SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 9. nov 2015, 22:40

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Du har jo heller ikke nogen pointe. Du tror oprigtigt at Gaarde vil overveje et bud på 1 million euro, og du understøtter det med to salg hvor situationen bare var en anden end Spalvis' situation er nu.
Hvis det går som det plejer i AaB, får man ikke solgt i tide, og det ender i stedet med, at man grundet en masse forskellige omstændigheder (du har selv bragt dem på banen) må sælge til en dårlig pris. Dét er pointen.
Men saa er du jo ogsaa enig i at omstaendighederne spiller ind, og at det ikke noedvendigvis er = AaB er dumme. Den diskussion er jo blevet taget til hudloeshed herined foer, og udsagn som at Spalvis nok ryger til en million euro er jo ikke andet end brok. Hvilket der selvfoelgelig ogsaa er plads til, men kvaliteten af den efterfoelgende diskussion er jo som regel elendig.

Og forresten, jeg mangler stadig at se nogen forsoege at underbygge paastanden om at AaB sagde nej til et store bud paa Thelander tidligere.
Selvfølgelig betyder omstændighederne noget, men det er dog bemærkelsesværdigt, at AaB langt oftere end konkurrenterne havner i disse situationer, hvor man må acceptere et dårligt salg.
Jeg koeber ikke helt praemissen om at AaB er langt oftere havner i den slags situation, selvom vi alle kan huske eksempler hvor vi er blevet skuffede over salg, og selvom et par hold i superligaen tydeligvis har en bedre trackrecord end os paa det omraade (specielt FCM). Men derudover, saa er der ofte grunde til dette som jeg ikke vil bruge alt for meget krudt paa at genopridse, for saa vidt jeg har forstaaet, saa koeber du dem ikke. Jeg gider heller ikke dette bliver endnu en af de diskussioner hvor folk begraver sig i hver sin skyttegrav og kun kan se klubben som idioter, eller som vildt uheldige. Der er ting vi kan laere, bl.a. den med de laengere kontrakter. Saa selvom vi bestemt kunne have gjort ting bedre i gamle dage, saa er vi meget uenige i at der er indikationer paa at vi ikke allerede har laert af vores fejl.

Angaaende Thelander, saa syntes jeg prisen var lav, men jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi faa mig til at tilskrive fornuftige mennesker som dem der udgoer AaB's ledelse saa stor inkompetence at man siger nej til et tocifret millionbeloeb for Thelander (som mangler dokumentation), for saa at saelge ham for under det halve et halvt aar senere. Det haenger bare ikke sammen i mine oejne, selv med en gentlemanaftale.
Det er jo i sagens natur svært at dokumentere noget, der ikke er sket. Om der var et konkret bud er jeg ikke klar over, men rygterne var temmelig vedholdende sidste sommer og han blev siet helt fra en kamptrup, selvom han ikke var skadet. Om det var AaB der sagde nej eller om det var noget andet, som bremsede skiftet, er så vidt jeg ved ikke kommet for en dag.

Derudover er vi vel et stykke hen ad vejen enige, bl.a. om at de længere kontrakter er et godt skridt. Jeg mangler så blot at se AaB gå det sidste stykke og kapitalisere på dette.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 10. nov 2015, 10:58

Gnu skrev:...Om der var et konkret bud er jeg ikke klar over...
Så er det da også lidt frisk at kritisere AaB for ikke at sælge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2015, 11:06

jernskjorten skrev:
Gnu skrev:...Om der var et konkret bud er jeg ikke klar over...
Så er det da også lidt frisk at kritisere AaB for ikke at sælge.
Vi skal bare sælge til en god pris. Detaljerne kan man altid fundere over efterfølgende....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. nov 2015, 11:11

Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Du har jo heller ikke nogen pointe. Du tror oprigtigt at Gaarde vil overveje et bud på 1 million euro, og du understøtter det med to salg hvor situationen bare var en anden end Spalvis' situation er nu.
Hvis det går som det plejer i AaB, får man ikke solgt i tide, og det ender i stedet med, at man grundet en masse forskellige omstændigheder (du har selv bragt dem på banen) må sælge til en dårlig pris. Dét er pointen.
Men saa er du jo ogsaa enig i at omstaendighederne spiller ind, og at det ikke noedvendigvis er = AaB er dumme. Den diskussion er jo blevet taget til hudloeshed herined foer, og udsagn som at Spalvis nok ryger til en million euro er jo ikke andet end brok. Hvilket der selvfoelgelig ogsaa er plads til, men kvaliteten af den efterfoelgende diskussion er jo som regel elendig.

Og forresten, jeg mangler stadig at se nogen forsoege at underbygge paastanden om at AaB sagde nej til et store bud paa Thelander tidligere.
Selvfølgelig betyder omstændighederne noget, men det er dog bemærkelsesværdigt, at AaB langt oftere end konkurrenterne havner i disse situationer, hvor man må acceptere et dårligt salg.
Jeg koeber ikke helt praemissen om at AaB er langt oftere havner i den slags situation, selvom vi alle kan huske eksempler hvor vi er blevet skuffede over salg, og selvom et par hold i superligaen tydeligvis har en bedre trackrecord end os paa det omraade (specielt FCM). Men derudover, saa er der ofte grunde til dette som jeg ikke vil bruge alt for meget krudt paa at genopridse, for saa vidt jeg har forstaaet, saa koeber du dem ikke. Jeg gider heller ikke dette bliver endnu en af de diskussioner hvor folk begraver sig i hver sin skyttegrav og kun kan se klubben som idioter, eller som vildt uheldige. Der er ting vi kan laere, bl.a. den med de laengere kontrakter. Saa selvom vi bestemt kunne have gjort ting bedre i gamle dage, saa er vi meget uenige i at der er indikationer paa at vi ikke allerede har laert af vores fejl.

Angaaende Thelander, saa syntes jeg prisen var lav, men jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi faa mig til at tilskrive fornuftige mennesker som dem der udgoer AaB's ledelse saa stor inkompetence at man siger nej til et tocifret millionbeloeb for Thelander (som mangler dokumentation), for saa at saelge ham for under det halve et halvt aar senere. Det haenger bare ikke sammen i mine oejne, selv med en gentlemanaftale.
Det er jo i sagens natur svært at dokumentere noget, der ikke er sket. Om der var et konkret bud er jeg ikke klar over, men rygterne var temmelig vedholdende sidste sommer og han blev siet helt fra en kamptrup, selvom han ikke var skadet. Om det var AaB der sagde nej eller om det var noget andet, som bremsede skiftet, er så vidt jeg ved ikke kommet for en dag.

Derudover er vi vel et stykke hen ad vejen enige, bl.a. om at de længere kontrakter er et godt skridt. Jeg mangler så blot at se AaB gå det sidste stykke og kapitalisere på dette.
Jeg beder dig jo ikke om at dokumentere et salg (det ville vaere meget underligt). Jeg oensker bare dokumentation for at der overhovedet har vaeret konstante skriverier og/eller rygter om konkret bud. Genk har vaeret naevnt af BT paa et tidspunkt som interesseret, som den eneste klub, men der er ikke ret meget der tyder paa at det blev saerligt konkret, og Thelander regnede ikke selv med at han skulle videre i det paagaeldende transfervindue http://nordjyske.dk/sport/thelander--ga ... b9/15/1547. Og selv hvis der har vaeret bud, saa er det taget ud af den blaa luft (jf. google) at buddet var markant hoejere end det han endelig blev solgt til. Genk er altsaa ikke en klub der kaster om sig med millionerne, og da slet ikke foer de blev mestre og roeg i CL.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. nov 2015, 12:32

Buzz Killington skrev:

Jeg beder dig jo ikke om at dokumentere et salg (det ville vaere meget underligt). Jeg oensker bare dokumentation for at der overhovedet har vaeret konstante skriverier og/eller rygter om konkret bud. Genk har vaeret naevnt af BT paa et tidspunkt som interesseret, som den eneste klub, men der er ikke ret meget der tyder paa at det blev saerligt konkret, og Thelander regnede ikke selv med at han skulle videre i det paagaeldende transfervindue http://nordjyske.dk/sport/thelander--ga ... b9/15/1547. Og selv hvis der har vaeret bud, saa er det taget ud af den blaa luft (jf. google) at buddet var markant hoejere end det han endelig blev solgt til. Genk er altsaa ikke en klub der kaster om sig med millionerne, og da slet ikke foer de blev mestre og roeg i CL.
En person tilknyttet AaB fortalte mig forrige sommer, at han regnede med at Thelander blev solgt, da der var stor interesse... det kan du så vælge at tro på eller lade vær... fra andet sted var der forlydner om bud i 10 mio kr. størrelsen.

Så nej, du kan ikke google dig til det.

Jeg er personligt af den overbevisning, at AaB ønskede at beholde Thelander til det tætpakkede program og de vigtige europa league kampe, og indgik derfor gentleman aftale med ham om, at vi ville være lydhøre på de bud, der ville komme året efter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 10. nov 2015, 12:55

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:

En person tilknyttet AaB fortalte mig forrige sommer, at han regnede med at Thelander blev solgt, da der var stor interesse... det kan du så vælge at tro på eller lade vær... fra andet sted var der forlydner om bud i 10 mio kr. størrelsen.

Så nej, du kan ikke google dig til det.

Jeg er personligt af den overbevisning, at AaB ønskede at beholde Thelander til det tætpakkede program og de vigtige europa league kampe, og indgik derfor gentleman aftale med ham om, at vi ville være lydhøre på de bud, der ville komme året efter.
Jeg tror da paa at du er aerlig, og det lyder skam som en fornuftig fortolkning af forloebet saafremt der var reelle bud paa ham sidste aar, og ikke bare interesse. Spoergsmaalet er dog stadig om de 10 millioner er rammende. Kan du huske hvor det rygte kom fra?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 10. nov 2015, 13:56

Buzz Killington skrev:
Jeg tror da paa at du er aerlig, og det lyder skam som en fornuftig fortolkning af forloebet saafremt der var reelle bud paa ham sidste aar, og ikke bare interesse. Spoergsmaalet er dog stadig om de 10 millioner er rammende. Kan du huske hvor det rygte kom fra?
Jeg tror ikke det var offentlig fremme, mener jeg fik det fortalt af en anden, som jeg har tillid til, men som dog ikke har direkte tilknytning til AaB. Men jeg kan faktisk ikke huske det 100%
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2015, 14:18

Gnu skrev: AaB-klassikeren over dem alle. Der er altid en masse omstændigheder, som gør at slaget ikke gik som forventet. Så var der en klausul, så var der kun kort tid tilbage af kontrakten etc, etc,. Det skal vi væk fra og AaB skal blive meget bedre til at sælge på de rigtige tidspunkter.

Jeg mener selvfølgelig, at vi skulle have solgt Thelander året før, da der var stort bud efter ham fra Belgien.
Jeg vil godt nok stille rigtigt store spørgsmålstegn ved, om det såkaldt rigtige tidspunkt at sælge Thelander på ville have været umiddelbart før AaB stod foran vigtige CL kval. kampe... jeg er faktisk stensikker på at det havde væltet frem med indlæg fra din egen hånd om hvor amatøragtigt det havde været.

Du tror ikke at det har været noget man har haft med i overvejelserne, hvis der altså var de der tocifrede millionbud på Thelander den pågældende sommer? Kunne man eventuelt forestille sig at man har vægtet det højere at holde truppen så intakt som muligt, frem mod de vigtige kampe om de mange rare millioner, som AaB fik en pæn andel af, hvilket det manglende Thelander salg sagtens kan have været en kraftigt medvirkende faktor til. Du tager heller ikke med i din markante fokus på tal som lige så godt kan være ren fiktion som fakta, at man i sommeren 2015 havde afløseren klar efter Thelander, noget som man absolut ikke havde i 2014, hvor man altså havde måttet bruge en pæn del af transfersummen på at hente en afløser. Du ser også fuldstændig bort fra muligheden for at AaB egentlig som udgangspunkt allerhelst ville beholde Thelander, men at man inden salget i sommer havde fået beskeden "jeg vil ikke forlænge".

Hvem er forresten de der konkurrenter som gør det så meget bedre end AaB i lignende sager som dem du hidser dig op over?

Er det FCM som lod Izunna (nu landsholdsspiller for Nigeria) gå på en fri transfer i sommers, og som i dag står i samme situation med Andersson som AaB stod med AK og Dalsgaard i sommer? Er det Brøndbys superhandel med Szymanowski f.eks.? Er det OB's mange salg? Randers's mange salg? FCK's?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. nov 2015, 14:46

Jesper Schmidt skrev: Hvem er forresten de der konkurrenter som gør det så meget bedre end AaB i lignende sager som dem du hidser dig op over?
Over de sidste 10 år har både OB og FC Midtjylland solgt spillere for mindst 60-70 millioner kroner mere end vi har. Til trods for at vi i perioden har vundet to mesterskaber og spillet Champions League. Det er hovedårsagen til at vores spillerbudget er og vil være mindre end de to klubbers.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. nov 2015, 15:27

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Hvem er forresten de der konkurrenter som gør det så meget bedre end AaB i lignende sager som dem du hidser dig op over?
Over de sidste 10 år har både OB og FC Midtjylland solgt spillere for mindst 60-70 millioner kroner mere end vi har. Til trods for at vi i perioden har vundet to mesterskaber og spillet Champions League. Det er hovedårsagen til at vores spillerbudget er og vil være mindre end de to klubbers.
Og hvor mange FLERE penge har de så ikke også brugt på transfers??? SINDSYGT mange flere penge... uden at være bedre end AaB resultatmæssigt og Europæisk.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 10. nov 2015, 15:53

Yankee, jeg må i den grad give hje1980 ret... FCM har været en elendig forretning. Nedenfor finder du deres seneste årsresultater

2010: -40 mio.
2011: -24 mio.
2012: -28 mio.
2013: -7 mio.
2014: -14 mio.

Randers FC har hutlet nogle mikroskopiske overskud hjem, krydret med et par år med større underskud.

Hverken FCM eller Randers har derudover været i nærheden af AaB's fodboldmæssige resultater. Bevares, jeg synes da også det er spændende med transfers, men jeg kan bare ikke se, at nogen klub for alvor har fået en holdbar forretning ud af at investere massivt i spillertrupper.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 10. nov 2015, 16:01

Hvad FCM og de andre har brugt deres transferindtægter på, er sådan set fuldstændig ligegyldigt, i forhold til diskussionen om hvorvidt AaB sælger godt nok eller ej.

Vi skal blot være glade for, at de har klattet pengene væk... der er ingen der beder AaB om at gøre det samme!

At sælge dyrt kan aldrig være negativt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2015, 16:04

Yankee skrev:
Kunne man forestille sig at vi netop har været i stand til at vinde de to mesterskaber og spille CL fordi vi netop ikke har solgt så mange spillere? Det er da i hvert fald en detalje som er værd at tage med. Derudover må vi vel også indrømme at vi ikke har haft nogen Simon Kjær eller Winston Reid at sælge af, mens økonomiske omstændigheder har været skyld i at vi ikke har kunnet tjene så mange penge som talentet måske ellers har berettiget, på eksempelvis Lucas og Lasse.

Har OB virkelig solgt spillere for 60-70 mio. mere end AaB? Det synes jeg umiddelbart lyder ret voldsomt, også med tanke på mange bække små osv.

Iøvrigt tror jeg, som hje også skriver, at hvis man kigger transferBALANCEN i de tre klubber, så er det en helt anden snak. Her er jeg faktisk overbevist om at AaB ligger foran de to nævnte.

Jeg er nu heller ikke enig i at størrelsen på spillersalg er hovedårsagen på forskellen i spillerbudgetterne, det mener jeg i langt højere grad skyldes at de to andre klubber accepterer at køre med underskud. Der skal hentes mange faste ekstra indtægter ind, hvis AaB skal kunne eksempelvis geninvestere 20 mio. transferindtægter direkte som transferudgifter... jeg kan ganske enkelt ikke se hvordan man skulle kunne aflønne store og dyre profiler indenfor den økonomiske virkelighed som bliver fulgt i AaB - at driftsbudgettet skal hænge sammen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2015, 16:20

Hanga skrev:Hvad FCM og de andre har brugt deres transferindtægter på, er sådan set fuldstændig ligegyldigt, i forhold til diskussionen om hvorvidt AaB sælger godt nok eller ej.

Vi skal blot være glade for, at de har klattet pengene væk... der er ingen der beder AaB om at gøre det samme!

Det er noget nemmere at sælge dyrt, hvis man oprindeligt har købt samme vare dyrt.

Derudover kan det vel også være dyrt at sælge dyrt, hvis timingen ikke er rigtig... skulle vi f.eks. have solgt Thomsen, Thelander, AK og Dalsgaard midt den korte forberedelse til kampen om UEFA's mange millioner sidste sommer? Det var uden tvivl der AaB kunne have fået den største transfer for dem alle, men havde det været klogt?

Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg. Men tager man andre klubbers enkeltstående megasalg væk - i FCM Simon Kjær og Winston Reid, og i FCK Cornelius, så er det jo ikke fordi der heller ikke forgår samme slags salg i de andre klubber... hvad med profilen Mads Albæk som røg for et mindre millionbeløb, Izunna som røg på fri transfer, eller den nuværende MLS profil Adu, som nærmest blev smidt væk af FCK. Der er masser af eksempler som ligner det vi ser i AaB... og så kan vi altså ikke bare lige se helt bort fra at vi for kort tid siden var i en situation hvor der SKULLE sælges spillere for at overleve, og hvor alternativet til at holdets største profil endte med at have en salgsklausul var at han var forsvundet på en fri transfer måneder senere.

Dertil skal lægges at vi jo altså ikke ser tidligere AaB spillere solgt til udlandet vælte sig i gigantisk succes. Det kunne jo faktisk være at de klubber som ikke har valgt at give de penge for AaB spillere som vi fans mener de har værd, faktisk har kunnet se noget vi andre ikke har kunnet gennem vores rød/hvide briller. Der er jo ikke rigtigt nogen tvivl om at de seneste 10 års resultater i langt højere grad end individuelle stjerner, har været båret af holdets evner som en enhed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. nov 2015, 16:22

Hele denne diskussion har vi jo været igennem et utal af gange, og der er næppe noget nyt under solen denne gang. Jesper Schmidt spurgte hvilket konkurrenter, der gør det bedre end os hvad angår spillersalg, og så pegede jeg på to eksempler.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 10. nov 2015, 16:30

Hanga skrev:Hvad FCM og de andre har brugt deres transferindtægter på, er sådan set fuldstændig ligegyldigt, i forhold til diskussionen om hvorvidt AaB sælger godt nok eller ej.

Ikke helt. Hvis vi i morgen koeber Messi til 1 milliard, og dagen efter saelger ham til 800 millioner, saa er der da naturligvis tale om et rekordsalg fra superligaen. Naar vi sammenligner os med f.eks. OB, saa hoerer det ogsaa med til historien at OB har hentet spillere dyrt i den periode hvor de lavede store salg. Det samme med FCM, selvom de har nogle imponernede salg fra deres egen ungdomsafdeling.

edit: naa ja, Smitty var noget hurtigere end jeg.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 10. nov 2015, 21:10

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev: AaB-klassikeren over dem alle. Der er altid en masse omstændigheder, som gør at slaget ikke gik som forventet. Så var der en klausul, så var der kun kort tid tilbage af kontrakten etc, etc,. Det skal vi væk fra og AaB skal blive meget bedre til at sælge på de rigtige tidspunkter.

Jeg mener selvfølgelig, at vi skulle have solgt Thelander året før, da der var stort bud efter ham fra Belgien.
Jeg vil godt nok stille rigtigt store spørgsmålstegn ved, om det såkaldt rigtige tidspunkt at sælge Thelander på ville have været umiddelbart før AaB stod foran vigtige CL kval. kampe... jeg er faktisk stensikker på at det havde væltet frem med indlæg fra din egen hånd om hvor amatøragtigt det havde været.
Vi har haft denne diskussion for ganske nylig, og jeg orker ærligt talt ikke endnu en omgang, hvor vi begge lirer de samme argumenter af igen og igen. Vi kender vist begge hinandens positioner. Men ikke desto mindre: Hvade AaB nu over en årrække været i stand til at tjene det, de burde for sine spillere, var der også plads til at hente erstatninger. Måske endda være lidt på forkant for en gangs skyld.
Hvem er forresten de der konkurrenter som gør det så meget bedre end AaB i lignende sager som dem du hidser dig op over?
Det har Yankee svaret dig på. Det er fx Fc Midtjylland, OB og Brøndby som over de sidste ti år har tjent langt mere på spillersalg end AaB. Det er ikke bare uheld.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 10. nov 2015, 21:12

Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 10. nov 2015, 22:12

Gnu skrev:Det har Yankee svaret dig på. Det er fx Fc Midtjylland, OB og Brøndby som over de sidste ti år har tjent langt mere på spillersalg end AaB. Det er ikke bare uheld.
Du har muligvis ret, hvis man tager 10 år - men hvis man starter efter Agger-salget, der var lidt af en freak-ting og tager de seneste 8 sæsoner fra 07/08 og frem, får man dette resultat via statistikken på Transfermarkt.

AaB: Transfer udgifter: 2,315 mil pund - indtægter: 8,516 mil. pund
Brøndby: Transfer udgifter: 13,013 mil. pund - indtægter: 10,614 mil. pund

Det syntes jeg ikke ser så tosset ud.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 10. nov 2015, 22:40

MR er den rigtige vinder skrev:
Gnu skrev:Det har Yankee svaret dig på. Det er fx Fc Midtjylland, OB og Brøndby som over de sidste ti år har tjent langt mere på spillersalg end AaB. Det er ikke bare uheld.
Du har muligvis ret, hvis man tager 10 år - men hvis man starter efter Agger-salget, der var lidt af en freak-ting og tager de seneste 8 sæsoner fra 07/08 og frem, får man dette resultat via statistikken på Transfermarkt.

AaB: Transfer udgifter: 2,315 mil pund - indtægter: 8,516 mil. pund
Brøndby: Transfer udgifter: 13,013 mil. pund - indtægter: 10,614 mil. pund

Det syntes jeg ikke ser så tosset ud.
Det er sgu lidt for tendentioest at vaelge at saette skaeringspunktet efter et bestemt og markant salg. Men naar det er sagt, saa er det alligevel tydeligt at de andre klubber som allerede naevnt bruge langt flere penge paa indkoeb og signons, hvilket ikke underligt ogsaa resulterer i stoerre salg engang i mellem, naar et par af disse spillere beviser deres markedsvaerdig. Hvis vi gaar tilbage til OB, som vi bliver sammenlignet med saa har de f.eks. ogsaa haft spillere der blev hentet dyrt, eller skrev paa dyre kontrakter, som de ikke fik en krone, eller kun meget lidt for, f.eks:

Roy Carroll,
Srdan Radonjic,
Espen Ruud,
Bjorn Runstrom,
Djemba-Djemba,
Caca
Tore Reginiussen,
Darko Bodul,
Mohammed Diarra,
Cedric N'Koum,
Greven,
edit: og ham den hurtige Franske back fra Hull, tidligere fransk landsholdsspiller. Hvad pokker var det han hed?
Og sikkert ogsaa Emil Larsen som nok smutter paa en fri.

OB har hentet tonsvis af spillere, og det er meget muligt de har gjort et par gode salg engang i mellem, men de har satme ogsaa haft langt flere fejlinvesteringer, og elendige salg end os. Deres (og andres) gode track-record mht. salg er ofte udelukkende et udtryk for volumen af store investeringer. Vi har af forskellige grunde ikke hentet saerligt mange eller dyre spillere, og naturligvis vil dette afspejles paa salgssiden. Men det ville vaere forkert udelukkende at se dette som et udtryk for daarligt salgsarbejde fra vores side.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar