, at salget af Lasse Nielsen var håbløst bagefter mente at salget af Thelander, som var den forkerte dengang, er håbløst. Hvad vil du mene når Kasper Pedersen bliver solgt om et år eller to?
Du behøver ikke svare på spørgsmålet. Det er rent retorisk.
-
Gnu
- Allstar

Og hvad AaB gør er jo altid det rigtige, ikke sandt?Freddie skrev: Jeg kan bare konstatere, at i den rigtige verden uden for Football Manager, har AaB ment, at det var en god ide at indgå den handel.
I denne her sag var det vel rigtigt for AaB og Thelander, og da de er parter i sagen og kender, dens indhold, er det svært at finde argumenter for det modsatte. Der er jo heller ikke meget, der tyder på, at AaB får en dårligere placering end sidste år med Thelander, men jeg erkender, at det ved vi først om nogle måneder.Gnu skrev:Og hvad AaB gør er jo altid det rigtige, ikke sandt?Freddie skrev: Jeg kan bare konstatere, at i den rigtige verden uden for Football Manager, har AaB ment, at det var en god ide at indgå den handel.
Min point er bare, at for dig er automatsvaret, at man ikke skal sælge, og forløbet har vist, at holdet kunne blive mester selv efter at AaB solgte dem uerstattelige Lasse Nielsen. Den mand, der ikke have den store tillid og som skulle erstatte Lasse blev så pludselig uerstattelig, og nu venter vi så bare på, at den næste i arvefølgen bliver uerstattelig.
-
Gnu
- Allstar

Lad være med at tillægge mig holdninger, jeg ikke har. Man skulle selvfølgelig have solgt ham året før, hvor der angiveligt var stort bud fra Belgien. Alternativt vride flere penge ud af Panathinaikos. For når en stor klub henvender sig så tidligt i vinduet er det selvfølgelig fordi, de vil have manden, og så skal han koste mere end en pose tomme flasker.Freddie skrev: Min point er bare, at for dig er automatsvaret, at man ikke skal sælge
Hvis d'herrer/damer i Juntaen tillader at jeg går lidt offtopic: Jeg er egentlig lidt imponeret af dig, Freddie. Den mindste snert af kritik af AaB, så er du der med et flammende forsvar. Er du egentlig en bot?
Helt kort er det ganske enkelt. Et eksempel er, at AaB melder ud, at selskabet i fremtiden vil satse på spillere af egen avl, og at man vil sælge spillere. Uanset hvad man mener om det, så er det altså den vej vi skal. Så kan man hyle og vræle som du gør, eller man kan gå ind på tankegangen som jeg gør. Der er jo absolut intet, der tyder på, at du har nogen grund til alt det tuderi.Gnu skrev:
Hvis d'herrer/damer i Juntaen tillader at jeg går lidt offtopic: Jeg er egentlig lidt imponeret af dig, Freddie. Den mindste snert af kritik af AaB, så er du der med et flammende forsvar. Er du egentlig en bot?
Men jeg er sørme også imponeret af dig. Den mindste snert af af en ledelsesbeslutning, så er du der med et flammende angreb. Med dig som ven behøver man ingen fjender!
-
Gnu
- Allstar

Ved du hvad? Jeg synes fatisk, det er en helt udmærket strategi. Men har man den strategi, er der selvfølgelig al grund i verden til at man får en god pris for sine spillere, og det kan AaB gøre langt bedre. Prøv at forstå, at jeg ikke er modstander af spillersalg. Faktisk tværtimod, men det skal selvfølgelig være til den rigtige pris.Freddie skrev: Helt kort er det ganske enkelt. Et eksempel er, at AaB melder ud, at selskabet i fremtiden vil satse på spillere af egen avl, og at man vil sælge spillere. Uanset hvad man mener om det, så er det altså den vej vi skal.
Det er selvfølgelig løgn, og det ved du også godt. I dette indlæg bakker jeg fx op om strategien. Prøv igen, Freddie-bot.Freddie skrev: Men jeg er sørme også imponeret af dig. Den mindste snert af af en ledelsesbeslutning, så er du der med et flammende angreb. Med dig som ven behøver man ingen fjender!
Det er jo næsten umuligt at lave et comeback på hele to hjerneblødninger i samme kamp - og da især når man spiller imod et godt hold, som bare havde brug for lidt medgang for at få det hele til at køre. Jeg var faktisk ret imponeret over Farums offensiv i går, og det siger vel en del, at de kunne sætte en klassespiller som Joshua John ind som joker.
Skal man tage de positive briller på, synes jeg faktisk vi får lagt et bedre pres i denne kamp, end i flere af de forgående, hvor vi også har været bagud. Jeg er sikker på, at havde Spalvis scoret, var Farum blevet meget usikre og bange for at smide det hele væk, og vi kunne da sagtens have hevet et point hjem. Thomsen ligner stadig en, der er tæt på den gode gamle form, og Bruhn laver igen et fornuftigt indhop. Ja, og så behøver vi ikke at skyde at alt skylden på Patrick for een gangs skyld.
Vi vinder imod Hobro.
Skal man tage de positive briller på, synes jeg faktisk vi får lagt et bedre pres i denne kamp, end i flere af de forgående, hvor vi også har været bagud. Jeg er sikker på, at havde Spalvis scoret, var Farum blevet meget usikre og bange for at smide det hele væk, og vi kunne da sagtens have hevet et point hjem. Thomsen ligner stadig en, der er tæt på den gode gamle form, og Bruhn laver igen et fornuftigt indhop. Ja, og så behøver vi ikke at skyde at alt skylden på Patrick for een gangs skyld.
Vi vinder imod Hobro.
Det kan godt være, at du nu får det til at lyde som opbakning, men din mangel på realitetssans forhindrer den i at være reel. Du har kritiseret hvert eneste spillersalg. Igen og igen er du kommet til den konklusion, at AaB bare skulle lade stå til og lade kontrakterne løbe ud. AaB's repræsentanter har jo kæmpet for at få den bedst mulige pris i hvert eneste afsluttet spillersalg, og det har ikke på noget tidspunkt været godt nok for dig. Kort sagt, så aner du intet om handel, men selvfølgelig er der et gammelt ord der siger, at man ikke er forpligtet over sine evner. Dine forpligtelser er ikke ret store, og nu gider jeg ikke kaste mudder med dig længere. Du kan komme igen når engang du vokser op.Gnu skrev: Ved du hvad? Jeg synes fatisk, det er en helt udmærket strategi. Men har man den strategi, er der selvfølgelig al grund i verden til at man får en god pris for sine spillere, og det kan AaB gøre langt bedre. Prøv at forstå, at jeg ikke er modstander af spillersalg. Faktisk tværtimod, men det skal selvfølgelig være til den rigtige pris.
-
Gnu
- Allstar

Jeg skriver igen og igen, at man skulle have solgt tidligere. Det gælder Rasmus Thelander og det gælder Lasse Nielsen. Jeg mener lige præcis ikke, at man skal lade stå til og lade kontrakterne løbe ud, som du ellers hævder.Freddie skrev:Det kan godt være, at du nu får det til at lyde som opbakning, men din mangel på realitetssans forhindrer den i at være reel. Du har kritiseret hvert eneste spillersalg. Igen og igen er du kommet til den konklusion, at AaB bare skulle lade stå til og lade kontrakterne løbe ud. AaB's repræsentanter har jo kæmpet for at få den bedst mulige pris i hvert eneste afsluttet spillersalg, og det har ikke på noget tidspunkt været godt nok for dig. Kort sagt, så aner du intet om handel, men selvfølgelig er der et gammelt ord der siger, at man ikke er forpligtet over sine evner. Dine forpligtelser er ikke ret store, og nu gider jeg ikke kaste mudder med dig længere. Du kan komme igen når engang du vokser op.Gnu skrev: Ved du hvad? Jeg synes fatisk, det er en helt udmærket strategi. Men har man den strategi, er der selvfølgelig al grund i verden til at man får en god pris for sine spillere, og det kan AaB gøre langt bedre. Prøv at forstå, at jeg ikke er modstander af spillersalg. Faktisk tværtimod, men det skal selvfølgelig være til den rigtige pris.
Kan eller vil du ikke læse, hvad jeg skriver? Det må jo så være dine evner og tilsvarende forpligtelser.
-
Debatjuntaen
- Administrator

STOP!
Denne tråd er blevet til en lang mudderkastning om emner, der ikke relaterer sig til kampen.
Der er nogle stykker herinde der kan forvente en hilsen fra os.
/Debatjuntaen
Denne tråd er blevet til en lang mudderkastning om emner, der ikke relaterer sig til kampen.
Der er nogle stykker herinde der kan forvente en hilsen fra os.
/Debatjuntaen