Det er jo i sagens natur svært at dokumentere noget, der ikke er sket. Om der var et konkret bud er jeg ikke klar over, men rygterne var temmelig vedholdende sidste sommer og han blev siet helt fra en kamptrup, selvom han ikke var skadet. Om det var AaB der sagde nej eller om det var noget andet, som bremsede skiftet, er så vidt jeg ved ikke kommet for en dag.Buzz Killington skrev:Jeg koeber ikke helt praemissen om at AaB er langt oftere havner i den slags situation, selvom vi alle kan huske eksempler hvor vi er blevet skuffede over salg, og selvom et par hold i superligaen tydeligvis har en bedre trackrecord end os paa det omraade (specielt FCM). Men derudover, saa er der ofte grunde til dette som jeg ikke vil bruge alt for meget krudt paa at genopridse, for saa vidt jeg har forstaaet, saa koeber du dem ikke. Jeg gider heller ikke dette bliver endnu en af de diskussioner hvor folk begraver sig i hver sin skyttegrav og kun kan se klubben som idioter, eller som vildt uheldige. Der er ting vi kan laere, bl.a. den med de laengere kontrakter. Saa selvom vi bestemt kunne have gjort ting bedre i gamle dage, saa er vi meget uenige i at der er indikationer paa at vi ikke allerede har laert af vores fejl.Gnu skrev:Selvfølgelig betyder omstændighederne noget, men det er dog bemærkelsesværdigt, at AaB langt oftere end konkurrenterne havner i disse situationer, hvor man må acceptere et dårligt salg.Buzz Killington skrev:Men saa er du jo ogsaa enig i at omstaendighederne spiller ind, og at det ikke noedvendigvis er = AaB er dumme. Den diskussion er jo blevet taget til hudloeshed herined foer, og udsagn som at Spalvis nok ryger til en million euro er jo ikke andet end brok. Hvilket der selvfoelgelig ogsaa er plads til, men kvaliteten af den efterfoelgende diskussion er jo som regel elendig.Gnu skrev:Hvis det går som det plejer i AaB, får man ikke solgt i tide, og det ender i stedet med, at man grundet en masse forskellige omstændigheder (du har selv bragt dem på banen) må sælge til en dårlig pris. Dét er pointen.jonas386 skrev:Du har jo heller ikke nogen pointe. Du tror oprigtigt at Gaarde vil overveje et bud på 1 million euro, og du understøtter det med to salg hvor situationen bare var en anden end Spalvis' situation er nu.
Og forresten, jeg mangler stadig at se nogen forsoege at underbygge paastanden om at AaB sagde nej til et store bud paa Thelander tidligere.
Angaaende Thelander, saa syntes jeg prisen var lav, men jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi faa mig til at tilskrive fornuftige mennesker som dem der udgoer AaB's ledelse saa stor inkompetence at man siger nej til et tocifret millionbeloeb for Thelander (som mangler dokumentation), for saa at saelge ham for under det halve et halvt aar senere. Det haenger bare ikke sammen i mine oejne, selv med en gentlemanaftale.
Derudover er vi vel et stykke hen ad vejen enige, bl.a. om at de længere kontrakter er et godt skridt. Jeg mangler så blot at se AaB gå det sidste stykke og kapitalisere på dette.